Αποφάσισαν και διέταξαν! Τον αφανισμό και την καταδίκη σε ασιτία 200.000 Ελλήνων! Οι ιθύνοντες του υπουργείου παιδείας! Με μια μονοκοντυλιά! Με το νέο νόμο 4093/2012. Τόσοι είναι πάνω κάτω οι άμεσα ή έμμεσα επιβιωτικά εξαρτημένοι (ιδιοκτήτες, εργαζόμενοι και τα μέλη των οικογενειών τους!) από τη λειτουργία των κέντρων ξένων γλωσσών και των φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης.

Γιατί άραγε; Μήπως δεν πλήρωναν τακτικά τους φόρους και τις ασφαλιστικές εισφορές που τους αναλογούν; Όχι, βέβαια! Και για τον τελευταίο μαθητή υπάρχει η μηνιαία καταχώρηση της απόδειξης διδάκτρων στο μητρώο μαθητών! Μήπως δεν παρέχουν εργασία σε χιλιάδες εργαζόμενους καθηγητές και υπαλλήλους; Μήπως δεν προσφέρουν πραγματικά ξενόγλωσση παιδεία στα λαϊκά στρώματα με χαμηλά έως και δωρεάν δίδακτρα στις φτωχογειτονιές της επικράτειας;

Τότε τι άλλο προέκυψε ξαφνικά στο όνομα ενός εκδικητικού εκσυγχρονισμού; Η απάντηση εύκολα διαπιστώνεται από τη λογική προβολή των επιπτώσεων του νέου νόμου! Οι εξοντωτικά προμελετημένες προδιαγραφές, τόσο λόγω των σφαγιαστικών δαπανών της ανανέωσης, των οικοδομικών μετατροπών και των εξονυχιστικών κανόνων πυρασφάλειας που ξεπερνούν και τους αντίστοιχους των διυλιστηρίων πετρελαίου όσο και λόγω της σχετικής ανυπαρξίας έτοιμων κτηρίων που να είναι συμβατά με τις ανήκουστες αξιώσεις του νεότευκτου νόμου παραδίνουν «νομοτελειακά» την ξενόγλωσση εκπαίδευση στα χέρια ελάχιστων μεγιστάνων. Ελάχιστων όμως! Οι οποίοι θα χρεώνουν κατά το δοκούν τους οικονομικά ισχυρούς γονείς. Με φυσική συνέπεια, τα παιδιά των φτωχότερων γονέων ή θα στερηθούν παντελώς την δυνατότητα να μάθουν αποτελεσματικά ξένες γλώσσες ή θα πέσουν στα χέρια των παράνομων ψευτοδιδασκάλων, οι οποίοι θα πολλαπλασιαστούν, με συνακόλουθη γιγαντιαία απώλεια κρατικών εσόδων αξίας εκατομμυρίων ευρώ από τους νόμιμους φόρους!

Επομένως εξολοθρεύουμε χιλιάδες οικογένειες, πετάμε στο δρόμο αφοσιωμένους εκπαιδευτικούς με δεκατίες υπηρεσίας, καθαρίζουμε τη χώρα από τους μικρούς και τους μεσαίους για να την καταπιούν ανενόχλητοι οι ελάχιστοι κτήτορες ισχυρών εκπαιδευτικών κολοσσών. Από την άλλη, υπάρχουν κάποια ψελλίσματα ή ακόμη και ξεκάθαρες οργισμένες δήθεν δηλώσεις για την ύπαρξη παραπαιδείας την οποία κάποιοι ταυτίζουν και με τον κλάδο μας, μεταξύ άλλων, και στην οποία φορτώνουν όλα τα αμαρτήματα της νεοελληνικής εκπαίδευσης.

Ήρθε όμως ο καιρός να θυμίσουμε στους θιασώτες αυτής της άποψης ότι παραπαιδεία, όπου κι αν υφίσταται, είναι η ελλιπής και ελαττωματική παιδεία, η οποία δηλαδή παρέχεται από αδιάφορους, φυγόπονους, ακατάρτιστους, παιδαγωγικά βάναυσους και κάποτε ψυχικά διαταραγμένους εκπαιδευτικούς! Η λογική απόρροια μιας τόσο ολοφάνερης διαπίστωσης θα ήταν να μέμφεται κανείς εξίσου και να χαρακτηρίζει με την επίμαχη κατηγορία διδακτικές συμπεριφορές και πρακτικές τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα της εκπαίδευσης.

Όμως στο κρίσιμο αυτό σημείο, ας μην ξεχνούμε ότι η ιδιωτική ξενόγλωσση εκπαίδευση περνά κάθε μέρα από την μικροσκοπική αξιολόγηση γονέων και μαθητών, οι οποίοι κραδαίνουν την καθοριστική απειλή της διακοπής της φοίτησης (σκεφτείτε τι κακός χαμός θα γινόταν αν είχαν τέτοια ευχέρεια και στο δημόσιο σχολείο!), καθώς και από την γενική αποτίμηση του έργου της με κριτήριο την παραγωγή μετρήσιμων τελικών αποτελεσμάτων, δηλαδή πτυχίων, συχνότατα με διεθνή αναγνώριση!

Συμπερασματικά, κάθε προσπάθεια δικαιολόγησης μιας τέτοιας γενικής ανθρωποθυσίας χιλιάδων οικογενειών πέφτει απολύτως στο κενό και από τις άμεσες φρικαλέες συνέπειες που επιφέρει ο νόμος, αλλά και από τον προκλητικά ελάχιστο αριθμό των ευνοημένων οι οποίοι τώρα καραδοκούν να αναλάβουν δράση διαθέτοντας μόνο το άφθονο χρήμα και όχι φυσικά το ιερό μεράκι των δασκάλων- ιδιοκτητών, οι οποίοι έχουν κριθεί και επιλεγεί για το έργο της ζωής τους από τους ίδιους τους Έλληνες γονείς και μαθητές στην πράξη, μέσα στην τάξη!