Η ανεξάντλητη ευρηματικότητα των Ελλήνων επινόησε μια ακόμη αφορμή για καβγά: τις δημοσκοπήσεις.
Υπάρχουν όσοι δηλώνουν πως δεν τις πιστεύουν επειδή «πέφτουν έξω» –κυρίως όμως επειδή δεν λένε όσα θέλουν να ακούσουν…
Είναι η ίδια λογική με τον άρρωστο που δεν πιστεύει τη διάγνωση του γιατρού επειδή γίνονται «ιατρικά λάθη».
Ασφαλώς και γίνονται ιατρικά λάθη. Αλλά όποιος δεν ακούει τον γιατρό, κακό του κεφαλιού του.
Υπάρχουν κι εκείνοι που τις διαβάζουν όπως τους συμφέρει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η θεωρία ότι «η ΝΔ έπιασε ταβάνι».
Προφανώς ένα κόμμα πιάνει ταβάνι στο 36%-37%. Εκτός κι αν κάποιοι πιστεύουν ότι μπορεί να ανεβαίνει συνεχώς και να πάρει 70%-80% στις εκλογές.
Αν θέλουμε να μιλήσουμε σοβαρά, το βασικό στοιχείο των δημοσκοπήσεων είναι ότι λένε όλες τα ίδια.
Από τον Σεπτέμβριο του 2016 υπάρχει μια σταθερή εικόνα χωρίς ουσιαστικές μεταβολές; σαφές προβάδισμα της ΝΔ (από 12,5 έως 14 μονάδες σύμφωνα με τις τρεις τελευταίες έρευνες), το οποίο αυξομειώνεται κάπως ανάλογα με τη συγκυρία και την επικαιρότητα.
Αντί λοιπόν να τσακωνόμαστε για ό,τι λένε, αφού λένε όλες το ίδιο, αξίζει να αναρωτηθούμε γιατί το λένε.
Ο λόγος, κατά τη γνώμη μου, είναι απλός: επειδή η κυβέρνηση δεν έχει αφήγημα. Για να είμαι ειλικρινής, δεν απέκτησε ποτέ ξανά μετά το 2015. Η ρητορική της εξαντλείται στην κριτική της αντιπολίτευσης.
Μετά τη ΔΕΘ, ας πούμε, μπορούσε να αναδείξει το θετικό αφήγημα που παρουσίασε ο Πρωθυπουργός. Τι έκανε; Αναλώθηκε σε επικρίσεις για όσα είπε ο Μητσοτάκης.
Εστρεψαν μόνοι τα φώτα πάνω του. Ούτε Πρωθυπουργός να ήταν!
Αλλά χωρίς αφήγημα δεν έχεις ακροατήριο. Ενα πρόβλημα που γίνεται οξύτερο όταν παίζεις στην έδρα του αντιπάλου.
Διότι το νέο αφήγημα του Πρωθυπουργού απευθύνεται σε ένα ακροατήριο που ψηφίζει Μητσοτάκη με τα τέσσερα.
Το «business story» είναι το ψωμοτύρι του. Ενώ είναι παράλογο να νομίζεις ότι ο ψηφοφόρος που ήθελε να σκίσει το Μνημόνιο και να κρεμάσει τη διαπλοκή, κόπτεται τι θα γίνει με την επένδυση στο Ελληνικό.
Αλλωστε ζούμε στην Ελλάδα. Οπου όσο ειλικρινείς προθέσεις κι αν έχεις, θα προκύψει πάντα μια Ελντοράντο ή ένα ναυάγιο να κάνουν το μαγαζί καλοκαιρινό.
Αντε να σε πιστέψουν μετά εκείνοι που δεν σε πιστεύουν ήδη!

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ