από metereologos.gr
Δευτέρα 28 Μαΐου 2018
 
 

Ονειρα ψηφιακού ραδιοφώνου

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Εντύπωση προκαλεί η απόφαση του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής κ Νίκου Παππά να προβεί σε διενέργεια συνοπτικού διαγωνισμού για τεχνικό σύμβουλο ψηφιακού ραδιοφώνου.

Ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ανάμεσα στα καθήκοντα του συμβούλου θα είναι η εκπόνηση χάρτη συχνοτήτων επίγειας ψηφιακής ραδιοφωνικής ευρυεκπομπής και οι διαδικασίες διεθνούς συντονισμού προς το υπουργείο.

Το κόστος του διαγωνισμού ανέρχεται σε 60.000 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας δεν έχει καταρτιστεί ακόμα χάρτης συχνοτήτων για τα ραδιόφωνα που εκπέμπουν «αναλογικά», με αποτέλεσμα να μη γίνεται προς το παρόν καμία συζήτηση για την αδειοδότηση των ραδιοφωνικών σταθμών.

Μάλιστα, όπως πριν λίγες ημέρες είχε τονίσει ο αντιπρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης κ Ρ. Μορώνης «προς το παρόν οι ραδιοφωνικές άδειες δεν απασχολούν το συμβούλιο αφού υπάρχουν ακόμα πολλά στάδια προκειμένου να φτάσουμε να μιλάμε για αδειοδότηση ραδιοφωνικών σταθμών. Το πιο σημαντικό είναι ο καινούριος χάρτης συχνοτήτων. Οπως προκύπτει από τις συζητήσεις μας με το αρμόδιο υπουργείο δεν έχει ξεκινήσει ακόμα καμία προετοιμασία κατάθεσης νομοθετικών ρυθμίσεων για τις ραδιοφωνικές άδειες», σημείωσε ο κ Μορώνης. Οσο για τις ψηφιακές άδειες είχε τονίσει ότι βρισκόμαστε ακόμα πολύ μακριά από ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Οι λόγοι για τους οποίους το ψηφιακό ραδιόφωνο είναι ακόμα μακριά, ακόμα και για τις αναπτυγμένες χώρες της Δύσης, είναι πολλοί, αλλά ο πιο σημαντικός είναι ότι αφενός το κόστος της ψηφιακής εκπομπής είναι ιδιαίτερα υψηλό, αφετέρου ο αριθμός των ακροατών που ακούνε ψηφιακό ραδιόφωνο είναι προς το παρόν πολύ χαμηλός. Όπως αναφέρουν δημοσιεύματα στον βρετανικό Τύπο το κόστος εκπομπής για έναν εμπορικό DAB σταθμό ανέρχεται σε περίπου 1,5 εκατ. ευρώ, κι αυτό το ποσόν αφορά αποκλειστικά και μόνο το κόστος μετάδοσης. Υπολογίζεται ότι το κόστος αυτό είναι 16 φορές μεγαλύτερο από τη μετάδοση στα FM.

Επίσης, σύμφωνα με τις μετρήσεις, οι περισσότεροι ακροατές ακούνε ραδιόφωνο μέσα στο αυτοκίνητό τους την ώρα που οδηγούν. Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν βγάζει προς το παρόν μοντέλα με ψηφιακά ραδιόφωνα.

Στο ψηφιακό ραδιόφωνο έχουν περάσει μέχρι στιγμής μόνο οι σκανδιναβικές χώρες στις οποίες η μετάδοση του ψηφιακού σήματος γίνεται μέσω καλωδίου. Free to air μετάδοση ψηφιακού ραδιοφώνου δεν γίνεται προς το παρόν παρά σε πολύ λίγες χώρες. Μεγάλες χώρες όπως η Γαλλία και η Μεγάλη Βρετανία συνεχίζουν την εκπομπή του ραδιοφωνικού σήματος στα FM.

Το ερώτημα παραμένει για ποιο λόγο υπάρχει αυτή η βιασύνη του υπουργείου ΨΗΠΤΕ να προβεί σε εκπόνηση χάρτη συχνοτήτων ψηφιακού ραδιοφώνου τη στιγμή που η ελληνική πραγματικότητα δεν επιτρέπει προς το παρόν το πέρασμα σε μια τέτοια τεχνολογία και τη στιγμή που δεν έχουμε ακόμα σύγχρονο χάρτη συχνοτήτων στα FM.


Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (2)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Η Σουηδία έχει μετάδοση ψηφιακού ραδιοφώνου | 23/09/2017 15:33
    Μάλλον κάποιο λάθος κάνετε στο ότι η μετάδοση του ψηφιακού σήματος γίνεται μέσω καλωδίου. Η μετάδοση ψηφιακού ραδιοφώνου free to air γίνεται σε πολλές χώρες της βορειοδυτικής Ευρώπης, όπως η Βρετανία, η Γερμανία, η Ολλανδία, ενώ η Σουδία έχει κλείσει παράλληλα το αναλογικό ραδιόφωνο
    radiofono.gr
    απάντηση40
     
     
    Ο κουτοπόνηρος Μπέρια του Συριζανελ. | 23/09/2017 08:45
    Κάτι μαγειρεύει πάλη αυτος ο Φαύλος, αλλά είναι τοσο βλάκας,που θα τα κάνει θάλασσα,οπως συνηθως.
    φανουρης
    απάντηση42