Μπορεί η Ευρώπη να άφησε πίσω της μία ακόμη σημαντική εκλογική διαδικασία –εκείνη που ολοκληρώθηκε στη Γερμανία την προηγούμενη Κυριακή -, ωστόσο περιμένει πλέον με αγωνία τι θα βρει μπροστά της μετά τα αποτελέσματα.
Σε ό,τι δε αφορά την εγχώρια και ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, προφανώς και δεν έχει τόση σημασία η δήλωση του Matthias Mueller, επικεφαλής του ομίλου VW, για το πόσο συγκλονισμένος αισθάνεται από τα υψηλά ποσοστά τού «…ξενοφοβικού, ακροδεξιού κόμματος» AfD (Εναλλακτική για τη Γερμανία) όσο η προοπτική εισόδου των Πρασίνων στη σχηματιζόμενη από τους Χριστιανοδημοκράτες και τους Φιλελευθέρους μελλοντική κυβέρνηση. Σε μια προσπάθεια συνεννόησης των τριών μερών, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς οι Πράσινοι θα επιχειρήσουν, για παράδειγμα, να επιβάλουν τις απόψεις τους στους κρίσιμους τομείς της ενέργειας και της κατασκευής/εμπορίας καινούργιων αυτοκινήτων.
Πάγια θέση τους αποτελεί η διακοπή παραγωγής ενέργειας από ορυκτά καύσιμα, όπως ο λιγνίτης, αλλά και η πλήρης απαγόρευση των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης ήδη από το 2030, μια δεκαετία νωρίτερα από την εφαρμογή ανάλογου σχεδίου από τη Βρετανία και τη Γαλλία, προκειμένου να μειωθούν δραματικά τα επίπεδα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης αλλά και να επιταχυνθεί η εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης.
Το εντυπωσιακό είναι πάντως ότι στην προσπάθειά τους να αντιληφθούν ποια άποψη είναι περισσότερο αναλώσιμη, αναλυτές θεωρούν ότι οι Πράσινοι ίσως τελικά να μην επιμείνουν στην περίπτωση της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία ως κλάδος απασχολεί περισσότερους από 800.000 πολίτες στη Γερμανία και αποτελεί τον μεγαλύτερο εξαγωγέα προϊόντων της χώρας. Αν πάντως αποκτήσουν ρόλο και επιμείνουν, οι εξελίξεις θα είναι καταιγιστικές, αν αναλογιστούμε και την επαπειλούμενη επιβολή προστίμων από την ΕΕ σε αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν θα συμμορφωθούν στα δεδομένα χρονικά πλαίσια με τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των μοντέλων τους.
Και ενώ αυτά συμβαίνουν στη Γηραιά Ηπειρο, στη Σαουδική Αραβία ο μονάρχης Salman bin Abdulaziz ήρε την απαγόρευση οδήγησης για τις γυναίκες, αρχής γενομένης από τον Ιούνιο 2018. Πέραν της κοινωνιολογικής πτυχής του θέματος που από μόνη της το καθιστά εξαιρετικά σημαντικό –σκεφθείτε ότι πρέπει να ρυθμισθεί το πώς θα οδηγούν χωρίς την παρουσία κηδεμόνα τους μέσα στο αυτοκίνητο -, τα δεδομένα αλλάζουν τώρα εκεί και για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Αφενός θα κληθεί να διαφοροποιήσει σημαντικά τον τρόπο προβολής των μοντέλων της, αφετέρου να αλλάξει το μείγμα της τοπικής αγοράς προσθέτοντας όχι μόνο μικρότερου μεγέθους μοντέλα αλλά και διαφορετικής προέλευσης, για παράδειγμα από τις ΗΠΑ. Αξίζει να γνωρίζετε ότι στην τοπική αγορά διατέθηκαν την περασμένη χρονιά 676.000 αυτοκίνητα, με την Toyota στην κορυφή να ελέγχει το 32% των πωλήσεων. Η πρωτιά της Toyota εκεί και στην Ελλάδα είναι μάλλον και το μόνο κοινό σημείο των δύο χωρών.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ