από metereologos.gr
Παρασκευή 20 Ιουλίου 2018
 
 

Οι δίαιτες της οργής

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Για πρωινό, μισό αβοκάντο και πέντε-έξι ντοματάκια (χωρίς λάδι), μία φέτα ψωμί με λίγο μέλι, καφέ και χυμό πορτοκαλιού. Γύρω τις 11 δέκα αμύγδαλα ανάλατα.

Το μεσημέρι σαλάτα και τρία καλαμάκια κοτόπουλο. Το απόγευμα τρία βερίκοκα. Το βράδυ μερικά κεράσια. Το επόμενο πρωί έχω πάρει 400 γραμμάρια.

Aλλάζω δίαιτα, δηλαδή σταματώ τη δίαιτα και περνώ στην επίθεση: Για πρωινό, τοστ, αβοκάντο, παστράμι, ντοματάκια, ψωμί με φιστικοβούτυρο και μαρμελάδα (2 φέτες), μία ατομική μηλόπιτα, μία μικρή κρέμα, καφέ και πορτοκαλάδα, ναι, μπορώ!

Στις 11 ένα παστέλι. Το μεσημέρι μία μερίδα παστίτσιο με σαλάτα και χαλβά για επιδόρπιο. Το απόγευμα, με τον καφέ, ένα (λεπτό) κομμάτι κέικ. Το βράδυ πατατοσαλάτα με λίγο μπέικον, μερικά κριτσίνια και δύο ποτήρια κρασί. Το πρωί ζυγίζομαι και έχω χάσει 300 γραμμάρια. Θρίαμβος! Οχι της θέλησης, πάντως θρίαμβος.

Εχω αρχίσει να θεωρώ εαυτόν ιατρικό παράδοξο και να σκέφτομαι την καριέρα που θα μπορούσα να κάνω ως σπάνιο είδος, με τους επιστήμονες να με γυρίζουν από πανεπιστήμιο σε πανεπιστήμιο, επιδεικνύοντας τη σπάνια περίπτωσή μου.

Θα μπορούσα και να λανσάρω τη «Δίαιτα του παστίτσιου». Ή και τη «Δίαιτα του μουσακά», γιατί και με μουσακά το δοκίμασα και ψιλοέπιασε. Εκεί έχασα, όμως, μόνο 150 γραμμάρια.

Στη μετά Weight Watchers περίοδο θα βγω μπροστά ως ο εμπνευστής ενός νέου τρόπου διατροφής που θα απενοχοποιήσει τα λιπαρά και θα καταργήσει όλα αυτά τα άγευστα προϊόντα που μας έχουν επιβάλει: γιαούρτια χωρίς λιπαρά αλλά με superfoods (για σούπερ πείνα), κέικ χωρίς αλεύρι, ζάχαρη, αβγά και βούτυρο - τα οποία αντικαθιστούν ιδανικά (ιδανικά;) η ταπιόκα, ο πουρές μήλου και τα έλαια του τροπικού δέντρου Γκόλο Γκόλο -, μουσακά, όπου την τηγανητή μελιτζάνα αντικαθιστά το νερόβραστο κολοκύθι, τον κοκκινιστό κιμά η νερόβραστη φακή και την μπεσαμέλ το γιαούρτι, αραιωμένο με νερό.

«Εδώ και μία εβδομάδα κάνω δίαιτα και δεν έχω χάσει ούτε ένα γραμμάριο» μου εξομολογήθηκε μια συνάδελφος και φίλη. «Εφαγα ό,τι υγιεινό και light υπάρχει και πήρα ένα κιλό». «Με παστίτσιο, δοκίμασες;» ρωτώ. (Και όμως, σε εμένα πιάνει!). «Τα λιπαρά αδυνατίζουν», επιμένω, «το λένε και οι επιστήμονες». «Οχι όλα τα λιπαρά, είναι πολύ συγκεκριμένα αυτά που κάνουν τη δουλειά». «Φυσικά! Ο μουσακάς, ας πούμε;». Με κοιτάζει σαν να βλέπει τρελό.

Ετερος συνάδελφος της προτείνει το κόλπο με τα σταφύλια: «Για μία ημέρα τρως μόνο σταφύλια και αυτό ξεκλειδώνει τον οργανισμό, ξεμπλοκάρει τις καύσεις». Και αν δεν; Τότε μιλάμε για «Τα σταφύλια της οργής»!

Καθένας με τις εμμονές του, καθένας με τις θεωρίες του, οι περισσότεροι με τα περιττά κιλά τους. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου η μοναδική συζήτηση που πάντα είναι επίκαιρη αφορά δίαιτες και διατροφές. Δεν βγάζει, όμως, πουθενά.

Γιατί, εκεί π.χ. που αποφασίζεις να τρως καλά λιπαρά, βγαίνουν και σου λένε πως τα καλά λιπαρά μπορούν να οδηγήσουν σε λιπώδη νόσο του ήπατος και επιστρέφεις στα κακά λιπαρά. Ή απλώς λιμοκτονείς; Οπως και να έχει, ενώ εσύ πεθαίνεις στη δίαιτα και παραμένεις ακατέβατα 150, η διπλανή σου τρώει πιτόγυρα και σου αποκαλύπτει το δικό της δράμα: «Δεν λέω να βάλω γραμμάριο. Εχει παραγίνει πια, ψωνίζω ρούχα από τα παιδικά. Αγωνίζομαι για να παχύνω λίγο!».

«Τι πρέπει να τρώμε;» ρωτάω έναν φίλο γιατρό. «Ο,τι μας αρέσει». Σε τι ποσότητες; «Ωσπου να χορτάσουμε». Αυτός είναι επιστήμονας! Αν ήταν διαιτολόγος και όχι οφθαλμίατρος, σίγουρα θα του ζητούσα να μου φτιάξει ένα διατροφικό πρόγραμμα.

Μπορώ να του το ζητήσω και τώρα: «Θέλω ένα πρόγραμμα που να με χορταίνει, χωρίς να φτάσω σε σημείο να κλείνουν τα μάτια μου από το πάχος». Κάτι νόστιμο και λιμπιστικό που να με καλύπτει και να μην παχαίνει, υπάρχει;

Παρακολουθώ και τούτο το καλοκαίρι τις «διαμάχες» περί πάχους και αδυναμίας, συζητήσεις που πυροδοτήθηκαν από αναρτήσεις δικηγόρων και μη, που επαναπυροδοτήθηκαν από (τόσο άδικους) θανάτους.

Τι πρέπει να τρώμε για να είμαστε την ίδια στιγμή χορτάτοι, αδύνατοι και υγιείς; Τι; Πρέπει, νομίζω, κυρίως να τρώμε. Να τρώμε χωρίς τύψεις, να τρώμε και να μη μας τρώει η αγωνία για τις θερμίδες, να τρώμε και να μην κλαίμε ταυτοχρόνως που «πάλι παρασυρθήκαμε και φάγαμε».

Γιατί το έχουμε παρακάνει με αυτήν την (εντέχνως φορεμένη) έγνοια. Εξάλλου, όπως ξαναείπα, το παστίτσιο δεν παχαίνει.

Καρατσεκαρισμένο!

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 30 Ιουλίου 2017.


ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (5)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Να τρως για να ζεις ή να ζεις για να τρως? | 03/08/2017 15:42
    Προσωπικά πιστεύω πως το φαγητο πρέπει να αποτελεί μια στιγμή απόλαυσης στη διάρκεια της ημέρας. Το ίδιο και ο καφές και το γλυκό κλπ. Θλίβομαι που βλέπω ανθρώπους να προσέχουν μονίμως τι τρώνε. Έχω φίλη που είναι vegan και μετράει και το κομματάκι σοκολάτα που τρώει. Είναι λέει στα ίδια κιλά από τα 12 και είναι τώρα 29..! Από την άλλη βλέπω και τόσους άλλους να τρώνε αβυσσαλέα λίπη, τηγανητά, να πίνουν 3 λίτρα μπύρα και να κοιμούνται όλη μέρα. Ας μην φτάσουμε στα δύο αντίθετα άκρα. Δεν είναι ανάγκη να στερήσε, απλά να μην κάνεις τη στιγμή απόλαυσης αιώνα τρώγοντας συνέχεια και πολύ ή τη στιγμή απόλαυσης νανοσεκοντ μετρώντας πόσες θερμίδες έχει αυτό που έβαλες στο στόμα!!!
    ElisElis
    απάντηση21
     
     
    Μηπως ...απλα θα επρεπε να τσεκαρεις τη ζυγαρια σου? | 02/08/2017 15:27
    ...εκτος εαν διαθετεις ζυγοσταθμο με πιστοποιηση ΙSO 3200 (περιλαμβανομενου ετησιου ελεγχου απο πιστοποιημενο μηχανικο κλπ, κλπ...) Μηπως?
    moses Jr
    απάντηση40
     
     
    Με την δίαιτα πείνας έκαψες θερμίδες | 01/08/2017 16:00
    και με την δίαιτα πάχους ενεργοποίησες τον μεταβολισμό γι΄ αυτό φάνηκε με καθυστέρηση η απώλεια γραμμαρίων. Δεν είπες και πόσο χρονών είσαι, μετά τα 45 ό,τι και να τρως και να μην τρως θα παχαίνεις. Καρατσεκαρισμένο.
    Ανώνυμος / η
    απάντηση93
     
     
    Δεν είναι αστεία ..τα πράγματα .. | 01/08/2017 14:10
    Το φαΐ έχει γινη η μάστιγα της εποχής μαζί με την νικοτίνη ..δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην κουβαλά μια σακούλα με λίπος των πέντε η δέκα κιλών .επανω του αυτα που μας ταΐζουν ο οργανισμός μας δεν τα χωνεύει τα αποθηκεύει ..με συνέπειες ...περπάτημα 4-5χιλ. Την ημέρα .
    Christos
    απάντηση232
     
     
    Το φαι ειναι για να διατηρουμαστε στη ζωη ως υγειεις και λειτουργικοι | 01/08/2017 13:43
    Τρια γευματα την ημερα απαραιτητως και φαγητο οπωσδηποτε μαγειρεμενο στο σπιτι και οπως εκεινο της μαμας αν θυμουνται οι παλαιοτεροι.Κομμενα τα ετοιματζιδικα και τα διαφορα εδεσματα γλυκα,παγωτα,αναψυκτικα,ποτα,κοκτειλ,καραμελιτσες,μπισκοτακια και κερασματα απο δω κι απο εκει.Παει και τελειωσε το φαγητο δεν ειναι παιχνιδι το τρωμε για να διατηρουμαστε στην ζωη και να ειμαστε υγειεις και λειτουργικοι και αυτον τον σκοπο πρεπει να επιτελει ασχετως εαν υπαρχουν επαγγελματικα συμφεροντα.Κι απο το να γινω πελατης στους γιατρους και τα φαρμακεια καλυτερα ας μου κοψουν την καλημερα ο μπουγατσατζης και ο σαντουιτσας γιατι δεν γινεται να γινω χιλια κομματια για να τα εχω καλα με ολους εκτος απο εμενα
    Γιωργος
    απάντηση272