Υπάρχει η απλή λογική. Βάσει αυτής διατυπώνεται σκεπτικό: «μέσα σε ένα μήνα έχασα 4 κιλά άρα θα βγω στην παραλία με βελτιωμένη εικόνα».Υπάρχει και η σύνθετη λογική: «μέσα σε ένα μήνα έχασα 4 κιλά αλλά το χειμώνα έτρωγα τον άμπακο και είχα πάρει 8 κιλά άρα…». Υπάρχει και πολιτική ανάλυση επί του θέματος: «τι πήρες, τι έχασες, ζήσε το μύθο σου». Αυτόν τον τελευταίο τρόπο σκέψης υιοθετούν οι παράγοντες στον τουρισμό.
Διακινείται η άποψη ότι στην οικονομία είναι όλα θέμα ψυχολογίας εξ ου και οι ξενοδόχοι δημιουργούν θετικό κλίμα για τον τουρισμό στην Αθήνα. Διαβάζουμε ότι τα ξενοδοχεία της πρωτεύουσας είναι γεμάτα για πρώτη φορά μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Πληρότητα 100%. Διαβάζουμε ότι έχει αναστραφεί η εξαετής φθίνουσα πορεία του προορισμού, η οποία ήταν εντυπωσιακά πτωτική από το 2008 και μετά. Χαιρόμαστε με τη χαρά τους και μακάρι να πάνε καλά οι δουλειές τους. Ας μας επιτραπεί μόνο μια τόση δα υποσημείωση.
Από το 2007 στην Αττική έχουν κλείσει 20 ξενοδοχεία 3 αστέρων, 33 ξενοδοχεία 2 αστέρων και 24 ξενοδοχεία ενός αστέρα. Επίσης οκτώ μονάδες έκλεισαν χωρίς να έχει λήξει η άδεια λειτουργίας τους από τον ΕΟΤ. Η δυνατότητα φιλοξενίας μειώθηκε κατά 3.679 δωμάτια ή 6.872 κλίνες. Αυτά τα στοιχεία ανακοινώθηκαν τον Σεπτέμβριο. Αν λοιπόν πανηγυρίζουμε για την πληρότητα των ξενοδοχείων, θα πρέπει να το κάνουμε υπολογίζοντας τις απώλειες. Ας μας επιτραπεί όμως μια ακόμη υποσημείωση, γενικής φύσης.
Το 2000 η ελληνική οικονομία είχε τουριστικές εισπράξεις 10,5 δισ. ευρώ με 12 εκατομμύρια αφίξεις . Πέρσι είχε εισπράξεις 11 δισ. ευρώ με 17 εκατομμύρια αφίξεις. Χωρίς πρόθεση απαξίας, ας τεθεί το ερώτημα: μήπως κάτι δεν πάει καλά με τους αριθμούς; Η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη δηλώνει ως στόχο αφίξεις 20 εκατομμυρίων τουριστών για το 2014, και συνολικά 22 εκατομμυρίων μαζί με τους τουρίστες της κρουαζιέρας. Ωραίες είναι αυτές οι ασκήσεις επί χάρτου, ωραίες οι ανακοινώσεις από κλιματιζόμενα γραφεία. Εκεί έξω, τα ξενοδοχεία φαντάσματα παραμένουν κλειστά και η εικόνα της πρωτεύουσας παραμένει ρυπαρή. Εκεί έξω κυκλοφορούν αναρίθμητοι τουρίστες, πρόθυμοι να ξοδευτούν σε επίπεδο πίτα/γύρος.
Ας το χαρούμε, μαζί με τους ξενοδόχους και τους υπουργούς που είναι οπτιμιστές και σε όλα βλέπουν κάτι θετικό.