Ο Πρωθυπουργός, δίνοντας στην κυκλοφορία, ένα μέρος της «Ολύμπιας οδού», του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Αθήνα, έκανε αναφορές, που ανατρέπουν όλη την επιχειρηματολογία και πρακτική του ΣΥΡΙΖΑ και φυσικά την δική του.

-Μίλησε για έργα στρατηγικής σημασίας, για την ανάπτυξη και την απασχόληση και όχι έργα βιτρίνας, σπατάλης και διαπλοκής. όπως συνεχίζει να λέει και σήμερα για τα μεγάλα έργα, όταν δεν τα εγκαινιάζει.

-Χαρακτήρισε τους κατασκευαστές, τους «διαπλεκόμενους νταβατζήδες» όπως έλεγε, υγιείς παραγωγικές δυνάμεις, που μαζί με τους εργαζόμενους, έκαναν θαύματα.

-Εξήγγειλε, νέο δεκαετές πρόγραμμα μεγάλων έργων, ενώ μέχρι χθες κατήγγειλε την «ανάπτυξη των εργολάβων και του μπετόν».

Η πραγματικότητα όμως, είναι πολύ διαφορετική από αυτά που κατήγγειλε ο ΣΥΡΙΖΑ μέχρι χθες, όπως και διαφορετική από αυτήν που παρουσιάζει σήμερα.

Ο Αυτοκινητόδρομος είναι αναπτυξιακό έργο, βοηθά στην ασφάλεια των μετακινήσεων και έπρεπε να γίνει.

Η Σύμβαση Παραχώρησης όμως, που υπέγραψε το 2006 η κυβέρνηση της ΝΔ και κύρωσε με νόμο στην βουλή, ήταν υπερβολικά ευνοϊκή για τους κατασκευαστές και τις τράπεζες.

Τα διόδια, πυκνά και ακριβά και μάλιστα είχαν τοποθετηθεί με την έναρξη κατασκευής του Αυτοκινητόδρομου.

Στα δυο χρόνια της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, μετά από σοβαρές διαπραγματεύσεις, είχαν υπογραφεί μνημόνια συναντίληψης, ανάμεσα στο Δημόσιο και τους Παραχωρησιουχους, για την αναθεώρηση των συμβάσεων, λόγω κρίσης και επανέναρξη της κατασκευής τους.

Θυμίζω, ότι από τις αρχές του 2010 είχαν αρχίσει την παύση των εργασιών οι κατασκευαστές, λόγω άρνησης χρηματοδότησης των τραπεζών.

Η βάση της αναθεώρησης που συμφωνήθηκε το Μάιο του 2011, είχε δύο σημεία :
-Θα έχουν απώλειες, λόγω κρίσης και οι δύο πλευρές
-Θα μειωθούν τα διόδια, στα υπό κατασκευή τμήματα.

Δυστυχώς η συμφωνία, που κυρώθηκε στην βουλή το 2013, ήταν διαφορετική και ετεροβαρής, εις βάρος του δημοσίου.

Ο Σύριζα φυσικά την κατήγγειλε, την καταψήφισε και δεσμεύτηκε να την αλλάξει .

Πράγματι την άλλαξε, δίνοντας αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ ακόμη στους εργολάβους και τις τράπεζες, μεταθέτοντας και τον χρόνο ολοκλήρωσης, τόσο της «ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ», όσο και των άλλων Αυτοκινητοδρόμων.

Στο Παρίσι ο «Ολανδρέου» του 2014, έγινε «συναγωνιστής Φρανσουά».

Στην «Ολύμπια Οδό», οι «διαπλεκόμενοι εργολάβοι», έγιναν «υγιείς παραγωγικές δυνάμεις».