Λόχνες και Ρέθυμνος

Προετοιμασία για τα εννιάμερα με σωματοζωγραφική, άλλως bodypainting (Φωτογραφία: REUTERS / Heinz-Peter Bader)

Στο Λόχνες το ψάχναμε το Τέρας της Λίμνης –Νέση, Nessie, για τους φίλους του -, στο Ρέθυμνο το βρήκαν. «Ομως δεν θα γυρίσουμε» μου είπε η Ισαβέλα (έτσι τη λένε εδώ), «πρέπει να συνεχίσουμε τον αγώνα για το «Οχι» στο δημοψήφισμα» –καμία σχέση με τη μικρούλα ΔΕΗ, για το δημοψήφισμα απόσχισης της Σκωτίας από τη Βρετανία πρόκειται.

Η Ιζαμπώ, εκτός από πριγκιπέσα Αχαΐας και λοιπού Μορέως, είναι και πριγκιπέσα Κλαρεντίας (Κυλλήνη ή Γλαρέντζας στα καθ’ ημάς) και άρα συγγενής της αγγλικής βασιλικής οικογένειας που διαθέτει Δούκα της Κλαρεντίας, Duke of Clarence στα κατ’ αυτούς.
Δικαιούσαι να είσαι κατά της απόσχισης της Σκωτίας και υπέρ της απόσχισης της Δεούλας; Ναι, γιατί «ο πλανήτης μας κινείται προς την κατεύθυνση της μεγέθυνσης των πολιτικών οντοτήτων και της σμίκρυνσης των μονοπωλίων, άρα είμαστε στο πνεύμα της εποχής» μου έχει εξηγήσει η Ιζαμπώ-Ισαβέλα.
  • Ψάχνουμε στο Λόχνες για τη Νέση με κακό σκοπό: να τη σκοτώσουμε με το Εξκάλιμπουρ γιατί είναι υπέρ της απόσχισης. Της έχουν υποσχεθεί οι αποσχιστικοί ότι θα τη βάλουν στη σημαία όταν θα γίνουν κράτος, πάνω στον σταυρό του Αγίου Ανδρέα, που είναι το εθνικό τους σύμβολο –οι Σκωτσέζοι έχουν το σύμβολο, η κάρα του όμως (την ανεγκέφαλη ευλογία της να έχουμε) βρίσκεται στο πριγκιπάτο μας, στην Πάτρα.
Ετσι λύνουν τις διαφορές τους οι εξουσιαστικές βασιλικές και προεδρικές οικογένειες –δες για παράδειγμα τον αποκεφαλισμό του Γρηγόρη Ψαριανού από τον Φώτη Κουβέλη. Δεν φείδονται του αίματος, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για αποσχιστικά τέρατα που εμφανίζονται με χαϊδευτικά για να παραπλανούν τους ψηφοφόρους. Εντάξει, τον Ψαριανό δεν τον λένε «Ψαράκι», αλλά οι σχέσεις με το υγρό στοιχείο όπου εμφωλεύουν τέρατα είναι προφανείς στο όνομά του.
Σήφης ή Ιωσηφίνα;


Ο Κωστής Στεφανόπουλος είχε γίνει πρόεδρος λίγα χρόνια μετά τη διαγραφή του βουλευτή του κόμματός του Θόδωρου Κατσίκη –αν δεν στεριώσεις άνθρωπο, γεφύρι δεν στεριώνει· αν δεν διαγράψεις βουλευτή, πρόεδρος δεν γίνεσαι· αν δεν αποκεφαλίσεις τέρας, δημοψήφισμα δεν κερδίζεις –ας το θυμούνται στον ΣΥΡΙΖΑ που για τρίτη φορά συμπαρατάσσονται με την τερατώδη ΧΑ. Η πρώτη ήταν στις κάλπες για τις παραπομπές Γιώργου Παπανδρέου, Βαγγέλη Βενιζέλου και άλλων επιφανών πασόκων, η δεύτερη όταν έδιναν συγχωροχάρτι στους ψηφοφόρους της που στον δεύτερο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών θα ψήφιζαν ΣΥΡΙΖΑ.
  • Ποια είναι άραγε η άποψη του ρεθυμνιώτικου κροκόδειλου Σήφη για τη «μικρή ΔΕΗ»; Προφανώς του αρέσουν τα μικρά πλάσματα για να μπορεί να τα καταβροχθίζει –άρα είναι υπέρ της δημιουργίας της. Θα γίνει στρατηγικός επενδυτής όταν η Δεούλα απογαλακτιστεί από τη ΔΕΗ. Καλύτερα ο Σηφάκης μας παρά να την καταβροχθίσουν τα υπερεθνικά υπερμονοπώλια που τόσο τρομάζουν το φιλολαϊκό μονοπώλιο του ήθους και της αρετής που εδρεύει στην Κουμουνδούρου.
Αν όμως ο Σήφης είναι Ιωσηφίνα, μυρίσει νούφαρο και γεννήσει αβγά; Τι θα κάνουμε αν η Κρήτη γεμίσει κροκοδείλους; Ομοιους μάλιστα, αφού θα έχουν γενετική συγγένεια; Κατ’ αρχάς δεν θα μπορούμε να τους μετρήσουμε, όπως δεν έγινε κατορθωτό να μετρηθούν πόσοι βουλευτές είχαν υπογράψει ομοειδή αιτήματα για το δημοψήφισμα.
Εχει σημασία όμως το ομοειδές όταν η νέα μεγάλη αλήθεια είναι «Αντιμνημονιακοί όλου του κόσμου, ενωθείτε»; Η αντιμνημονιακότητα είναι κάτι πολύ βαθύ, σαν την προλεταριακότητα, κάτι που ξεπερνά τις πολιτικές διαφορές –τι θα πει αριστερός ή δεξιός, ναζί ή δημοκράτης, πλούσιος ή πένης, βασιλεύς ή στρατιώτης, δίκαιος ή αμαρτωλός; Βλακείες –το θέμα είναι ως αντιμνημονιακός να πιστεύεις στη μία, ομοούσια και αδιαίρετη ΔΕΗ.
Η ΔΕΗ είναι σαν την ΑΕΚ: θρησκεία. Με υιό μονογενή, το ηλεκτρικό ρεύμα, εκπορευόμενο μόνο εκ του πατρός-κράτους, όχι εκ της πόρνης θυγατέρας-αγοράς –κάποτε μας χώριζε με τους Δυτικούς το Filioque, τώρα το Filiaque.
  • «Εχω λαμπρή ιδέα» είπε η Ισαβέλα μου βάζοντας το Εξκάλιμπουρ στο φηκάρι (τη θήκη του ξίφους)· είχε κουραστεί να το κρατά ψηλά και να το κραδαίνει προκαλώντας τη Νέση να εμφανιστεί μέσα από τα μαύρα νερά της Λόχνες. «Να φέρουμε τον Σήφη εδώ, αφού δεν τον θέλουν στο Ρέθυμνο, να πείσει τη Νέση να ψηφίσει κατά της απόσχισης».
Δίψα για αίμα


Θα θέσει το θέμα στη σύνοδο του Τάγματος του Γαϊδουράγκαθου –έμβλημα της Σκωτίας και το ταπεινό φυτό μαζί με τον γαλάζιο Χ σταυρό και τη Νέση. Τούτες τις ημέρες συνέρχεται η Order of Thistle στο παρεκκλήσι του Saint Gilles, της καθεδρικής του Εδιμβούργου –ήρθε η Ελισάβετ για τη συνεδρίαση, μια φορά τον χρόνο Ιούνιο – Ιούλιο είναι οπωσδήποτε εδώ. Φυσικά και η Ιζαμπώ παρίσταται αφού είναι μέλος του τάγματος με τη διπλή ιδιότητα του συγγενούς της αγγλικής βασιλικής οικογένειας και του ξένου ηγεμόνα.
Δεν συμφωνώ· πρέπει να τον αφήσουμε εκεί τον Σήφη, να μεγαλώσει, να μακρύνει η ουρά του, να γίνει χιλιόμετρα, μίλια, να τον λέμε «πολυμίλη», να έρχονται από τα πέρατα του κόσμου να τον δουν. Να τον ταΐζουμε με αντιμνημονιακούς, να μείνουμε στη χώρα μόνο οι καθαροί, οι άθεοι, που δεν έχουμε θρησκεία τη ΔΕΗ.
  • Από τότε που οι δικαστικοί αποφάσισαν υπέρ της αύξησης των μισθών τους έχω γίνει πολύ αιμοβόρος, ημερολόγιό μου –πείστηκα πως αυτά τα περί αλληλεγγύης, δημοκρατίας και ισότητας είναι φούμαρα για να μας αποκοιμίζουν, η δύναμη μετράει. Ή έχεις εξουσία και επιβάλλεις τη θέλησή σου και το συμφέρον σου ή σε τρώνε ζωντανό.
Να φάμε και τους χρυσαυγίτες πριν μας φάνε –καλώς φυλακίστηκε ο Ηλίας Κασιδιάρης. Ο μόνος ενδοιασμός που έχω είναι ότι ναι μεν οι φυλακίσεις συμμάζεψαν τα ναζιστικά τάγματα εφόδου (πρωτίστως αυτά μόνο από δύναμη καταλαβαίνουν) αλλά για κάθε βουλευτή που φυλακιζόταν το ποσοστό της Χρυσής Αυγής αυξανόταν κατά 1% τουλάχιστον –να στέλνουμε τους ψηφοφόρους της στο Λόχνες, να τους τρώει η Νέση;
Είναι η απλούστερη λύση, ημερολόγιό μου –πού να κάθεσαι τώρα να καταπολεμάς τον εθνικισμό και τον ρατσισμό στα σχολεία, στα μέντια, στον κομματικό, στον δημόσιο λόγο. Το διευκρινίσαμε άλλωστε: τα πραγματικά διλήμματα είναι «μνημόνιο ή όχι;», «εκ του πατρός ή Filiaque;».
Θα μείνω εδώ, στον Βορρά, να εξοντώνω εχθρούς –και τα δημοψηφίσματά τους είναι κρίσιμα, όχι γελοίες παραστάσεις.
γραμματοκιβώτιο
diodorus@tovima.gr

ΗΜπανανία μας αποκτά και την αρμόζουσα πανίδα. Μετά τον Σήφη Κροκοδειλάκη (ας προσέχει το κοπέλι τις μπαλωθιές, μη καταλήξει… Τσαντάκης), θα εμπλουτίσουν τη ζούγκλα μας οΜανολιός Λιονταράκης και ο Μιχαλιός Ελεφαντάκης;
ΣΤΑΥΡ-ΑΚΗΣ @hotmail.com
Ετυμολογικών συνέχεια: τα Πούλιθρα, το πρώην τσακωνόφωνο χωριό του Γκίκα Χαρδούβελη, βρίσκονται λίγο πιο νότια από τα τσακωνόφωνα χωριά της Κυνουρίας και λίγο πιο βόρεια από τα αρβανιτόφωνα χωριά του Ζάρακα της Λακωνίας. Σε αυτή την ενδιάμεση ζώνη υπάρχουν άτομα με διπλή καταγωγή (π.χ., λόγω μεικτών γάμων) και τέτοια είναι μάλλον η περίπτωση του υπουργού: το βαφτιστικό Γκίκας είναι αρβανίτικο, χαϊδευτικό του Γιώργος, ενώ το Χαρδούβελης προέρχεται από την τσακώνικη λέξη χαρδούβελος, που σημαίνει «τραυλός, βραδύγλωσσος» (υπάρχει και ρήμα χαρδουβελίζω, «δυσκολεύομαι στην ομιλία»). Προσηγορικοί τύποι με παρόμοια μορφή απαντούν σε αρκετά νοτιοανατολικά ιδιώματα: στην Κρήτη υπάρχει ο τύπος χαρδούβαλος και στην Κάρπαθο ο τύπος χουρδού(β)αλος, και τα δύο με τη σημασία «αδέξιος, ασυνάρτητος».
Νίκος Λιόσης, Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών
Πολλά τα «δοκάρια» στα γήπεδα της Βραζιλίας. Αφού ο τερματοφύλακας έχει εξουδετερωθεί όταν η μπάλα χτυπάει στη δοκό, γιατί το «δοκάρι» να μην υπολογίζεται ως μισό γκολ; Ας εξετάσουν την πρόταση οι ειδικοί –αν μη τι άλλο, θα σπάσει το μονοπώλιο των ακεραίων αριθμών.
Γ.Κ.@otenet.gr
Ηξερα ότι η ΔΕΗ είναι«προμηθευτής» ηλεκτρικού ρεύματος, αλλά διαβάζω συνεχώς ότι είναι «πάροχος». Αραγε θα ήτανκαλύτεραγια τον πολύπαθο Προμηθέα αν οι γονείς του –Ιαπετός και Ασία –τον είχαν ονομάσει Πάροχο ή έστω Φωτόπουλο (εκ του «φως», ενέργεια και αυτό);
Ηλίας Κ. @gmail.com
Θεωρητικά τη μελέτησε ο Ενρίκο Φέρμι. Την πραγματοποίησαν οι Οτο Χαν και Φριτς Στράσμαν. Στην Ελλάδα την επιχειρεί ο Φώτης Κουβέλης: τη διάσπαση του ατόμου.
Δημήτριος Τσεχίας

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ