Δυστυχώς άλλος ένας πολιτικός και στην συγκεκριμένη περίπτωση ο κύριος Ραγκούσης προσπαθεί να περάσει την λογική του παραλόγου… Για ένα πολύ απλό θέμα που στην Ευρώπη έχει λυθεί προ πολλού, εδώ το έχει μετατρέψει σε μέγα ζήτημα. Μας αρέσει η όχι το επάγγελμα του ταξιτζή έχει κάποιες ιδιαιτερότητες που δεν το αφήνουν να υπαχτεί στους νόμους της ελεύθερης αγοράς

1) Το κόμιστρο καθορίζεται από το κράτος ( όποτε δεν μπορεί να υπάρξει συναγωνισμός μεταξύ των ταξιτζήδων)

2) Όσο καλός επαγγελματίας και να είναι ένας ταξιτζής , εγώ που είμαι ο πελάτης δεν μπορώ να τον αναζητήσω πάλι ( θα πάρω το πρώτο ταξί που θα βρω, και δεν θα περιμένω στο δρόμο , με τις ώρες μήπως ξαναβρώ εκείνον τον καλό ταξιτζή που βρήκα χθες….).

3) Όπως σε όλη την Ευρώπη αλλά και στον περισσότερο κόσμο τα ταξί που κυκλοφορούν είναι ανάλογα με τον πληθυσμό. ( Μάλιστα σε δυο περιπτώσεις όπως της Γαλλίας και της Ιταλίας , όταν τα άφησαν ελεύθερα , μέσα σε τρεις μήνες το αναίρεσαν γιατί είδαν τα προβλήματα που δημιουργηθήκαν – κυκλοφοριακό, περιβαλλοντολογικό κλπ)

Τι λέει λοιπόν η λογική με τα δεδομένα και την πείρα που υπάρχουν? Ότι τα ταξί που κυκλοφορούν σε κάθε πόλη πρέπει να είναι περιορισμένα και ανάλογα με τον πληθυσμό.

Έρχεται λοιπόν ένας υπουργός ο κύριος Ρεππας βάζει τους σύμβουλους του ( τους οποίους τους πληρώνει ο Ελληνικός λαός ) και βγάζουν ένα κοινά αποδεκτό ( από κυβέρνηση και ταξιτζήδες) σχέδιο για το άνοιγμα του επαγγέλματος. Με το σχέδιο αυτό αίρονται οι περισσότεροι περιορισμοί στο ποιοι μπορούν να αγοράσουν ή να οδηγήσουν ταξί. (πλέον έχουν δικαίωμα στο ταξί δημόσιοι υπάλληλοι, αλλοδαποί που μιλούν την Ελληνική γλώσσα κλπ) Παρέχει το δικαίωμα κάποιος που έχει ταξί να αλλάξει έδρα. Και πολλά άλλα ανοίγματα.

Στην ουσία αφήνει 2 περιορισμούς που προστάζει η λογική :

1) Οι άδειες ταξί είναι ανάλογες με τον πληθυσμό της πόλης

2) Βάζει όριο στο ποσοστό των αδειών που μπορεί να έχει μια εταιρεία για τον ευνόητο λόγο να μην δημιουργηθούν καρτέλ. Θα πρέπει να αναφερθεί ότι υπάρχει Ευρωπαϊκή οδηγία για να μειωθούν οι άδειες των ταξί στην Αθήνα γιατί είναι πάρα πολλές ως προς τον πληθυσμό ( Αναρωτιέμαι αυτήν την οδηγία γιατί δεν την αναφέρουν πουθενά οι ταξιτζήδες, αφού την ξέρει καλά το σωματείο τους).

Και ενώ όλα βαίνουν καλώς και δεν έχει ανοίξει μύτη με το άνοιγμα του επαγγέλματος έρχεται ο κύριος Ραγκούσης και δημιουργεί ένα τεράστιο θέμα εκ του μη έχοντος. Καταρχήν δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να ξανά πληρώσει ο Ελληνικός λαός τους συμβούλους του υπουργείου να ασχοληθούν εκ νέου και να φτιάξουν ένα νέο σχέδιο για το άνοιγμα του συγκριμένου επαγγέλματος , από την στιγμή που το προηγούμενο ήταν κοινά αποδεκτό

Επίσης αυτό που ζητούν οι ταξιτζήδες είναι τα 2 λογικά πράγματα που ισχύουν στην Ευρώπη. Περιορισμένες άδειες και όχι καρτέλ. Θα μπορούσε λοιπόν να δει τι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη, να δει ότι ακόμα και στις χώρες που έδωσαν άδειες χωρίς όρια, τις πήραν πίσω, και πατώντας στο σχέδιο Ρεππα να το βελτιώσει κι άλλο. Όπως π.χ να έχουν προτεραιότητα στις άδειες ή στην οδήγηση οι άνεργοι ( μέσω ΟΑΕΔ) και μετά κάποιος που έχει ήδη δουλειά.

Αυτό που έχει καταφέρει είναι να έχει συνταχθεί με τους ταξιτζήδες όλη η αντιπολίτευση άλλα και Βουλευτές του Πασοκ, γιατί βλέπουν το παράλογο του πράγματος…. Το τελικό αποτέλεσμα της ανεξέλεγκτης χορήγησης αδειών δεν θα είναι η ρύθμιση τους μέσω της αγοράς όπως είπε ο κύριος Ραγκουσης. Δεν θα αντέξει ο πιο επαγγελματίας αλλά αυτός που έχει επιπλέον εισοδήματα και θα μπορεί να αντέχει όσο οι υπόλοιποι θα εξοντώνονται από την πληθώρα προσφοράς υπηρεσιών και την αντίστοιχη μειωμένη ζητησή τους λόγω της οικονομικής κρίσης.

Και μια τελευταία θεωρητική ερώτηση….. Όλοι οι ανάλογοι υπουργοί που έχουν περάσει από τις χώρες της Ευρώπης τόσα χρόνια και δεν έδωσαν ανεξέλεγκτα άδειες είναι χαζοί ; και ο μόνος έξυπνος είναι ο κύριος Ραγκούσης