από metereologos.gr
Δευτέρα 21 Μαΐου 2018
 
 
Μασσαλάς Χρήστος Β. Καθηγητής, π. Πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων 

Ενιαία Τριτοβάθμια Εκπαίδευση…

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Το Υπουργείο Παιδείας έχει αρχίσει διάλογο για τη δημιουργία ενιαίου χώρου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Ένας διάλογος, όμως, πρέπει να κινείται σε ένα πλαίσιο με στόχο να οδηγεί στα μέσα για την επίτευξη κάποιου καθορισμένου σκοπού. Χωρίς αυτές τις προϋποθέσεις θα έχει χαοτικό χαρακτήρα και θα επιτείνει την ήδη υπάρχουσα σύγχυση…

Ποιος πρέπει να είναι ο σκοπός;

Η προετοιμασία μιας εκπαιδευμένης πατρίδας στην οποία οι πολίτες της θα αξιοποιούν με έξυπνο τρόπο τη γνώση.
Για να επιτευχθεί αυτός ο σκοπός πρέπει πρώτα να υπάρχει η προετοιμασία του μορφωμένου πολίτη, γεγονός που προϋποθέτει μια καλά οργανωμένη και λειτουργούσα μέση εκπαίδευση (ΜΕ).

Η ΜΕ είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο χτίζεται η τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Τι περιμένουμε από την τριτοβάθμια εκπαίδευση;

Να εκπαιδεύει ανθρώπινο δυναμικό που να αφομοιώνει και να χρησιμοποιεί τη γνώση και μαζί να προετοιμάζει εκείνους που θα παράγουν νέα γνώση, τους ερευνητές.

Ποιες είναι οι ανάγκες της χώρας και σε ποιους τομείς;

Όσον αφορά τις κλασικές σπουδές η χώρα μας έχει τις προϋποθέσεις και πρέπει να καταστεί διεθνές κέντρο με ιδιαίτερη έμφαση την αρχαιολογία και τη φιλοσοφία.

Οι σπουδές στα άλλα αντικείμενα της γνώσης θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη και τις ιδιαίτερες ανάγκες της χώρας (ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, διατροφή, διαχείριση πολιτισμού,…).

Ο φοιτητικός πληθυσμός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας είναι λίαν υπερβολικός με συνέπεια την υποβάθμισήτης λόγω αδυναμίας επαρκούς εκπαίδευσής του.

Τι πρέπει να κάνουμε;

Να περιορίσουμε τον αριθμό των εκπαιδευομένων και να ενισχύσουμε σε ανθρώπινο δυναμικό και υποδομές τα ΑΕΙ. Η πατρίδα μας έχει ανάγκη από υψηλού επιπέδου επιστήμονες και από καλά εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό με δεξιότητες.

Τι συμβαίνει σήμερα;

Πληθωρισμός παντού, σε προπτυχιακούς φοιτητές, σε τμήματα στα ΤΕΙ, σε μεταπτυχιακά προγράμματα και φυσικά σε ανεργία.

Μήπως η άκριτη αναβάθμιση έχει οδηγήσει στην υποβάθμιση;

Στην πατρίδα μας βρίσκεις εύκολα κάποιον με μεταπτυχιακό δίπλωμα και δύσκολα κάποιον που μπορεί να στρίψει μια βίδα…

Αν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προβληματίζεται σοβαρά για την ανώτατη εκπαίδευση και το ρόλο της στην πορεία της χώρας, οφείλει να θεωρήσει τα συστατικά της υπάρχουσας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ως υλικά οικοδόμησης του μελλοντικού χώρου της γνώσης. Όλα τα υλικά δεν χρειάζονται, η αξιολόγησή τους και οι εμπειρίες άλλων κοινωνιών μπορούν να βοηθήσουν στην αξιοποίησή εκείνων των υλικών που απαιτούνται για την προσέγγιση του σκοπού, που δεν είναι άλλος από την ένταξη της κοινωνίας μας στις «έμπειρες» της Ε.Ε.

Η προσπάθεια που έχει ήδη αρχίσει θυμίζει «το απόψε αυτοσχεδιάζουμε» και είναι δύσκολο να σκεφτεί κανείς ότι αυτή μπορεί να οδηγήσει κάπου εκτός από το ανακατωμένο σήμερα… την ενιαία αλάνα της εκπαίδευσης…
Είναι τόσο δύσκολο να σκεφτεί με βάση τη λογική η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας;


Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (5)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
     
    Να ανακαλύψουμε τον τροχό! (1) | 11/04/2017 09:04
    1.Ήδη από τη δεκαετία του 80, μέσα από άφθονες σχετικές μελέτες, έχει επισημανθεί ότι τα κράτη που θέλουν να προκόψουν στον 21ο αιώνα, θα πρέπει να επενδύσουν δυναμικά στους τομείς της Πληροφορικής, των Επικοινωνιών, της Βιοτεχνολογίας κ της Ενέργειας. Συνεπώς, βεβαίως να έχουμε επιστήμονες που θα υποστηρίξουν πολύπλευρα την μοναδική μας κληρονομιά, αλλά να μην ξεχνάμε ότι λίγο-πολύ η συγκεκριμένη υπεραξία που παράγεται είναι περισσότερο τουριστικής παρά παραγωγικής φύσεως και ως εκ τούτου επισφαλής αφού γνωρίζουμε πόσοι ασύμμετροι κίνδυνοι απειλούν πλέον τον τουρισμό. Εάν θέλεις να υπάρχεις δυναμικά σήμερα χρειάζεσαι πρωτίστως στους ανωτέρω τομείς, πατέντες που γίνονται παγκόσμια προϊόντα.
    νικ
    απάντηση71
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων