από metereologos.gr
Παρασκευή 24 Μαρτίου 2017
 
 

Η πολιτική ομηρία των πανεπιστημιακών

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Το πολιτικό, ιδεολογικώς, ερμαφρόδιτο μόρφωμα των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ (ψευδοαριστερά+ακροδεξιά) συγκεντρώνει, στην κοινοβουλευτική του ομάδα και το υπουργικό συμβούλιό του, ίσως τη μεγαλύτερη αναλογία πανεπιστημιακών, σε σύγκριση με τα άλλα κόμματα της Βουλής.

Παρ’ όλα αυτά, η δύναμη αυτή των πανεπιστημιακών, αντί να χαράσσει και να επιβάλλει μια ανωτέρου ρυθμού υποδειγματική πολιτική πρακτική, έρχεται ουραγός στο «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» της ουσιαστικά κυβερνώσας ομάδας, που τη συνθέτει το αντιφατικό σχήμα μιας λαϊκιστικής ελίτ με χαμηλό γνωσιολογικό ορίζοντα και εμφανέστατα ολιγαρχική δομή και λειτουργία.

Το φαινόμενο της μοιρολατρικής υποταγής του πανεπιστημιακού δυναμικού, στην κυβερνώσα ομάδα, έχει την εξήγησή του: Οι περισσότεροι από αυτούς, επί δεκαετίες, υπηρέτησαν ευδοκίμως στο διδακτικό πανεπιστημιακό ΔΕΠ, με τις νόρμες κατά το πλείστον αριστεροφανούς κομματικοκρατίας. Έθεταν σε πρώτη μοίρα τη στρατολόγηση ομάδων φοιτητών και φοιτητριών με υπερχειλίζουσα κομματική συνείδηση και αφισσοκολλητική δράση, γιατί όχι και τραμπουκισμούς και σε τελευταία μοίρα την επιστημονική και παιδαγωγική τους συγκρότηση.

Με τη σειρά του, το κομματικοκρατούμενο πανεπιστημιακό ΔΕΠ εξασφάλιζε έτσι τουλάχιστον το «προαγωγικό τάλιρο», δηλαδή τον βαθμό 5 στις γραπτές ή προφορικές εξετάσεις των οργανωμένων σε ομάδες κρούσης αδιάβαστων φοιτητών-σπουδαστών. Όμως, ανάλογα με το βαθμό προσήλωσης των τύποις μελετηρών αλλά ουσία… «κουμπούρων» κομματικών σπουδαστών στις κομματικές τους υποχρεώσεις (που περιελάμβαναν ακόμη και γιαουρτοπόλεμο), αρκετοί από αυτούς προαλείφονται για βουλευτές, με εκλογική πριμοδότηση από την κομματική οργάνωση βάσεως (ΚΟΒΑ).

Από όλη αυτή την αμοιβαία πλοκή και αλληλεξάρτηση, κομματικών διδασκόντων-διδασκομένων, οι πιο «κερδισμένοι» αποδεικνύονται οι κομματικοί διδάσκοντες, που εξασφαλίζουν μέχρι και πρυτανικούς θώκους, σύμφωνα με τους αναχρονιστικούς νόμους-πλαίσιο, που δίνουν το δικαίωμα ακόμη και σε πρωτοετείς, μη απογαλακτισμένους από το λύκειο, φοιτητές, να εκλέγουν (ακόμη και με αρπαγές της κάλπης) την εκλογή των πρυτανικών αρχών.

Φυσικά, σε όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ υπάρχει και η εξαίρεση των μειοψηφούντων διδασκόντων-διδασκομένων, που τιμούν τα καθήκοντά τους γιατί προετοιμάζουν νέες γενιές φωτισμένων επιστημόνων τεταγμένων στη δημιουργία μιας κοινωνίας της προόδου, της αξιοκρατίας και της κοινής προκοπής. Και φυσικά όχι στο σημερινό κατάντημα της φαυλοκρατικής ευνοιοκρατίας, που ήδη έχει εξαποστείλει σε ευρωπαϊκές, αλλά και υπερατλαντικές ακμάζουσες κοινωνίες, την αλκή, την αφρόκρεμα των διακεκριμένων νέων Ελλήνων επιστημόνων και άλλων επαγγελμάτων, που υπολογίζονται στις 500.000!

Την επισήμανση αυτή της αναγκαστικής φυγής του νεολαϊίστικου  δυναμικού το περιέγραψε εναργέστατα, σε εντελώς πρόσφατη τηλεοπτική συνέντευξή του ο κ. Κώστας Χρυσόγονος, καθηγητής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ. Την έξοδό του από το ευρωβουλευτικό αξίωμα προφανώς για… «αντικομματική συμπεριφορά» επρότεινε το κομματικό ενημερωτικό όργανο του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο κ. Χρυσόγονος εμμέσως στηλίτευσε τη συμπεριφορά του κ. πρωθυπουργού να ακολουθεί τις οδηγίες του αρνητή στράτευσης, αδιόριστου εκπαιδευτικού και γνωστού νυκτόβιου με το ονοματεπώνυμο Ν. Καρανίκας στον τομέα του στρατηγικού κυβερνητικού σχεδιασμού (!) καθώς και της επικεφαλής του πρωθυπουργικού γραφείου Θεσσαλονίκης με το ονοματεπώνυμο Κατερίνα Νοτοπούλου (τα υπόλοιπα σε όλους γνωστά).

Ο κ. Κ. Χρυσόγονος έχει ήδη δείξει ότι απεχθάνεται τις κομματικές ομηρίες, πολλώ δε μάλλον όταν αυτές δεν εναρμονίζονται με φαυλοκρατικές εκφυλιστικές κυβερνητικές τάσεις. Στην πρόσφατη συνέντευξή του τόνισε ότι δεν τον φοβίζουν οι οποιεσδήποτε εκδικητικές κυρώσεις. Προφανώς, διότι η Κοινή Γνώμη, οσοδήποτε και αν την κακοποιούν βάναυσα οι κυβερνητικοί καρεκλοκένταυροι, βαθμολογεί με άριστα τους αδέσμευτους πολιτικούς.

Όμως, οι ελάχιστες εξαιρέσεις δεν ανατρέπουν τον κανόνα της εθελοντικής ομηρίας πανεπιστημιακών, σε κόμματα, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ και μερικά άλλα με ολιγαρχικές δομές και πολιτικές πρακτικές. Περιττό να ανατρέξουμε σε ονοματεπώνυμα. Ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιον. Διότι κάποιοι υπουργοί ξεχνούν να δηλώσουν εκατομμύρια δολάρια, άλλες κυρίες με βουλευτική και υπουργική ιδιότητα επίσης ξεχνούν να δηλώσουν επί τριετία την οικονομική συνεργασία τους με το Δημόσιο. Όπως και αρκετοί άλλοι πανεπιστημιακοί ομότιτλοι, εν ονόματι της επαγγελματικής και πολιτικής επιβίωσής τους ποιούν την νήσσαν (κάνουν την πάπια) όταν η ελληνική αδέσμευτη δημοσιογραφία ξεσκεπάζει την κόπρο του Αυγείου.



Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (27)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Με όλο το σεβασμό κ. Μακρή | 11/01/2017 14:16
    Σας πληροφορώ ότι ο κ. Χρυσογονος άκουσε προφανώς τον Τσίπρα να λέει ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με νόμο ενός μόνο άρθρου ή ότι θα παίζει νταούλι και οι ευρωπαίοι θα χορεύουν στο ρυθμό του. Γιατί παραξενεύυεται τώρα; Η τα άκουσε και έκανε την πάπια προκειμένου να φαγωθεί απρόσκοπτα το σανό απο τα πρόβατα ή δεν κατάλαβε. Στην πρώτη περίπτωση είναι συνυπεύθυνος ενώ στη δεύτερη βλάξ.
    Idiot buster
    απάντηση161
     
     
    Αυτή η πάπια πολύ μυρίζει... | 11/01/2017 13:31
    Ξεκινώ το σύντομο σχόλιο μου κ.Μακρά από την τελαυταία σας φράση του ευστοχότατου άρθρου σας. Πολλοί μα πάρα πολλοί κάνουν την πάπια εδώ και πάρα πολύ καιρό και επειδή η τροφή της πάπιας κυρίως βρίσκεται στο βυθό που έχει και πολύ βούρκο,εχει βρωμίσει το κρέας της και δεν τρώγεται. Και δεν είναι μόνο οι πανεπιστημιακοί που πράτουν ως σχολιάζεις φίλτατε αρθογράφε. Πάντως συγχαρητήρεια για το θάρρος σου!
    Δ.Κρης
    απάντηση140
     
     
    ΕΡΩΤΗΣΗ | 11/01/2017 09:18
    Αν οΣυριζα είναι ψευτοαριστερά, τότε ποια είναι η Αριστερά. Μην έχετε αυταπάτες. Αυτή είναι Αριστερά. Του Τσίπρα , του Λαφαζάνη, της Κωνσταντοπούλου,του Κουτσούκου, της Κανέλλη και όλων των αστέρων που θέλουν να σώσουν την Χώρα μετατρέποντάς την σε βόρεια Κορέα, Βενεζουέλα, Κούβα κ.λ.π
    Γιάννης Παληός
    απάντηση381
     
     
    Φως φαναρι... | 11/01/2017 07:24
    Εκτος ελαχιστων εξαιρεσεων,το καθηγητικο κατεστημενο των ΑΕΙ και ΤΕΙ εχει και ενα επιπλεον ισχυρο "προσον " εναντι της μειοψηφιας:"Κομματικο διδακτορικο"!... Ετσι,οταν το κομμα τους γινει κυβερνηση,"αξιοποιουνται δεοντως!..Φυσικα, οι απολαυες τους ως"βολευτες" ειναι υπερ-τριπλασιες του μισθου των με τις αναλογες συνταξεις.Δεδομενου οτι εχουν "κατασκευασει" στα μετρα τους αυτο το εκτρωμα που λεγεται "συνταγμα",διατηρουν και τη θεση τους στα παν/μια!.Στην πραξη,ειναι επιστημονικα ανυπαρκτοι.Εντευθεν ,και οι διαφορεςπολιτικες "πατατες",που εχουν διαπραξει.Π.χ. οι Μπαλταςκαι Φωτιου ηταν οι επιβλεποντες τηςδιπλωμτικης εργασιας του Τσιπρα..
    Prof. Lysimachos
    απάντηση280
     
     
    κοντη μνημη | 10/01/2017 18:57
    Για ποια δεκαετία μιλάτε και για ποια πανεπιστήμια; Όταν αποφοίτησα εγώ υπήρχαν πολλές προφανώς συνωνυμίες με υπουργούς των δυο άλλων κομμάτων. Πάντα έτσι ήταν κ. Μακρη , πάντα έτσι ήταν και το ξέρετε. Οι υπόλοιποι ήταν βοηθοί τους που γίνανε μέλη ΔΕΠ χωρίς κρίση.
    Nbg
    απάντηση162
     
     
    Ψευδοαριστερά; | 10/01/2017 17:54
    Ελληνικοί παραλογισμοί και ορισμοί. Τι εννοείτε με το ψευδοαριστερά; Ότι δεν φορούν φωτοστέφανο και δεν προβαίνουν σε αγαθοεργές πράξεις όπως επιτάσσει ο πολλά υποσχόμενος Μαρξισμός. Αριστεροί είναι και το δηλώνουν με υπερηφάνεια. Αν δεν είχαν χύσει το αίμα τους οι κοντινοί προγονοί μας θα ήμασταν και εμείς ένας κομμουνιστικός παράδεισος. Ο ΣΥΡΙΖΑ πρωτόστατησε σε κάθε διαμαρτυρία υπέρ τρομοκρατών. Έχουν αποκηρύξει τίποτα από τις αρχές τους εως σήμερα; Απολύτως τίποτα. Αρκετά με την Ελληνική πρωτοτυπία ότι δεν είναι αριστεροί γιαι η αριστερά είανι ηθική. Η αριστερά ως σήμερα δεν ήταν κυβέρνηση αλλά κυβερνούσε. Απλά τώρα έγινε και κυβέρνηση και η Ελλάδα παραμένει Σοβιετία λόγω αριστεράς.
    ΗΠΑ
    απάντηση232
     
     
    Το κενο που αφηνουν οι πολιτες φταιει | 10/01/2017 17:41
    Αυτό επιτρεπει se σαλταδόρους αεριτζήδες περισπούδαστους επιορκους "καθηγητές" και "φοιτητες", να ροκανιζουν την δημοσια περιουσια. Η αδιαφορια, η κουτοπονηριά, η προσκολληση, οι ευκαιριες που παρουσιάζονται για πολλους από αυτό το κενο, δημιουργει αυτές τις καταστασεις. Αυτό γιατι συστηματικα, ξεχνουν να αναφερουν οι σχολιαστες? Ουτε ο Τσιπρας φταιει ουτε κανενα άλλο ατομο. Τουλάχιστον ο Τσιπρας σας ειχε δειξει ποιος είναι, πριν καν μπει στη βουλη. Τι αηδειες σχολιαζετε?
    Enas metanastis
    απάντηση140
     
     
    ΕΠΩΦΕΛΗΘΗΚΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΗΡΩΙΚΗ ΕΞΟΔΟ | 10/01/2017 13:32
    Κ.ΚΑΘΗΓΗΤΑ, Κ.ΧΡΥΣΟΓΟΝΕ, το έργο το έχουμε δει πάρα πολλές φορές. Χρησιμοποιήσατε τον ΣΥΡΙΖΑ όταν είδατε ότι είναι στα πάνω του και τώρα (σιγά-σιγά από καιρό για να μη φανεί και πολύ η στρατηγική σας) το "παίζετε γενναίος και αξιοπρεπής" Η αξιοπρέπεια κ.Καθηγητά είναι δύσκολη υπόθεση και απαιτεί τη μία και μοναδική πράξη ευθύνης. Η ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΤΩΡΑ, γιατί η ιδεολογία ιδιαίτερα ενός Πανεπιστημιακού, είναι θέμα αρχών. Δεν συμφωνώ, παραιτούμαι και δίνω το ύψιστο παράδειγμα στους φοιτητές μου και στην κοινωνία. Ολα τα άλλα είναι προσχήματα και γελοίες δικαιολογίες για τους αφελείς. Ομως σας μάθαμε πια τους μεγαλοσχήμονες και "δεν μασάμε", όπως λέει ο λαός. Τα λεφτά και η θέση είναι πάνω από όλα!!
    ΤΑΤΙΑΝΑ
    απάντηση4111
     
     
     
    Όχι παράπονα. Μόνο γενναίες πράξεις | 10/01/2017 11:57
    Άn απεχθάνεται τις πολιτικές ομηρίες ο κ. Χρυσόγονος, να παραιτηθεί πάραυτα του αξιώματος του και των σημαντικών απολαβών του. Όχι να ανεξαρτητοποιηθεί σαν την Σακοράφα. Να παραιτηθεί και να επιστρέψει στην επιτυχημένη νομική καριέρα του.
    Ε.Στ.
    απάντηση3922
    Απαντήσεις  2 | Εμφάνιση όλων
     
     
     
    Για τον Χρυσόγονο | 10/01/2017 11:45
    Παρακολούθησα επισταμένως τη συνέντευξη του κυρίου Χρυσόγονου στον τηλεοπτικό Sky. Συμφωνώ με αυτά που γράφετε για τον διαφωνούντα με τον πρωθυπουργό Ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ. Θα έπρεπε όμως να προσθέσετε την εξής εύλογη απορία: Γιατί ο καθηγητής αυτός του Α.Π. Θεσσαλονίκης με την έκδηλη ευρυμάθειά του διάλεξε τον Τσιπρο-Καμμενικό ΣΥΡΙΖΑ, για να προσφέρει τις υπηρεσίες στην Πατρίδα; Γιατί ένας τόσο ξύπνιος Πανεπιστημιακός προτίμησε την ομηρεία του στους θαυμαστές και μιμητές του Μαδούρο και του Ερντογκάν;
    Μπεναρόγια
    απάντηση757
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    συριζαίοι "πανεπιστημιακοί" | 10/01/2017 11:39
    Το καλοκαίρι του 2015 κυκλοφόρησε λίστα "πανεπιστημιακών" που έλεγαν όχι στο δημοψήφισμα, στα μνημόνια στους γερμανοτσολιάδες, κτλ. Θα είχε ενδιαφέρον να δούμε πόσοι από αυτούς ανταμείφθηκαν με διορισμούς (μερικές φορές υπό τον μανδύα της "εκλογής") σε "θέσεις ευθύνης".
    μάκης
    απάντηση733
     
     
    Απάντηση στη Θεοδώρα Κ. | 10/01/2017 11:23
    Συμπληρώνοντας την ενδιαφέρουσα παρέμβασή σας προσθέτω την άποψή μου για τον κύριο Φορτσάκη. Εάν όντως διατηρεί τη μαχητική του τακτική, κατά των παρακρατικών αλλά και των κομματόσκυλων ισόβιων φοιτητών, ο κύριος Μητσοτάκης ως μέλλων πρωθυπουργός οφείλει να τον ορκίσει Υπουργό Παιδείας. Με την ιδιότητά του αυτή ο κύριος Φορτσάκης θα μπορούσε, εάν με το καλό μπει στην Βουλή η κυρία ΄Αννα Διαμαντοπούλου, να συνεργαστεί μαζί της για την επαναφορά του Δημοκρατικού Νόμου Πλαισίου για την Παιδεία, που τον κατάργησε δικτατορικά ο ισόβιος φοιτητής Ν. Φίλης.
    Περ.Κ.Καβάλα
    απάντηση635
     
     
    Η περίπτωση Φορτσάκη | 10/01/2017 11:12
    Θά τολμήσει η νέα Κυβέρνηση ν' απαλλαγεί από τον παρασιτικό ρόλο πολλών πανεπιστημιακών, που με την υποταγή τους, στην πολιτική ομηρία, έχουν εισχωρήσει στα σπλάχνα του Κοινοβουλίου με μηδενική προσφορά στον αγώνα για την Δημοκρατική Μεταρύθμιση; Γιατί πανεπιστημιακοί σαν τον πρώην πρύτανη του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου τον κύριο Φορτσάκη εγκατέλειψαν τον πρυτανικό ρόλο τους, για να μπουν στην Βουλή; Ο κύριος Φορτσάκης ήταν ο μόνος που αντιμετώπισε θαρρετά την αλητεία των εισβολέων τρομοκρατών στο γραφείο του. Κάποιοι άλλοι ομότιτλοί του κάνουν την πάπια και σιωπηρά συμμαχούν με τους καταληψίες...
    Θεοδώρα Κ.
    απάντηση674
     
     
    Γενίτσαροι | 10/01/2017 11:00
    Το σημερινό άρθρο σας, μας προσγειώνει στην άλλη, στην επιμελώς αθέατη πλευρά του φεγγαριου. Σ'αυτή λοιπόν την πλευρά που κρύβεται το απατηλό πρόσωπο εκείνων, που έχουν μετατρέψει τα ΑΕΙ και ΤΕΙ σε άντρα σκοταδισμού και τάφων της Δημοκρατίας. Είμαι εκπαιδευτικός στη Μέση Εκπαίδευση και κάθε χρόνο προετοιμάζω τους τελειόφοιτους των Λυκείων, γεμάτος από φόβους και ανησυχίες, για το μέλλον των παιδιών, που με το κρατούν σύστημα της ψευδοαριστερής τρομοκρατίας στα ΑΕΙ και ΤΕΙ κινδυνεύουν να καταντήσουν Γενίτσαροι στην ίδια την πατρίδα τους.
    Θ.Κ. Καθηγητής Μ.Ε
    απάντηση633
     
     
     
    Περιγραφή προβλήματος | 10/01/2017 10:07
    Καλά όλα αυτά που αναφέρετε ποια λύση προτείνετε; Εσείς προσωπικά τι κάνατε, εμείς οι πολίτες - η κοινωνία πώς θα συνδράμομε; Από την πνευματική ηγεσία περιμένομε περισσότερα. Τουλάχιστον ακούγεται. Θα περιμέναμε λύσεις - προτάσεις πέρα από τις αιτιάσεις των κακοδαιμονιών το στοίχημα είναι πως τα πανεπιστήμιά μας θα αυξήσουν το ΑΕΠ μας. Τώρα μπορούμε. Ας αρχίσομε από σήμερα το πρώτο βήμα.
    Λεωνίδας Νιάρχος
    απάντηση813
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
     
    μονο μια φορα | 10/01/2017 09:10
    μονο μια φορα ενας υπουργος η διαμαντοπουλου προσπαθησε να βαλει ταξη στα πανεπιστημια
    dionisis nikolaou
    απάντηση584
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Υποκρισίες | 10/01/2017 08:58
    Τυφλή επίθεση επί δικαίων και αδίκων στην Πανεπιστημιακή Κοινότητα (πλην Χρυσόγονου !) με προφανείς τις πολιτικές σκοπιμότητες . Η δημοσιογραφία στον άχαρο ρόλο της απροκάλυπτης υποστήριξης συγκεκριμένων κομματικών επιδιώξεων δια της αμαύρωσης των Πανεπιστημιακών .
    Χάθηκε το μέτρο
    απάντηση473
     
     
     
    Φαυλότητα | 10/01/2017 08:37
    Στο εξαιρετικό άρθρο σας θα ήθελα να συμπληρώσω πως το πιθανότερο είναι πως και οι σημερινοί πανεπιστημιακοί του ΣΥΡΙΖΑ ως φοιτητές κάπως έτσι θα πήραν το πτυχίο τους και κάπως έτσι έγιναν καθηγητές πανεπιστημίου. Γι αυτό και η αριστεία είναι ρετσινιά. Τους χαλάει τη πιάτσα. Είναι χαρακτηριστικό το στιγμιότυπο σε μια παλιά συνέντευξη που πήρε ο κ Αρβανίτης από τον κ Τσίπρα ότι ο τελευταίος δεν ήξερε ότι ο κ Τάσιος, που ήταν εκ των κορυφαίων, ήταν καθηγητής της σχολής του.
    ΧΒ
    απάντηση824
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων