από metereologos.gr
Παρασκευή 21 Ιουλίου 2017
 
 

Πρόταση για χειροτονία γυναικών!

Μητροπολίτης εκτιμά ότι ίσως έχει έρθει η ώρα να δούμε στην Ορθόδοξη Εκκλησία και γυναίκες ιερείς
Πρόταση για χειροτονία γυναικών!
Δύο γυναίκες ιερείς κρατούν ομοίωμα του Πάπα Ιωάννη Παύλου Β'' σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την απειλή αφορισμού τους από το Βατικανό, το οποίο δεν αποδέχεται γυναίκες κληρικούς. Οι δύο γυναίκες ήταν μεταξύ των επτά που είχαν χειροτονηθεί το 2002 στη Γερμανία παρά την αντίθεση της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας (ΑΡ/DΙΕΤΗΕR ΕΝDLΙCΗΕR)
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

O αποκλεισμός των κοριτσιών από τη δευτεροβάθμια εκκλησιαστική εκπαίδευση, με απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, άνοιξε τον ασκό του Αιόλου. Μητροπολίτης του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας εκτιμά ότι ίσως έχει έρθει η ώρα να δούμε στην Ορθόδοξη Εκκλησία και γυναίκες ιερείς και ζητεί την έναρξη διαλόγου στο ανώτατο επίπεδο, την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο όλων των Ορθοδόξων, προκειμένου να λάβει και η Ορθόδοξη Εκκλησία επισήμως θέση για τη χειροτονία γυναικών, όπως έχουν κάνει οι άλλες Εκκλησίες και οι Προτεσταντικές Ομολογίες.

Ο Μητροπολίτης Ιωαννουπόλεως και Πραιτωρίας του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας κ. Σεραφείμ αποφάσισε να προχωρήσει ένα βήμα παραπάνω, με αφορμή την άρνηση της Εκκλησίας της Ελλάδος να εγγράψει κορίτσια στα εκκλησιαστικά γυμνάσια και λύκεια της χώρας, και να θέσει για πρώτη φορά εκ των ένδον στην Ορθόδοξη Εκκλησία το ζήτημα της χειροτονίας των γυναικών, γεγονός που έχει ήδη προκαλέσει πολλές συζητήσεις στην παγκόσμια ορθόδοξη κοινότητα και έντονες αντιδράσεις στους πλέον συντηρητικούς της κύκλους.

«Ποιοι είναι οι θεολογικοί λόγοι που μας εμποδίζουν να είμαστε θετικοί εις το θέμα της χειροτονίας των γυναικών;» διερωτάται ο κυπριακής καταγωγής ιεράρχης και συνεχίζει: «Αν στην εποχή των Αποστόλων η πατριαρχική κοινωνία δεν επέτρεπε τη χειροτονία των γυναικών, όπως και την εξάλειψη της δουλείας, η εποχή μας είναι έτοιμη για την υπέρβαση αυτή με κριτήριο τη βελτίωση της σωτηριολογικής διακονίας της Εκκλησίας μας για τη σωτηρία ψυχών και σωμάτων;». Το άρθρο, που δημοσιεύθηκε από το Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων Romfea φέρει τον τίτλο «Σχόλια για αποδοχή των γυναικών στα εκκλησιαστικά σχολεία» και ο κ. Σεραφείμ ζητεί τη διεξαγωγή μιας «σοβαρής θεολογικής συζήτησης που θα βοηθήσει τη μέλλουσα να συνέλθει Μεγάλη Πανορθόδοξη Σύνοδο για την τελική απόφαση στο θέμα της χειροτονίας των γυναικών».

Ακόμη ο κ. Σεραφείμ ανακοινώνει, στο άρθρο του, την πρόθεση της Εκκλησίας της Αλεξανδρείας να συζητήσει την αναβίωση του θεσμού των διακονισσών, καθώς όπως τονίζει «στον χώρο της Ορθοδόξου Ιεραποστολής, όπου γίνονται κατηχήσεις και βαπτίσεις ενηλίκων γυναικών, άρχισε πάλι να παρουσιάζεται η ποιμαντική ανάγκη για τη διακονία των διακονισσών» , του θεσμού δηλαδή που ήκμασε κατά τους πρώτους χριστιανικούς χρόνους, όταν οι γυναίκες ήταν εγκλωβισμένες στον γυναικωνίτη και οι κληρικοί δεν μπορούσαν να εισέλθουν σε αυτόν. Οι διακόνισσες ήταν αυτές που κατηχούσαν και άλειφαν τις γυναίκες με μύρο κατά τη διάρκεια της βάφτισής τους, ενώ μετέφεραν τη Θεία Κοινωνία στο σπίτι των γυναικών. Υστερα από αυτά, όπως είναι φυσικό, ο κ. Σεραφείμ δηλώνει την αντίθεσή του στην απόφαση της Εκκλησίας της Ελλάδος να μην αποδέχεται την εγγραφή κοριτσιών στα εκκλησιαστικά λύκεια και γυμνάσια.

Ε ν τω μεταξύ έφτασε χθες στους μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος η εγκύκλιος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου με την οποία απαγορεύει την εγγραφή κοριτσιών στα εκκλησιαστικά γυμνάσια και λύκεια. Στο δισέλιδο έγγραφο, που φέρει τις υπογραφές του Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου, των μητροπολιτών που μετέχουν στη ΔΙΣ και του αρχιγραμματέα της, μεταξύ άλλων αναφέρεται: «Η Ιερά Σύνοδος εκτιμήσασα τα νυν δεδομένα εις τον χώρον της Εκκλησιαστικής Εκπαιδεύσεως (...) και επιθυμούσα όπως διαφυλάξη τον χαρακτήρα των εκπαιδευτικών αυτών μονάδων της Εκκλησιαστικής Εκπαιδεύσεως, ήτοι των Εκκλησιαστικών Γυμνασίων και Λυκείων, ως παραγωγικών σχολών της Ορθοδόξου Εκκλησίας εν Ελλάδι, έκρινεν ότι η εγγραφή μαθητριών εις τα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια και Λύκειααφ΄ ενός μεν αντίκειται εις τον παραγωγικόν των χαρακτήρα, αφ΄ ετέρου δε θα προκαλέση τοσαύτα και τοιαύτα προβλήματα, ώστε θα καταστή προβληματική η λειτουργία των, και ομοφώνως ήχθη εις την απόφασιν περί μη εγγραφής μαθητριών εις την Δευτεροβάθμιον Εκκλησιαστικήν Εκπαίδευσιν».

Την «πόρτα» για την είσοδο των κοριτσιών και την εγγραφή τους στα εκκλησιαστικά γυμνάσια και λύκεια είχε ανοίξει με εγκύκλιό του το υπουργείο Παιδείας. Η εγκύκλιος εστάλη σε όλα τα σχολεία τον περασμένο μήνα, αλλά η άμεση αντίδραση της Ιεράς Συνόδου οδήγησε το υπουργείο Παιδείας σε υπαναχώρηση. Το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής, με ανακοίνωση του, διευκρίνισε ότι η εγγραφή των κοριτσιών θα πρέπει να έχει τη σύμφωνη γνώμη του μητροπολίτη στην περιοχή του οποίου υπάρχουν εκκλησιαστικά γυμνάσια και λύκεια.

Η απόφαση της Ιεράς Συνόδου και η υπαναχώρηση του υπουργείου Παιδείας προκάλεσαν αίσθηση, αλλά και τα πρώτα προβλήματα. Μάλιστα θεωρείται πλέον δεδομένο ότι ο διευθυντής του Εκκλησιαστικού Γυμνασίου και Λυκείου της Βόρειας Ελλάδας που δέχθηκε τις πρώτες πέντε αιτήσεις υποψηφίων μαθητριών θα τις απορρίψει, καθώς ούτε ο ίδιος ούτε ο μητροπολίτης της περιοχής θα ήθελαν να έρθουν σε ρήξη με την Ιερά Σύνοδο.

Στην Αγγλία γίνονται ως και επίσκοποι
Το ζήτημα της χειροτονίας των γυναικών, που τίθεται τώρα και στην Ελλάδα με αφορμή το ζήτημα των μαθητριών, έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις σε όλες της Εκκλησίες. Η Ορθόδοξη, όπως και η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, δηλώνει ότι δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα. Αντίθετα η Αγγλικανική Εκκλησία έχει προχωρήσει στη χειροτονία γυναικών σε πολλές από τις οποίες έχει δώσει και θέσεις επισκόπων, γεγονός που προκάλεσε τριγμούς στο εσωτερικό της Εκκλησίας.

Οπως επισημαίνει στο «Βήμα» ο Μητροπολίτης Πρετόριας κ. Σεραφείμ, ως νεαρός διάκονος βρέθηκε το 1989 στην Σύνοδο του Γιορκ, όταν η Αγγλικανική Εκκλησία αποφάσισε για πρώτη φορά να χειροτονήσει γυναίκες. Τότε η Ορθόδοξη Εκκλησία τον έστειλε ως παρατηρητή, προσθέτει, καθώς ήταν διάκονος της Αρχιεπισκοπής Μεγάλης Βρετανίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου, και παρακολούθησε όλον τον διάλογο που διεξήχθη.

Σήμερα ο κ. Σεραφείμ δηλώνει ότι το θέμα πρέπει να απασχολήσει την πρώτη Μεγάλη Σύνοδο των Ορθοδόξων, η οποία θα απαντήσει σε όλα τα μεγάλα ζητήματα, καθώς μετά το Σχίσμα των Εκκλησιών το 1054 δεν μπορεί να συγκληθεί Οικουμενική Σύνοδος. «Στόχος μου είναι να γίνει ένας πραγματικός και ουσιαστικός διάλογος πριν από τη Σύνοδο, η οποία και θα λάβει τις τελικές αποφάσεις», λέει ο μητροπολίτης.

Ποιος είναι ο κ. Σεραφείμ
Ο Μητροπολίτης Ιωαννουπόλεως και Πραιτωρίας, Υπέρτιμος και Εξαρχος πάσης Αφρικής κ. Σεραφείμ γεννήθηκε το 1961 στη Γαλαταριά της Πάφου. Ο κατά κόσμον Γεώργιος Φιλίππου σε ηλικία 12 ετών εισήχθη ως δόκιμος στη Μονή Κύκκου. Το 1983 χειροτονήθηκε διάκονος και το 1991 πρεσβύτερος. Είναι απόφοιτος της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Αθήνας και πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στην Πατρολογία στα πανεπιστήμια της Οξφόρδης και του Ντάραμ. Υπηρέτησε στην Αρχιεπισκοπή Θυατείρων και Μεγάλης Βρετανίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Το 1997 εξελέγη Μητροπολίτης Κένυας και το όνομά του είχε εμπλακεί στην πολύκροτη υπόθεση του Οτσαλάν όταν αυτός βρισκόταν στο Ναϊρόμπι. Τα τελευταία χρόνια ο κ. Σεραφείμ είναι Μητροπολίτης Ιωαννουπόλεως και Πραιτωρίας, της πιο ισχυρής επαρχίας του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, καθώς ιδρύθηκε το 1927 και σε αυτήν περιλαμβάνονται σχεδόν οι μισές χώρες της Αφρικής, από τη ζώνη της Κεντρώας Αφρικής ως το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.



Πολιτική περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
-