Καθώς υπηρετούμε το χώρο της (τριτοβάθμιας) εκπαίδευσης, θεωρήσαμε υποχρέωσή μας να πάρουμε δημόσια θέση σε ένα συμβάν που θίγει την αυτοαντίληψή μας ως εκπαιδευτικών σε μια δημοκρατία.

Η Σχολή Χιλλ, ένας εκπαιδευτικός θεσμός με προϊστορία και μακρόχρονη συμβολή στην φιλελεύθερη εκπαίδευση, με απόφασή της που κατά τη γνώμη μας δεν στηριζόταν σε διερεύνηση όλων των πραγματικών στοιχείων του συμβάντος (φωτογράφηση γονιών στον αγιασμό και παράνομη δημοσίευση των φωτογραφιών στα ΜΜΕ) μεθόδευσε την εκδίωξη από τους κόλπους της μίας επτάχρονης μαθήτριας με την αναπόδεικτη κατασκευή ως ενόχου του πατέρα της, αδιαφορώντας για τις συνέπειες στην ψυχική και πνευματική της ανάπτυξη που προκύπτουν από την αθέλητη και ταπεινωτική απομάκρυνσή της από το σχολικό της περιβάλλον, τους φίλους της και τους αγαπημένους της δασκάλους.

Πιστεύουμε ότι η Σχολή Χιλλ με τον τρόπο αυτό απέτυχε ως εκπαιδευτικός θεσμός να εκπληρώσει την αποστολή της που είναι να καταστήσει το σχολείο πραγματικό τόπο δημοκρατικής ζωής με την έννοια ότι σέβεται τα δικαιώματα των μαθητών της, τους μαθαίνει ν’αναπτύσσουν την ατομικότητά τους σε κλίμα εμπιστοσύνης, το διάλογο και τη συλλογική διαβούλευση, τους κάνει ικανούς να «ξαναθεμελιώσουν το νόμο».

Η εκπαιδευτική διαδικασία χάνει το νόημά της όταν παραβιάζει τις θεμελιακές αρχές του σχολείου όπως είναι η ελευθερία, η ισότητα και η πολύπλευρη ψυχική και πνευματική ανάπτυξη του παιδιού-προσώπου και του παιδιού-εκκολαπτόμενου πολίτη. Επισυνάπτουμε την επιστολή που στείλαμε στην Σχολή Χιλλ για το συμβάν αυτό και στην οποία δεν λάβαμε καμία απάντηση.

* Η κυρία Περσεφόνη Ζέρη είναι καθηγήτρια Παντείου Πανεπιστημίου και η κυρία Βασιλική Γεωργιάδου είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια Παντείου Πανεπιστημίου.