«O άντρας µου δεν απολογείται, ούτε καν σ’ εµένα». Η «πιο σημαντική ηρωίδα στην ιστορία της τηλεόρασης» (όπως τουλάχιστον την έχει αποκαλέσει πολλάκις μεγάλη μερίδα του αμερικανικού και του βρετανικού Τύπου) περπατά αισίως, με τον ορμητικό, σίγουρο, ανηλεή βηματισμό της, στα ημέτερα ασταθή εδάφη. Το «Ηοuse of Cards» έφτασε στην ελληνική τηλεόραση (στο Μega, κάθε Πέμπτη και Παρασκευή, στις 11.10 μ.μ.) και η Κλερ Αντεργουντ (την υποδύεται με αριστοτεχνική παγερότητα η Ρόμπιν Ράιτ) χτίζει μια πρώτη κυρία που όμοιά της δεν έχει περάσει ποτέ το κατώφλι του Λευκού Οίκου.
Στις ΗΠΑ (και στον ελληνικό ΟΤΕ ΤV), βέβαια, έχει ήδη προβληθεί ο τέταρτος κύκλος της διάσημης τηλεοπτικής σειράς και το ζεύγος Αντεργουντ με τον «αδίστακτο πραγματισμό» παλεύει –αν και κατά τι διχασμένο –να στρογγυλοκαθίσει εκ νέου στο Οβάλ Γραφείο. Η Κλερ, φυσικά, είναι εκείνη που κινεί τα νήματα –γιατί αν δεν γυρίσει στη συζυγική εστία επανεκλογή γιοκ για τον Φρανκ (Κέβιν Σπέισι). «Μια ψυχρή σύντηξη δύο στοιχείων του Σύµπαντος, ίδιας βαρύτητας, ίσης δύναµης, το αδιαίρετο άτοµο της αµερικανικής πολιτικής» (έτσι θα περιγράψει το ζεύγος Αντεργουντ ο συγγραφέας που αναλαμβάνει να γράψει ένα προπαγανδιστικό βιβλίο για τον τηλεοπτικό πρόεδρο των ΗΠΑ).
Οπως και να ‘χει, η Ρόµπιν Ράιτ (ως Κλερ Αντεργουντ) ήρθε να ταράξει συθέμελα τα τηλεοπτικά ήθη. Μια απόλυτη μεταμοντέρνα Λαίδη Μάκβεθ, με τη δική της, όχι και τόσο κρυφή ατζέντα, βουλιμικά power hungry, αδιαμφισβήτητο fashion icon (όπως λέγεται, στον καινούργιο κύκλο υιοθετεί το στυλ της Λι Μίλερ, της περιώνυμης πολεμικής φωτορεπόρτερ, μούσας του Μαν Ρέι και μέλους της κοινότητας των σουρεαλιστών του ’30) και «μια φεμινίστρια μαχήτρια αντιηρωίδα» (σύμφωνα με το φεμινιστικών αποχρώσεων σάιτ Jezebel). Αρκετά «φεμινίστρια» για να λέει στον επί 28 χρόνια σύντροφό της και πλανητάρχη: «Εγώ σε έκανα πρόεδρο», αλλά και ιδιαζόντως αντιηρωίδα για να απειλεί έγκυο πρώην υπάλληλό της: «Διατίθεμαι, αν χρειαστεί, να αφήσω αυτό το παιδί που υπάρχει μέσα σου να μαραθεί και να πεθάνει». «Οπως η αυτοκράτειρα Θεοδώρα, η πιο ισχυρή γυναίκα στο Βυζάντιο, ή στην αμερικανική Ιστορία η Εντιθ Γουίλσον, που πήρε με επιτυχία τα ηνία του Λευκού Οίκου μετά το εγκεφαλικό επεισόδιο του Γούντροου Γουίλσον, η Ελινορ Ρούζβελτ ή η Χίλαρι Κλίντον: αυτές οι γυναίκες δεν περιορίζονται στο να σιγοψιθυρίζουν στο αφτί του συζύγου τους» εξηγεί ο δημιουργός του «Ηouse of Cards», Μπο Γουίλιμον.
Και επειδή η πραγµατικότητα αιμοδοτεί πλέον την τηλεόραση, δεν θα ήταν τόσο τραβηγμένο να υποθέσουμε ότι πολλές υπαρκτές πρώτες κυρίες έχουν ψήγματα του φαρμακερά αμφίσημου ψυχισμού της Κλερ. Πάρτε ως παράδειγμα την Τζάκι Κένεντι που αρνήθηκε να πάρει ηρεμιστικά στην κηδεία του JFK. Ή τη Χίλαρι Κλίντον, επιζήσασα της πιο πικάντικης σαπουνόπερας του Λευκού Οίκου, η οποία δηλώνει άλλωστε και φανατική οπαδός του «House of Cards». Σύμφωνα με τη «Washington Post»: «Ο αγώνας της Κλερ Αντεργουντ να προσδιορίσει τον εαυτό της στη σκιά του μηχανορράφου συζύγου της είναι μία ακόμη ένδειξη της εμμονής μας με τη Χίλαρι Κλίντον και τον γάμο της». Το ίδιο και η Νάνσι Ρίγκαν, την οποία μπορεί το «Τime» να περιέγραφε εσχάτως ως «τόσο αφοσιωμένη, ώστε η δική της ζωή, το έργο της, οι ανάγκες και τα όνειρά της χωρούσαν σε ένα τσαντάκι χειρός κεντημένο με χάντρες», όμως όσοι γνωρίζουν λένε ότι εκείνη ήταν το γεράκι που ξέσκιζε ανελέητα επικίνδυνους συμβούλους και ενοχλητικά μέλη του υπουργικού συμβουλίου.
Αλλά και στην τρέχουσα, άκρως αιματηρή, εκστρατεία στις ΗΠΑ για την ανάδειξη των προεδρικών υποψηφίων υπάρχουν πορφυρές πινελιές Αντεργουντ (θυμίζω την απειλή του Τραμπ –όταν κυκλοφόρησε η γυμνή φωτογράφιση της δικής του συζύγου Μελάνια –να τα «ξεράσει» όλα για τη σύζυγο του αντιπάλου του, τεξανού γερουσιαστή Τεντ Κρουζ, με τη μίνι κατάθλιψη στο ενεργητικό της).
Ναι, η Κλερ Αντεργουντ είναι σίγουρα εδώ και μοιάζει πιο αδυσώπητα σάρκινη από ποτέ.

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 3 Απριλίου 2016

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ