από metereologos.gr
Δευτέρα 28 Μαΐου 2018
 
 

offstage

Ψευδαισθήσεις
offstage
Η χαρά και η ευδαιμονία που «πουλάει» η τηλεόραση δεν έχει πια το ίδιο αγοραστικό κοινό, κι αυτό ο πωλητής δεν δείχνει να το έχει λάβει υπόψη του
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Κάποτε άρεσαν. Γιατί συμπορεύονταν με την ψευδαίσθηση του πλούτου που είχαμε όλοι. Ως κοινωνία και ως κοινό. Οτι δηλαδή είχαν ανοίξει οι ουρανοί κι έπεφταν λεφτά, και μαζί με αυτά και ταλέντο. Τώρα όμως που πέρασε αυτή η εποχή και τα λεφτά πρέπει να τα επιστρέψουμε και με το παραπάνω, τα τηλεοπτικά σόου δείχνουν κάπως θαμπά. Για την ακρίβεια, δείχνουν εκτός τόπου και χρόνου.

Από τη μια βλέπεις διάφορους ανθυποστάρ να προσπαθούν να μιμηθούν τα αμίμητα κι από την άλλη βλέπεις νεαρά παιδιά να ελπίζουν σε καριέρα στη χώρα της απελπισίας και των χαμένων ευκαιριών.

Στο «Your face sounds familiar» (ΑΝΤ1) το οποίο έκανε πρεμιέρα την περασμένη Κυριακή παρακολουθείς ανθρώπους να κοπιάζουν τόσο πολύ να εντυπωσιάσουν, μια παρουσιάστρια η οποία σχεδόν φλυαρεί και μια επιτροπή η οποία χαϊδεύει κάθε διαγωνιζόμενο. Η εκπομπή διαρκεί όσο ο «Τιτανικός» και αν δεν κουραστείς στην πέμπτη μεταμφίεση, στην τελευταία πέφτεις πλέον ξερός από αϋπνία και βαρεμάρα. Φυσικά και υπάρχουν ταλέντα, φυσικά και υπάρχουν καλές στιγμές, αλλά όχι τόσες και όχι τόσο ικανές ώστε να διασκεδάσουν, να ψυχαγωγήσουν ένα κοινό με πολύ διαφορετική ψυχολογία σε σχέση με την περίοδο όπου προβάλλονταν οι δύο προηγούμενες βερσιόν του σόου. Ολο αυτό μοιάζει απλώς με αναμάσημα, με προσπάθεια «ανάστασης νεκρού».

Στην περίπτωση του «X-Factor» είναι πολύ χειρότερα τα δεδομένα, καθώς το στοιχείο του «τραγικού» και του «άτοπου» δεν αφορά μόνο τους φερέλπιδες διαγωνιζομένους αλλά και την κριτική επιτροπή. Δεν χρειάζεται να μιλήσουμε για την αγιοποίηση μέσω φωτός της Πέγκυς Ζήνα, ειπώθηκαν πολλά και αρκετά, για τις εναλλαγές στυλ της Τάμτα, η οποία λογικά αυτό πλασάρει και μόνο, για τον υπέρμετρο ενθουσιασμό του Θοδωρή Μαραντίνη και για τη μανιέρα του Γιώργου Θεοφάνους. Αυτό που μοιάζει πια χυδαίο είναι η επιμονή στην έκθεση-γελοιοποίηση ανθρώπων που ενώ δεν διαθέτουν το ανάλογο ταλέντο αλλά αντιθέτως έχουν άγνοια κινδύνου η κάμερα τους κανιβαλίζει για να «πουλήσει» το σόου.

Η χαρά και ευδαιμονία που «πουλάει» η τηλεόραση δεν έχει πια το ίδιο αγοραστικό κοινό, κι αυτό ο πωλητής δεν δείχνει να το έχει λάβει υπόψη του. Συνεχίζει στον ίδιο δρόμο σαν να μην έχει συμβεί τίποτα, σαν να μην έχει αλλάξει το παραμικρό, κι αυτό είναι η πλάνη και η αυταπάτη του που γίνεται πλέον αισθητή και αποκρουστική. Ας θυμηθούμε λοιπόν πως πρωταρχικός στόχος ενός τηλεοπτικού σόου είναι η λάμψη. Και ότι η λάμψη πρέπει να προκύπτει από τους συμμετέχοντες, από τους συντελεστές, από την ιδέα. Στις περιπτώσεις των δύο παραπάνω σόου αυτό που προσπαθεί να λάμψει είναι το αναμάσημα και το ξαναζέσταμα ενός άνοστου φαγητού. Λογικό να περάσει και να μην ακουμπήσει, όπως λέει και ο λαός.




ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (1)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Αφορμή | 11/04/2016 19:38
    Αγαπητή κ.Γραμμέλη, μην ξεχνάτε οτι η παραγωγή ενός τέτοιου προγράμματος ειναι τουλάχιστον ευπρόσδεκτη τέτοιες εποχές. Μιλώντας με όρους οικονομίας φυσικά. Κατα τάλλα, αντί να ειρωνεύεστε τους αναμφίβολα ταλαντούχους συμμετέχοντες, ή τουλάχιστον να μην τους τσουβαλιαζετε όλους μαζί, θα περιμέναμε να στοχεύςετε στην καρδιά του θέματος. στους Φασουλή, Φιλιππιδη. Ο Μουτςινάς εξαιρείται, κατα τη γνώμη σας, είναι λαμπερο, σπινθιροβολο πνεύμα! Μια ικοινωνιολογική προσέγγιση νομίζω θα είχε ενδιαφέρον; Αντί αυτού, τους χάιδευετε, τους παροτρύνετε εμμέσως να γίνουν πιο αυστηροί, να κανιβαλισουν δηλαδή τους συναδέλφους τους. Αν αυτο δεν ειναι προτροπή σε αρένα, τοτε τι ειναι;
    Mπαμπης Βεγγος
    απάντηση13