από metereologos.gr
Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 2017
 
 

Το Κυπριακό δεν λύνεται

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Οι χθεσινές εξελίξεις στις διαπραγματεύσεις για το Κυπριακό στην Ελβετία πιστοποιούν ένα γεγονός που αν και διαρκεί ήδη περίπου μισό αιώνα εμείς δεν θέλουμε ούτε να το αντιληφθούμε, ούτε να το αποδεχθούμε και, συνεπώς, με βάση αυτό να προχωρήσουμε: ότι το Κυπριακό δεν λύνεται. Και ο λόγος για τον οποίο δεν λύνεται είναι απλός: για την Τουρκία λύθηκε με τα όπλα και την κατοχή το 1974.

Από τότε μέχρι σήμερα δεν έχει σημειωθεί ούτε η ελάχιστη πρόοδος παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει από την Τουρκία όλων των ειδών οι κυβερνήσεις: δικτατορίες, σοσιαλιστές, δεξιοί, αυταρχικοί ισλαμιστές κοκ. Κοινό σημείο όλων τους: ότι η Τουρκία δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να αποσύρει τα στρατεύματά της από την Κύπρο.

Ο υπουργός Εξωτερικών της χώρας το είπε άλλωστε χθες όσο πιο καθαρά μπορούσε: όχι μόνον δεν πρόκειται να τα αποσύρει, αλλά δεν θα διστάσει και να τα χρησιμοποιήσει αν κρίνει ότι τη συμφέρει κάτι τέτοιο.

Οι Τούρκοι δεν πρόκειται να φύγουν ποτέ από την Κύπρο. Ο μόνος τρόπος για να φύγουν, θα ήταν ο αντίστροφος από αυτόν που ήρθαν: να εκδιωχθούν στρατιωτικά. Πολιτικά και ειρηνικά δεν πρόκειται να το πράξουν ποτέ.

Επειδή όμως κάτι τέτοιο δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα καλό θα είναι να αντιληφθούμε την πραγματικότητα. Και αυτό σημαίνει να μην υπογραφεί μία «λύση» που δεν θα πετύχει τίποτα άλλο παρά το να νομιμοποιεί και να ισχυροποιεί τελικά την υφιστάμενη κατάσταση της κατοχής, των στρατευμάτων και των εγγυήσεων.

Η διέξοδος είναι μία και μοναδική: να πειστούν οι σύμμαχοι της Ελλάδας και της Κύπρου όπως - και κυρίως – οι εκεί επενδυτές των φυσικών πόρων, ότι με την Τουρκία δεν πρόκειται να βγει ποτέ άκρη και συμπέρασμα. Και να αποφασίσουν ότι από κοινού με την Κύπρο και την Ελλάδα θα προστατεύσουν τα συμφέροντά τους εκεί, που είναι και δικά μας συμφέροντα.

Και επειδή έχει γίνει πολύς δρόμος προς αυτή την κατεύθυνση ας μην κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας με μία «λύση» που δεν θα έρθει ποτέ και ας κοιτάξουμε να φέρουμε την Τουρκία στο αδιέξοδο που – η αλήθεια είναι – κυρίως μόνη της οδηγείται: στο να πάει πλέον κόντρα σε όλους.

Άλλος δρόμος δεν υπάρχει.
Ούτε για την Κύπρο, ούτε για την Ελλάδα.


Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (46)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    ΤΟ ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΔΕΝ ΛΥΝΕΤΑΙ, ΚΟΒΕΤΑΙ. | 06/07/2017 15:03
    Έλληνες και Ελληνοκύπριοι πολιτικοί συναγωνίζονται δεκαετίες τώρα σε ενδοτισμό και μειοδοσία, εκλιπαρώντας με την διαμεσολάβηση πλήθους καλοθελητών τους Τούρκους κατακτητές της Μεγαλονήσου για μια οποιαδήποτε "λύση". Πρωταγωνιστής της ενδοτικής πολιτικής ο Ανα(ν)στασιάδης, που δεν δίστασε να υποβιβάσει εαυτόν από Πρόεδρο της Κύπρου σε πρόεδρο της ελληνοκυπριακής κοινότητας, εξευτελίζοντας την υπερήφανη ρήση του αειμνήστου Τάσου Παπαδόπουλου "παρέλαβα κράτος, δεν θα παραδώσω κοινότητα". Ευτυχώς υπάρχουν οι Τούρκοι που τα θέλουν όλα και έτσι διασώζουν την ελληνική και ελληνοκυπριακή ηγεσία από τον απόλυτο διασυρμό και εθνικό εξευτελισμό. Η ιστορία διδάσκει: Το Κυπριακό δεν λύνεται, κόβεται.
    ΙΩΝ ΦΙΛΙΠΠΟΥ
    απάντηση146
     
     
     
    Δυο χρονια χωρις τον αγωνιστη | 06/07/2017 10:22
    Περασαν κιολας δυο χρονια απο τοτε που χασαμε τον αγωνιστη Θουκυδιδογλου. Αιωνια του η μνημη. Δυο χρονια απο τοτε που η κ. Φροσω μας ανακοινωσε οτι ο ηρωας μας εφυγε:
    Αιωνια του η μνημη
    απάντηση76
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
     
    Άλυτο | 06/07/2017 08:15
    Το Κυπριακό θα παραμείνει άλυτο, για να δείχνει σε όλο το κόσμο τί σημαίνει Τουρκία και παράλληλα τι σημαίνει ελληνική εξωτερική πολιτική.
    eΠολιτης
    απάντηση141
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    To Kypriako | 06/07/2017 03:29
    Isos I kalyteri lysi tha itan na parameinoun duo xechorista krati, afou omos to notion tmima tis nisou parei ena megalytero kommati, analoga me ton plythismo tis. Tha to dechtoun omos oi Tourkoi?
    Alexis
    απάντηση11
     
     
    ΑΠΟΛΕΙΠΕΙΝ Ο ΘΕΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΝ... | 06/07/2017 01:27
    Από τότε που οι δύο ''κοινότητες'' (τι σημαίνει αυτό, άραγε;) έγιναν ισότιμες (82% του πληθυμού = 18% του υπολοίπου του), το Κυπριακό εχάθη στην... δίνη του ΟΗΕ... Ποιος είναι, άραγε, ο ορισμός του προβλήματος σήμερα; για μας, τους Τούρκους και την.. διεθνή κοινότητα ;
    ID
    απάντηση81
     
     
    Αηδίες | 06/07/2017 00:10
    Αν η λύση που προωθείται είναι 'νίκη' της Τουρκίας, γιατί φωνάζουν οι δικοί τους εθνικιστές για υποχώρηση; Αν διαβάσει κανείς ακραίες ελληνοκυπριακές και τουρκοκυπριακές πηγές, λένε ακριβώς τα ίδια πράγματα.
    X X
    απάντηση45
     
     
    Μητσοτάκης | 05/07/2017 20:21
    Θα βγει κι εδώ αληθινός ο (Κώστας) Μητσοτάκης - όπως και με τα Σκόπια. Αν τον είχαμε ακούσει και σε αυτά και σε πολλά άλλα...
    Κασσανδρος
    απάντηση109
     
     
    Αρθρο και σχολια. απελπισια | 05/07/2017 19:58
    Μισο αιωνα κανουμε διαπιστώσεις επι διαπιστώσεων και'κει παταμε φρενο. Γιατι? Επειδή τα δυσκολα απαιτουν θαρρος, ομονοια, αναλυτικη σκεψη και πολλες θυσιες, αλλα ασε, που να τρεχεις τωρα?... Ποια λαθη καναμε και πως θα καταφέρουμε να τα διορθωσουμε και να μην τα επαναλαβουμε? Χιλιες δυο ερωτήσεις, που όμως αν απαντηθουν θα λυσουν και πολλα αλλα από τα προβληματα μας. Γλύφουμε δουλικα τους ισχυρούς, αλλα δεν κανουμε τιποτα να γινουμε υπολογισιμοι. Ναι ειμαστε μικρη χωρα. Αυτό είναι η δικαιολογια του βαθυστοχαστου φρεντο. Τραγικοι ουραγοι, που όλα τα κανουμε στο μιλητο. Και στο μιλητο ακομη και Ισραηλ θελουμε να γινουμε τρομαρα μας!!!
    Enas metanastis
    απάντηση132
     
     
    Η καλύτερη λυση | 05/07/2017 16:33
    Κανονική διαγραφή του κυπριακού, ελληνοκυπριακο βετο σε κάθε προσπάθεια Τουρκίας ψευδοκράτους για ένταξη στην ΣΕ... Πάμε στοίχημα ότι με την κατάλληλη προπαγάνδα από σοσιαλ μίντια οι ίδιοι οι τουρκοκύπριοι θα πετάξουν τους πειναλαιους μεμετηδες στη θάλασσα σε λίγα χρόνια.
    Ωχκιαμαναμανογλου
    απάντηση185
     
     
     
    Εύγε Κύριε Μαλούχο !!! | 05/07/2017 14:26
    Πολύ σωστό άρθρο. Πως είναι δυνατόν να συνυπάρχουν και να συγκυβερνούν στην ίδια κυβέρνηση και δημόσια διοίκηση ακραίοι Ισλαμιστές με Ορθόδοξους Χριστιανούς ; Σε ποια χώρα γίνετε αυτό ; Η Ευρωπαϊκή Ιστορία και η Ανθρωπολογία μας διδάσκει ότι η συνύπαρξη και συμβίωση αλλογενών και αλλόθρησκων πληθυσμών δυστυχώς οδηγεί σύντομα σε Εμφύλιο και διαμελισμό. Εμείς να προσέχουμε με πάθουμε τα ίδια με τους «πρόσφυγες» και «μετανάστες».
    Νίκος
    απάντηση3112
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
     
    Κανείς συμβιβασμός με Μογγόλους | 05/07/2017 13:48
    Εδώ έχετε δίκιο και ευχαριστώ εκ των προτέρων για την μη δημοσίευση προπαγάνδας από την Τουρκικην Πρεσβείαν των γνωστών ανθελληνικών τρόλ.
    Είναι η βαρειά του τσολιά
    απάντηση208
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
     
    Πάλι καλά… | 05/07/2017 13:27
    που σήμερα τουλάχιστον τα πολιτικά κόμματα, έκτος της ΧΑ, για την λύση του Κυπριακού προβλήματος συμφωνούν επί της αρχής: «Ο Κυπριακός Ελληνισμός αποφασίζει και η Ελλάδα συμπαρίσταται». Δεν ήταν πάντα έτσι με την αντιμετώπιση εθνικών θεμάτων. Δεν είμαι σίγουρος ότι αυτή η τακτική θα συνεχιστεί όταν διαπιστώνω ότι στο κόμμα της Αξιωματικής αντιπολίτευσης κερδίζουν έδαφος οι ακροδεξιές εκείνες δυνάμεις που κουβάλησαν οι Μπαλτάκος και Σαμαράς. Ήταν οι δυνάμεις που αδιαφορήσαν για την θέληση του Κυπριακού Ελληνισμού, απέρριψαν τις προτάσεις της Κυπριακής ηγεσίας και υπέγραψαν τις κατάπτυστες συμφωνίες της Ζυρίχης. Υπήρξαν επιχειρηματικά συμφέροντα (με συγκεκριμένη κομματική επιλογή) τα οποία με μαεστρία οδήγησαν τους επιόρκους εκείνους αξιωματικούς αρχικά να ανακαλέσουν τα Ελλ. στρατεύματα από την Κύπρο και στην συνέχεια να κάνουν πραξικόπημα ενάντια στην κυβέρνηση Μακαρίου πράγμα που έδωσε την αφορμή για την εισβολή τούρκικων στρατευμάτων στο νησί. Αυτό αποτελεί το ζενίθ της εθνικής μειοδοσίας ενός πολιτικού χώρου που ονομάζεται δεξιά. Κανένας, ακόμη και μέλη του χώρου της δεξιάς σήμερα δεν αμφισβητούν ότι οι πραξικοπηματίες του 1967 γαλουχηθήκαν από την δεξιά, ήταν παιδιά και υποστηρικτές αυτής. Κυβερνήσεις αυτής της παράταξης (με την πολιτική που για δεκαετίες ακλουθούσαν), βοήθησαν στον εκτουρκισμό των Πομάκων στην Θράκη, ανεχτήκαν την εξαφάνιση των Ελλήνων της Ίμβρου και της Τενέδου, κώφευσαν στις απεγνωσμένες κραυγές της Ελληνικής Κοινότητος Κωνσταντινουπόλεως στις σφαγές του 1955. Όλα αυτά επειδή οι κυβερνήσεις αυτές έδιναν προτεραιότητα στην μη διατάραξη της ομοιογενείας του συμφώνου «ασφαλείας», του ΝΑΤΟ και των συμμάχων μας. Επειδή αναφέρθηκα σε πολλά θέματα που απασχόλησαν την Ελλ. εξωτερική πολιτική δεν πρέπει να παραλείψω το άλλο θέμα που απασχόλησε και σήμερα την απασχολεί ακόμη. Το μακεδονικό! Σε ποια παράταξη υπήρξε ηγετικό στέλεχος τότε κάποιος ο οποίος έλεγε: «σε δέκα χρόνια θα έχει ξεχαστεί!». Ξεχάστηκε?
    Doros
    απάντηση1634
    Απαντήσεις  2 | Εμφάνιση όλων
     
     
    διπλή ένωση | 05/07/2017 12:56
    νομίζω ότι όλα οδηγούν σε ένα συναινετικό διαζύγιο.Τα αποτελέσματα ενός πολέμου ανατρέπονται μόνο με πόλεμο και εμεις πρέπει να το καταλάβουμε.Τέλος λοιπόν οι αυταπάτες για "ενα" κράτος και ας προχωρήσουμε στην λύση των δύο κρατών είτε στην ένωση με τις μητέρες πατρίδες της κάθε κοινότητας
    μητσος
    απάντηση306
     
     
    Απο τη στιγμη που | 05/07/2017 12:50
    οι απανταχου κυβερνησεις ειναι υπαλληλοι τραπεζων, λογικο ειναι να γινει και η "διπλωματια",συναλλαγη. Λυσεις σε εθνικα προβληματα δινονται μονο αν ειναι συμφωνες με το συμφερον των ισχυρων. Κι αν τους ισχυρους,αυτους,τους κυβερνουν υπαλληλοι τραπεζων,τοτε αντιλαμβανομαστε ποιο χαρτι πρεπει να παιξει η Κυπρος.ΥΓ.Οπου "τραπεζες" : πολυ συγκεκριμμενα επιχειρηματικα συμφεροντα. ΥΓ2. Η Ιστορια δεν κουραζεται να μας δειχνει οτι καθεστωτα εξοπλισμενα ως τα δοντια,καταρρεουν σαν τραπουλοχαρτα μεσα σε μια νυκτα. Κι ας εχουν το μισο οπλοστασιο της γης.
    Abdul
    απάντηση124
     
     
    Εξαιρετικό, απόλυτα σωστό. | 05/07/2017 11:43
    Σήμερα συμφωνώ απόλυτα μαζί σας κ. Μαλούχο, έτσι ακριβώς είναι όπως τα περιγράφεται. Όλες αυτές οι αυταπάτες των υπευθύνων Ελλήνων και Κυπρίων ότι μπορούν να βρούν κάποια "λύση" είναι όχι μόνο αέρας αλλά και επικίνδυνες.
    stefan_g
    απάντηση274
     
     
     
    Αττίλας 3; | 05/07/2017 11:39
    Το Κυπριακό ήταν μέχρι το 1996 θέμα εισβολής και Κατοχής του 38% ανεξάρτητου κράτους του ΟΗΕ. Έκτοτε έχει αναχθεί σε θέμα δύο κοινοτήτων και οντοτήτων. ΛΑΘΟΣ επιλογή της διπλωματίας μας εξ αρχής. Οι Τούρκοι δεν θα παραδώσουν ποτέ ένα στρατηγικό πλεονέκτημα ή εδάφη που κατέκτησαν στρατιωτικά. Με τις "συνομιλίες" ξεχάστηκε η αφορμή του θέματος (στρατιωτική εισβολή) και νομιμοπιούμε την κατοχή. Όσο για την "διεθνή κοινότητα" ανέχεται το άγος εξομοιώνοντας θύτες και θύματα. Ας πάρουμε την ευκαιρία των δηλώσεων Τσαβούσογλου και ας απεμπλακούμε ΤΩΡΑ από τις διαπραγματεύσεις, επαναφέροντας το θέμα στην απομάκρυνση των κατοχικών στρατευμάτων. Καλύτερα μια ανοικτή πληγή από τον ακρωτηριασμό.
    Evan Yannopoulos
    απάντηση384
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Σωστος | 05/07/2017 11:09
    Ο Μαλουχος σήμερα αυτή είναι δυστυχως η αλήθεια και τα λοιπά λόγια περισσεύουν.
    HQ
    απάντηση222
     
     
    Ήμουν νιος και γέρασα.... | 05/07/2017 10:57
    Στην Κύπρο γίνανε τραγικά σφάλματα και από τις δυο πλευρές με αποκορύφωμα την καταστροφή του Αττίλα για τον οποίο πιστέψτε με και οι ίδιοι οι Τουρκοκύπριοι το έχουν μετανοιώσει!!! Για να υπάρξει βιώσιμη λύση στη Μεγαλόνησο θα πρέπει να γίνουν δυο μεγάλοι συμβιβασμοί από τις δυο κοινότητες. Οι μεν Ελληνοκύπριοι θα πρέπει να μάθουν να συναποφασίζουν με τους Τουρκοκύπριους για το κοινό τους μέλλον, οι δε Τουρκοκύπριοι θα πρέπει να απογαλακτιστούν πλήρως από την Τουρκία!! Αν οι δυο πλευρές δεν είναι διατεθειμένες να κάνουν αυτούς τους συμβιβασμούς τότε καλύτερα να πάνε προς τη λύση ενός συναινετικού διαζυγίου!!
    Χ.Γ
    απάντηση391
     
     
     
    καιρος ειναι πια......... | 05/07/2017 10:39
    Το 1821 που κηρύχθηκε η απελευθερωτική επανάσταση, ο Ελληνικός πληθυσμός ήταν μόνο 800.000 και οι Τουρκία 20.000.000 εκατομμύρια. Όχι μόνο τους πετάξαμε έξω απ’ την Ελλάδα αλλά βοηθήσαμε να χάσουν και την υπόλοιπη οθωμανική τους αυτοκρατορία. Ο Ralph W. Emerson είπε: «όση οικονομική και υλιστική άνιση κι αν αποκτήσει Η Τουρκιά, θα παραμένει πάντοτε κοινωνικά και πολιτιστικά βάρβαρη. Και ο Ελληνόφιλος συγγραφέας Henry Miller διαλάλησε, ποιο βάρβαρη φυλή από την Τουρκική ράτσα ποτέ δεν ξαναγνώρισε η ανθρωπότητα.
    καιρος ειναι πια....
    απάντηση296
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων