από metereologos.gr
Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2018
 
 

Στην εποχή του Μεγαλέξανδρου...

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Ενάμιση και πλέον αιώνα πριν ο γάλλος συγγραφέας και δημοσιογράφος Εντμόντ Αμπού μετά από ένα δίχρονο ταξίδι του στην Ελλάδα περιέγραφε τους Ελληνες ως εξής: Υπάρχει πολλή αλαζονεία στην αγάπη των Ελλήνων για τη χώρα τους και τυφλώνονται κατά τρόπο περίεργο σχετικά με τη σπουδαιότητα της Ελλάδος. Κατά τη γνώμη τους, όλα τα γεγονότα της Ευρώπης έχουν για επίκεντρο και σκοπό την Ελλάδα...
 
Αυτά που έγραφε το 1855 ο οξυδερκής αυτός παρατηρητής ισχύουν απολύτως και σήμερα, όπως θα μπορούσε να διαπιστώσει οποιοσδήποτε παρατηρούσε με ψυχραιμία τα όσα συμβαίνουν και πάλι γύρω από το Μακεδονικό. Τι και αν πέρασαν 25 και πλέον χρόνια από τις τότε λαοθάλασσες που θα άλλαζαν τον ρου της Ιστορίας, χωρίς να συμβεί τίποτε... Εμείς παραμένουμε αμετακίνητοι στις εθνικές μας ψυχώσεις και ψευδαισθήσεις.
 
Ημιμαθείς πολιτικάντηδες και ιερωμένοι, ακροδεξιοί εθνοκάπηλοι, αγανακτισμένοι από τις κυβερνητικές κωλοτούμπες και άδολοι πολίτες γαλουχημένοι σε προαιώνιους εθνικούς πόθους ομνύουν στον Μεγαλέξανδρο αγνοώντας και αδιαφορώντας για το τι έχει συμβεί τα 2.500 χρόνια που ακολούθησαν. Πράγματι, η ελληνικότητα των αρχαίων Μακεδόνων είναι δεδομένη, αν και αρκετοί ρήτορες της εποχής την αμφισβητούσαν. Μόνο που έκτοτε παρήλασαν από την περιοχή Θράκες, Ιλλυριοί, Ρωμαίοι, Γαλάτες, Σλάβοι, Τούρκοι, Εβραίοι και πάει λέγοντας.
 
Ξεχνούμε ότι στη μεγάλη τους πλειοψηφία οι πληθυσμοί που κατοικούν σήμερα στη Μακεδονία ελάχιστη ή μάλλον την παραμικρή σχέση δεν έχουν με τους αρχαίους Μακεδόνες. Και βέβαια μακεδονικό έθνος δεν υπήρχε στην αρχαιότητα, είναι δημιούργημα του τέλους του 19ου και των αρχών του 20ού αιώνα. Ακόμη και η αδιαμφισβήτητου πατριωτισμού Πηνελόπη Δέλτα γράφει στα «Μυστικά του Βάλτου» για κατοίκους που «εθνική συνείδηση είχαν τη μακεδονική μονάχα». Και ο Στρατής Μυριβήλης διαπιστώνει ότι «δε θέλουν να είναι μήτε "Μπουλγκάρ", μήτε "Σρρπ", μήτε "Γκρρτς". Μονάχα "μακεντόν ορτοντόξ"» στη «Ζωή εν τάφω»...
 
Ψιλά γράμματα για μεγάλο μέρος των Ελλήνων, που μπουχτισμένοι από ένα αδιέξοδο παρόν, αναζητούν διέξοδο και θαλπωρή στα μεγαλεία του παρελθόντος. Κατασκευάσαμε έναν ακόμη εχθρό, αναζητούμε διεθνείς συνωμοσίες, καταφεύγουμε στον Μεγαλέξανδρο, για να ξορκίσουμε τη μιζέρια μας.
 
Διαδηλώνουμε εκ του ασφαλούς, για ένα όνομα που αν δεν λυθεί τώρα με έναν συμβιβασμό που θα επιτρέπει και στο γειτονικό κράτος να υπάρξει με μεγαλύτερη ασφάλεια και σε εμάς να απαλλαγούμε από έναν αδιέξοδο βραχνά, θα το βρίσκουμε συνεχώς μπροστά μας. Δεν θα είναι άλλωστε η πρώτη φορά που πληρώνουμε ακριβά ανέξοδους πατριωτισμούς και ανιστόρητους εθνεγέρτες...



ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (34)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Γενικοί χαρακτηρισμοί | 06/02/2018 23:16
    Η ελευθερία έκφρασης ενος συλλαλητηρίου ειναι δικαίωμα κάθε έλληνα πολίτη ανεξαρτήτως ιδεολογικών και συμφεροντολογικών κατευθύνσεων. Μεταξύ των παρευρισκομένων υπάρχει κάθε είδος ανθρώπων καλό ή κακό αγαθό ή μή υπάρχουν και καλοί πολιτικοί ή καλοί ιερείς και καλοί άνθρωποι και το αντίθετό τους ομως η ελευθερία έκφρασης δεν αναλύει περιεχόμενα αλλα το δικαίωμα σε κάθε πολίτη να υπερασπιστεί αυτό που θεωρεί καλό δίκαιο και νόμιμο. Μεταξύ της αρχαίας Μακεδονίας και του Συλλαλητηρίου υπάρχει μια κοινη πολιτιστική κληρονομιά η ελευθερία να διαδοθεί η αλήθεια μέσα απο τα δικαιώματα των ανθρώπων για σεβασμό στις πατρίδες.
    Παιάν
    απάντηση10
     
     
    Γενικοί Χαρακτηρισμοί | 06/02/2018 15:03
    Πολλοί έχουν γράψει για την ελλάδα και τους έλληνες και σε όλες τις εποχές όχι μόνον το 1855. Βρέθηκε όμως η γνώμη του ενός η οποία ήταν εναντια των ελλήνων και αυτή έγινε αφορμή ολόκληρου άρθρου…και οδήγησε τον σκεπτόμενο κο Συγγραφέα του άρθρου στην γενική απαξίωση των ανθρώπων που πήγαν ή τάχθηκαν υπέρ του Συλλαλητηρίου. Η ελευθερία της έκφρασης ειναι δεδομένη για τον Γάλλο Edmond François Valentin About και η οξυδέρκειά του επίσης ειναι δεδομένη. Ομως πολλοί οξυδερκείς άνθρωποι έχουν γράψει κατα καιρούς βλακείες . Η έλειψη εμπειρίας ή διαφορετική γλώσσα και προσέγγιση των θεμάτων κλπ ειναι μερικές από τις αιτίες που οι άνθρωποι λανθάνουν ή διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα ή την
    Παιάν
    απάντηση119
     
     
    Αριστοτελοφ | 06/02/2018 13:58
    Κυριε Πολυμιλοφσκι μου Θα ηθελα να ρωτησω. Εινια δυνατον καποιος με τετοια γλωσσα να διεκδικει αρχαιες μακεδονιες, Φιλιππους, και Βουκεφαλες? Πως το επιτρεπετε αυτο? Πως θα καταληξει να γινει η Βορεια Ελλαδα σε 20 χρονια? Μπορειτε να προβλεψετε? Ποια θα ειναι η επομενη μερα? Εχετε καποια ιδεα?
    Σοκρατιεβα
    απάντηση1410
     
     
     
    Απαράδεκτη άποψη | 06/02/2018 11:26
    Που στηρίζεται το επιχείρημα ? Ότι εμείς οι Έλληνες δεν ειμαστε ένας Άρειος καθαρός λαός και ότι αναναμειχθηκαμε με εισβολείς . Συμφωνώ . Όμως μιλάμε ακόμη την ελληνική γλώσσα .. πάντα ζούσαμε εδώ παρολο που ήρθαν και αλλοι. Οι αποδεδειγμένα Σλάβοι που εχουν το δικαίωμα ? Το αίτημα των Σκοπίων που στηρίζεται ? Στο να χτίσουν μια ψεύτικη ταυτότητα και να είναι υποτακτικοί του ΝΑΤΟ . Η Μακεδόνες ποτέ δεν ήταν ξεχωριστό φύλλο από τους Έλληνες. Απλά είχαν άλλο πολίτευμα και επειδή τους εχθρευονταν κάποιοι όπως ο Δημοσθένης τους έλεγαν βαρβάρους . Εάν θέλουν οι Σκοπιανοί να είναι Μακεδόνες ας τους κάνουμε . Αλλά τότε να δεχθούν να προσαρτησθουν στην Ελλάδα . Αυτή είναι η ιστορικη αλήθεια
    Σπάικ
    απάντηση247
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    KAI | 06/02/2018 10:22
    GIATI RE SIFI OI SKOPIANOI ME TOSO PISMA PAROLO OTI EINAI SLAUOI THELOUN NA LEGONTAI MAKEDONES .? MIPOS THA EPREPE NA SKEFTEIS OTI APOGONOI GNISIOI TON MAKEDONON YPARHOUN AKOMA STIN ELLADA MIKRA ASIA MEHRI KATO STI MESI ANATOLI KAI PERSIA.?
    georgios43
    απάντηση93
     
     
    Τι μας περιμένει αύριο το πρωί (τραγούδι) | 05/02/2018 22:04
    Διαδηλώνουμε εκ του ασφαλούς, για ένα όνομα που αν δεν λυθεί τώρα με έναν συμβιβασμό που θα επιτρέπει και στο γειτονικό κράτος να υπάρξει με μεγαλύτερη ασφάλεια και σε εμάς να απαλλαγούμε από έναν αδιέξοδο βραχνά, θα το βρίσκουμε συνεχώς μπροστά μας. Δεν θα είναι άλλωστε η πρώτη φορά που πληρώνουμε ακριβά ανέξοδους πατριωτισμούς και ανιστόρητους εθνεγέρτες... ΣΧΟΛΙΟ. Λυθεί ή δεν λυθεί το παρόν ζήτημα, το πρόβλημα θάναι πάντα μπροστά μας για διάφορους ορατούς ή αφανείς λόγους. Κιέτσι πάρτε το απόφαση για μιά τέτοια συμβίωση, εκτός και τα πράγματα πάρουν άλλο δρόμο. Ευχαριστώ.
    Μακετία ίσον Μακεδονία
    απάντηση91
     
     
     
    Αναδρομή στην σχολική ιστορία | 05/02/2018 17:56
    Η δική μου γενιά, ηλικίας ΄λιγο πάνω- λίγο κάτω των 50 ετών, διδάθηκε στο σχολείο αρχαία ελληνική, βυζαντινή και νεότερη ελληνική ιστορία. Μόνο που, από αυτή τη σχολική ιστορία της Γ΄Γυμνασίου και Κορμού της Γ΄Λυκείου απουσίαζαν οι βαλκανικοί πόλεμοι, ο Α' Παγκόσμιος και η Μικρασιατική Καταστροφή. Όσοι προοριζόμασταν για τις φυσικoμαθηματικές και ιατρικές επιστήμες αγνοούσαμε, ένα μεγάλο κομμάτι της ιστορίας του Ελληνικού κράτους. Πολλοί, που δεν ενδιαφερθήκαμε να αναπληρώσουμε το κενό εκτος σχολικών αιθουσών, το αγνοούμε ακόμη.
    Νίκη
    απάντηση270
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
     
    Μιμιδια (συνεχεια) | 05/02/2018 17:09
    Ο μεγαλος Φυσικος Ντειβιντ Μπομ ειχε πει: " Πολλοι νομίζουν ότι σκέπτονται αυθεντικά, ενω στην πραγματικότητα αναπαραγουν τις προκαταλήψεις τους (μιμιδια)... Χρειαζεται νοημοσυνη λοιπόν για να κανει καποιος παρεμβαση στα "προγραμματα" της σκέψης του που δεν ανταποκρίνονται σε καμμια πραγματικότητα στη Φυση. Η Φυση δεν ξερει ουτε απο "συνορα" ουτε απο "εθνη" ουτε απο "περειούσιους λαούς. Μια ματια απο το διαστημα προς την Γη ειναι αρκετη για να κατανοησουμε ποσο ασημαντα ειναι αυτα τα προβληματα που οι προκαταληψεις μας δημιουργουν.
    VB
    απάντηση259
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    "μιμιδια" και εθνικισμος | 05/02/2018 16:51
    Τι ειναι τα μιμδια; Ειναι οι πολιτιτικές πληροφοριες,οι αντιλήψεις, τα κοινωνικά πρότυπα, τα σλόγκαν, οι ιδέες, οι ενδυματολογικοί συρμοί κλπ. Πως γίνεται η μεταβίβασή τους; Εύκολα, γρήγορα, αβίαστα, συνειδητά, ή ασυνείδητα, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα γονίδια, είναι η απάντηση. Η μεταβίβαση των μιμιδίων προκύπτει μέσα από τη συνειδητή, ή ασυνείδητη αντιγραφή αντιλήψεων, προτύπων, συμπεριφορών, είτε σα διδασκαλία, είτε σαν απλή ροή ανοιχτής σκέψης. Ο Εθνικισμος και η Θρησκεια ειναι μιμιδια.Ο όρος εισήχθη από τον κοινωνιοβιολόγο Ρίτσαρντ Ντόκινς το 1976, κατ’ αναλογία προς το γονίδιο, στο έργο του «Εγωιστικό Γονίδιο», ένα έργο που σηματοδότησε την είσοδο της εξελικτικής βιολογίας.
    VB
    απάντηση119
     
     
    εξαιρετικο Αρθρο... | 05/02/2018 15:09
    αλλα φοβαμαι οτι τσαμπα κουραζεσαι..
    η Γη, ειναι επιπεδη !!!!
    απάντηση2916
     
     
    Λυπάμαι αλλά διαφωνώ | 05/02/2018 14:53
    Ας υποθέσουμε ότι ο αρθρογράφος θέλει να παραβλέψουμε τα περί αλυτρωτισμού και ιστορικής καπηλείας στα οποία εξόφθαλμα προβαίνουν τα Σκόπια ( το άγαλμα του Μέγα Αλέξανδρου έχουν στην πλατεία τους και όχι μια σκηνή από τα Μυστικά του Βάλτου). Τι ακριβώς θα ήθελε να προτείνει να κάνουν οι Έλληνες από την μεριά τους για να απαλλαγούν από τον "αδιέξοδο βραχνά ";
    Dinos
    απάντηση429
     
     
    Λογικό άρθρο | 05/02/2018 14:42
    Λογικό άρθρο χωρίς τον ολέθριο νεοελληνικό σουρεαλισμό και την γλοιώδη πατριδοκαπηλεία.
    Panos Terz
    απάντηση2631
     
     
     
    πανηγυρια | 05/02/2018 07:02
    Η ακροδεξια αυτα θελει. Σαλεμενους μικηδες, ανιστορητο οχλο, παπαδες και αφιονισμενους απο τα βαθη της Ελληνικης επαρχιας. Ξυλα απελεκητα να τους πουλαει μεγαλεξανδρους και κολοκοτρωνηδες με χλαμυδες. Και ας περνανε δεκα-δεκα τα μνημονια και ας φευγουν εκατονταδες καθε μερα στην ξενιτεια.
    Ανώνυμος / η
    απάντηση4644
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
     
    Μηδαμινή σχέση έχουν οι Νεοέλληνες με τον Μεγαλέξανδρο. | 05/02/2018 05:31
    Πολιτιστικά μπορούν να καυχώνται μόνο ότι ζούνε σε έναν τόπο όπου ο Αριστοτέλης μετέδωσε στον Μεγαλέξανδρο εξαίσιες βάσεις, αφού επί δεκαετίες οι Φίλιπποι Ι και ΙΙ αποκαλούνταν από τους αρχαίους Έλληνες ως «Βάρβαροι». Ο Μεγαλέξανδρος πάλι, είχε ένα κοινό χαρακτηριστικό με τον Ναπολέοντα και τον Χίτλερ: Τράβα μπρος και μην σε νοιάζει. Αλλά είχε και ένα δεύτερο, υπέρτατο και ασύγκριτο ιδανικό που οι άλλοι δύο δεν είχαν: Εκπολιτίστε τα Έθνη σεβόμενοι τον δικό τους πατριωτισμό, και με αυτό και τις ιδιαιτερότητες τους. ΚΑΙ ΑΥΤΟΤΟ ΕΠΡΑΞΕ. Και για αυτό θεωρώ δυστυχία για την ανθρωπότητα που έφυγε τόσο νέος από την ζωή.
    Michail Leon
    απάντηση2129
    Απαντήσεις  4 | Εμφάνιση όλων