Είναι αναπόφευκτο. Μια μέρα –συντομότερα απ’ ό,τι νομίζετε –θα μαζέψουμε τα κομμάτια μας από τα χαλάσματα αυτής της κρίσης. Θα σηκωθούμε όρθιοι, θα ξεσκονιστούμε και θα προχωρήσουμε μπροστά. Το ερώτημα είναι: Ποιοι θα είμαστε εκείνη την ημέρα; Πώς θα σκεπτόμαστε; Ποιο θα είναι το κίνητρο που θα μας δίνει ώθηση να προχωρήσουμε;
Θα κατανοήσουμε επιτέλους ποιοι είμαστε;
Θα εκτιμήσουμε το μέρος όπου ζούμε;
Να κινηθούμε δυναμικά προς τα εμπρός χωρίς να προσκολλούμαστε στο παρελθόν.
Θα έχουμε λαμπρούς ηγέτες να μας εμπνέουν;
Θα είναι αρκετά ευφυείς ώστε να καταλαβαίνουν πότε πρέπει να είναι παρόντες και πότε να φεύγουν από τη μέση;
Να τι φαντάζομαι.
Και είμαι σίγουρος ότι είναι αυτό που μπορούμε να γίνουμε:
«Οι τρελοί.
Οι αταίριαστοι.
Οι επαναστάτες.
Αυτοί που βλέπουν τα πράγματα διαφορετικά».
H αγαπημένη χώρα της Μεσογείου.
Η Δυτική Ακτή της Ευρώπης (κατά το Δυτική Ακτή των ΗΠΑ).
Η φρέσκια νεανική άκρη μιας κουρασμένης Γηραιάς Ηπείρου.
Η δημιουργική γωνιά.
Πρόκειται για μια ιδέα που πρότεινα πριν από τρία χρόνια.
Και ο Νίκος Μαλκουτζής από την «Καθημερινή» μου απάντησε: «Είναι μια παράλογη ιδέα. Στην πραγματικότητα είναι μια ιδέα όσο παράλογη χρειάζεται να είναι προκειμένου να πετύχει».
Και πετυχαίνει.
Μέσα σε διάστημα λίγων χρόνων η Αθήνα έχει μεταμορφωθεί σε μια πόλη που σφύζει από την κουλτούρα της startup επιχειρηματικότητας.
Τα ελληνικά στρώματα ύπνου κάνουν θραύση στη Νέα Υόρκη.
Τα ράφια των σουπερμάρκετ γεμίζουν με ποιοτικά τρόφιμα σε συσκευασίες υψηλής αισθητικής.
Εγχώρια ελληνικά κρασιά όπως η Μαλαγουζιά και το Ασύρτικο κερδίζουν κορυφαία βραβεία στις λίστες κρασιών κορυφαίων εστιατορίων από το Σίδνεϊ ως το Λονδίνο με κόστος μπουκαλιού από 100 ευρώ και πάνω. Πολύ μου αρέσει.
Η Ελλάδα είναι πλέον cool.
O Bίλεμ Σόντερλαντ μιλάει σχετικά στο άρθρο του με τίτλο «Γιατί η Ελλάδα είναι σε καλύτερη κατάσταση από τη Γερμανία» που δημοσιεύτηκε στο buzzable.biz. Γίναμε δημιουργικοί από ανάγκη. Σε μια ήπειρο η οποία σε γενικές γραμμές είναι οκνηρή, αυτάρεσκη, αρκείται στα κεκτημένα της και δεν είχε ανάγκη τα τελευταία 70 χρόνια να είναι κάτι διαφορετικά.
Πριν από λίγες εβδομάδες βρισκόμουν στη Silicon Valley.
Και μπήκα σε σκέψεις.
Οτιδήποτε αντιπροσωπεύει η Δυτική Ακτή της Αμερικής είναι αυτό που ήταν κάποτε η Αθήνα: πόλη των startups.
Οι καινούργιες ιδέες της εποχής εκείνης ήταν η δημοκρατία, η φιλοσοφία, η ιατρική, τα μαθηματικά.
Θέλω να γίνει η Ελλάδα η Δυτική Ακτή της Ευρώπης.
«Δεν κάνει κρύο στην Ελλάδα…».
Ο κ. Πίτερ Οικονομίδης είναι brand strategist.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ