από metereologos.gr
Τρίτη 17 Ιουλίου 2018
 
 

Η εύκολη λύση των ριάλιτι

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Αν η πρεμιέρα του πρώτου «Survivor» κατέγραψε θεαματικότητα 27,3%, η πρεμιέρα της νέας παραγωγής έκανε το εντυπωσιακό 45,7% στο σύνολο και το ακόμα πιο εντυπωσιακό 70,7% στις γυναίκες 15-24 ετών. Ομως, στη συνέχεια οι αριθμοί άρχισαν να έχουν πτωτική τάση. Θα καταφέρουν άραγε οι εφετινοί παίκτες αυτό που κατάφεραν οι περσινοί; Να κερδίσουν την προσοχή του κοινού (τα νούμερα του «Survivor» Νο1 γρήγορα απογειώθηκαν), είτε επειδή κάποιοι θα γίνουν ιδιαίτερα συμπαθείς α λα Ντάνος, είτε επειδή θα ενοχλήσουν με τον χαρακτήρα και τις συμπεριφορές τους - και αυτοί είναι χρήσιμοι, ακόμα πιο χρήσιμοι από τους «καλούς», σε ένα ριάλιτι.

Η πτωχή ελληνική τηλεόραση είναι εφέτος αρκετά πλούσια σε τέτοιες εκπομπές. Στην εποχή που η δημιουργία ενός έστω αξιοπρεπούς σίριαλ δεν είναι εύκολη υπόθεση (καθώς και το ταμείο είναι μείον και ο ανταγωνισμός με τις ξένες σειρές άνισος, με εμάς στην αδύναμη θέση), ένα παιχνίδι που έρχεται ουσιαστικά στημένο, παραγωγή έτοιμη, και που μπορεί και να μην κοστίζει τόσο πολύ όσο πιθανώς φαίνεται είναι μια καλή λύση για όποιο κανάλι θέλει να έχει ψυχαγωγικό πρόγραμμα.

Από τα ριάλιτι δράσης, το «Nomads» του ANT1 ολοκληρώθηκε με μεγάλη νικήτρια την Αποστολία Ζώη, η προσπάθεια του E με το «κλεμμένο» και άτεχνα στημένο «Survival secrets» πήγε άπατη («τα μεταξωτά βρακιά θέλουν…») και το νέο «Survivor» ανοίγει τώρα τα χαρτιά του. Ομολογώ πως οι εφετινοί παίκτες (σε μια πρώτη, βιαστική απόπειρα αξιολόγησής τους) δεν μου φάνηκαν τόσο ενδιαφέροντες τηλεοπτικά όσο οι περσινοί, όμως στη μικρή αγορά της μικρής μας χώρας πόσους «Διάσημους» να βρεις πρόθυμους να στελεχώσουν την ομάδα που θα αντιμετωπίσει τους «Μαχητές»; Οι επιλογές όσο περνάει ο καιρός γίνονται πιο λίγες. Αναμένεται, πάντως, ενίσχυση και με άλλους παίκτες.

Και ενώ δεν προφτάσαμε καλά-καλά να γνωρίσουμε τους νέους survivors, ο ΣΚΑΪ έδωσε στη δημοσιότητα τρέιλερ με καινούργιο ριάλιτι, το οποίο θα ασχολείται με προξενιά: θα ζευγαρώνει έναν παίκτη ή μια παίκτρια με υποψήφιους γαμπρούς και υποψήφιες νύφες ώσπου να βρεθεί το ιδανικό (τουλάχιστον τηλεοπτικώς) ταίρι. Περισσότερα στο μέλλον, καθώς το κανάλι δεν έχει ανακοινώσει ακόμα ούτε τίτλο ούτε παρουσιαστή. Στο μεταξύ, και ενώ ο ΑΝΤ ετοιμάζει το «Hell's kitchen» με τον Εκτορα Μποτρίνι, το παιχνίδι-ριάλιτι που κάνει τη διαφορά είναι το «Master chef» του Star, μια από τις πιο καλογυρισμένες εκπομπές αυτού του είδους που έχουμε δει στην Ελλάδα. Με αντικείμενο τη μαγειρική, πιο ενδιαφέρον από τις αθλοπαιδιές του «Survivor».  

Ομως, ό,τι και να λέμε, η επιμονή σε ένα είδος διασκέδασης όπως τα ριάλιτι είναι ήττα της ελληνικής τηλεόρασης. Τη στιγμή που τα ξένα δίκτυα (όχι μόνο τα πολύ μεγάλα, όχι μόνο τα αμερικανικά) διοχετεύουν στην αγορά σειρές αξιώσεων ανεβάζοντας τον πήχη όλο και πιο ψηλά, εμείς έχουμε κολλήσει στις παλιές και εν πολλοίς παλιομοδίτικες συνταγές μιας ψυχαγωγίας εύκολης, ενίοτε ευτελούς. Οσο και αν ένας από τους κύριους λόγους είναι ο οικονομικός, δεν είναι ο μοναδικός. Φταίει και ο επιπόλαιος, επιφανειακός, πρόχειρος, ερασιτεχνικός τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίσαμε τη μυθοπλασία (σενάριο, σκηνοθεσία, ερμηνείες) τα προηγούμενα χρόνια. Μ' αυτά και μ' αυτά, μείναμε τελευταίοι των τελευταίων περιμένοντας κάθε φορά έναν νέο Ντάνο ή έστω έναν ατζαμή μάγειρο που θα τα ακούσει από τους σεφ της κριτικής επιτροπής για να διασκεδάσουμε. Τηλεόραση πληκτική, προβλέψιμη και σε μεγάλο βαθμό αδιάφορη. Τηλεόραση παλιά.    



ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (3)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Η εύκολη λύση του ... trash! | 29/01/2018 16:15
    Διαβάζω και απορώ πως ο λεγόμενος " Ντάνος" (ή Αγγελόπουλος) ετοιμάζει την ... αυτοβιογραφία του! Έλεος! Τα κουτσομπολίστικα περιοδικά, εκτός από τις βόλτες για ψώνια στην Κηφισιά της Μενεγάκη, ασχολούνται με τον Βασάλο και την Βαλαβάνη! Μπερδεύομαι κι αναρωτιέμαι μήπως ξαναθυμήθηκαν την πρώην συριζαία αν. υπουργό Οικον. Νάντια Βαλαβάνη του 2015! Όχι, εννοούν μιαν άγνωστη σε εμέ Ευριδίκη ...
    From nothing to something!
    απάντηση50
     
     
    Το τελος της τουβουλας | 29/01/2018 13:47
    Δεν λεω παντα η Ελλαδα ερχετε μερικα χρονια πισω απο την Ευρωπη αλλα απο το εξωτερικο οπου μενω ειδικα εδω στην Μ.Βρεττανια εχουμε πανω απο 100 digital καναλια στο freeview, οπου πιστευω οτι φυτοζωουν, δυο τρεις σαπουνοπερες, strictly come dancing, the apprendice , αυτα ειναι τα 4, 5 προγραμματα που παρακολουθει η μεση βρεττανικη οικογενεια δηλαδη αντε με το ζορι το 20% της ημερησιας τηλεθεασης, το υπολοιπο καταναλωνετε στο BBC Iplayer, Itv player, Netflix, Amazon Prime. Τελικα λογω της χαμηλης ποιοτητας που διεπει το bbc και τα αλλα καναλια ο κοσμος τεινη ολο και περισσοτερο στο Νετφλιξ που μαζι με την Αμαζων πραιμ κοστιζουν οσο και η αδεια του bbc ετησιως 140 λιρες δηλαδη.
    Ας μην ξεχναμε και το youtube
    απάντηση33
     
     
    Οι νέες τηλεοράσεις | 29/01/2018 07:29
    είναι θέμα χρόνου να μπούν ολοκληρωτικά στα σπίτια. Διαρκώς φτηναίνουν οπότε πλέον όλοι θα έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο. Αποκεί και πέρα χάνεται ο έλεγχος διότι εισερχόμεθα στα < βαθειά νερά > του διεθνούς ανταγωνισμού. Δεν είναι τυχαίο που ο γιωργάκης o Σόρος επιτίθεται στο Youtube, sto FaceBook και στον Google. Sκεφτείτε το
    A.Katsikis
    απάντηση44