n Μια «μεταλλαγμένη Ελένη» (Μενεγάκη) είδε ο Δήμος Βερύκιος στην εφετινή πρεμιέρα του πρωινού ψυχαγωγικού μαγκαζίνο «Ελένη», στον Alpha. Αυτό δήλωσε από το «Happy day», την εκπομπή της Σταματίνας Τσιμτσιλή, όπου βγήκε (και) για να λιβανίσει την Ελένη της καρδιάς του –και του καναλιού όπου ο ίδιος σταδιοδρομεί ως αντιπρόεδρος και… αρχιδημοσιογράφος.
n Τι εννοούσε με το (δεν θα το χαρακτήριζα και κολακευτικό) «μεταλλαγμένη»; Το εξήγησε: «Η Ελένη δεν έκανε πασαλείμματα εφέτος». Εκανε δηλαδή πέρυσι; (Εκανε!)
n Η νέα «βιονική» Ελένη που τόσο ενθουσίασε τον Βερύκιο δεν είναι απλώς μια χαρισματική παρουσιάστρια, είναι, πάντοτε με τα δικά του λόγια, «και μάνα! Οταν έφευγε ο Χρήστος (Βαρθαλίτης) να πάει στο πλατό, η ξανθιά τον βουτάει, τον αγκαλιάζει και του λέει: «Επειδή είσαι ένα αγνό παιδί, θέλω την αύρα σου!»».
n Τώρα, εδώ που τα λέμε, αυτό το «θέλω την αύρα σου» περισσότερο σε μάγισσα Φούρκα που κάνει βουντού στα αγνά παιδιά των καναλιών παραπέμπει παρά σε στοργική μάνα. Το έχει όμως αυτό ο Βερύκιος: όταν ξεκινάει να παινέψει το σπίτι του, του δίνει και καταλαβαίνει. Και ο έπαινος καταλήγει να γίνει κωμωδία.
n Πάντως, το εφετινό «Ελένη» –με εμφανείς επιρροές από τις εκπομπές μιας άλλης Ελένης, της Ντι Τζένερις –φαίνεται αρκετά καλύτερο από το βαρετό και αμήχανο περυσινό, που είχε καταντήσει παζάρι με προσφορές. Ας του δώσουμε λίγο χρόνο να βρει τους ρυθμούς του.
n Αρχικά στο «Juana the virgin», την εκ Βενεζουέλας σαπουνόπερα, και στη συνέχεια στο «Jane the virgin», την επιτυχημένη αμερικανική εκδοχή της, η κεντρική ηρωίδα (και η οικογένειά της) είναι από τη Βενεζουέλα. Ζει και μεγαλώνει σε ένα περιβάλλον όπου η θρησκεία, και δη το καθολικό δόγμα, καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τις ζωές των ανθρώπων. Σε αυτό το περιβάλλον μια κοπέλα που επιμένει να μείνει παρθένα για να τηρήσει την οικογενειακή παράδοση (η οποία θέλει τις γυναίκες να δίνονται στον έναν και μοναδικό την πρώτη νύχτα του γάμου τους) δεν μοιάζει να έχει έρθει από το Διάστημα. Στην Αθήνα του 2017 είναι ουρανοκατέβατη.
n Στην «Παρθένα Ζωή» (ANT1), την ελληνική εκδοχή της «Jane the virgin», η ηρωίδα, μια μοντέρνα κοπέλα η οποία ζει στην Αθήνα και επιμένει πεισματικά να παραμείνει παρθένα ως τον γάμο της, τη στιγμή που πολιορκείται στενά από τον χαριτωμένο και τρυφερό φίλο της, δεν πείθει. Και δεν φταίνε για αυτό ούτε η ηθοποιός (μια χαρά κάνει αυτό που κάνει η Σοφίνα Λαζαράκη) ούτε οι σκηνοθέτες (οι οποίοι με επικεφαλής τον Πιέρρο Ανδρακάκο κάνουν με τη σειρά τους ό,τι καλύτερο μπορούν). Φταίει το σενάριο: πώς να μεταφέρεις τα λατινοαμερικανικά «παράλογα» στην ελληνική πραγματικότητα;
n Πάντως, αν ξεπεράσεις το «δεν γίνονται αυτά τα πράγματα» και αποδεχθείς πως στις σαπουνόπερες όλα γίνονται, μια χαρά την παρακολουθείς την «Παρθένα Ζωή». Αξιοπρεπής ψυχαγωγική τηλεόραση. Η Τζένη Μπότση, ο Γιάννης Χατζηγεωργίου (του «Ταμάμ», το οποίο για εμένα εξακολουθεί να είναι μία από τις καλύτερες σειρές που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια), η Χριστίνα Τσάφου, η Μυριέλλα Κουρεντή, ο Γιάννης Ποιμενίδης, ο Δάνης Κατρανίδης και πολλοί ακόμα ηθοποιοί συνθέτουν ένα αρκετά δυνατό, για τα ελληνικά δεδομένα, καστ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ