Το ενδιαφέρον της κυβέρνησης και η προσπάθειά της για επιστροφή της χώρας σε αναπτυξιακούς ρυθμούς εστιάζεται και εξαντλείται στο θέμα του χρέους. Χωρίς αμφιβολία είναι κορυφαίο ζήτημα. Ομως η ανάκαμψη της οικονομίας και η επίτευξη διατηρήσιμων ρυθμών ανάπτυξης δεν θα εξαρτηθούν από το αν οι πιστωτές συμφωνήσουν αυθαίρετα ότι το χρέος είναι βιώσιμο επειδή η χώρα για τα επόμενα χ χρόνια μπορεί να πετυχαίνει ψ% ρυθμό ανάπτυξης και ω% πρωτογενή πλεονάσματα. Μπορεί αυτό να αντιστρέψει το κλίμα και να εισρεύσουν πρόσκαιρα κεφάλαια σε μετοχές και ομόλογα, να διευκολύνει την ένταξη των ελληνικών τίτλων στο QE και τη σταδιακή επιστροφή της χώρας στις αγορές, όμως στην πραγματική οικονομία, που είναι το ζητούμενο, δεν θα κάνει μεγάλη διαφορά.
Αυτό που θα κάνει τη διαφορά είναι η αύξηση των επενδύσεων. Από εκεί θα κριθεί η επιστροφή ή όχι της χώρας σε βιώσιμους ρυθμούς ανάπτυξης. Τι σημαίνει αυτό; Οτι θα πρέπει να διευκολυνθούν με κάθε τρόπο οι ιδιωτικές επενδύσεις. Οτι θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον φιλικότερο στο επιχειρείν. Οτι θα πρέπει να επιταχυνθούν οι ιδιωτικοποιήσεις.
Πρόσφατο παράδειγμα αποτελούν τα περιφερειακά αεροδρόμια και ιδιαίτερα το αεροδρόμιο της Μυκόνου. Υστερα από πολύμηνη καθυστέρηση, που είχε ως αποτέλεσμα να χαθεί η εφετινή σεζόν, ολοκληρώθηκε στις αρχές του έτους η παραχώρηση της λειτουργίας τους στη Fraport, μια διεθνή εταιρεία που ειδικεύεται στη διαχείριση αεροδρομίων. Δηλαδή που ξέρει τη δουλειά. Και πριν από λίγες ημέρες παρουσίασε σε εκπροσώπους των τοπικών φορέων τα σχέδιά της για το αεροδρόμιο της Μυκόνου.
Μιλώντας ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Alexander Zinell, είπε ότι «η Μύκονος είναι ένας προορισμός γνωστός σε όλον τον πλανήτη για την κοσμοπολίτικη αύρα και τη φυσική της ομορφιά». Και πως «οι κάτοικοί της έχουν καταφέρει να διαμορφώσουν ένα διάσημο τουριστικό προϊόν που προσελκύει επισκέπτες από όλον τον κόσμο. H Fraport βρίσκεται εδώ για να ενισχύσει αυτή την εξαιρετική πορεία. Μέσα από την ανάπτυξη και αναβάθμιση των υποδομών του αεροδρομίου επιδιώκουμε να δώσουμε στη Μύκονο αυτό που λείπει σήμερα. Ενα αεροδρόμιο αντάξιο της φήμης της, ένα αεροδρόμιο σύγχρονο, με ολοκληρωμένες υπηρεσίες που θα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του κάθε επισκέπτη».
Με αυτό το απλό σκεπτικό η εταιρεία κάνει το αυτονόητο. Εκτός από τις βελτιώσεις και επεκτάσεις στον διάδρομο, στον χώρο υποδοχής αεροσκαφών και στα μέτρα ασφαλείας, αναδιαμορφώνει και διπλασιάζει την έκταση του τερματικού σταθμού. Ταυτόχρονα κλείνει συμφωνία με τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών (ΚΑΕ) για τη δημιουργία καταστημάτων που θα πωλούν κατά κύριο λόγο είδη πολυτελείας, επώνυμων οίκων. Αυτό σημαίνει ότι θα παρέχεται η ευκαιρία σε εύπορους Ευρωπαίους, Αμερικανούς, Αραβες, Τούρκους, Ελληνες κ.λπ., που ως επί το πλείστον επισκέπτονται το νησί, να κάνουν τα ψώνια τους, αφήνοντας σημαντικά έσοδα στα ΚΑΕ, τη Fraport, την τοπική οικονομία, το δημόσιο ταμείο. Και όλα αυτά επειδή η Fraport επενδύει για να δημιουργήσει τις συνθήκες που θα φέρουν όχι μόνο όλα αυτά τα έσοδα αλλά και θέσεις εργασίας.
Μάλιστα οι τοπικοί φορείς κατανοώντας ότι η αναβάθμιση του αεροδρομίου αποτελεί μοχλό ανάπτυξης του νησιού πήγαν το θέμα παραπέρα: ζήτησαν να αυξηθούν οι θέσεις στάθμευσης των ιδιωτικών αεροσκαφών, να καθιερωθεί την περίοδο αιχμής η 24ωρη λειτουργία του αεροδρομίου (αρκεί η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας να λύσει το θέμα της υποστελέχωσης των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας) και να δημιουργηθούν νέα δρομολόγια με στόχο να συνδεθεί η Μύκονος με κεντρικά κομβικά (hubs) αεροδρόμια του εξωτερικού.
Καλή η λύση για το χρέος για την ανάκαμψη, αλλά ακόμα καλύτερες οι ιδιωτικοποιήσεις και οι επενδύσεις.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ