Κύριε Διευθυντά

Χρειάστηκα να εκτυπώσω μια φορολογική ενημερότητα και στρώθηκα στον υπολογιστή πανευτυχής με τη σκέψη ότι με δυο- τρεις κινήσεις αυτό το θαυματουργό μηχάνημα θα έκανε τη δουλειά για την οποία προορίζεται.

Αφου περιηγήθηκα αρκετά δοκιμάζοντας και ξαναδοκιμάζοντας πύλες εισόδου, στο τέλος τυπώνω μια Αίτηση Βεβαίωσης Φορολογικής Ενημερότητας με την ένδειξη ότι δεν μπορεί να εκδοθεί Αποδεικτικό Φορολογικής Ενημερότητας!

Γεμάτη απορία για το ανώφελο χάσιμο χρόνου, ξεκινώ, την επομένη, για την Εφορία. Καθώς δεν υπάρχει βέβαια υπάλληλος υποδοχής περιφερόμουν ανάμεσα στο ισόγειο, τον 1ο και τον 5ο όροφο για διαφορετικού τύπου αιτήσεις επειδή η του τάδε τύπου αίτηση θἐλει πρωτοκόλληση και η του δείνα τύπου αίτηση δεν θέλει πρωτοκόλληση και να ακυρώνω την πρωτοκόλληση όπου δε χρειάζεται γιατί αλλιώς δεν πρόκειται να γίνει δεκτή η αίτηση…

Όταν νόμιζα πως είχα τελειώσει, μου ελέχθη ότι δεν μπορούσα να πάρω φορολογική ενημερότητα επειδή χρωστούσα περίπου 1300 ευρώ και άλλα 40 από μια ληξιπρόθεσμη οφειλή του 2012!. Το μεν πρώτο ποσό αναφερόταν στο εκκαθαριστικό του 2014 το οποίο είχα προγραμματίσει να εξοφλήσω σε δόσεις –η πρώτη δόση θα καταβαλλόταν στο τέλος Ιουλίου- το δε άλλο στο Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. του 2012 για το οποίο δεν είχα ενημερωθεί προηγουμένως!

Ευτυχώς, μου έκοψε και τα 1300 ευρώ τα είχα καταβάλει το πρωί αλλά δεν είχα μαζί μου την απόδειξη. Ζήτησα να μου φέρουν την απόδειξη.

Το μικρότερο ποσό το πλήρωσα πάραυτα.

Θα μπορούσα να εξοφλούσα με πιστωτική κάρτα, επί τόπου και τα δυο ποσά αλλά ξέρω ότι αυτά είναι ψιλά γράμματα για τις δημόσιες υπηρεσίες.

Το συμπέρασμα είναι ότι δυο άνθρωποι είμαστε στο δρόμο για μια φορολογική ενημερότητα που με τον παραδοσιακό τρόπο θα είχε προφανώς εκδοθεί πιο εύκολα!

Έπρεπε όμως να σημειώσει ο αρμόδιος υπάλληλος ότι δε χρωστούσα Ε.Τ.Α.Κ. και Φ.Α.Π.! Ξανά πίσω…

Μετά από τρεις ολόκληρες ώρες στην Εφορία, κατάφερα να τελειώσω!

Και θέτω τα εξής αυτονόητα ερωτήματα:

Είναι τόσο δύσκολο να μπορούμε να εκδίδουμε τη φορολογική μας ενημερότητα ηλεκτρονικά; Γιατί θεσπίστηκε η χρήση του διαδικτύου: για μισές δουλειές;

Είναι τόσο ασύμφορο οικονομικά να υπάρχει ένας υπάλληλος επί της υποδοχής των «υπηκόων» για να τους κατευθύνει σωστά;

Τί γίνεται όταν ένας «υπήκοος» χρωστά μεγάλα ποσά αλλά πρέπει να πάρει αυτή την έρημη τη φορολογική ενημερότητα επειδή οι δουλειές τρέχουν;

Τί γίνεται με αυτές τις περίφημες συγχωνεύσεις των Εφοριών ώστε να μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας σε πιο οργανωμένα τμήματα;

Τι χρωστάνε οι ελάχιστοι υπάλληλοι που έχουν απομείνει στα υπό συγχώνευση ή κατάργηση τμήματα να γίνονται αποδέκτες παραπόνων και σκαιάς συμπεριφοράς επειδή η Πολιτεία ολιγωρεί;

Δεν μπορεί η Πολιτεία που μας «χαρατσώνει» κανονικά, τουλάχιστον να γνωρίζει «πώς» θα μας τα παίρνει;

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία

Η κυρία Χαρίκλεια Μυττά είναι φιλόλογος