Όταν μια κυβέρνηση έχει απόλυτη διοικητική ανεπάρκεια για να υλοποιήσει ακόμη και τα αυτονόητα και συγχρόνως έχει συμβιβαστεί με το σύστημα χωρίς ίχνος πλέον τσαγανού για να συγκρουστεί με συμφέροντα ακόμη και για τα αυταπόδεικτα κακώς κείμενα της χώρας, τότε είναι σαφές ότι πάει για βρούβες.

Προσέξτε και βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματά . Όχι μέσα από βαθυστόχαστες αναλύσεις αλλά από δύο συγκεκριμένα παραδείγματα που μπορεί να διαβάσει ο καθένας στις εφημερίδες.

Με ζημιές 32,5 εκατομμυρίων ευρώ εκτιμάται – όπως έγραψαν «ΤΑ ΝΕΑ»- ότι θα κλείσει φέτος η ΣΤΑΣΥ (Μετρό, Ηλεκτρικός, Τραμ), 8 εκατομμύρια περισσότερες ζημιές από το 2015 που έκλεισε με 24,5 εκατομμύρια ευρώ στο «κόκκινο». Οι ζημιές οφείλονται: στην τεράστια εισιτηριοδιαφυγή και στις δωρεάν μετακινήσεις των ανέργων κι άλλων κοινωνικών ομάδων τις οποίες τα υπουργεία που είναι υπεύθυνα για την κοινωνική πολιτική (Εργασίας, Παιδείας, Δημόσιας Τάξης κλπ) δεν πληρώνουν.

Κι όμως η ίδια εταιρεία του δημοσίου το 2013 και το 2014 μετά από σοβαρές παρεμβάσεις , έξυπνο μάνατζμεντ και ισόρροπη τιμολογιακή πολιτική ήταν κερδοφόρα και δεν είχε ανάγκη κρατικής χρηματοδότησης. Ωστόσο ο τότε μάνατζερ Γρηγόρης Δημητριάδης (που δεν ήταν στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ) διώχτηκε ως ανεπαρκής από τον κ. Σπίρτζη και τώρα δουλεύει στον ιδιωτικό τομέα.

Η εισιτηριοδιαφυγή που έχει φτάσει σε ύψη ρεκόρ οφείλεται πρώτον στο ότι το εισιτήριο του Μετρό αυξήθηκε επί της νέας διοίκησης πολύ ακριβό στο υπερβολικό 1.40 ευρώ (ακόμη κι αν μετακινηθείς μία στάση) αλλά κι επειδή ελάχιστοι είναι οι ελεγκτές που κάνουν τη δουλειά τους φοβούμενοι για την σωματική τους ακεραιότητα.

Βλέπετε οι «δεν πληρώνω» που ανδρώθηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ και έσπαγαν μια φορά τη βδομάδα τα ακυρωτικά μηχανήματα στους σταθμούς του Μετρό με την καθοδήγηση και ενθάρρυνση του κ. Τσίπρα , τώρα που οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ είναι κυβέρνηση αισθάνονται ότι παίζουν «εντός έδρας» και ότι μπορούν ατιμωρητί να συνεχίσουν το καταστροφικό έργο τους απειλώντας ανοιχτά όσους ελεγκτές κάνουν τη δουλειά τους – έχουν φτάσει να γράφουν έξω από τα σπίτια των ελεγκτών απειλητικά συνθήματα για να τους κάνουν σαφές ότι το λαϊκό κίνημα δεν ξεχνά και γνωρίζει που κατοικούν!

Συγχρόνως το υπουργείο Μεταφορών αδυνατεί- προς το παρόν- να εισαγάγει το ηλεκτρονικό εισιτήριο που έχει ψηφισθεί χρόνια (θα επέτρεπε να πληρώνει ο επιβάτης αναλόγως με την απόσταση που μετακινείται ) αλλά και να βάλει μπάρες που να εμποδίζουν όσους δεν έχουν πληρώσει να πάρουν το Μετρό -όπως συμβαίνει στις περισσότερες χώρες του κόσμου .

Αν συνεχισθεί η ίδια κατάσταση η ΣΤΑΣΥ αναμένεται να έχει τεράστιες ζημιές 61 εκατομμύρια ευρώ το 2017 – πάνω απότο μισό κόστος των 107 εκατομμυρίων του επιδόματος θέρμανσης που αδυνατεί να συγκεντρώσει η κυβέρνηση και αναμένεται να πληρώσει στους δικαιούχους από Φεβρουάριο και μετά!

Όμως δεν είναι μόνον η διοικητική ανεπάρκεια που χαρακτηρίζει την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Είναι και η πλήρης αδυναμία της – αντίθετα με όσα πομπωδώς διακηρύσσει – να συγκρουστεί με πραγματικά συμφέροντα που νέμονται τον τόπο.

Παράδειγμα χαρακτηριστικό το λαθρεμπόριο καυσίμων. Μόλις προχτές επιχείρησε το υπουργείο Ανάπτυξης να περάσει στη Βουλή έναν νόμο ο οποίος καταργεί από τα βυτιοφόρα που μεταφέρουν κάποιου είδους καύσιμα τις συσκευές GPS. Οι συσκευές αυτές- ως γνωστόν – δίνουν την δυνατότητα στις αρχές να παρακολουθούν το δρομολόγιο του βυτίου από την ώρα που γεμίζει καύσιμα σε ένα διυλιστήριο έως την παράδοσή του σε ένα πρατήριο έτσι ώστε νααποτρέψουν το λαθρεμπόριο .

Σημειώνεται ότι τα GPS στα βυτιοφόρα και το σύστημα εισροών-εκροών στα πρατήρια βενζίνης είχαν γίνει πρώτη προτεραιότητα επί υπουργίας Στουρνάρα (κυβέρνηση Σαμαρά- Βενιζέλου). Το σύστημα δεν ολοκληρώθηκε και ουσιαστικά εγκαταλείφτηκε από την κυβέρνηση Τσίπρα η οποία -θυμίζω- είχε βαρύγδουπα εξαγγείλει ότι θα εισπράξει ένα δισεκατομμύριο ευρώ από την πάταξη του λαθρεμπορίου πετρελαίου αλλά δεν έχει εισπράξει ούτε το 10% αυτού του ποσού!

Σημειώνεται ότι η φωτογραφική διάταξη με την οποία η κυβέρνηση των μεγάλων ρήξεων και συγκρούσεων επιχείρησε να καταργήσει όλο αυτό το σύστημα ελέγχων -προφανώς για να εξυπηρετήσει κάποιους δικούς της «πετρελαιάδες» – απεσύρθη μετά από σκληρή αντίδραση, στην αρχή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και το Ποταμιού και εν συνεχεία και της ΝΔ.

Είπαμε, οι βρούβες περιμένουν.