από metereologos.gr
Τετάρτη 18 Ιουλίου 2018
 
 

Η άνιση μάχη με το μπικίνι

Κάθε άνοιξη οι γυναίκες πολεμούν τις ατέλειές τους
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

«Αν το σώμα μου είναι έτοιμο για την παραλία; Διαφημιστές, δεν σας πέφτει λόγος». Η αρθρογράφος Ρίανον Λούσι Κόσλετ πνέει μένεα στον βρετανικό «Guardian». Διότι τις τελευταίες εβδομάδες ο υπόγειος του Λονδίνου έχει γεμίσει τεράστιες διαφημιστικές πινακίδες εταιρείας με συμπληρώματα διατροφής για αδυνάτισμα, όπου κυριαρχεί το εκκωφαντικό εαρινό ερώτημα: «Are you beach body ready?» («Είσαι έτοιμη για την παραλία»;). Και φυσικά δίπλα ένα μοντέλο με κίτρινο μπικίνι (με τις διαστάσεις και τις αναλογίες της «Wonder Woman» της DC Comics) σού υπενθυμίζει ότι ξεκίνησε και επίσημα «αυτός ο κουραστικά προβλέψιμος κύκλος του σχετιζόμενου - με την ετοιμότητα του γυναικείου σώματος να φορέσει μαγιό - κυνισμού». Διότι είναι σχεδόν βέβαιο. Το κορίτσι με το κίτρινο μπικίνι δεν θα προκαλέσει τον εκτροχιασμό των συρμών του λονδρέζικου μετρό. Θα εκτροχιάσει όμως σίγουρα την αυτοεικόνα εκατομμυρίων γυναικών που θα το αντικρίσουν ενώ περιμένουν το πρωί στην αποβάθρα ή μέσα από το βαγόνι, το απόγευμα καθώς γυρνούν κατάκοπες από τη δουλειά, με τη μάσκαρα μισοσβησμένη, το παντελόνι να σφίγγει στην κοιλιά και την αυτοεκτίμηση στα τάρταρα.

Ναι, αναμφίβολα (οι διαφημιστές το γνωρίζουν καλά) ο Απρίλιος είναι ο πιο σκληρός μήνας για τις γυναίκες. Γυμναστική μέχρις εσχάτων (είναι η εποχή που τα γυμναστήρια γεμίζουν ασφυκτικά για να αδειάσουν πάλι στις αρχές Ιουνίου), κάψουλες και κρέμες για απώλεια πόντων, soft πορνό σποτάκια παγωτών με χωνάκια που γλείφονται και ξαναγλείφονται από κορίτσια με αψεγάδιαστους γλουτούς κ.ο.κ. Ακόμη και οι χολιγουντιανές σταρ καταφεύγουν τέτοια εποχή σε «bikini boot camps» στα βουνά της Σάντα Μόνικα, ήτοι λουσάτα μαζοχιστικά άσραμ όπου η ημέρα ξεκινάει στις 6 π.μ. με γιόγκα και φαγόπυρο. Υπάρχουν βέβαια και οι ευαισθητοποιημένες καμπάνιες γυναικείας «ενδυνάμωσης». Ενδεικτικό, για παράδειγμα, το πρόσφατο κοινωνικό πείραμα «Choose Beautiful» της Dove, όπου γυναίκες σε πέντε διαφορετικές πόλεις του πλανήτη κλήθηκαν να μπουν σε ένα κτίριο με δύο πόρτες. Η μία γράφει «Oμορφη», η άλλη «Μέτρια». Τα αποτελέσματα του πειράματος (με τις γυναίκες στην πλειονότητά τους να επιλέγουν τη δεύτερη πύλη) επιβεβαίωσαν ότι το συντριπτικό 96% των γυναικών υποτιμούν την εμφάνισή τους. Κάποιοι επικροτούν τέτοιες καλών προθέσεων προσπάθειες, άλλοι επιτίθενται στις «πατερναλιστικές καμπάνιες των πολυεθνικών» που απλώς υπενθυμίζουν το έλλειμμα αυτοπεποίθησης των γυναικών.

Οι ειδικοί συμφωνούν ότι τα πράγματα είναι πολύ πιο επώδυνα σήμερα που τα κορίτσια σεξουαλικοποιούνται πρόωρα (και μέχρι να φτάσουν στην ηλικία των 12 έχουν εκτεθεί σε 77.500 διαφημίσεις). Αναμφίβολα, στην εποχή των social media εκείνο το «ύστερα από τρία λεπτά ξεφυλλίσματος ενός περιοδικού μόδας, ένα 70% των γυναικών νιώθει κατάθλιψη, ενοχή και ντροπή» ακούγεται passé. Το Facebook και οι λοιπές πλατφόρμες «κοινωνικής αντιπαραβολής» εμφανίζονται απείρως πιο διαβρωτικές. Ειδικά για τα νεαρά κορίτσια είναι κάτι σαν μαυσωλείο της αυτοεικόνας τους. Για να αντιληφθεί κανείς τα μεγέθη φτάνει να σκεφτεί ότι στο Facebook ποστάρονται 350 εκατομμύρια φωτογραφίες κάθε μέρα (υπενθυμίζω, οι περισσότερες υποβληθείσες σε ένα ανερυθρίαστο, ευγονικό ρετούς). Σε μελέτη που δημοσιεύτηκε μόλις προ ημερών στη φεμινιστική επιθεώρηση «Psychology of Women Quarterly», ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας στην Αυστραλία και του Πανεπιστημίου της Δυτικής Αγγλίας κατέδειξαν ότι νέες γυναίκες που είναι βαριές χρήστριες του Facebook έχουν πολύ περισσότερες πιθανότητες να συγκρίνουν εμμονικά την εμφάνισή τους με αυτή άλλων γυναικών. Επίσης, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, εμφανίζουν πολύ μεγαλύτερη ροπή προς την «αυτο-αντικειμενικοποίηση», ήτοι «το να βλέπουν τον εαυτό τους από την οπτική γωνία του παρατηρητή και ως εκ τούτου να αντιμετωπίζουν το σώμα τους σαν αντικείμενο προσέλκυσης βλεμμάτων».

Μια 40χρονη φίλη μου μιλούσε τις προάλλες για τη μάχη που δίνει - από έφηβη ακόμη - με δύο-τρία παραπανίσια κιλά. «Εχω βαρεθεί πια να βλέπω μόνο τις ατέλειές μου. Τέρμα πλέον». Παρά την αποφασιστικότητά της, η ίδια γνωρίζει καλά ότι η μάχη είναι άνιση. Γιατί στην επόμενη γωνία την περιμένει το κορίτσι με το κίτρινο μπικίνι.

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 26 Απριλίου 2015







ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (8)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Ευ Ζειν | 29/04/2015 22:52
    Αυτό το άρθρο έχω την αίσθηση πως απευθύνεται στη μέση χαζογκόμενα που τελευταία στιγμή την έπιασε ο πόνος για την καλοκαιρινή της εμφάνιση. Η γυναίκα και ο άντρας (φυσικά) που σέβεται το σώμα του και την εμφάνιση του (επιλογή σου από την άλλη να μην προσέχεις ιδιαίτερα αρκεί να το κάνεις συνειδητά) έχει ως τρόπο ζωής την καλή διατροφή και την άθληση. Σε 1-2 μήνες δε χτίζεις σώμα και γράμμωση απαιτεί τεράστια υπομονή και ένα καλό συνδυασμό διατροφής-αερόβιου-ασκήσεων με βάρη ιδίως για σημεία που γυμνάζονται αρκετά δύσκολα όπως οι γλουτοί. Μια χαρά είναι και το φαγόπυρο όπως λέτε στο άρθρο και η βρώμη με φρούτα για πρωϊνό αντί για τυρόπιτες. Αγαθά κόποις κτώνται στην τελική...
    M.
    απάντηση56
     
     
    ΛΕΝΑ ΜΟΥ...... | 29/04/2015 20:34
    ...περι ορεξεως ...κολοκυθοπιτα. Ειχα φιλη πιο ωραια απ τη κιτρινομπικινου, και οποτε ξαπλωνε επαιρνε παντα μια σταση , ποτε της Α.Τζολι,ποτε της Τ. Ανιστον. Η ΕΒΓΑ ειναι φουρνος μπροστα της. Κι ενα βραδυ που εχω μεινει πιο πισω σε μια ταβερνα κερνα ενα κρασι η ιδιοκτητρια του μαγαζιου. Δεν ξερω πως εγινε αλλα μετα απο λιγο ..εγινε ο χαμος. 10 χρονια μεγαλυτερη και της προτεινα να με παντρευτει. Γι αυτο σου λεω....οτι και να κανετε θα κριθειτε απο αντρικο ματι !!!!!
    picasso
    απάντηση32
     
     
     
    Madame... | 29/04/2015 16:36
    Kalo einai na ekpempoume pros ta ekso, oti aisthanomaste apo mesa. Ean aisthanosaste xontres, tote askitheite alakste diatrofi. Ean oxi tote foreste to varos sas me autopepithisi, uperifania kai sex appeal. Ala oxi me kitrino bikini ean den sas paei. Telika opies exoun provlima me bikini kai orea somata na min ksexnane oti 'beauty is in the eye of the beholder'.
    KKK
    απάντηση53
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Πού; | 29/04/2015 12:28
    Σε ποιον απευθύνεται το άρθρο σας; Μήπως στις κυρίες που ζουν στο Λονδίνο ή τα βουνα της Σάντα Μόνικα; Δεν νομίζω... αυτές μάλλον δεν διαβάζουν ελληνικά, ούτε γνωρίζουν την ύπαρξη της εφημερίδας σας; Αν πάλι απευθύνεστε στις Ελληνίδες, νομίζω ότι το κείμενό τους δεν τις αφορά. Οι περισσότερες είναι χοντρές, ως εκ τούτου οι μοναδικές που αγχώνονται με το μέγα ζήτημα του μπικίνι, είστε εσείς και η 40χρονη φίλη σας.
    Ανώνυμος / η
    απάντηση1829
     
     
    Δεν υπάρχουν άσχημες γυναίκες | 29/04/2015 11:49
    Τι ωραίο άρθρο! Νοιώθω τρυφερά για όλες τις γυναίκες του κόσμου.
    Darko
    απάντηση167
     
     
    3 λυσεις για τις γυναικες που εχουν θεμα | 29/04/2015 10:34
    1.να μεταναστευσεις στη νοτιοδυτικη παπουα νεα γουινεα,(no internet access) .2. να αρχισεις να προσεχεις τη διατροφη σου και να γυμναζεσε...3. να τους γραφεις ολους στα τρυφερα σου..
    το να καθεσε και να σκας ΔΕΝ ειναι λυση
    απάντηση247
     
     
    Η αλήθεια είναι αλλού | 29/04/2015 09:22
    Πολλοί άντρες προτιμούν γυναίκες με παραπάνω κιλά ή με παραπάνω χρόνια ή και ρυτίδες ακόμα. Το τι κάνει μια γυναίκα ελκυστική είναι μυστήριο άλυτο. Οι διαφημίσεις αυτές πρέπει να πολεμηθούν άγρια!
    Dragatis
    απάντηση287