Τέτοιες αυγουστιάτικες μέρες , όταν βγαίνουν οι βάσεις , μετράμε τι κάναμε στο φροντιστήριο. Συνήθως είμαστε χαρούμενοι ,βλέποντας τους μαθητές μας να πανηγυρίζουν με τις προσδοκίες της νέας φοιτητικής ζωής. Στο μεγαλύτερο ποσοστό είναι οι καλοί ,οι άριστοι, οι ευφυείς , οι αποφασιστικοί, οι ικανοί στην επαναλήψη και στην απομνημόνευση . Αυτή τη χρονιά , ο Βύρωνας, η Μυρτώ, ο Οδυσσέας, ο Δημήτρης και πολλοί άλλοι πέρασαν άνετα στις καλύτερες σχολές.

H πορεία τους στο χρόνο , έφερε φυσιολογικά, τα αναμενόμενα αποτελέσματα, που όλοι περιμέναμε. Υπάρχουν όμως, κάποιες περιπτώσεις μαθητών που δεν συγκαταλέγονται απλά στους επιτυχόντες. Είναι τα παιδιά που έχουν στο χαρακτήρα τους ιδιαίτερα στοιχεία «γοητείας» . Δεν ήταν πάντα τόσο καλοί στα μαθήματά τους, δεν ξεκίνησαν τόσο παραγωγικά στο Γυμνάσιο, δεν είχαν βρει ένα δημιουργικό γνωστικό περιβάλλον. Αυτοί ξεκίνησαν στο φροντιστήριο καχύποπτοι , «κουμπωμένοι» , με μικρή πίστη στον εαυτό τους. Άλλοι , πάλι είχαν όρεξη αλλά δεν βρέθηκε ποτέ ο δάσκαλος να κάτσει δίπλα τους, για να ξυπνήσει μέσα τους, τη δύναμη για να εκφραστούν.

Η μεγάλη χαρά για μας, ήρθε από την Νικολέτα Σκαρσουλή και την Ανδριάνα Μουρελάτου, μαθήτριες και οι δύο του 4ου Λυκείου Π.Φαλήρου. Αυτές είναι οι φετινές «γοητευτικές» μαθήτριες του φροντιστηρίου μας ! Η Νικολέτα πέτυχε στο Παιδαγωγικό Πάτρας , συγκεντρώνοντας 16450 μόρια . Πέρασε μαζί μας τρία χρόνια, χτίζοντας το προφίλ της πιο αγωνιστικής μαθήτριας των τελευταίων ετών. Έβγαλε την ύλη πάνω από δέκα φορές και εξελίχθηκε σε μαθήτρια-ηγέτη για το τμήμα της.

Γιατί είναι «γοητευτική» ως άνθρωπος η Νικολέτα; Επειδή ξέρει να παλεύει, να μην τα παρατάει, να αγωνίζεται, να πέφτει και να σηκώνεται, να «λυσσάει» για τον στόχο της, να υπερβαίνει τα αποδεκτά όρια του φυσιολογικού μαθητή. Ποιό είναι το κέρδος των αξιων της; Ότι στη ζωή της δεν θα χάσει ποτέ, δεν θα φοβηθεί , δεν θα τεμπελιάσει, δεν θα μιζεριάσει. Ό τι κι αν αντιμετωπίσει , θα το κάνει με αγάπη , πάθος και αισιοδοξία. Ο μεγάλος αγώνας για το πανεπιστήμιο, της καλλιέργησε τις σπουδαίες αρετές για ολόκληρη τη ζωή της. Κι αν εμείς στο φροντιστήριο βοηθήσαμε , αυτή είναι η μεγάλη μας ικανοποίηση : το ότι εμπνεύσαμε έναν νέο άνθρωπο να ανασύρει από μέσα του τα σπουδαιότερα εφόδια της ζωής.

Η Ανδριάνα πέτυχε στο τμήμα Θεατρικών σπουδών στην Αθήνα. Ειχε συγκεντρώσει πάνω από 16000 μόρια (έγραψε έκθεση 18,5 και λογοτεχνία 19,1!) αλλά στο μηχανογραφικό ήταν η πρώτη της επιλογή επειδή το θέατρο και η τέχνη είναι οι μεγάλες της αγάπες. Η Ανδριάνα βρέθηκε κοντά μας πολύ μικρή, από το Γυμνάσιο. Η «γοητεία» της έγκειται στην δημιουργική της διάθεση και στο ταλέντο της στην τέχνη.Η Ανδριάνα είναι από τους μαθητές που θέλουν να γράψουν πολλά αλλά το σχολείο δεν τους αφήνει…

Είναι από τους χαρισματικούς νέους που έχουν ανάγκη την εξωστρέφεια και έκφραση , μέσω της τέχνης, και το σχολείο δεν παίρνει χαμπάρι ποτέ, τις ικανότητές τους. Η Ανδριάνα Μουρελάτου είναι «ενδιαφέρουσα» περίπτωση μαθήτριας γιατί μπόρεσε να καταλάβει τον εαυτό της , τις υπέροχες δεξιότητες, τις αξίες που ήθελε να εκφράσει. Κι αν εμείς βοηθήσαμε , αυτή είναι η μεγάλη μας ικανοποίηση : το ότι στηρίξαμε ένα νέο κορίτσι να αισθανθεί σιγουριά για το ταλέντο και τις ικανότητές του . Η Νικολέτα και η Ανδριάνα είναι οι «αγαπημένες» μαθήτριες του 2012. Γιατί ο αληθινός δάσκαλος έχει ανάγκη από τον αποχαιρετισμό μαθητών γεμάτων πάθος και δημιουργία. Η Νικολέτα και η Ανδριάνα είναι πολύ χρήσιμο που μπήκαν στο Πανεπιστήμιο ! Κι ακόμα πιο χρήσιμες θα αποδειχθούν, για την κοινωνία μας.