Η επικαιρότητα αναζωπυρώθηκε και μαζί με αυτήν και το ενδιαφέρον του τηλεοπτικού κοινού για την ενημέρωση. Τα γεγονότα διαδέχονται το ένα το άλλο: εκλογή νέου προέδρου στη ΝΔ, ασφαλιστικό νομοσχέδιο, αγροτικές κινητοποιήσεις και πορείες ελεύθερων επαγγελματιών, Νταβός, συνέντευξη Βαρουφάκη, κινητικότητα στον χώρο του Kέντρου από τα μικρά κόμματα, ΕΣΡ, νομοσχέδιο για τηλεοπτικές άδειες, Προσφυγικό είναι μερικά μόνο από τα πιο σοβαρά θέματα τα οποία πλέον βρίσκονται στην πρώτη γραμμή. Η τηλεθέαση των ενημερωτικών εκπομπών ανεβαίνει και ύστερα από καιρό αρκετές είναι αυτές οι οποίες παράγουν σημαντικές ειδήσεις. Ας δούμε μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα.
Σε μια εξαιρετική δημοσιογραφικά συνέντευξη, ο Αλέξης Παπαχελάς στην εκπομπή «Ιστορίες» (Σκάι) έχοντας απέναντί του τον πρώην υπουργό Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη έβγαλε ειδήσεις και φώτισε σημαντικά τα γεγονότα του δραματικού για τη χώρα μας καλοκαιριού. Το κοινό τον τίμησε με ποσοστό τηλεθέασης που έφτασε σε μέσο όρο το 22%.
Στο πρωινό μαγκαζίνο του Mega, «Κοινωνία ώρα Mega», το οποίο ανεβαίνει σημαντικά σε ποσοστά τηλεθέασης το τελευταίο διάστημα, ο καλεσμένος τους βουλευτής του «Ποταμιού» Ιάσων Φωτήλας εξέφρασε την άποψη πως το κόμμα του θα μπορούσε να συμπορευθεί με τη ΝΔ μετά την εκλογή Μητσοτάκη προκαλώντας αναταράξεις.
Τα μπλόκα των αγροτών καλύπτονται από όλες τις εκπομπές και τα δελτία ειδήσεων, όπως και όλες οι κινητοποιήσεις. Οι ζυμώσεις εν όψει της ψήφισης του Ασφαλιστικού είναι έντονες σε πολλούς εργασιακούς κλάδους και οι τηλεοπτικές συζητήσεις που συνδυάζονται με ρεπορτάζ προκαλούν το ενδιαφέρον του κοινού και τις επτά τηλεοπτικές ημέρες της εβδομάδας.
Εδώ λοιπόν καλείται ο μηχανισμός της ενημέρωσης να κερδίσει το στοίχημα. Με καλά και εμπεριστατωμένα ρεπορτάζ, με εύστοχη επιλογή καλεσμένων μακριά από φασαριόζους και συνήθεις υπόπτους, θιασώτες της φασαρίας. Χρειάζονται πρόσωπα με ψύχραιμη ματιά και άποψη. Το σημαντικότερο όλων είναι φυσικά το να μπορέσει ο δημοσιογραφικός κόσμος να αφουγκραστεί την κοινωνία, να ψυχανεμιστεί το συναίσθημα, το πρόβλημα, την αγωνία, τις απορίες, τους φόβους του κόσμου. Εκεί θα πατήσει για να απαντήσει, να βοηθήσει, να διαλευκάνει. Οχι να λαϊκίσει, όχι να διαστρεβλώσει και σίγουρα όχι να εκμεταλλευθεί για να στήσει σόου ώστε να πρωταγωνιστήσει ο ίδιος.
Απέναντι σε μια μέτρια και περιορισμένη λόγω οικονομικών ψυχαγωγία, η ενημέρωση μπορεί πολύ εύκολα να κερδίσει έδαφος. Δικαιωμένα θα είναι τα κανάλια που επενδύουν σε αυτήν ακόμη κι αν «δεν φέρνει τα λεφτά».
ΥΓ.: Παραφωνία ωστόσο συνιστά ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι προγνώσεις των μετεωρολόγων. Θαρρείς πως δεν θα έρθει βροχή αλλά ο Αρμαγγεδών. Η έλευση του χειμώνα αντιμετωπίζεται τρόπον τινά ως το τέλος του κόσμου. Αυτό δεν πρέπει να συμβαίνει ούτε σε άλλη χώρα ούτε σε άλλη τηλεόραση. Οπως και η ετοιμότητα του κοινού να αξιολογήσει την πρόβλεψη κάθε φορά που τα φαινόμενα ολοκληρώνονται. Λίγη ψυχραιμία…

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ