Σε μια κουταλιά νερό κατάφερε και πνίγηκε η δημόσια διοίκηση στην προσπάθεια απογραφής των ανασφάλιστων οχημάτων.
Πως όμως να μην συμβεί αυτό όταν η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων κι οι επικεφαλής της υπηρεσίας το παίζουν τόσο …ανεξάρτητοι με αποτέλεσμα να μην συνομιλούν ούτε με την ηγεσία, ούτε κάν με την ιεραρχία του υπουργείου Οικονομικών. Το ίδιο συμβαίνει και με το πολύπειρο προσωπικό του υπουργείου Μεταφορών (πρώην Συγκοινωνιών).
Πως συνέβη λοιπόν αυτό το αλαλούμ;.
Οπως ανακοινώθηκε επίσημα η ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ (με κεφαλαία) αρχή δημοσίων εσόδων στην οποία προίσταται ο κ. Γιώργος Πιτσιλής «προέβη σε διασταύρωση του συνόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων και του αρχείου των κυκλοφορούντων με ασφαλιστική κάλυψη στις 6/6/2017, προκειμένου να εντοπισθούν οχήματα, που τυχόν κυκλοφορούσαν ανασφάλιστα την συγκεκριμένη ημερομηνία.

Από τη διασταύρωση, εντοπίστηκαν 1.151.000 πιθανά ανασφάλιστα οχήματα, οι κάτοχοι των οποίων ενημερώθηκαν με μήνυμα στη θυρίδα TAXISnet, ενώ είναι σε εξέλιξη η αποστολή μηνυμάτων στο λογαριασμό του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των κατόχων».
Προφανώς ο κ. Πιτσιλής εμπιστεύθηκε τα ηλεκτρονικά αρχεία της Ενωσης Ασφαλιστικής Εταιριών και προχώρησε στη διασταύρωση με το μητρώο του υπουργείου Μεταφορών στο οποίο όμως είναι καταγεγραμμένα όλα τα οχήματα που πήραν άδεια κυκλοφορίας ακόμη κι αυτά έχουν ακινητοποιηθεί (το γνωρίζει μόνο η εφορία η οποία δεν επικοινωνεί με το υπουργείο Μεταφορών), τα οχήματα που έχουν αποσυρθεί ή κλαπεί, αλλά ούτε οι υπηρεσίες, ούτε οι ιδιοκτήτες τους δεν έχουν ακόμη ενημερώσει το υπουργείο Μεφαφορών.
Αν σ΄αυτά προστεθεί ο αριθμός των ιδιοκτητών ΙΧ ή μοτοσυκλεττών που έχει καθυστερήσει έστω και δύο μέρες την πληρωμή των ασφαλίστρων του δεύτερου εξαμήνου του έτους προκύπτει ο αριθμός 455.000 λαθών.
Με άλλα λόγια το ποσοστό λάθους της ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ (με κεφαλαία) αρχής δημοσίων εσόδων στον προσδιορισμό του αριθμού ανασφάλιστων οχημάτων είναι πάνω από 40%!!!
Τι πρέπει να γίνει λοιπόν…
Οσοι έχουν κοινό νού σημειώνουν ότι για να εντοπιστούν τα ανασφάλιστα οχήματα θα αρκούσε η διασταύρωση των στοιχείων των ασφαλιστικών εταιριών με το αρχείο της υποχρέωσης πληρωμής τελών κυκλοφορίας του 2017.
Αυτή είναι η πιό ασφαλής οδός για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων που θα πρέπει όμως να επαληθευτεί με νέα διασταύρωση των στοιχείων στο τέλος του έτους όταν θα τρέξει το πρόγραμμα για τα τέλη κυκλοφορίας του 2018 καθώς σ΄αυτό το διάστημα θα πέσουν στο σύστημα χιλιάδες νέες περιπτώσεις ακινητοποιημένων οχημάτων. Κι ακόμη κάποια στιγμή ας φροντίσει η κυβέρνηση και το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης να επικοινωνούν τα ηλεκτρονικά συστήματα του υπουργείο Οικονομικών με αυτά του υπουργείου Οικονομικών και της ΕΛΑΣ για να μην τρέχουν οι πολίτες από γραφείο σε γραφείο κι από υπηρεσία σε υπηρεσία για να ολοκληρώσουν μια μεταβίβαση ή να καταγγείλουν μια κλοπή.