Η Ελλάς, ως γνωστόν, είναι μια χώρα του έρωτα, της επανάστασης και της δημοκρατίας. Είναι επίσης μια χώρα βαθιά θρησκευόμενη, με πάρα πολλούς αγίους και αγίες που προστατεύουν τους ευσεβείς Ελληνες. Εργαζομένους και μη. Ο Αγιος Νικόλαος προστατεύει τους ναυτικούς. Οι αρχάγγελοι Μιχαήλ και Γαβριήλ τους αεροπόρους. Η Αγία Βαρβάρα τους πυροβολητές κ.τ.λ. Αγιο του έρωτα η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν είχε, όμως, τώρα και κάμποσα χρόνια, έχουμε δανειστεί από τους καθολικούς τον Αγιο Βαλεντίνο. Τελικά όμως, όπως φαίνεται, ο Αγιος Βαλεντίνος μάλλον προστάτης των ζαχαραπλαστείων και των ανθοπωλείων αποδείχθηκε και όχι τόσο των όποιας τάξεως ερωτευμένων.
Εφέτος, δεύτερο έτος της επαναστατικής διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, η καλή ώρα το έφερε ώστε ο Αγιος Βαλεντίνος να γίνει και ο άγιος της αγροτιάς. Αλλιώς δεν εξηγείται πώς και γιατί οι αγρότες, οι εξεγερμένοι για λόγους πολλούς και ποικίλους, διάλεξαν παραμονές του Αγίου Βαλεντίνου να αφήσουν χωράφια και καλλιέργειες, να πάρουν τρακτέρ και μαγκούρες και να μπουν σε μια τσιμεντένια, άχαρη Αθήνα και να ζητήσουν το δίκιο τους. Αυτό το δίκιο τους που πέρυσι τέτοιες μέρες, όπως και τις μέρες του Σεπτέμβρη, Συριζαίοι και Ανελίτες το είχαν ευλογήσει, υπερασπισθεί και διακηρύξει και με το παραπάνω. Τι έγινε λοιπόν και χάθηκαν οι πολλές και γλυκές υποσχέσεις; Να μεταλλάχθηκαν οι τα πολλά υποσχόμενοι Συριζοανελίτες σε ένα άλλο είδος πονηρών ερωτιδέων που λένε πολλά πριν και μετά άντε και πού τους είδαμε; Αλλά και οι πανέξυπνοι έλληνες αγρότες τόσο εύπιστοι πια; Να πιστέψουν αυτούς; Τους πονηρούς Συριζαίους και Ανελίτες; Τόση πια γοητεία Τσίπρας και Καμμένος;
Δεν μπορώ να καταλάβω πώς ξεγελάστηκαν αυτοί οι άνθρωποι, τίμιοι και εργατικοί, όπως είναι οι περισσότεροι. Ισως δεν γνώριζαν τις πονηριές που μετέρχονται οι πονηροί. Ισως δεν γνώριζαν οι άνθρωποι πόσο εύκολα ξεγελά ο τυφλός έρωτας. Γι’ αυτό και σκέφτομαι πως ενδεχομένως δεν είναι καθόλου τυχαίο που αυτοί οι αγαθοί και αγανακτισμένοι (και με το δίκιο τους) άνθρωποι διάλεξαν να κατέβουν στην Αθήνα αυτές τις μέρες του Αγίου Βαλεντίνου, του προστάτη των ερωτευμένων, εξαπατημένων και μη. Ενα είναι βέβαιον: ο Αγιος Βαλεντίνος ζει και αυτός μας οδηγεί. Ολους. Ολους τους ερωτευμένους εννοώ. Και τους ξεγελασμένους. Και τους εξαπατημένους. Και τους πληγωμένους.
Μια παραλοϊσμένη Γκόλφω είναι η αγροτιά. Ο Τάσος ποιος είναι;
Ο κ. Γιώργης Γιατρομανωλάκης είναι καθηγητής Κλασικής Φιλολογίας και συγγραφέας.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ