Αν κάτι απέδειξε η παγκόσμια επιτυχία-φαινόμενο της τριλογίας των ταινιών «Η αρπαγή» είναι ότι ποτέ δεν είναι αργά για να γίνει κανείς action hero. Αν ο πρωταγωνιστής είναι αρεστός και αν η ταινία έχει μια καλή ιστορία, το κοινό θα δεχτεί και τα δύο με ανοιχτές τις αγκάλες αδιαφορώντας για την ηλικία του κεντρικού ήρωα. Γι’ αυτό και ο ιρλανδός ηθοποιός Λίαμ Νίσον στα 56 του έγινε για πρώτη φορά σουπερστάρ με τις ταινίες «Αρπαγή» που άρχισαν να γυρίζονται το 2008 και συνεχίζονται ακόμη (πριν από λίγο καιρό παίχτηκε η τρίτη ταινία).
Στα 54 του, σήμερα, ο Αμερικανός Σον Πεν ανήκει στους πιο αξιοσέβαστους ηθοποιούς του κόσμου, με πολλά βραβεία, ανάμεσα στα οποία και δύο Οσκαρ A’ ρόλου («Σκοτεινό ποτάμι», «Milk»). Εχει επίσης ένα θαυμάσιο σκηνοθετικό έργο πίσω του, με τέσσερις ξεχωριστές ταινίες, κορωνίδα των οποίων το «Ταξίδι στην Αγρια Δύση».
Action hero όμως ο Σον Πεν δεν έγινε ποτέ και ενδεχομένως αυτό να επιδίωξε με το «Gunman», το οποίο –τι σύμπτωση! –σκηνοθέτησε ο Πιερ Μορέλ, δηλαδή ο δημιουργός της «Αρπαγής». Στον ρόλο του Τέριερ, πρώην μισθοφόρου-επαγγελματία φονιά ο οποίος έρχεται αντιμέτωπος με το παρελθόν από το οποίο νόμιζε ότι είχε ξεφύγει (μια πολιτική δολοφονία στο Κονγκό) ο Πεν παραθέτει σε όλο το μεγαλείο τους ένα συμπαγές καλογυμνασμένο σώμα με μυς και τετρακέφαλους τόσο καλά φωτισμένους που «βγάζουν» μάτι.
Οπως όμως αναφέρθηκε παραπάνω, δεν πρέπει να λησμονούμε τον εξίσου σημαντικό παράγοντα που λέγεται ιστορία και την οποία το «Gunman» επίσης έχει. Αυτό κατά βάση οφείλεται στο μυθιστόρημα «Η πρηνής θέση του σκοπευτή» του Ζαν-Πατρίκ Μανσέτ (1942-1995), το οποίο οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν από τις εκδόσεις Αγρα. Είναι ίσως το καλύτερο μυθιστόρημα του Μαρσεγιέζου Μανσέτ, ο οποίος δικαίως θεωρείται ο κορυφαίος «Neo-Polar» συγγραφέας έχοντας προσθέσει με επιτυχία το στοιχείο της πολιτικής στο γαλλικό αστυνομικό μυθιστόρημα.
Η «Πρηνής θέση του σκοπευτή» γράφτηκε τη δεκαετία του 1970, όμως οι Ντον Μακ Φέρσον και Πιτ Τράβις το προσάρμοσαν ευέλικτα στις μέρες μας. Ο Τέριερ έχει όντως αλλάξει «επάγγελμα» ή μήπως απλώς κοροϊδεύει τον εαυτό του; Μήπως παραμένει ένας πολεμιστής προγραμματισμένος να εκτελεί τη θέληση της απρόσωπης εξουσίας όπως ένας πρώην συνεργάτης του θα του θυμίσει; «Νομίζεις ότι επειδή έγινες ειρηνιστής θα βρεις την ειρήνη;» τον ρωτά κυνικά.
Ο Τέριερ δεν ξέρει την απάντηση, ξέρει όμως ότι θα το παλέψει, γι’ αυτό και η ιστορία του (της οποίας το τέλος δεν μπορείς ποτέ να προβλέψεις) είναι τόσο ελκυστική σε όψη αλλά και σε πνεύμα. Η προσπάθειά του να ανακαλύψει ποιος τον έχει βάλει στο μάτι θα τον μεταφέρει από την Αφρική στο Λονδίνο και από εκεί στη Βαρκελώνη με συναντήσεις παλιών συνεργατών όπως ο Χαβιέρ Μπαρδέμ (σε έναν ακόμη «λοξό» β’ ρόλο), ο Ρέι Γουίνστοουν και ο Μαρκ Ρέιλανς.
Το ότι έχουν περάσει οκτώ χρόνια από τότε που τα παράτησε δεν έχει μειώσει στο ελάχιστο τις ικανότητές του ως πολεμικής μηχανής και έτσι οι σοροί θα συσσωρευτούν χωρίς ποτέ η ταινία να καταλήγει σε μια περιπέτεια του τύπου «η δράση για τη δράση».

ΑΘΗΝΑ
: ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER IΛION – NANA – ΑΕΛΛΩ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:
VILLAGE COSMOS – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER MAKEΔONIA

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ