Το κείμενο του Σεβ. Μητροπολίτου Γόρτυνος Ιερεμία για την παράσταση Corpus Christi παρουσιάζει πραγματικά μεγάλο ενδιαφέρον. Ο λόγος του Σεβασμιωτάτου είναι πέλεκυς για τους Σοδομίτες συντελεστές της παράστασης και τους ομόφρονές τους και λίαν επαινετικός για όσους αντέδρασαν, συμμετέχοντας στις εκτός του θεάτρου διαμαρτυρίες. Μάλιστα ο άγιος Γόρτυνος κάνει ένα βήμα παραπέρα. Λέει πως είναι απογοητευμένος από τον εαυτό του γιατί δεν συμμετείχε στις διαμαρτυρίες κι έτσι δεν έδωσε, ως επίσκοπος, “το καλό παράδειγμα”, γιατί όπως γράφει «οι επίσκοποι πρέπει να είμεθα μπροστάρηδες στους υπέρ πίστεως αγώνες!»

Επιπλέον μέμφεται και τους “πλαδαρούς χριστιανούς” επανερχόμενος και στο προσφιλές του θέμα που είναι η “νεοπατερική” θεολογία: “Με τα ξένα προς το γνήσιο πατερικό πνεύμα πλαδαρά κηρύγματα μερικών, καλυπτόμενα μάλιστα με θεολογική σινδόνα μιας «νεοπατερικής» λεγομένης θεολογίας, από τα κηρύγματα αυτά δεν βγαίνουν ομολογητές και μάρτυρες”.

Μη κάνοντας και την παραμικρή διάκριση – στην οποία προέβη καθαρότατα ο Σισανίου και Σιατίστης στο δικό του κείμενο –, στους διαμαρτυρόμενους χριστιανούς που “θα λάβουν για την ομολογία τους αυτή – να είναι βέβαιοι γι᾽ αυτό – χρυσό στεφάνι στην Βασιλεία του Χριστού την επουράνιο” συγκαταλέγονται και τα μέλη της Χρυσής Αυγής. Άρα οι Χρυσαυγίτες δεδικαίωνται απολύτως υπό του Μητροπολίτου Γόρτυνος.

Εκεί όμως που θα ήθελα να εστιάσω είναι κάποιες αναφορές του Μητροπολίτου Γόρτυνος στην Ιερά Σύνοδο. Γράφει ο Σεβασμιώτατος ότι οι διαμαρτυρηθέντες “απέδειξαν ότι είναι τα πιστά τέκνα της Εκκλησίας, γιατί η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος την 7η Ιουνίου του 2012 με ανακοίνωσή της προέτρεψε τους χριστιανούς να αποδοκιμάσουν το έργο. Σ᾽ αυτήν την προτροπή της Μάνας Εκκλησίας οι πολλοί αδιαφόρησαν, αλλά οι διαμαρτυρηθέντες υπήκουσαν και απέδειξαν ότι είναι χριστιανοί «τω πνεύματι ζέοντες, τω Κυρίω δουλεύοντες» (Ρωμ. 12,11)”.

Όντως η Ιερά Σύνοδος προέτρεψε τον λαό στην αποδοκιμασία του έργου. Το ερώτημα που τίθεται είναι αν εννοούσε ως αποδοκιμασία το να μην πάει ο πιστός λαός να δει την παράσταση ή να συμμετέχει σε εκδηλώσεις διαμαρτυρίας σαν αυτές που σημειώθηκαν έξω από το θέατρο Χυτήριο. Στις αρχές Ιουνίου, και μετά την καταδικαστική ανακοίνωση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο η φήμη ότι η Ι. Σύνοδος κατέθεσε μήνυση εναντίον των συντελεστών της παράστασης, κάτι που προκάλεσε αμέσως διευκρινιστική ανακοίνωση από την Δ.Ι.Σ. που ενημέρωνε ρητά ότι δεν έχει προχωρήσει στην υποβολή μήνυσης εις βάρος των συντελεστών της παράστασης, ούτε έδωσε σε οποιονδήποτε σχετική εντολή για να πράξει αναλόγως.

Άρα, από την αρχή, δηλ. από την πρώτη απόπειρα ανεβάσματος του έργου τον Ιούνιο, η Δ.Ι.Σ. δεν ήθελε να προβεί σε μηνύσεις και άλλες νομικές ενέργειες, επιθυμώντας (;) ίσως να τονίσει πως δεν είναι αυτές πρακτικές της Εκκλησίας. Παρ’ όλα αυτά ο Μητροπολίτης Πειραιώς κατέθεσε μόνος του τη μήνυση – φαρδιά πλατιά – με τις …ευλογίες της Χρυσής Αυγής και όχι της Ι. Συνόδου. Ο Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης Παύλος σε πρόσφατο κείμενό του μας λέει τα εξής αποκαλυπτικά για τη συζήτηση που διεξήχθη κατά τη συνεδρίαση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος στις αρχές Οκτωβρίου: «Ήδη κάποιοι γνωστοί, αγανακτισμένοι πάντα με τους άλλους και ποτέ με τον εαυτό τους, ρωτούσαν τι κάνει η Ιερά Σύνοδος. Η Σύνοδος όντως απασχολήθηκε με το θέμα, το συζήτησε, είχε τις πληροφορίες για την επιδιωκόμενη σύγκρουση εκ μέρους των συντελεστών της ταινίας και αποφάσισε να αντιδράσει με σύνεση, χωρίς όμως να τους προσφέρει την επιδιωκόμενη ευκαιρία. Πάντα όμως υπάρχουν εκείνοι που θεωρούν μόνο τη γνώμη τους σωστή. Εκείνοι που πιστεύουν ότι κάθε άποψη διαφορετική από τη δική τους είναι προδοτική. Λησμόνησαν ότι το καλό πρέπει να γίνεται καλά για να είναι καλό. Τελικά οι θλιβεροί συντελεστές του έργου πέτυχαν στο στόχο τους. Διαφημίστηκαν…»

Άραγε ποιους εννοεί ο Σιατίστης Παύλος όταν λέγει ότι «πάντα όμως υπάρχουν εκείνοι που θεωρούν μόνο τη γνώμη τους σωστή. Εκείνοι που πιστεύουν ότι κάθε άποψη διαφορετική από τη δική τους είναι προδοτική». Προφανώς εννοεί κάποιους αδελφούς του Ιεράρχες, οι οποίοι δεν υιοθετούσαν τη λογική των πολλών «μη δώσουμε σημασία γιατί θα τους διαφημίσουμε». Εις εξ αυτών, σίγουρα, ο Γόρτυνος Ιερεμίας. Στο κείμενό του αναφέρεται στο ράπισμα του Αγίου Νικολάου στον Άρειο και διερωτάται με απολυτότητα: «Η μήπως ο άγιος Αθανάσιος και η Εκκλησία όλη δεν έπρεπε να διαμαρτυρηθεί για την αίρεση του Αρείου και να την καταδικάσει, γιατί έτσι την διαφήμισε περισσότερο;!…»

Άρα η διαμαρτυρία και ο ξεσηκωμός προέχει του τακτικισμού «μην τους διαφημίζετε». Τα παραπάνω είναι άκρως ενδεικτικά της σύγχυσης που επέφερε στο σώμα της Ιεραρχίας η παράσταση Corpus Christi. Παρ’ ότι η καταδίκη είναι καθολική – δεν μπορούσε να είναι κι αλλιώς – οι τρόποι αντίδρασης δίχασαν τους ιεράρχες είτε εκφράστηκαν δημοσίως είτε όχι.

Αν κάποιοι νηφαλιότεροι ιεράρχες πρότειναν ήπια αντιμετώπιση, ο …μπουρλοτιέρης Γόρτυνος απευθυνόμενος στους διαμαρτυρηθέντας πιστούς είναι κατηγορηματικός: «Μην αμφιβάλλετε λοιπόν, αδελφοί, όσοι διαμαρτυρηθήκατε για το βλάσφημο έργο, μην αμφιβάλλετε, επηρεαζόμενοι από διάφορους λόγους, αν πράξατε καλώς η όχι. Πολύ καλώς επράξατε και να το ξανακάνετε!» Η προτροπή του Σεβασμιωτάτου είναι ξεκάθαρη: «Να το ξανακάνετε!».

Φαντάζομαι ότι ο Σεβασμιώτατος εννοεί «να το ξανακάνετε!» με τη Χρυσή Αυγή στο πλευρό σας! Γιατί αν δεν το «ξανακάνετε» ο Σεβασμιώτατος φοβάται – το λέει ξεκάθαρα- το εξ΄ ουρανού πυρ αφού γίναμε Σόδομα και Γόμορα, όπως βροντοφώναζε η αείμνηστη Σαπφώ Νοταρά.