Καλά κάνει ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και ψάχνει να βρει φορολογικά έσοδα από διάφορες λίστες (Μπόργιανς, Λαγκάρντ κ.τ.λ.) καταθετών του εξωτερικού. Εκτός όμως από αυτές, καλό θα ήταν να ασχοληθεί με τον ίδιο ζήλο και με άλλες πηγές που μπορούν να φέρουν φορολογικά έσοδα και μάλιστα σε μόνιμη και επαναλαμβανόμενη βάση. Διότι καλές οι λίστες που μπορούν να φέρουν εφάπαξ έσοδα, αλλά τα ως τώρα αποτελέσματα της κυβέρνησης, όπως π.χ. από τη λίστα Λαγκάρντ, είναι πενιχρά και περιορίζονται σε λίγες δεκάδες εκατομμύρια που σε καμία περίπτωση δεν λύνουν το πρόβλημα.
Αντιθέτως, υπάρχει πολύ ψωμί στο λαθρεμπόριο καυσίμων, τσιγάρων, οινοπνευματωδών και προϊόντων-«μαϊμού». Τομείς που προεκλογικά ο κ. Τσίπρας υποσχόταν ότι θα πατάξει και θα εξασφαλίσει δισεκατομμύρια ευρώ έσοδα στα δημόσια ταμεία. Παρά τις διακηρύξεις, όμως, η ελληνική αγορά εδώ και αρκετούς μήνες έχει γίνει η… «χαρά του λαθρέμπορου»! Στην αγορά των καυσίμων δεν υπάρχει ούτε ίχνος ελέγχου, με αποτέλεσμα οι πειραγμένες αντλίες και το λαθραίο πετρέλαιο να είναι πλέον ο κανόνας. Λέγεται από αρμοδίους και λιγότερο αρμοδίους ότι το πρόβλημα είναι πως δεν υπάρχουν κονδύλια για τη χρηματοδότηση των ελέγχων. Ακόμη και το περίφημο αυτοκίνητο που διαθέτει η μετρολογία δεν μπορεί να κινηθεί γιατί δεν υπάρχουν χρήματα για βενζίνη. Το λαθρεμπόριο των τσιγάρων κάνει πλούσιο το κύκλωμα και φτωχότερα τα ταμεία του Δημοσίου, ενώ οι νταλίκες με τα προϊόντα-«μαϊμού» περνούν από τα τελωνεία ανενόχλητες. Οι διακηρύξεις, ακόμη και από την προηγούμενη κυβέρνηση, πως τα τελωνεία θα εφοδιαστούν με ειδικά σκάνερ βρίσκονται ακόμη σε επίπεδο προθέσεων.
Για την πάταξη του λαθρεμπορίου ο κ. Τσίπρας σύστησε επιτροπή και έβαλε επικεφαλής τον υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ για τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου Τέρενς Κουίκ, ο οποίος με δηλώσεις του εκτιμά ότι «μόνο από το λαθρεμπόριο καυσίμων μπορούμε να εισπράξουμε 3-5 δισ. ευρώ τον χρόνο»! Στα λόγια βεβαίως, διότι στην πράξη η επιτροπή δεν έχει φέρει ούτε ένα ευρώ στα ταμεία. Μάλιστα όποτε συνεδριάζει καταλήγει στα ίδια συμπεράσματα: ότι ακόμη δεν έχουμε μητρώο για τις δεξαμενές καυσίμων, τα βενζινάδικα και τα βυτιοφόρα, ότι δεν λειτουργούν αποτελεσματικά τα συστήματα εισροών – εκροών καυσίμων, δεν έχουν τοποθετηθεί GPS στα βυτιοφόρα κ.τ.λ. Εναν χρόνο τώρα η σημερινή κυβέρνηση εμφανίζεται το ίδιο (αν)αποτελεσματική στην πάταξη του λαθρεμπορίου όσο και οι προηγούμενες. Είτε λοιπόν είναι ανίκανη είτε δεν επιθυμεί να τα βάλει με τα συμφέροντα, όπως κατήγγειλε ο κ. Τσίπρας ότι έκαναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Σε κάθε περίπτωση, αυτό που κάνει είναι να στρέφεται και πάλι στα γνωστά φορολογικά υποζύγια: σε αυτό το 2,9% των φορολογουμένων με εισόδημα πάνω από 30.000 ευρώ τον χρόνο που πληρώνει το 42% των φόρων(!), όπως επισημαίνει ο ΣΕΒ στο εβδομαδιαίο Δελτίο για την Ελληνική Οικονομία που εκδίδει. Και όπως σημειώνουν οι συντάκτες του, στον προϋπολογισμό του 2016 δεν προβλέπονται έσοδα από την πάταξη του λαθρεμπορίου καθώς για έβδομη συνεχή χρονιά επιδιώκεται η μετατόπιση των φορολογικών βαρών στα εισοδήματα πάνω από 30.000 ευρώ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ