από metereologos.gr
Τετάρτη 23 Μαΐου 2018
 
 

Θα απαλλαγούμε από την αναξιοκρατία;

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Τα τελευταία 6  χρόνια εμφανίστηκε πληθώρα άρθρων και μελετών σε μια προσπάθεια να δοθούν εξηγήσεις για τον συνεχή κατήφορο της χώρας μας από τη Μεταπολίτευση και εντεύθεν. Περισπούδαστοι μελετητές, ακαδημαϊκοί και μη, κατέγραψαν και υποστήριξαν τις απόψεις τους σχετικά με το θέμα. Ο καθένας από την προσωπική του σκοπιά, την ειδικότητά του ή την πολιτική του ιδεολογία και γενικότερα τα πιστεύω του. Σε πολλά διαφωνούν.  Σε ένα όμως είναι όλοι σύμφωνοι:  'Ότι η κρίση μας δεν είναι απλά οικονομική αλλά πρωτίστως πολιτισμική. Με άλλα λόγια ότι είχαμε συνεχή έκπτωση των κοινωνικών και ατομικών αξιών σε μια κοινωνία χωρίς πυξίδα, που από το 1981 και μετά δεν έλυσε κανένα της πρόβλημα και είχε κάνει μοναδικό εθνικό στόχο της το πώς να "φάει" τα Κοινοτικά κονδύλια (ή τα δανεικά όταν τα πρώτα δεν επαρκούσαν  για όλους).

Δεν χρειάζεται όμως να είναι κανείς ειδικός,  για να καταλάβει μια απλή και πικρή αλήθεια που, κατά τη γνώμη μου, αποτέλεσε και συνεχίζει να αποτελεί την κύρια πηγή του κακού: Επί σχεδόν 4 δεκαετίες  τα πόστα των αποφάσεων στην πολιτική, στη δημόσια διοίκηση και στο συνδικαλισμό καταλήφθηκαν σε μεγάλο βαθμό από ευκαιριακούς κομματικούς παράγοντες μη σχετικούς με το αντικείμενο ή με ιδεοληψίες και συχνά χαμηλού ήθους. Είχαμε δηλαδή έντονη αναξιοκρατία και νεποτισμό με οδηγό το ατομικό συμφέρον σε όλους σχεδόν τους τομείς. Τα ΜΜΕ αλώθηκαν από διαπλεκόμενους επιχειρηματίες.  Όσοι πράγματι πόνεσαν και αγωνίστηκαν να προσφέρουν κάτι χρήσιμο στον τόπο συντρίφτηκαν γρήγορα από τις ομάδες της μετριότητας και των συμφερόντων, οι οποίες έτσι αδιαλείπτως κυριαρχούν. Αλλά και οι της Αντιπολίτευσης δεν προσφέρουν εαυτούς ως ένα υποσχόμενο παράδειγμα.  Πού λοιπόν θα οδηγούσαν αναπόδραστα όλοι αυτοί τη χώρα;

Τον  λογαριασμό τον πληρώνουν τα παιδιά μας:  το καλύτερο ανθρώπινο δυναμικό μας μεταναστεύει ή τυγχάνει απαράδεκτης εκμετάλλευσης από κόμματα και ιδιώτες.  Πάμπολλοι  νέοι είναι ανασφάλιστοι και λίγοι  σκέπτονται να κάνουν παιδιά. Όραμα και σχέδιο για τη χώρα επί έξη χρόνια τώρα κανείς δεν μπήκε στον κόπο να προτείνει. Η υποδομή της οικονομίας συνεχώς καταστρέφεται. Η δημόσια διοίκηση όχι μόνο δεν βελτιώθηκε αλλά μάλλον οδεύει προς το χειρότερο. Η μεσαία τάξη βούλιαξε. Ο λαός εξαπατάται σε συνεχή βάση. Το κράτος πρόνοιας περιορίστηκε δραματικά.

Τα "φιλέτα" μας ξεπουλιούνται σε τιμή ευκαιρίας. Βρέθηκαν αξιοποιήσιμοι υδρογονάνθρακες και γίναμε στόχος εκμετάλλευσης. Τα διεθνή σύννεφα πυκνώνουν γύρω μας. Και το χειρότερο απ' όλα:  Η τρέχουσα στελέχωση των καίριων πόστων της ηγεσίας εγγυάται τη συνέχιση των πρακτικών  του παρελθόντος.  Τι μέλλον λοιπόν μπορεί να έχει αυτός ο τόπος;     



Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (52)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Κατάργηση του πρωθυπουργικού συστήματος | 16/11/2014 11:09
    Πιστευουμε ότι η κατάργηση του πρωθυπουργικού συστήματος και ενίσχυση των σρμοδιοτήτων του προέδρου δίνουν δίνουν κάποια ελπίδα για να αχρίσει μια διασδικασία εξάλειψης της παθογένειας της ελληνικής πολιτικής ζωής. Πολύ σωστά λοιπόν έχει εξαγγελθεί ότι στην αναμενομένη αναθεώρηση του Συντάγματος θα πρέπει να υπάρχει διάσταξη για το ασυμβιβαστο της ιδιότητοςσ του βουλευτή με το υπουργικό αξίωμα. Έτσι θα κοπεί σε μεγάλο ποσοστό ομφάλειος λώρος που συνδέι την εκτελεστική με την νομοθετική εξουσία και αναιρεί την ανεξαρτησία των προς όφελος του κακώς εννοουμένου πολιτικού συμφέροντος του κυβερνόντος πολιτικού κόμματος.
    Κ. Κοτσίρος
    απάντηση00
     
     
     
    Δεν είχαμε έκπτωση, είχαμε άνοδο αξιών, σε σχέση με τον εμφύλιο | 03/08/2014 07:46
    Δεν είχαμε έκπτωση, είχαμε άνοδο των αξιών. Αλλα ξεκινήσαμε απο το μηδέν. Περάσαμε εμφύλιο. Μετα τον εμφύλιο κυβέρνησαν 40 χρονια σχεδόν οι νικητές αποκλείοντας παντελώς τους ηττημένους. Ακολούθησε η άνοδος του ΠΑΣΟΚ. Το οποίο πέτυχε κάτι σημαντικό. Έδωσε ευκαιρίες στις κοινωνικές τάξεις που είχαν αποκλειστεί. Αργότερα έφτιαξε και το ΑΣΕΠ. Τα παιδιά αυτών των κοινωνικών τάξεων μπήκαν ισότιμα σχεδόν στις δομές της εκπαίδευσης. Έτσι φτάσαμε να έχουμε πληθώρα πτυχιούχων οι οποίοι με την παρουσία τους και μόνο θέτουν πλέον θεμα αξιοκρατίας. Δεν έχουμε πλέον εθνικό διχασμό. Ο διχασμός ειναι μεταξύ του λαού και του συστήματος εξουςιας. Διωξαμε χούντα, δεν θα διώξουμε εσάς;
    Profi a
    απάντηση415
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
     
    Κυριε Καζη | 03/08/2014 03:44
    Πολυ ευστοχο αρθρο.Αλλα ελπιζω τα πραγματα να μην ειναι και τοσο τραγικα. Βλεπεετε υπαρχει ενα ποσοστο ανθρωπων, νομιζω γυρω στο 10-15% που κραταν τον τοπο ορθιο. Αυτοι οι ανθρωποι ειναι και δημοσιοι υπαλληλοι και ιδιωτικοι, γιατροι, ψαραδες, ταβερνιαρηδες, μαθητες. Υπαρχουν ανθρωποι περηφανοι που δουλευουν και προσφερουν αθορυβα, λεβεντικα. Αλλοιως ουτε δημοσιο θα υπηρχε, ουτε η μανα μου θα ζουσε για δεκα χρονια, γιατι χρειαζοταν αιμα καθε μηνα. Αυτοι οι ανθρωποι τις εδιναν ζωη για να τη χαιρονται τα παιδια της, αυτοι οι ανθρωποι κρατανε την Ελλαδα στη ζωη. Εκεινο που δεν καταλαβαινω ειναι γιατι επικεντρωνομαστε τοσο στα αρνητικα και αγνοουμε αυτα απο τα οποια μπορουμε να παρουμε θαρρος.
    Enas emigkres
    απάντηση80
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    We have to refresh the tree of liberty with tyrant's blood Mr.Κάζης Δημήτρης Αρ. | 02/08/2014 23:05
    What country ever existed a century and a half without a rebellion? And what country can preserve it's liberties if their rulers are not warned from time to time that their people preserve the spirit of resistance? Let them take arms. The remedy is to set them right as to facts, pardon and pacify them. What signify a few lives lost in a century or two? The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. It is it's natural manure. (THOMAS JEFFERSON) I LIKE, SO MANY GREEKS CHOOSE THE SHAMEFUL ROAD OF IMMIGRATION "THE EASY WAY OUT"
    G/D. never too late!
    απάντηση40
     
     
    Mr.Κάζης Δημήτρης Αρ. this is the only solution to get it of the Greek, incompetent,immoral and corrupt political rulers.This is the only way out, i hope the Greek security forces joined us. | 02/08/2014 22:43
    Do not forget that behind this 14 July, where victory of the new era over the ancien régime was bought by fighting, do not forget that after the day of 14 July 1789, there was the day of 14 July 1790.... This [latter] day cannot be blamed for having shed a drop of blood, for having divided the country. It was the consecration of the unity of France.... If some of you might have scruples against the first 14 July, they certainly hold none against the second. Whatever difference which might part us, something hovers over them, it is the great images of national unity, which we all desire, for which we would all stand, willing to die if necessary. —Henri Martin, Chairman of the Sénat, 1880
    a free man G/D.
    απάντηση40
     
     
    Η στεγνή αλήθεια. | 02/08/2014 16:42
    Θεωρητικά, ΟΛΟΙ θέλουν να κυβερνούν οι ικανότεροι αφού αυτό θα επιφέρει συνολική βελτίωση της λειτουργίας του συστήματος. ΟΜΩΣ για να κυβερνήσουν οι καλύτεροι, θα πρέπει να ΞΕΒΟΛΕΥΤΟΥΝ τα λαμόγια και οι ανίκανοι, το οποιο φυσικά δεν τους συμφέρει με τίποτε, οι δε υπόλοιποι είναι προβατα και ψηφίζουν όποιον τους λέει τα μεγαλύτερα ψέμματα! Συνεπάγεται ότι ΤΙΠΟΤΕ δεν μπορεί να αλλάξει ΕΚ ΤΩΝ ΕΣΩ στην Ελλάδα τουλάχιστον σε μόνιμη βάση. Οποια αλλαγή γίνεται είναι με έξωθεν καταναγκασμό (Τρόικα...), κι όταν απαλλαγούμε από την τρόικα θα επιστρέψουμε στις αγαπημένες μας συνηθειες. Ευτυχώς δηλαδή που υπάρχουν και οι Αργεντινοι, και δεν είμαστε τουλάχιστον εμείς ο πιο ξεφτιλισμενος λαός παγκοσμίως..
    Μιχάλης Τ
    απάντηση70
     
     
     
    Ερώτηση | 02/08/2014 11:53
    κ. Κάζη κατ αρχάς σας συγχαίρω για την επιτυχία σας. Μου έχετε συστήσει στο προηγούμενο άρθρο να αποστέλλω τα σχετικά μεγάλα κείμενα κατε υθείαν στο Βήμα/ονλινε. Αλλά πού ακριβώς ; Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων. Φιλικά
    Panos Terz
    απάντηση11
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Στο πρώτο σύνταγμα της Εθνοσυνέλευσης που ψηφίστηκε το 1822 | 02/08/2014 09:35
    αναφέρεται ότι «όλοι οι Έλληνες εις όλα τα αξιώματα και τιμάς έχουσι το αυτό δικαίωμα, δοτήρ δε τούτων μόνο η αξιότης εκάστου». Το πρώτο που κατάφεραν οι Νεοέλληνες να κάνουν (προφανώς κατανοώντας το άρθρο αυτό) ήταν να δολοφονήσουν τον Ι. Καποδίστρια το 1831. Σήμερα θα χρειαστεί τουλάχιστον μια γενεά -εάν τα πράγματα πάνε καλά- και αυτό μόνο υπό επιτήρηση.
    LEON
    απάντηση40
     
     
    Χλωμο το βλεπω πατριωτη. | 01/08/2014 20:00
    Καποτε,ενας βλαχος,πηγαινει στον Υπουργο της περιοχης,και τον στριμωχνει για να του διορισει "το παιδι". Τι ξερει να κανει;Ρωταει ο Υπουργος. Τιποτα,απανταει ο βλαχος. Ε τοτε τι θες να κανω,που να τον βαλω;Ξανααπανταει ο Υπουργος. Μα αμα ηξερε,δεν θα σε ειχαμε αναγκη,τον αποστομωνει ο βλαχος. Τι θελει να πει ο ο ποιητης; Μα οτι δε μια Χωρα,που οι κατοικοι τρεχουν αβερτα σε πολιτικαντες για να διορισουν τα παιδια τους,εν προκειται να υπαρξει ποτέ αξιοκρατια. Διοτι ολοι τη θελουν την αξιοκρατια,αλλα την επομενη του δικου τους διορισμου...
    Πειραιωτης Μαουνιερης.
    απάντηση60
     
     
    Περί Αξιοκρατίας..., 13ο Μέρος | 01/08/2014 13:03
    13ο Μέροςβ ) Η τοποθέτηση εκ μέρους της κυβέρνησης του κ.Χ. Παπουτσή στην Διεθνή Τράπεζα καθώς και ο διορισμός άχρηστων πάλαι πολιτικών σε σπουδαίες θέσεις είναι σύμφωνα με τα νεοελληνικά δεδομένα (καταστροφή των αξιών) κανονική μεν , αλλά αντιτίθεται στις αξίες της προηγμένης Ευρώπης ( Ιδέ στο Μπλογγ μου και στο Facebook τη μελέτη „Ευρώπη, Βορράς-Νότος, Ιστορία, Συγκριση“). γ ) Τοιουτοτρόπως επιβεβαιώνεται εκ νέου, ότι η Ελλάδα πολιτιστικά δεν ανήκει στην προηγμένη Ευρώπη, αλλά στα αιωνίως καθυστερημένα Βαλκάνια, ενμέρει και στην Ανατολή, όπου δεν υφίστανται ούτε το άτομο ούτε ο συνειδητός πολίτης, για αυτό ευδοκιμούν η ρουσφετολογία, ο εγωϊσμός, η οικογενειοκρατία, η διαφθορά, η αναξιοκρατία και φαυλοκρατία , ενμέρει και η κλεπτοκρατία ( Ιδέ στο Μπλογγ μου καθώς kαι στο Facebook τις μελέτες και τα άρθρα "Διαφθορά, Νότια Ευρώπη", „Ελλάς, Ανατολή , Δύση“, „Νεοέλληνας, Βαλκανοανατολίτης“, "Νεοέλλην Ανήρ Πολιτικός, Αλήτης, Κάθαρμα, Μπάσταρδο" ). Στον Ιστότοπό μου (http://panosterz.de) εστιάζονται πολλά άρθρα και μελέτες περί του θέματος. Πληροφορία : Εδώ και μισόν αιώνα προετοιμάζω μέσω μελετών και άρθρων συστηματικά μία σύνθετη μελέτη περί της νεοελληνικής νοοτροπίας. Παναγιώτης Δ. Τερζόπουλος από τον Μακρύγιαλο των Πιερίων
    Panos Terz
    απάντηση126
     
     
    Περί Αξιοκρατίας..., 12ο Μέρος | 01/08/2014 13:01
    13ο Μέροςβ ) Η τοποθέτηση εκ μέρους της κυβέρνησης του κ.Χ. Παπουτσή στην Διεθνή Τράπεζα καθώς και ο διορισμός άχρηστων πάλαι πολιτικών σε σπουδαίες θέσεις είναι σύμφωνα με τα νεοελληνικά δεδομένα (καταστροφή των αξιών) κανονική μεν , αλλά αντιτίθεται στις αξίες της προηγμένης Ευρώπης ( Ιδέ στο Μπλογγ μου και στο Facebook τη μελέτη „Ευρώπη, Βορράς-Νότος, Ιστορία, Συγκριση“). γ ) Τοιουτοτρόπως επιβεβαιώνεται εκ νέου, ότι η Ελλάδα πολιτιστικά δεν ανήκει στην προηγμένη Ευρώπη, αλλά στα αιωνίως καθυστερημένα Βαλκάνια, ενμέρει και στην Ανατολή, όπου δεν υφίστανται ούτε το άτομο ούτε ο συνειδητός πολίτης, για αυτό ευδοκιμούν η ρουσφετολογία, ο εγωϊσμός, η οικογενειοκρατία, η διαφθορά, η αναξιοκρατία και φαυλοκρατία , ενμέρει και η κλεπτοκρατία ( Ιδέ στο Μπλογγ μου καθώς kαι στο Facebook τις μελέτες και τα άρθρα "Διαφθορά, Νότια Ευρώπη", „Ελλάς, Ανατολή , Δύση“, „Νεοέλληνας, Βαλκανοανατολίτης“, "Νεοέλλην Ανήρ Πολιτικός, Αλήτης, Κάθαρμα, Μπάσταρδο" ). Στον Ιστότοπό μου (http://panosterz.de) εστιάζονται πολλά άρθρα και μελέτες περί του θέματος. Πληροφορία : Εδώ και μισόν αιώνα προετοιμάζω μέσω μελετών και άρθρων συστηματικά μία σύνθετη μελέτη περί της νεοελληνικής νοοτροπίας. Παναγιώτης Δ. Τερζόπουλος από τον Μακρύγιαλο των Πιερίων
    Panos Terz
    απάντηση77
     
     
    Περί της Αξιοκρατίας..., 11ο Μέρος | 01/08/2014 12:59
    12οΜέροςΟπωσδήποτε θα υπάρχουν νέοι πολιτικοί ή τεχνοκράτες με πολύ καλύτερες προüποθέσεις και με δυναμικότητα για μιά τόσο εξέχουσα θέση με τον ανάλογο μισθό. Αυτό που συνέβει, είναι μία Υβρις με το νόημα των αρχαίων ελληνικών τραγωδιών , για αυτό όχι πολύ αργά θα έπεται η Νέμεσις και για τους υπεύθυνους πολιτικούς. Συμπεράσματα α ) Στην ιστορία, παράδοση και κοινωνία της νέας Ελλάδας λείπουν οι απαραίτητες προüποθέσεις για την πραγματική, που σημαίνει όχι για την λεκτική αξιοκρατία Ακόμη χειρότερα : Δεν υφίσταται μία αξιοκρατική, αλλά μάλλον μία κλεπτοκρατική παράδοση. Οταν στα 30χρονα του 19ου αι. ρώτησε η αγγλική κυβέρνηση τον ναύαρχο Gordon, τί γνώμη έχει περί των Ελλήνων πολιτικών που ήθελαν να λάβουν δάνειο από την Αγγλία, αυτός έδωσε την εξής απάντηση (τσιτάτο από μνήμη ) : Ισως εκτός από το πρωθυπουργό Ζαίμη, είναι όλοι οι άλλοι ψεύτες και κλέφτες ! Συνέχεια
    Panos Terz
    απάντηση106
     
     
    Περί της Αξιοκρατίας..., 11ο Μέρος | 01/08/2014 12:58
    11ο Μέρος Εγείρεται το ερώτημα, με ποιούς πολιτικούς και με ποιούς ανθρώπους θα συντελεσθεί η ανανέωση της Ελλάδας επάνω σε νέες υγιείς βάσεις, όταν λείπουν οι ποιό σπουδαίες αξίες ; Επί τη βάσει του „Κοινωνικού Συμβολαίου“ a la grec έχει εκμαυλισθεί ο ελληνικός λαός ( Ιδέ εδώ το αρθρο „ Κοινωνικό Συμβόλαιο της αμοιβαίας διαφθοροποίησης“). Φυσικά σημειώνονται και μερικές εξαιρέσεις, αλλά το γενικό κλίμα της ηθικής κατάπτωσης είναι τόσο μεγάλο, που ακόμη και τώρα επαναλαμβάνουν χωρίς αιδώ πολιτικοί παλαιοκομματικής κοπής για μικροπολιτικούς λόγους τα λάθη του παρελθόντος αποστέλνοντας τον περασμένο χρόνο στην Διεθνή Τράπεζα έναν άσχετο πολιτικό παλαιού τύπου , ο οποίος δεν εκπέμπει ούτε δυναμικότητα, ούτε ικανότητα, ούτε αντοχή, ούτε διανοητικότητα, ας ήταν και μερικές φορές υπουργος του ΠΑΣΟΚ. Εν τω μεταξύ έκανε προ ολίγων εβδομάδων και η Ν.Δ. παρόμοια λάθη διορίζωντας άσχετους και ανίκανους συνταξιούχους (!) σε σημαντικές θέσεις φυσικά με παχυλούς μισθούς. Αυτά τα φαινόμενα είναι για τον απόδημο Ελληνισμό που ζει σε αξιοκρατικές κοινωνίες αδιανόητα, ακατανόητα, εμετικά και επαίσχυντα.Συνέχεια
    Panos Terz
    απάντηση105
     
     
    Περί της Αξιοκρατίας..., 10ο Μέρος | 01/08/2014 12:56
    10ο ΜέροςΗ φιλοπατρία είναι η λογική προüπόθεση για να είναι κανείς κατόπιν διαλλακτικός έναντι άλλων εθνών ή και για του αριστερούς για να είναι διεθνιστές. Αλλά διεθνιστής χωρίς ιδίαν εθνική συνείδηση, αντιτίθεται στον κοινό νου και στους κανόνες της λογικής. Από την φιλοπατρία απορρέουν όμως υποχρεώσεις έναντι της Πατρίδας σαν σύνολο, ενώ ο λεκτικός και ανέξοδος πατριωτισμός και ειδικά η πατριδοκαπηλεία είναι κάτι το γλοιώδες και περιφρονητέο (Ιδέ στο Μπλογγ μου τα άρθρα „Πατριωτισμός, Φιλοπατρία“ και «Πολυδωρισμός, Μία απαραίτητη Ανάλυση») . Πολιτική διάσταση Σε ό,τι αφορά τις αξίες στην Ελλάδα, επικρατούσαν προ της Μεταπολίτευσης σε σύγκριση με άλλους λαούς της Νότιας Ευρώπης σχεδόν κανονικές καταστάσεις. Αλλά στις αρχές των 80χρονων άρχισε βαθμιαία η κατάπτωση και καταστροφή των παραδοσιακών αξιών με επιτελικό τρόπο. Αυτό που συνέβει έχει εκλάβει τις διαστάσεις ενός μεγάλου ηθικού και εθνικού εγκλήματος , γιατί είνα ακόμη χειρότερο και από την οικονομική καταστροφή.Συνέχεια
    Panos Terz
    απάντηση75
     
     
    Περί της Αξιοκρατίας..., 9ο Μέρο; | 01/08/2014 12:54
    9ο ΜέροςΣτις προτεσταντικές χώρες εφαρμόζονται ακόμη και σήμερα οι δύο βασικές αρχές του προτεσταντισμού καθώς και άλλες αξίες, όπως η νομοταγία, η αυτοπειθαρχία, η φερεγγυότητα, η συνείδηση της υπευθυνότητας και η προτεραιότητα του συμφέροντος του συνόλου έναντι του ατομικού συμφέροντος. Ο Κονφουκιανισμός υπογραμμίζει μεταξύ άλλων ιδιαιτέρως την εργατικότητα, την πειθαρχία και την ανταγωνιστικότητα σαν κινητήριες δυνάμεις για επιτυχίες στην κοινωνία. Δηλαδή οι οικονομικές και άλλες επιτυχίες της Κίνας, της Ιαπωνίας, της Νοτίου Κορέα, του Ταϊβάν και εν τω μεταξύ και του Βιετνάμ, χώρες του Κύκλου Πολιτισμού του Κονφουκιανισμού, έχουν ισχυρές εθνολογικές, θρησκευτικές και παραδοσιακές βάσεις. Εθνική διάσταση Από τον 19ο αι. θεωρούμε τον πατριωτισμό ( φιλοπατρία ), ο οποίος στηρίζεται σε μίαν υγιή εθνική συνείδηση ως μεγάλη αξία, γιατί αυτή είναι στενότατα συνυφασμένη με την ύπαρξη του εθνους . Συνέχεια
    Panos Terz
    απάντηση95
     
     
    Περί της Αξιοκρατίας..., 8ο Μέρος | 01/08/2014 12:52
    8ο Μέρο Στην διαμόρφωση της νοοτροπίας έχουν συμβάλλει το κλίμα, οι συνθήκες βίου, η παράδοση, η θρησκεία κοκ. Φυσικά δεν είναι αναγκαίο να αναφέρουμε εδώ όλα τα καθοριστικά γνωρίσματα, αλλά μόνον αυτά , τα οποία έχουν άμεση σχέση με το θέμα μας. Δύο από τα βασικά γνωρίσματα του Νεοέλληνα είναι η απόλαυση της ζωής υπό το νόημα του ευδαιμονισμού και του ηδονισμού, κάτι που έχει εκλάβει στην περίοδο της Μεταπολίτευσης τερατώδεις μορφές και διαστάσεις και η αρχή της ήσσονος προσπάθειας, μία διπλωματική έκφραση για την φυγοπονία ( τεμπελιά ). Και τα δύο είναι ακριβώς το αντίθετο των προαναφερθέντων προτεσταντικών αρχών. Οι άλλοι λαοί της Νότιας Ευρώπης έχουν στην ουσία παρόμοιες αντιλήψεις περί την ζωή. Οπωσδήποτε δεν είναι τυχαίο, ότι στις γλωσσες μας λείπουν οι εκφράσεις „αγάπη στην εργασία“ και „αρχή της επίτευξης", η οποία είναι η βάση της meritocracy (αξιοκρατίας). Γενικά αναφέρονται και ηθικές αξίες, όπως το ψυχικό σθένος, η ευψυχία, η αυτοπεποίθηση, το θάρρος και το κουράγιο ( Ιδέ Λεξικόν Νέας Ελληνικής Γλώσσης, Παιδείας, 1ος τόμος. σελ. 1113 ).Συνέχεια
    Panos Terz
    απάντηση85
     
     
     
    Περί της Αξικρατίας..., 7ο Μερος | 01/08/2014 12:50
    7ο Μέρος O Calvinus ( 16ος αι. ) έχει προσθέσει και τις εξής σκέψεις, οι οποίες επέδρασαν σημαντικά στον εμπορικό καπιταλισμό της Ολλανδίας και αργότερα στον βιομηχανικό καπιταλισμό της Αγγλίας : α ) Είναι δυνατόν να εγκαθιδρύσουμε την βασιλεία του θεού επάνω στη γη. β ) Ούτως ή άλλως θα εισέλθουν στον παράδεισο μόνον οι εργατικοί και ιδιαιτέρως αυτοί , οι οποίοι έχουν επιτεύξεις και πρωτίστως βγάζουν κέρδος ! Η επίτευξη κέρδους θεωρείται ως υψίστη αξία και αρχή για κάθε ( καλβινιστή ) προτεστάντη . Ηδη οι αρχαίοι Ρωμαίοι έλεγαν : Salve lucrum : Ζήτω το κέρδος . Τέτοιοι πιστοί βρίσκονται ήδη στα πρόθυρα του παραδείσου. Δηλαδή όλοι οι τεμπέληδες και ανεπιτυχείς από δική τους υπαιτιότητα θα εισέλθουν στην κόλαση. Ακόμη δύο θρησκείες έχουν αναγνωρίσει την εργατικότητα ως ανώτερη θρησκευτική αξία και δη ο Κονφουκιανισμός και οι Sikhs στην Βόρεια Ινδία. Εθνολογική διάσταση Εδώ εστιάζουμε την προσοχή μας στη νοοτροπία μερικών λαών, κάτι που έχει εξελιχθεί στα πλαίσια μίας μακράς διαδικασίας ( Ιδέ μέσω ου Ιστοτόπου μου στο Μπλογγ καθώς και στοπ Facebook τη μελέτη „Ελληνες και Γερμανοί, Εθνολογική σύγκριση“ και την εκτενή μελέτη „Deutsche und Griechen, Mentalität, Eine komparative Studie“). Συνέχεια
    Panos Terz
    απάντηση66
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Περί της Αξιοκρατίας..., 6ο Μέρος | 01/08/2014 12:48
    6ο ΜέροςΑυτό έχει αναμφιβόλως κοσμοϊστορική σημασία, γιατί το έχει ασπασθεί και εφαρμόσει σχεδόν η μισή Ευρώπη , η Βόρεια Αμερική και η Αυστραλία και έχει εισαχθεί στην πολιτική ζωή, στην λογοτεχνία καθώς και στην φιλοσοφία. Αναφέρουμε μερικά παραδείγματα: Ο Γερμανός ιδεαλιστής φιλόσοφος J.G. Fichte ( 18ος/19ος αι.) : Η εργασία είναι „αυτοπραγμάτωση“ του ανθρώπου. Karl Marx : „Η εργασία είναι ο ήλιος, γύρω από τον οποίο περιστρέφονται όλα,ο άνθρωπος και η κοινωνία “. Αυτός όμως δεν έχει εργασθεί στο επάγγελμά του ποτέ ! August Bebel : „ Οι ακτίνες του ήλιου κάνουν ώριμους τους καρπούς της εργασίας μας „ . Προτεστάντης ποιητής Georg Maurer : Η εργασία είναι „αυτοσυνάντηση“ του ανθρώπου. Δεν είναι τυχαίο, που ο μεγαλύτερος κοινωνιολόγος του πρώτου ήμιση του 20ου αι. Max Weber, έχει συνδυάσει την εμφάνιση του καπιταλισμού με την προτεσταντική ηθική της εργασίας ( Ιδέ το διεθνώς περίφημο βιβλίο του „Die protestantische Ethik und der Geist des Kapitalismus“).Συνέχεια
    Panos Terz
    απάντηση76
     
     
    Περί της Αξιοκρατίας..., 5ο Μέρος | 01/08/2014 12:47
    5ο ΜέροςΗ αστική επανάσταση έχει διαμορφώσει τον citoyen ( πολίτη ), ο οποίος αναγνωρίζει αυτονοήτως την αλληλοσύνδεση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεών του και εκτός τούτου κατέχει κοινωνική, κρατική και νομική συνείδηση. Η επιχειρηματική πρωτοβουλία είναι επίσης ένα προϊόν της αστικής επανάστασης. Η Ελλάδα δεν έχει όμως βιώσει τέτοιες εξελίξεις, κάτι που έχει τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις. Θρησκευτική διάσταση Ανεξαιρέτως όλες οι παγκόσμιες θρησκείες έχουν διακηρύξει ως επί το πλείστον από ανέκαθεν σπουδαίες αξίες με ευεργετικές επιδράσεις επί των ανθρώπων. Η ορθόδοξη χριστιανική θησκεία έχει π.χ. διδάξει σημαντικές αξίες όπως την φιλανθρωπία („αγάπα τον πλησίον σου ως σεαυτόν“), την αλληλεγγύη, την ευσπλαχνία και την ελεημοσύνη. Η πραγματικότητα ήταν και είναι αυτονοήτως διαφορετική. Ο προτεσταντισμός σαν πρακτική χριστιανική θρησκεία του κοινού νου και χωρίς συναισθηματισμό και μυστικισμό έχει εμπεδώσει και κάτι το σπουδαιότατο και δη την αγάπη προς την εργασία ( εργατικότητα ) σαν ηθική αξία υψίστου επιπέδου κάθε πιστού : Ο πιστός χριστιανός έχει το ιερόν καθήκον να είναι εργατικός ή ένας καλός χριστιανός δεν επιτρέπεται να είναι φυγόπονος. Συνέχεια
    Panos Terz
    απάντηση86