Στο κενό φαίνεται να πέφτει άλλη μια προσπάθεια της κυβέρνησης να δώσει λύση στο αδιέξοδο που επικρατεί στον χώρο της εκπαίδευσης με πλάγιο τρόπο και χωρίς να θίξει την ουσία, που είναι η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Ο υπουργός Παιδείας ­ είτε αυθορμήτως είτε κατόπιν σχεδίου ­, με αφορμή δηλώσεις του προέδρου της ομοσπονδίας των καθηγητών (ΟΛΜΕ) και μέλους της ΠΑΣΚ καθηγητών κ. Τσούλια, απηύθυνε και πάλι πρόσκληση για διάλογο στην ΟΛΜΕ, προσδιορίζοντας όμως ημερήσια διάταξη ίδια ακριβώς με εκείνη που είχε θέσει υπόψη της ομοσπονδίας και κατά την προ δεκαημέρου συνάντησή τους, που κατέληξε σε ναυάγιο.


Στο μεταξύ είναι δηλωμένη ήδη η πρόθεση των μαθητών για συνέχιση των καταλήψεων και έχουν εξαγγελθεί δύο νέα συλλαλητήρια μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα ­ ένα την Τρίτη κι ένα την Πέμπτη. Παράλληλα οι καθηγητές πρόκειται να εγκρίνουν αύριο στη γενική συνέλευση των προέδρων των τοπικών ενώσεων των καθηγητών (ΕΛΜΕ) τουλάχιστον δύο εικοσιτετράωρες απεργίες, μία στις 21 και μία στις 27 Ιανουαρίου, ενώ δεν είναι λίγες οι ΕΛΜΕ που υπερβαίνουν την πρόταση της διοίκησης της ΟΛΜΕ και κάνουν προτάσεις για τριήμερες ή πενθήμερες απεργίες.


Αναλυτικά, χθες το πρωί ο υπουργός Παιδείας κ. Γ. Αρσένης συνάντησε εκτάκτως τους δημοσιογράφους στο υπουργείο της οδού Μητροπόλεως για να εκφράσει την ικανοποίησή του σχετικά με την προχθεσινή δήλωση του προέδρου της ΟΛΜΕ κ. Ν. Τσούλια, με την οποία ο τελευταίος επεσήμαινε την ανάγκη να σταματήσουν οι καταλήψεις και να ανοίξουν τα σχολεία. (Σημειωτέον ότι οι δημοσιογράφοι ειδοποιήθηκαν αργά το βράδυ της Παρασκευής.)


Ο κ. Αρσένης φαίνεται ότι εξέλαβε με τον δικό του τρόπο την κατάληξη της δήλωσης του κ. Τσούλια ότι «απαιτείται ειλικρινής διάλογος με όλους τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας και με αφετηρία κοινώς αποδεκτά σημεία». Ετσι λοιπόν πήρε ο ίδιος την πρωτοβουλία να προσδιορίσει ως «κοινώς αποδεκτά σημεία» που θα αποτελέσουν τη βάση του διαλόγου τα ακόλουθα έξι:


­ Τη δυνατότητα μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα σε συνδυασμό με ένα πρόγραμμα για την κατάργηση της διπλοβάρδιας ως το 2002.


­ Τη συγκρότηση επιτροπής προσωπικοτήτων που θα εξετάσει τα θέματα της εκπαιδευτικής και οικονομικής αναβάθμισης των εκπαιδευτικών.


­ Συζήτηση θεμάτων που αφορούν τη λειτουργία και τα προγράμματα σπουδών των Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων (ΤΕΕ), τα συγγράμματα, τα επαγγελματικά δικαιώματα των τεχνικών εκπαιδευτικών στα ΤΕΕ και άλλα συναφή θέματα.


­ Τη μεσοπρόθεσμη εξάμηνη επιμόρφωση εκπαιδευτικών.


­ Την ίδρυση και λειτουργία Σχολής Διαρκούς Επιμόρφωσης.


­ Το πιστοποιητικό διδακτικής και παιδαγωγικής επάρκειας.


Με βάση λοιπόν αυτά τα κοινώς αποδεκτά σημεία ο κ. Αρσένης κάλεσε την ΟΛΜΕ να καθήσουν και πάλι στο τραπέζι του διαλόγου σήμερα στις έξι το απόγευμα.


Ο κ. Τσούλιας πάντως διευκρίνισε μετά τις δηλώσεις του κ. Αρσένης ότι, όταν μιλούσε για κοινώς αποδεκτά σημεία, δεν εννοούσε να τα προσδιορίσει ο υπουργός αλλά οι εμπλεκόμενοι φορείς, δηλαδή η ΟΛΜΕ, οι ομοσπονδίες γονέων και οι μαθητές. Επεσήμανε δε ότι από τα κοινώς αποδεκτά σημεία δεν είναι δυνατόν να λείπουν ούτε το εξεταστικό του νόμου για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση ούτε το σημείο του νόμου για την τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση, που αφορά τη δυνατότητα πρόσβασης των αποφοίτων των ΤΕΕ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.


Την ώρα όπου ο κ. Αρσένης απηύθυνε νέα πρόσκληση για διάλογο στην ΟΛΜΕ, εκπρόσωποι της ομοσπονδίας και ανάμεσά τους ο πρόεδρός της κ. Τσούλιας βρίσκονταν στο Ζάππειο Μέγαρο, όπου συνεδρίαζε το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας υπό τον καθηγητή κ. Ι. Πανάρετο και παρά τη διαφωνία της κυβέρνησης για τη σύγκληση του οργάνου.


Οι συνδικαλιστές της Νέας Δημοκρατίας στην ΟΛΜΕ επεσήμαιναν, πρώτον, ότι δεν είναι δυνατόν να ξανακαθήσουν στο ίδιο τραπέζι με έναν υπουργό εναντίον του οποίου ο πολιτικός φορέας της παράταξης στην οποία ανήκουν έχει καταθέσει πρόταση δυσπιστίας στη Βουλή. Το δεύτερο όμως και σημαντικότερο το οποίο τόνιζαν ήταν ότι τα κοινά σημεία που πρότεινε ο κ. Αρσένης ήταν τα ίδια ακριβώς που είχε θέσει υπόψη τους και προ δεκαημέρου, οπότε και κατέληξε σε ναυάγιο η τότε συνάντησή τους.


Κατά τους συνδικαλιστές εξάλλου του Συνασπισμού, του ΚΚΕ και των αριστεριστών, «ούτε λόγος να γίνεται για νέα συνάντηση και μάλιστα με τέτοια ατζέντα».


Οσο για την ΠΑΣΚ, φαίνεται ότι θα ήταν πρόθυμη να ξανακαθήσει στο τραπέζι του διαλόγου με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αλλά τη «φρενάρει» η προτεινόμενη ατζέντα.