Το τραπέζι ήταν ανέκαθεν ένας χώρος όπου συναντιόμασταν τα μέλη μιας οικογένειας, οι συγγενείς και οι φίλοι, για να μοιραστούμε, να κεραστούμε και να κεράσουμε, να επικοινωνήσουμε, να χαρούμε και να ευτυχήσουμε. Αυτό ως τη στιγμή που η τηλεόραση αποφάσισε να το μετατρέψει σε ρινγκ, χώρο όπου η συνάντηση γίνεται για να συγκρουστούμε.
Σε εκπομπές όπως το «Κάτι ψήνεται» του Alpha οι καλεσμένοι στο δείπνο δεν είναι συνδαιτυμόνες αλλά αντίπαλοι που έρχονται για να ξετυλίξουν τη χειρότερη πλευρά του χαρακτήρα τους: να υπονομεύσουν, να ειρωνευτούν, να σχολιάσουν κακοπροαίρετα. Το νέο παιχνίδι του ANT1 «Η μαμά μου μαγειρεύει καλύτερα από τη μαμά σου» κινείται στο ίδιο πνεύμα. Και εδώ το ζητούμενο δεν είναι το μαγείρεμα καθώς ο χρόνος που δίνεται στους συμμετέχοντες –τις μητέρες που καθοδηγούν και τα παιδιά τους που μαγειρεύουν –είναι τόσο περιορισμένος που φαγητό της προκοπής αποκλείεται να γίνει, όπως φάνηκε από το πρώτο επεισόδιο.
Αυτό που διαδραματίζεται στην κουζίνα είναι ένα κακοπαιγμένο μονόπρακτο, μια αδέξια τραγικωμωδία, ένα πασάλειμμα και τίποτε άλλο. Είναι η δυσφήμηση της ελληνικής κουζίνας αλλά και της ελληνικής οικογένειας, της σχέσης μητέρας και παιδιού: οι συμμετέχοντες, εμφανώς δασκαλεμένοι από την παραγωγή, μιλούν απαξιωτικά για τους αντιπάλους (πού πήγε η ευγενής άμιλλα, ο υγιής ανταγωνισμός;), τους κοροϊδεύουν, δοκιμάζουν με αηδία και με επιφωνήματα φρίκης το αποτέλεσμα των προσπαθειών τους. Τέτοιες συμπεριφορές και τακτικές μαθαίνουν οι ελληνίδες μητέρες στους γιους και στις κόρες τους; Αυτές οι συμπεριφορές είναι το ζητούμενο για τη δημιουργία του απαραίτητου τηλεοπτικού σασπένς. Μόνο που το τελικό αποτέλεσμα και δεν έχει ενδιαφέρον και ενοχλεί με την ωμότητα όχι των φαγητών που σερβίρονται αλλά των τρόπων που υιοθετούνται.
Ο Γρηγόρης Αρναούτογλου ως κεντρικός παρουσιαστής είναι αμήχανος, άχρωμος, ξένος προς το αντικείμενο και σαχλός όταν προσπαθεί κάνοντας χαριτωμενιές να πυροδοτήσει τις αντιδράσεις των παικτών. Για τη συμμετοχή του Εκτορα Μποτρίνι, ως κριτή, τι να πούμε; Αν ο πολυβραβευμένος σεφ θεωρεί ότι ωφελείται δανείζοντας το όνομά του σε μια τέτοια δουλειά, πάσο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ