από metereologos.gr
Τετάρτη 29 Μαρτίου 2017
 
 

Ανασκαφές και υπογραφές

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Εδώ και αρκετά χρόνια τα περισσότερα κείμενά μου βάλλουν, μεταξύ άλλων, κατά του μυωπικού και στρεψόδικου εθνικισμού, κατά των ελληναράδων, κατά της μισαλλόδοξης και σκοταδιστικής πατριδοκαπηλίας, και γενικότερα κατά του εθνολαϊκισμού και των παραφυάδων του. Eτσι, έχω δεχτεί ουκ ολίγες δημόσιες επιθέσεις για τις αντιεθνικιστικές απόψεις μου, στις οποίες βέβαια αποδίδονται χαρακτηρισμοί όπως «αντεθνικές», «ανθελληνικές», «δείγμα κοσμοπολιτισμού», κ.ο.κ.

Αυτά για να μην υπάρχει έστω και το παραμικρό ενδεχόμενο παρεξήγησης ως προς τους λόγους της δυσφορίας μου όταν διάβασα το κείμενο 140 αρχαιολόγων, ιστορικών, και άλλων διανοουμένων, στο οποίο καταγγέλλεται προσπάθεια «ποινικοποίησης» και «στοχοποίησης» της καθηγήτριας κυρίας Παλαγγιά και των απόψεων που διατυπώθηκαν από αυτήν -και από άλλους αρχαιολόγους- για το ταφικό κτίσμα της Αμφίπολης.

Είμαι, προφανώς, κατά της «αξιοποίησης» των ευρημάτων της Αμφίπολης από τους κάθε λογής «νεομακεδονομάχους». Θεωρώ απόλυτη ανοησία να ανοίξουμε και νέους καβγάδες με τους βόρειους γείτονές μας για θέματα όπως ποιοι είναι γνήσιοι και απευθείας(!) απόγονοι του Φιλίππου και του Αλεξάνδρου, και ποιοι όχι. Αποδοκιμάζω εκ των προτέρων και μετά βδελυγμίας κάθε απόπειρα, οποθενδήποτε και αν προέρχεται αυτή, να υπάρξει εκμετάλλευση του τάφου της Αμφίπολης για «εθνοπατριωτικούς» -και γενικότερα πολιτικούς- σκοπούς.

Προς τι, όμως, ένα κείμενο αρχαιολόγων και άλλων διανοουμένων για την ανάγκη να προστατευτεί το δικαίωμα στη διατύπωση απόψεων που διαφέρουν από εκείνες των υπεύθυνων για την ανασκαφή; Ποιος αμφισβήτησε αυτό το δικαίωμα; Ποιος αποπειράθηκε να φιμώσει την όποια «άλλη» άποψη; Ζούμε σε εποχή πληθωρικής -ενίοτε ακατάσχετης, θα έλεγα- διατύπωσης απόψεων και ροής πληροφοριών. Γνώμη για τα ευρήματα της Αμφίπολης έχουν εκφέρει ουκ ολίγοι γνωστοί, αλλά και λιγότερο γνωστοί, αρχαιολόγοι. Eπηξαν τα κανάλια και τα ραδιόφωνα από συζητήσεις και συνεντεύξεις που αφορούν τη σχετική ανασκαφή. Ποιος εμποδίζει την όποια αρχαιολογική -ακόμα και μη αρχαιολογική- άποψη να ακουστεί; Ποιος επέβαλε τη γνώμη της κυρίας Περιστέρη ως θέσφατο που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση; Για ποια ακριβώς «ποινικοποίηση» και «στοχοποίηση» ανησυχούν οι 140; Ποιες (ανοιχτές) θύρες έρχονται να παραβιάσουν;

Συγγνώμη, αλλά εμένα το συγκεκριμένο κείμενο και η συγκεκριμένη «παρέμβαση» μου μυρίζουν φτηνόν αντιπολιτευτισμό. Δεν γνωρίζω, προφανώς, σε ποιον αιώνα ανήκει το ταφικό κτίσμα της Αμφίπολης, ούτε βέβαια έχω ιδέα ποιον ή ποιους «φιλοξενεί» - αν «φιλοξενεί» κάποιους. Oμως, ίσως και λόγω επαγγελματικής διαστροφής, γνωρίζω να διαβάζω προσεκτικά τα κείμενα και να διαβλέπω τυχόν πολιτικές ή άλλες σκοπιμότητες που κρύβονται ανάμεσα στις γραμμές τους. Μακριά από μένα κάθε σκέψη να παίξω τον συνήγορο της κυβέρνησης, της κυρίας Περιστέρη, ή της (παντός καιρού και παντός αντικειμένου) κυρίας Παναγιωταρέα. Ακόμα πιο απίθανο -με βάση και όσα υπενθύμισα στην αρχή αυτού του κειμένου- είναι να θέλω να σιγοντάρω τους κάθε λογής σκοπιανοφάγους, ελληναράδες, κ.λπ. Απλώς, να, δεν μου αρέσουν οι λαθροθηρίες προς άγραν ψήφων αλλά και εντυπώσεων, ιδιαίτερα όταν παίρνουν τη μορφή διακηρύξεων.

Επιπλέον, έχω την εντύπωση ότι κάποιοι, με την πρώτη «ευκαιρία», από επιπολαιότητα ή για τους δικούς τους λόγους, αρέσκονται να φωνάζουν «λύκος στα πρόβατα». Eτσι όμως, υπάρχει ο κίνδυνος, αν ποτέ -ο μη γένοιτο- απειληθεί πράγματι το δικαίωμα να ακούγεται η άλλη άποψη για οποιοδήποτε θέμα, να την πάθουμε, ως κοινωνία, σαν τον βοσκό της γνωστής ιστοριούλας.

Η σημερινή κυβέρνηση μπορεί να κατηγορηθεί για κάθε λογής ανεπάρκειες, ολιγωρίες ή αστοχίες, σε περισσότερα από ένα πεδία. Oχι, όμως, και να γίνεται λόγος για φίμωση ή ποινικοποίηση της «άλλης άποψης» σε μια χώρα όπου οι Ξηροί δίνουν αφειδώς συνεντεύξεις (όταν δεν δραπετεύουν...), όπου ο Κουφοντίνας «παρεμβαίνει» σε εκδήλωση που οργανώνεται στο Πανεπιστήμιο Αθηνών(!) με θέμα το βιβλίο του και τις πολιτικές του απόψεις, και όπου ο σχετικά πρόσφατα συλληφθείς στενός συνεργάτης του Μαζιώτη, όντας προσωρινά κρατούμενος στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής, δεν έχει καμιά δυσκολία να κοινοποιήσει στα social media διακήρυξη με τις πολιτικές του απόψεις και αναλύσεις!

Ο κ. Ανδρέας Παππάς είναι είναι επιμελητής εκδόσεων και μεταφραστής.



ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.