Την Κυριακή μιλάει ο ελληνικός λαός και προφανώς τα πολλά σχόλια περιττεύουν.
Ωστόσο ορισμένα στοιχεία της προεκλογικής περιόδου και ιδιαιτέρως οι διαφημιστικές καμπάνιες των δύο μονομάχων μπορούν να αξιολογηθούν και να εξαχθούν ενδιαφέροντα συμπεράσματα.
Η Νέα Δημοκρατία επέλεξε να κάνει μια καμπάνια στηριγμένη σε προειδοποιήσεις για την επόμενη ημέρα, προβάλλοντας κυρίως τις πιθανές συνέπειες για την οικονομία από μια ενδεχόμενη σύγκρουση του κ. Τσίπρα με τους ευρωπαίους εταίρους.
Ουσιαστικά επένδυσε στον φόβο, στην ανησυχία και στην ανασφάλεια. Ολα σχεδόν τα διαφημιστικά σποτ κατέτειναν στην καλλιέργεια αρνητικών συναισθημάτων. Με τη διαφορά ότι η επίκληση του φόβου «παίζει» διαρκώς από το 2009 και εντεύθεν. Η ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας δεν κατάλαβε ότι ο κόσμος δεν φοβάται πια. Για την ακρίβεια, δεν θέλει να φοβηθεί άλλο. Κουράστηκε να φοβάται.
Επιπλέον η καμπάνια φάνταζε σκοτεινή και γκρίζα, έδειχνε μόνο το πρόβλημα, δεν απέδιδε τη λύση, ούτε μπορούσε να διαμορφώσει έναν ευκρινή κύκλο προσδοκιών και ελπίδων. Και το χειρότερο, μετέδιδε στους έλληνες ψηφοφόρους ότι η προσπάθεια που έκαναν τα τελευταία χρόνια δεν απέδωσε, ότι βασανίστηκαν χωρίς χειροπιαστό αποτέλεσμα.
Στον αντίποδα, στην καμπάνια του ΣΥΡΙΖΑ ο καθένας διέκρινε έγκαιρη προετοιμασία, συνοχή και στόχευση συγκεκριμένη.
Οσοι γνωρίζουν από διαφήμιση αξιολογούν ιδιαιτέρως τη χρήση των ρημάτων «επιζώ» και «ελπίζω». Συνδυαζόμενα τα δύο αποδίδουν την τρέχουσα πραγματικότητα της πλειονότητας των πολιτών που υπέστησαν πάμπολλα στα χρόνια της κρίσης αλλά επέζησαν από την καταστροφή και πλέον ελπίζουν.
Και ίσως το σημαντικότερο είναι ότι οι εικόνες που συνοδεύουν τα διαφημιστικά σποτ της συγκεκριμένης καμπάνιας είναι χαρούμενες, λουλουδάτες, φιλικές. Με χαρακτηριστικότερη εκείνη της νεαρής κοπέλας με το ποδήλατο που απαντά εύστοχα στον συνομήλικό της νεαρό ο οποίος δηλώνει ότι θα φύγει από τη χώρα με εκείνο το «εγώ θα αλλάξω τη χώρα».
Το μήνυμα είναι ισχυρό για τον ψηφοφόρο, τον καθιστά σχεδόν αυτόματα συμμέτοχο μιας συλλογικής προσπάθειας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ έχτισε την καμπάνια του πάνω στην ελπίδα, τη συνέδεσε με το νεανικό πρόσωπο του αρχηγού και έτσι την κατέστησε χαρούμενη και καθησυχαστική.
Κοινή είναι η πεποίθηση ότι τα χρώματα της ελπίδας νίκησαν τη σκοτεινιά του φόβου σε αυτή την εκλογική αναμέτρηση. Το πόσο θα φανεί το βράδυ της Κυριακής.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ