Τέσσερις παραστάσεις όλες κι όλες.
***
Για την «Πάπισσα Ιωάννα» ο λόγος, τη δουλειά του Δημήτρη Μαυρίκιου που παρουσιάστηκε πέρυσι στο Φεστιβάλ Αθηνών και ξαναπαίχτηκε το περασμένο φθινόπωρο λόγω επιτυχίας και ζήτησης, που επιστρέφει.
***
Στις αρχές Ιουνίου και για τέσσερα βράδια (1-4 Ιουνίου) μόνο.
***
Με τον υπότιτλο «Αναζητώντας την ηρωίδα του Ροΐδη μέσα από τη μητέρα του Κορνηλία» ο σκηνοθέτης δίνει με τη δική του, ποιητική ματιά την ιστορία μιας γυναίκας: αυτής που έπλασε ο Ροΐδης, αυτής που αγάπησε ο Ροΐδης, της μοναδικής ίσως –της μάνας ή της Ιωάννας (;).
***
Ξαναδουλεμένη και με ένα εξαιρετικό καστ, όπου η Ράνια Οικονομίδου δεσπόζει μέσα στην περσόνα της Κορνηλίας, η δουλειά του Μαυρίκιου επιβεβαιώνει ένα είδος μοναδικότητας που διαθέτει: τον συνδυασμό του ρεαλισμού με την ποιητικότητα, του χειροπιαστού με το διανοητικό, της τεχνικής με την τέχνη.
***
Πυκνός στον θεατρικό του λόγο –μεταφραστής και διασκευαστής άλλωστε ο ίδιος -, σαφής στην αποτύπωση της εικόνας, ο Δημήτρης Μαυρίκιος (στη φωτογραφία) συνεχίζει τον δρόμο του όπου οι λέξεις ανταγωνίζονται τις αισθήσεις.
***
Με τη χρήση του χώρου –ποιος δεν θυμάται εκείνον τον «Γυάλινο κόσμο» στο Εμπρός; –και της κινηματογραφικής οθόνης να αποτελούν σχεδόν αναπόσπαστα στοιχεία του σύμπαντός του.
***
Πρόσφατο παράδειγμα η παράσταση στο Θέατρο της οδού Κεφαλληνίας με το «Ξαφνικά πέρυσι το καλοκαίρι» του Τενεσί Γουίλιαμς που ολοκληρώθηκε προ δύο εβδομάδων.
***
Υψηλή αισθητική και καθαρός ποιητικός λόγος από έναν κοσμοπολίτη του θεάτρου και της τέχνης.
***
Η Πόρτα φαίνεται πως άνοιξε για τα καλά.
***
Την πρώτη σεζόν υπό την ουσιαστική διεύθυνση του Θωμά Μοσχόπουλου που μόλις ολοκληρώθηκε διαδέχεται η επόμενη: πλούσιο και με κλασικές πινελιές το ρεπερτόριο, καινούργιοι συνεργάτες πλάι στους σταθερούς, φρέσκες ιδέες.
***
Και από κοντά η Πόρτα των παιδιών με τη σφραγίδα-εγγύηση της Ξένιας Καλογεροπούλου.
***
Εθνικές εξελίξεις.
***
Η Αλκηστις Πρωτοψάλτη αποχώρησε, όπως η ίδια δήλωσε με επιστολή της, για καθαρά προσωπικούς λόγους από τις «Τρωάδες» του Εθνικού Θεάτρου –η τραγωδία του Ευριπίδη θα ανεβεί στην Επίδαυρο σε σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη.
***
Αυτό συνέβη την επομένη των δηλώσεων του νυν καλλιτεχνικού διευθυντή Στάθη Λιβαθινού, όπου εν μέσω της συνέντευξης Τύπου εξεθείασε τη στάση της ερμηνεύτριας να αποδεχθεί μείωση της αμοιβής της.
***
«Πολλές συμπτώσεις, βρε παιδιά, πολλές συμπτώσεις» που έλεγε και ο Νίκος Σταυρίδης στα «Κίτρινα γάντια».
***
Σύμφωνα με πληροφορίες, η αμοιβή της είχε τελικά διαμορφωθεί στο ήμισυ περίπου της αρχικής, αλλά η Αλκηστις Πρωτοψάλτη δεν είπε κουβέντα γι’ αυτό ούτε συνέδεσε την αποχώρησή της με τη μειωμένη αμοιβή της. Αφήνει όμως τις πρόβες στη μέση…
***
Κρίμα…

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ