Αν υπάρχει είδος ψυχαγωγικής εκπομπής που δεν γνώρισε κρίση, αυτό είναι οι εκπομπές μαγειρικής. Ξεκινώντας από τις «παραδοσιακές», όπου οικοδεσπότες και καλεσμένοι εκτελούν μια συνταγή και μας αποκαλύπτουν τα υλικά και τις ακριβείς αναλογίες, και φτάνοντας στα παιχνίδια α λα «Master chef», όπου το θέμα δεν είναι μόνο το φαγητό αλλά και οι σχέσεις-συμπεριφορές των ανθρώπων.
Υπάρχει ένας πολύ ισχυρός λόγος για τον οποίο και εφέτος τα κανάλια φιλοξενούν αρκετές τέτοιες παραγωγές: η χορηγία. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις ποιες εταιρείες στηρίζουν (σπονσοράρουν) κάθε τηλεοπτικό μάγειρα, φαίνεται αυτό αμέσως από τα επώνυμα προϊόντα τα οποία χρησιμοποιεί: ο ένας εξαντλεί το θέμα πίτα γιατί «υποστηρίζει» μια εταιρεία που παράγει κατεψυγμένο φύλλο, ο άλλος βάζει αλατοπίπερο ακόμα και στο γαλατομπούρεκο… Οι εταιρείες ηλεκτρικών και οικιακών ειδών επιπλώνουν ολόκληρη την κουζίνα-στούντιο, οι εταιρείες με τρόφιμα γεμίζουν τα ψυγεία και τα ντουλάπια της. Συμβαίνει παντού, σε όλον τον κόσμο. Και αν στη δική μας τηλεόραση η διαφήμιση συχνά γίνεται με άκομψο, υπερβολικό και αδέξιο τρόπο, αυτό εύκολα θα μπορούσαν να το διορθώσουν. Γιατί, κατά τα ψέματα, η επιμονή σε συγκεκριμένα προϊόντα, ακόμη και αν οι ειδικοί – παρουσιαστές πιστεύουν πως είναι τα καλύτερα, αντί να σε πείθει, συχνά σε κάνει δύσπιστο.
Κατά τα άλλα, εκείνο που χαρακτηρίζει όλες (σχεδόν) τις εκπομπές μαγειρικής που προβάλλονται εφέτος είναι το αξιοπρεπέστατο επίπεδο των παραγωγών. Η κουζίνα ενός από τους πιο γνωστούς και καταξιωμένους έλληνες σεφ, του Βαγγέλη Δρίσκα, παραμένει ένα από τα πιο όμορφα «σκηνικά» που έχουμε δει σε ελληνικό στούντιο, ενώ η σκηνοθεσία του «MasterClass» (Σκάι) κάνει τις ήδη θελκτικές συνταγές του ακόμη πιο θελκτικές. Το ίδιο ισχύει και για το ζαχαροπλαστείο που έχει στήσει ο Στέλιος Παρλιάρος στις «Γλυκές αλχημείες» (Σκάι). Από τα παιχνίδια μαγειρικής, καλογυρισμένο είναι και το «Blinde taste» (Star) που μάθαμε με παρουσιαστή τον Δημήτρη Σκαρμούτσο και τώρα το παρουσιάζει ο Σάββας Πούμπουρας. Ο Σκαρμούτσος άλλαξε πόστο για να γίνει ο ένας από τους τρεις καθοδηγητές-κριτές του «Master chef» (Star). Οι άλλοι δύο είναι ο Σωτήρης Κοντιζάς και ο Πάνος Ιωαννίδης.

Οι τρεις σεφ συνθέτουν μια δυνατή ομάδα (αυστηρή αλλά ευγενική με τους παίκτες) που ξέρει πώς να δημιουργεί σασπένς χωρίς φτηνά εφέ. Στο «Ready, steady, cook» (Alpha) που το είχαμε μάθει ως «Στην κουζίνα ολοταχώς», ο Ακης Πετρετζίκης κάνει με τον δικό του τρόπο αυτό που έκανε παλαιότερα ο Ηλίας Μαμαλάκης και τα καταφέρνει, αφού η τηλεόραση του πάει πολύ.

Πρωτότυπη η ιδέα της συνάντησης μαγειρικής και αθλητισμού σε μια κουζίνα, με το «All star cooking» του Σκάι με τον Χρήστο Τριανταφυλλόπουλο να υποδέχεται στο στούντιο γνωστούς αθλητές. Μέσα σε αυτό το αξιοπρεπές και δημιουργικό περιβάλλον το «Κάτι ψήνεται» (Alpha) ήρθε και εφέτος (όσο παιζόταν) για να μας θυμίσει πως υπάρχει και αναξιοπρεπής φτηνή τηλεόραση. Πώς; Βάζοντας τους παίκτες να εκδηλώσουν όλη την κατινιά τους με «θύμα» τον εκάστοτε οικοδεσπότη, τον άνθρωπο που τους ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του και τους κάνει το τραπέζι, για να βαθμολογηθεί αμέσως μετά όχι αυστηρά αλλά άδικα. Και κυρίως για να λοιδορηθεί. Αν με όλες τις προηγούμενες εκπομπές σού ανοίγει η όρεξη, εδώ σου κόβεται.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ