Αν ακούς έναν υπουργό Οικονομικών να δηλώνει «για εμάς δεν είναι πανάκεια η μείωση των φόρων», αν μη τι άλλο τον προσέχεις.
Γιατί ειδικά αυτή την εποχή, μετά την υπέρμετρη αύξηση των φόρων εισοδημάτων, της ιδιοκτησίας και της κατανάλωσης που έφεραν την Ελλάδα στις πρώτες θέσεις των φορολογικών βαρών σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ, είναι τουλάχιστον παράδοξο.
Ενας ακόμα λόγος, όταν η αξιωματική αντιπολίτευση έχει ως κορμό στις προγραμματικές της θέσεις τη μείωση των φόρων, που θα επιτρέψει η μείωση του κράτους, και δεν ιδρώνει το αφτί του, φαίνεται ότι κάπου αλλού το πάει ο υπουργός…
Και σε αυτή την περίπτωση όσοι παρακολουθούν στενά την οικονομική πολιτική και τις επιλογές του Ευκλείδη Τσακαλώτου διαπιστώνουν ότι για πολλοστή φορά είναι αυτός που τραβάει τις διαχωριστικές γραμμές στην πολιτική ζωή και στην κοινωνία. Για πολλούς είναι και αυτός που χαράσσει τη γραμμή με την οποία θα πορευθεί προς την έξοδο από το Μνημόνιο και τις εκλογές ο ΣΥΡΙΖΑ.
Τι υποστηρίζει λοιπόν ο κ. Τσακαλώτος μετά την επιδοματική πολιτική προς φτωχούς που ακολούθησε τα τελευταία δύο χρόνια; Απευθυνόμενος σε κομματικό ακροατήριο μίλησε για «ιδεολογική μάχη» με το επιχείρημα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει τους φόρους αυτούς για τη συλλογική κατανάλωση στην Παιδεία, στην Υγεία και στην ανάπτυξη (προφανώς και στην εθνική άμυνα).
Το μοναδικό άνοιγμα που έκανε ήταν προς μικρομεσαίους υποσχόμενος μειώσεις της φορολογίας τους αλλά και τη στήριξή τους μέσω του ΕΣΠΑ, με το 80% των πόρων να κατευθύνεται σε αυτούς και μόνο 20% σε έργα υποδομών.
Βρισκόμαστε λοιπόν μπροστά σε μια συνολική στροφή στις προτεραιότητες της οικονομικής πολιτικής όπως την είχαμε βιώσει για πολλά χρόνια (και προ των μνημονίων). Οι κατά Τσακαλώτο αλλαγές αφήνουν απ’ έξω ακόμα και τις μεγάλες επιχειρήσεις που στήριξαν για δεκαετίες την ανάπτυξη μέσω των μεγάλων έργων. Το κυριότερο, αφήνουν στη μοίρα τους όλους όσοι διατήρησαν ικανοποιητικά εισοδήματα από την εργασία τους ή την επιχειρηματική τους δράση, αφού φως στον ορίζοντα για τη μείωση της εξοντωτικής φορολογίας δεν υπάρχει.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ