από metereologos.gr
Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2017
 
 

«Αιώνιοι Φοιτητές» και Αιώνιοι Ελληνικοί Μύθοι

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Συνεχίζοντας την παράδοση του Αισώπου οι Έλληνες είναι όχι μόνο Μυθολάγνοι αλλά και μυθοπλάστες. Όσο πιο αστήρικτο είναι κάτι στα δεδομένα και την πραγματικότητα, τόσο περισσότερο το πιστεύουμε χωρίς να ζητάμε αποδείξεις. Αν του εξηγήσεις ότι είναι λάθος, τότε και μόνο τότε ζητάει 1002 αποδείξεις για αυτό και τελικά εμμένει στην αρχική του άποψη-μύθο. Πολλά σχετικά παραδείγματα: αεροψεκασμοί, ο μεγιστάνας Σώρρας, ο τεμπέλης Έλληνας, τα κακά ελληνικά πανεπιστήμια, ο «τεράστιος» ελληνικός δημόσιος τομέας, κλπ.

Ένας τέτοιος όμορφος –όπως είναι όλοι- μύθος είναι αυτός των «αιώνιων φοιτητών» που αποτελούν πληγή για τα πανεπιστήμια και τον Έλληνα φορολογούμενο. Πανηγυρίσαμε την διαγραφή των 80,000 «αιώνιων φοιτητών» σαν να απαλλάχτηκε η χώρα από μέρος του μνημονίου… Επίσης αυτό που με ενοχλεί ιδιαίτερα είναι οι συγκρίσεις με το εξωτερικό όπου μαθαίνουμε πόσο «κακοί» είναι οι Έλληνες φοιτητές που δεν τελειώνουν έγκαιρα στα 4 χρόνια τις σπουδές τους. Καιρός να διαλύσουμε τον μύθο αυτό. Γιατί ιδιαίτερα μετά την κρίση οι φοιτητές μου είναι και συνεπείς, και πολύ αξιόλογα παιδιά, με φιλοδοξίες και ανοιχτά μυαλά καλύτερα από τα δικά μας.

Ιδιαιτερότητες στα Ελληνικά ΑΕΙ

Οι συγκρίσεις με άλλα εκπαιδευτικά συστήματα δεν έχουν νόημα αν δεν υπολογίζουμε τις ιδιαιτερότητες των συστημάτων αλλά και των συνθηκών:

-Στην Ελλάδα δεν υπάρχει ο θεσμός των σπουδών part-time οπότε de facto δημιουργείται από τους φοιτητές μας που αδυνατούν να σπουδάσουν full-time για πολλούς λόγους: οικονομικούς, οικογενειακούς, κλπ.

-Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν δίδακτρα για να πιέζουν τους φοιτητές να τελειώσουν γρηγορότερα όπως γίνεται με τις χώρες των συγκρίσεων.

-Σε καμία περίπτωση τα τελευταία χρόνια δεν υπάρχουν τόσοι πολλοί αιώνιοι φοιτητές όσους λέει ο αστικός μύθος. Τουλάχιστον σε μας, στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, τα παιδιά τελειώνουν τις σπουδές τους το πολύ στα 5 χρόνια ενώ τα περισσότερα στα 4-4.5.

-Αυτός που έχει εγγραφεί κάποια στιγμή δεν σημαίνει και απαραίτητα ότι είναι ενεργός φοιτητής και θα ξανάρθει στο πανεπιστήμιο. Μένει στις λίστες ενώ ουσιαστικά δεν είναι πλέον φοιτητής.

-Ακόμα, οι «επί πτυχίω» φοιτητές/τριες δεν επιβαρύνουν σε καμία περίπτωση τον Έλληνα φορολογούμενο! Δεν δικαιούνται ούτε σίτιση, ούτε στέγαση, ούτε πάσο, ούτε βιβλία, τίποτα, μηδέν, zero.

-Επίσης ξεχνάμε ότι στην Ελλάδα το κράτος ορίζει τους εισακτέους ανά τμήμα. Για πολιτικούς λόγους αυτοί είναι τουλάχιστον διπλάσιοι από όσο θα έπρεπε να είναι. Αποτέλεσμα; από τους 100 που εισάγονται σε ένα τμήμα οι 30-50 πέρασαν σχετικά εύκολα γιατί πλέον όλοι περνάνε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση! Οπότε, μέσα σε αυτούς που δεν αποφοιτούν εγκαίρως είναι και αυτοί που δεν ενδιαφέρονται πραγματικά αλλά περάσανε επειδή μπορούσανε και είναι και δωρεάν...

Συγκρίσεις

Τα graduation rates και στην Αμερική δεν είναι τόσο καλά όσο νομίζουμε! Τα ποσοστά αποφοίτησης εγκαίρως είναι της τάξης του 18 - 30% σε πολλά πανεπιστήμια στις ΗΠΑ. Μάλιστα, σύμφωνα με τα ίδια τα πανεπιστήμια και τις σχετικές Ομοσπονδιακές υπηρεσίες τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αυτό είναι μεγάλο πρόβλημα που χρήζει αντιμετώπισης. Πολλά ακούγονται και για την παρακολούθηση των μαθημάτων. Όπου και να πήγα ως φοιτητής ή ως επισκέπτης σε πανεπιστήμιο σε Αμερική-Καναδά, πουθενά δεν υπήρχαν υποχρεωτικές παρακολουθήσεις. Ούτε στην Ελλάδα έχουμε στα προπτυχιακά. Όμως, στα μαθήματα οι φοιτητές/τριες μου σε κάποια μαθήματα κάθονται ακόμα και όρθιοι ή στα σκαλιά. Σε άλλα μαθήματα συμμετέχει πάνω από το 50% των εγγεγραμμένων φοιτητών/τριών ενώ πάντα μέσα στους εγγεγραμμένους περιλαμβάνονται όσοι εργάζονται, όσοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να έρθουν από την πόλη τους και συμμετέχουν μόνο στις εξετάσεις και αυτοί που γράφτηκαν γιατί οι βάσεις ήταν χαμηλές...

Δεδομένα

Αν δώσουμε προσοχή στα δεδομένα, θα δούμε ότι και στις ΗΠΑ δεν είναι καλύτερα τα πράγματα, αλλά χειρότερα. Ο πίνακας παρακάτω δείχνει τα ποσοστά αποφοίτησης στην πολιτεία της Νέας Υόρκης η οποία μάλιστα έχει από τα καλύτερα σχετικά ποσοστά στις ΗΠΑ. Ο δεύτερος πίνακας δίνει την συνολική εικόνα στις ΗΠΑ.

* Ο Περικλής Γκόγκας είναι Επίκουρος Καθηγητής Οικονομικής Ανάλυσης και Διεθνών Οικονομικών στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών -  Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης




Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (33)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
     
    Αιώνιοι Φοιτητές | 28/12/2014 01:59
    Πολύ καλά τα λέτε Κύριε Γκόγκα. ποιούς ενοχλούν οι αιώνιοι φοιτητές, και γιατί να βιαστούν να τελειώσουν ποιά εργασία και ποιά σταδιοδρομία τους περιμένει αφού αποφοιτήσουν, τι έχει κάνει η Πατρίδα τους γι'αυτούς; Tο μόνο που ξέρουμε εμείς οι Έλληνες είναι να κατηγορούμε τα πάντα εντός της Ελλάδος. Αφού λοιπόν τα ελληνικά Πανεπιστήμια δεν είναι καλά, όπως ισχυρίζονται ορισμένοι γιατί όσοι αποφοιτούν από τα Πανεπιστήμια μας και συνεχίζουν σπουδές στο εξωτερικό, διαπρέπουν; Μήπως είναι η ώρα να ασχοληθούμε με τα σοβαρά προβλήματα της χώρας μας της ανέχειας και της πίνας μας και να αφήσουμε τους φοιτητές στην κατάθλιψη που τους έχουμε βυθίσει.Ίσως με ένα καλλίτερο αύριο να θέλουν να τελειώσουν
    Ελληνίδα
    απάντηση205
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Προχειρότητα σκέψης και ανάλυσης.. | 27/12/2014 08:33
    Κύριε καθηγητά το να εξισώνετε και να απλουστεύετε πρόχειρα δεν είναι δείγμα επιστημονικής σκέψης και επαφής με την πραγματικότητα. Να μιλήσουμε για θεσμικό πλαίσιο που θα προστατεύει αυστηρά όσους ενδιαφέρονται να σπουδάσουν; Ναι. Αλλά να τοποθετούμε τους πάντες στο ίδιο τσουβάλι και να ωραιοποιούμε αυθαίρετα, δεν είναι έγκυρο. Και μάλιστα δεν κατανοώ τις τοποθετήσεις σχετικά με τα ξένα πανεπιστήμια αφού όπως λέτε είστε επισκέπτης καθηγητής στο εξωτερικό. Στην περίπτωση που είστε σε σοβαρά πανεπιστήμια και όχι απαραίτητα διαφημισμένα, επενδύστε χρόνο στο να δείτε πως λειτουργούν. Στην Ελλάδα ναι μεν υπάρχουν αξιόλογοι καθηγητές κ φοιτητές, μα δεν αναδεικνύονται από το υπάρχον σύστημα.
    g.e.
    απάντηση517
     
     
    Τα σέβη μου! | 26/12/2014 00:27
    Συγχαρητήρια κύριε Κόγκα για την ανάλυση σας αλλά και στο Βήμα που δημοσίευσε αυτή την ανάλυση κόντρα στις απόψεις των περισσοτέρων αναγνωστών του (όπως φαίνεται από τα σχόλια). Οι νοικοκυραίοι κύριε κόγκα έχουν ηθικούς λόγους που είναι ενάντια στους αιώνιους φοιτητές και όχι οικονομικούς. ΤΡΕΛΕΝΟΝΤΑΙ που κάποιοι νεολέροι δεν βιάζονται να μπουν στη παραγωγική διαδικασία καθώς πιθανότατα αυτοί λόγο είτε οικονομικών καταναγκασμών είτε φιλοδοξιών έπρεπε ή ήθελαν από νωρίς να βγουν στο "μεροκάματο". Το ότι οι αιώνιοι φοιτητές δεν βιάζονται να βγουν στο μεροκάματο είναι πράγματι ένα πρόβλημα, αλλά είναι ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ τους πρόβλημα όχι της κοινωνίας ή του πανεπιστημίου.
    Evans
    απάντηση1612
     
     
    Αποψη σεβαστη αλλα ελεγχόμενη | 25/12/2014 09:01
    Δεν είναι υποχρεωτική η φοίτηση σε αρκετά πανεπιστήμια του εξωτερικού; Τυπικά ναι ουσιαστικά όχι. Είτε με το σύστημα των φροντιστηριακών/εργαστηριακών μαθημάτων είτε με συνεχείς εργασίες ( παρουσιάσεις/ενημερώσεις) η παρακολούθηση είναι αναγκαία. Επίσης δεν υπάρχει πουθενά το καρκίνωμα να ορίζεται η εξεταστέα ύλη από ένα και μόνον βιβλίο που προσφέρει η πολιτεία δωρεάν. Πολύ φοβάμαι ότι η σύγκριση των ελληνικών Πανεπιστημίων από τον κ. αρθρογράφο γίνεται με ορισμένα περίεργα Πανεπιστήμια αγγλοσαξονικού ή "βαλκανοποημένου""τύπου . Και εν πάση περιπτώσει πρεπει να συγκρίνουμε πάλι τον εαυτό μας με τους απέξω για να καταλάβουμε τα χάλια μας;;;
    kritikos
    απάντηση1213
     
     
    ςς | 25/12/2014 06:54
    Ήμουν αιώνιος φοιτητής.Με διαγράψανε. Είχα πτυχίο της Φιλοσοφικής και με κατατακτήριες γράφτηκα στο Νομικό Τμήμα.Αγόραζα τα βιβλία,τους κώδικες,τα πάντα. Δεν παρακολουθούσα,προετοιμαζόμουν μόνος μου και κατά περιόδους έδινα εξαμηνιαίες εξετάσεις και πέρναγα κανένα μάθημα.Δεν μπορούσα να έχω μεγαλύτερη δραστηριότητα με τις σπουδές διότι είχα 3 επιχειρήσεις και κατά την διάρκεια των σπουδών απέκτησα 4 παιδιά (2007-2014).Ήταν φανερό ότι δεν υπήρχε περίπτωση να ασχοληθώ με νομικά επαγγέλματα.Πείραζα κανέναν;όχι.Αν η συμμετοχή μου στις εξετάσεις κόστιζε ας βάζανε παράβολο•κάθε φορά που πήγαινα στις εξετάσεις ας πλήρωνα ένα ποσό,ας έκοβα ένα παράβολο. Σ'αυτή την υπόθεση μπλέχτηκαν έννοιες λιμάζοντ
    z
    απάντηση289
     
     
    Ὑποχρεωτικὴ ἡ παρακολούθησις μαθημάτων στὶς ΗΠΑ! | 25/12/2014 00:33
    Δὲν γνωρίζω ποιὰ πανεπιστήμια ἐπισκεφθήκατε στὶς ΗΠΑ, κ. Γκόγκα. Ἀλλὰ τόσον ἐγώ, ὅσον καὶ ἡ συζυγός μου, ἡ κόρη μου, καὶ ὁ γυιός μου, στὰ μαθήματα τριῶν μονάδων -- συνήθως τριῶν ὡρῶν διδασκαλίας ἑβδομαδιαίως -- μόνον τρεῖς ὧρες ἀδικαιολόγητης ἀπουσίας ἀνὰ ἑξάμηνο ἐπετρέποντο!
    ... Τοὐλάχιστον στὰ πανεπιστήμια τῆς προκοπῆς.
    απάντηση1317
     
     
    Μας δουλεύετε; | 25/12/2014 00:14
    Αγαπητέ κ. Γκόγκα, το Δημοκρίτειο το θεωρείτε πανεπιστήμιο; Αν ναι, τότε δεν έχετε ιδέα τι θα πει πανεπιστήμιο!
    Νώντας Heidelbergensis
    απάντηση1523
     
     
    Εκτός πραγματικότητας... | 24/12/2014 22:03
    Κύριε καθηγητά: 1) Εξισώνετε τον τεμπέλη ή αδιάφορο φοιτητή με αυτόν που δεν αποφοιτά στην ώρα του λόγω υποχρεωτικής εργασίας. Δείτε πρώτα πόσοι από τους "αιώνιους" εργάζονται. 2) Το ότι "δεν κοστίζουν" οι αιώνιοι ή είναι εύκολο να βολευτείς σε ένα ΤΕΙ-ΑΕΙ, συνεπάγεται και το ότι πρέπει να συνεχιστεί η συσσώρευση φοιτητών ακόμα και όσων παραδέχεστε ότι δεν ξαναπατούν; Με ένας λάθος απαντάτε στα προηγούμενα λάθη δηλαδή; 3) Συμφωνώ ότι στην Ελλάδα το επίπεδο των φοιτητών που μοχθούν είναι πολύ καλό. Φτάνει όμως αυτό για να υπερκαλύψει τις σοβαρές ελλείψεις σε ποιότητα και ύλη στην Ελληνική Παιδεία; Φτάνει αυτό για να την εξισώσετε χαλαρά με τα ξένα συστήματα;
    Γιώργος
    απάντηση1015
     
     
    Δε νομίζω... | 24/12/2014 20:45
    κ. Γκόκα, το ερώτημα το οποίο πρέπει να απαντήσουμε είναι αν είναι εκπαιδευτικά σωστό να είναι κάποιος φοιτητής "πλήρους απασχόλησης" για θεωρητικά άπειρο χρονικό διάστημα, με δυνατότητα εξέτασης όλων των μαθημάτων που έχει δηλώσει στο παρελθόν σε κάθε εξεταστική περίοδο (δηλαδή όλα) ή όχι. Η υπάρχουσα νομοθεσία στην Ελλάδα μας λέει ναι, σε αντίθεση με τα συστήματα τριτοβάθμιας στο χώρες του δυτικού κόσμου. Αυτό είναι τουλάχιστον παράδοξο! Όσον αφορά τις διαγραφές, αυτές έχουν γίνει μόνο για φοιτητές που δεν ενδιαφέρονται να παραμείνουν. Μέχρι στιγμής όπως πρέπει να γνωρίζετε δεν έχει διαγραφεί κανένας αιώνιος φοιτητής που δεν το επιθυμεί. Καλό είναι να μη δημιουργούμε εντυπώσεις.
    Β. Χαρμανδάρης - Καθηγητής Παν. Κρήτης
    απάντηση911
     
     
    Μόνο στην Ελλάδα | 24/12/2014 20:12
    Κύριε Γκόγκα Φαντάζεστε ένα φοιτητή ενός πανεπιστημίου Αγγλικού, Γαλλικού, Ελβετικού, Γερμανικού, .....να ρίχνει σκουπίδια στο γραφείο του πρύτανη και να μην τρέχει τίποτα. Στα Ελληνικά πανεπιστήμια υπάρχει εξαιρετικό δυναμικό από φοιτητές και καθηγητές αλλά δυστυχώς υπάρχει και αλητεία που αντί να τιμωρείται επιβραβέβεται από την πλειοψηφία των κομμάτων και από κάποιους δειλούς οι πονηρούς πανεπιστημιακούς.
    Ε. Λαμπράκης
    απάντηση189
     
     
    apanthsh | 24/12/2014 19:37
    ΄'Οσοι σπουδασαμε ΚΑΙ έξω, έχουμε ιδιαν αποψη. Kαι η αποψη ειναι οτι στο ελληνικο πανεποιστημιο μαθαμε πολυ καλα γραμματα απο πολυ καλους καθηγητες που ειχαμε την τυχη να εχουμε --συν Αθηνα και χειρα κινει βεβαια. Ολη μερα στην βιβλιοθηκη ημασταν. Παραταξεις υπηρχαν αλλα δεν τις πειραζες δεν σε πειραζαν ευτυχως,
    μτ
    απάντηση201
     
     
    Χυλός | 24/12/2014 19:28
    Αχταρμάς μέσων όρων. Βολεύουν. Τα κορυφαία δημόσια πανεπιστήμια στις ΗΠΑ -- τα οποία έχουν και τους ακριβούς καθηγητές και τον πλούσιο εξοπλισμό (άσε τα ιδιωτικά στην άκρη) -- έχουν 80% αποφοίτηση στα 4 χρόνια, και 90% στα 6 χρόνια. Και κανείς δεν είναι μερικής φοίτησης. Όλα τα στοιχεία είναι εδώ (από κρατική πηγή): http://nces.ed.gov/collegenavigator/
    Γρηγόρης
    απάντηση108
     
     
     
    Δεν ειναι ... | 24/12/2014 16:01
    έτσι τα πράγματα, όπως τα παρουςιαζετε κύριε καθηγητή, ούτε όσον αφορά εις το επίπεδο των πανεπιστημίων μας, ούτε εις το θέμα των αιώνιων φοιτητών! Όσοι έχουν σπουδάσει και στην Ελλάδα και σε ξένα πανεπιστήμια ξέρουν ´οτι δυστυχώς δεν υπάρχει πεδίο σύγκρισης ούτε στο επίπεδο διδασκαλίας, ούτε στο θέμα των εργασιών, των εξετάσεων και των εργαστηρίων, ούτε στο ερευνητικό πεδίο και επιστημονικές δημοσιεύσεις , ούτε στο επίπεδο της παροχής διοικητικών και γραμματειακων υπηρεσιών. Μην ωραιοποιειτε τα πράγματα , γιατί οι συγκρίσεις ειναι συντριπτικές για τα δικά μας πανεπιστήμια, κι όσοι σπουδασαμε ΚΑΙ έξω, έχουμε ιδιαν αποψη...
    Αρης
    απάντηση6732
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Απλά λόγια, χωρίς περιστροφές | 24/12/2014 13:26
    κ. Γκόγκα, δεν είναι (δυστυχώς...) τα πράγματα όπως μας τα παρουσιάζετε, όσον αφορά την γενική ποιότητα των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Είναι αλήθεια ότι το περίπου 10% (κατ'εμέ) των αποφοίτων μας έχει τις γνώσεις που απαιτούνται για να συνεχίσει και να διαπρέψει σε οποιοδήποτε μεταπτυχιακό πρόγραμμα στο εξωτερικό. Γνώσεις που (ας μην γελιόμαστε..) τις απόκτησαν με το δικό τους ενδιαφέρον και ζήλο. Το πρόβλημα με τους υπόλοιπους απόφοιτους μας. Εκεί φαίνεται καθαρά πλέον το χάσμα της ποιότητας σπουδών και παρεχόμενης γνώσης μεταξύ των Ελληνικών και των "ξένων" Πανεπιστημίων...
    Ο Μύωψ
    απάντηση6717
     
     
     
    απορία | 24/12/2014 12:21
    Αφού τα πανεπιστήμιά μας είναι τόσο καλά, γιατί δεν έρχεται κανένας δυτικοευρωπαίος ή αμερικανός για μεταπτυχιακές σπουδές εδω; Ή , μήπως, λέω μήπως, δεν είναι καλά;
    απτόητος
    απάντηση8230
    Απαντήσεις  2 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Προσοχή στο γλύψιμο | 24/12/2014 11:57
    Μπράβο κ Γκόγκα, εξασφάλισες την σωματική σου ακεραιότητα με τις απόψεις σου. Επίσης εξασφάλισες την ακεραιότητα της κινητής περιουσίας (βλ. αυτοκίνητο) που θα καταστρεφόταν αν είχες αντίθετη άποψη. Τέλος βάζεις σοβαρή υποψηφιότητα για να εκλεγείς Πρύτανης. Νομίζω ότι διαπρέπεις και στο αντικείμενό σου όταν υποστηρίζεις ότι οι αιώνιοι φοιτητές δεν κοστίζουν τίποτα.
    Μήπως είσαι Σύριζα ?
    απάντηση8446
     
     
    Απάντηση (4) | 24/12/2014 11:21
    (ε) Ενδιαφέροντες οι πίνακες, που παρουσιάζετε, μα ποιά η πηγή; Βάσει όμως του http://colleges.usnews.rankingsandreviews.com/best-colleges/rankings/highest-grad-rate/page 4, προκύπτει ότι: Στα 4 έτη, τα ποσοστά αποφοιτήσεως (με αφετηρία το 2007) στα εξής αμερικανικά ΑΕΙ ήταν: Yale 90%, Columbia, Johns Hopkins, Princeton, Chicago 88%, Cornell 87%, Harvard 86%, MIT 84%, New York University 77%. Να συνεχίσω; Αλλά βεβαίως ομιλούμε για καλά πανεπιστήμια... Εσείς με ποιά συγκρίνετε τα ελληνικά δημόσια; Σημειωτέον πως στα 6 έτη είχαν αποφοιτήσει (ή φύγει) όλοι. Αρα «αιώνιοι» στα καλά ΑΕΙ των ΗΠΑ δεν υπάρχουν.
    Ν. Πειρουνάκης
    απάντηση5727
     
     
    Ειναι ντροπή .... | 24/12/2014 11:11
    .... να ονομάζουμε τα Ελληνικά αχούρια, Πανεπιστήμια. Μιζέρια, κακογουστιά, κομματικός και αναρχικός φανατισμός και πάνω απ' ολα βρωμιά.
    Hierophante Casi
    απάντηση8628
     
     
    παλι κοιταμε τι κανουν οι αλλοι; | 24/12/2014 11:05
    Αν τα προνομια ειναι zero γιατι δεν εχουν την ευθυτητα να αποχαρακτηριστουν και οι ιδιοι; Ξεκινησαν δλδ την φοιτηση σαν αριστοι φοιτητες και καποια στιγμη τα παρατησαν; μαλλον οχι. Οταν μπαινεις σ ενα πανεπιστημιο δεν πρεπει να υπαρχει και μια ελαχιστη επιτρεπτη πορεια που πρεπει να ακολουθησεις για το καλο το δικο σου αλλα και του ιδρυματος; αλλα στην κοινωνια της αφασιας και του δεν αλλαζω τιποτα, τετοια νοικοκυρεματα δεν περνανε δυστυχως.... Και μονο που δημιουργησαμε τον ορο αιωνιοι, για φοιτητες μας ειναι ονειδος για ολους μας (γονεις-φοιτητες-καθηγητες).
    τριπτολεμος
    απάντηση4323