από metereologos.gr
Κυριακή 22 Ιουλίου 2018
 
 

Από το τρένο του ΠΑΣΟΚ… στο «λεωφορείο της ελιάς»;

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Πριν μερικές μέρες, αναρτήθηκε σε διάφορους ιστότοπους μια παρέμβασή μου, με ορισμένες προτάσεις στις οποίες και επιμένω, με τον τίτλο «Για ποιο ΠΑΣΟΚ για ποια κεντροαριστερά…».

Στατιστικά, η θετική ανταπόκριση προσέγγιζε το 80%, η επιφυλακτική έως αρνητική, προσέγγιζε μέχρι το 20%.

Η όποιας μορφής ανταπόκριση, προερχόταν κατά κύριο λόγο από πολίτες, όχι όμως από τους «Φύλαρχους» όπως αποκαλούσε ο φίλος μου Ντίνος Μακρόπουλος τους «επικεφαλείς» και τα «επιτελεία» τους, ούτε από τους «Φίλαρχους».

Δεν υπήρξε όμως ακόμη καμιά ανταπόκριση από τους «επώνυμους» πολιτικούς επιστήμονες, που προκάλεσα να τοποθετηθούν πάνω στο θέμα «δημιουργία, συγκρότηση και λειτουργία των πολιτικών κομμάτων».

Διαπίστωσα πάντως στο δημόσιο λόγο πολύ αυταρέσκεια, στα όρια της αλαζονείας, όσων ανταποκρίθηκαν στο θέμα του όποιου «σπαστού» διαλόγου, με σαρκασμό, με ειρωνείες η με αφ υψηλού θεωρήσεις….

Για μας τους «παλαιοπασόκους» όπως κάποιοι μας αποκαλούν (που για μας ποτέ η πολιτική δεν ήταν «business as usual» όπως δυστυχώς συμβαίνει σήμερα, ούτε βάζαμε το κάρο μπροστά από το άλογο, όπως κάποιοι τώρα που φτιάχνουν σχήματα και μετά προσπαθούν να τα επενδύσουν πολιτικά) θυμίζουν αφ υψηλού θεωρήσεις, της περιόδου 1974-1981, που όμως πολλοί στην συνέχεια άλλαξαν γνώμη η  μετάνιωσαν και είτε εντάχθηκαν, είτε στήριξαν, η συμμετείχαν ακόμη και πρωταγωνιστικά στις κυβερνητικές προσπάθειες του ΠΑΣΟΚ, με τις επιτυχίες, τις αποτυχίες αλλά και τα λάθη του.

Είχα την εντύπωση ότι όλοι μας έχουμε διδαχθεί, έχουμε πεισθεί, ότι η πολιτική δεν είναι, δεν πρέπει να είναι, προνόμιο κάποιων elit, κάποιας πολιτικής και διανοητικής upper class,  που αντιμετωπίζει αφ υψηλού την κοινωνία και τους πολίτες, αλλά αναγκαιότητα που προκύπτει από τον λαό και κυρίως, απορρέει, στηρίζεται και οφείλει να ανταποκρίνεται με στρατηγική και τακτική στις ανάγκες της κοινωνίας και να σέβεται τον λαό απλά, σεμνά και ταπεινά.

Και κάτι σαν επισήμανση η έστω σαν υποσημείωση, με όση αξία μπορεί να έχει.

Ας σκεφτούν κάποιοι την επόμενη ημέρα, όταν πιθανά πάψει να φυσάει ο «ούριος άνεμος» της επικοινωνιακής στήριξης, τότε που θα πάψει να φουσκώνει τα πανιά αυτός ο ούριος άνεμος, τότε που κάποιοι πρέπει να πιάσουν τα κουπιά…

Έτσι, αυτό σαν μια υπόμνηση, από τους πολλούς, τους πάρα πολλούς, που τράβηξαν τα κουπιά του ΠΑΣΟΚ, χωρίς ούριους η μάλλον, με εχθρικούς επικοινωνιακούς ανέμους.

Και μια παρατήρηση, έτσι για να υπάρχει… βλέπουμε δίπλα στον ούριο επικοινωνιακό άνεμο που φουσκώνει τα πανιά και ελπίζω μόνο αυτά, να κινείται κάποιος αντίθετος άνεμος, εύχομαι όχι συμπτωματικά, σε μια συνεχιζόμενη προσπάθεια πολιτικής απαξίας της ΔΗΜΑΡ και του ΠΑΣΟΚ, αλλά και προσωπικής, κοινωνικής, επιστημονικής απαξίας, του Πρόεδρου Βαγγέλη  Βενιζέλου.

Στην πολιτική και αυτό έχει αποδειχθεί, ο παραγωγικός πολιτικός λόγος είναι ο σαφής, ο ορατός, ο καθαρά προσδιορισμένος, όχι ο κεκαλυμμένος, όχι ο δυσδιάκριτος, ο αμφίσημος, η ο χρησμικός, ο «Πυθιακός» λόγος .

Από την άποψη αυτή, προτιμώ αυτούς (παρόλο που διαφωνώ ριζικά μαζί τους) που με σαφήνεια προτείνουν στον δημόσιο λόγο την διάλυση ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ  και δημιουργία νέου πολιτικού φορέα της Κεντροαριστεράς .

Αυτούς,  που δειλά προτείνουν την εκλογική συνεργασία ΠΑΣΟΚ ΔΗΜΑΡ και όσων άλλων θέλουν, μ ένα κοινό πρόγραμμα για τις Ευρωεκλογές που είναι εφικτό, διαχωρίζοντας το θέμα από τη συμμετοχή στην κυβέρνηση.

Προτιμώ και αυτούς, που επιθυμούν την  δημιουργία ενός κοινού προγράμματος για τις επόμενες εθνικές εκλογές, με όρους μέλλοντος και όχι παρελθόντος, που μπορεί να αποτελέσει και καταλύτη για ενιαία πολιτική κομματική έκφραση.

Δεν προτιμώ αυτούς, που στο δημόσιο λόγο  μιλάνε για μια μη κομματική κεντροαριστερά, που στην ουσία θα είναι κόμμα με παράλληλη ύπαρξη ΠΑΣΟΚ -  ΔΗΜΑΡ, αλλά στον κοινωνικό τους λόγο, της παρέας, της ταβέρνας, η του σαλονιού, στολίζουν γενεές δεκατέσσερις και ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ και Βενιζέλο και Κουβέλη αλλά ακόμη και Σημίτη και Ανδρέα Παπανδρέου η και κάποιους, που οι «πελάτες» του κακού ΠΑΣΟΚ όταν «επιστρατεύτηκαν» στο ΑΚΡΟΠΟΛ της Ιπποκράτους, ως δια μαγείας μεταμορφώθηκαν σε «πολίτες».

Και μια πρόταση,  για όποιους  προτείνουν την αυτοδιάλυση του ΠΑΣΟΚ (προσωπικά είμαι απόλυτα αρνητικός) να προτείνουν λοιπόν, ένα μεγάλο συνέδριο του ΠΑΣΟΚ, στο οποίο να συμμετέχουν οι ίδιοι, να το προτείνουν και όχι να πετάνε το μπαλάκι ανέξοδα στην τωρινή ηγεσία του ΠΑΣΟΚ και κύρια στον Πρόεδρό του, ώστε ιστορικά να καταγραφεί η τωρινή ηγεσία ως καταστροφέας του ΠΑΣΟΚ.

Οι ανέξοδες και χοντρές κουβέντες, πρέπει να μετρώνται στην βαρύτητά τους, πριν λεχθούν.

Τρείς ακόμη παρατηρήσεις και μετά κάποιες προτάσεις  μεθοδολογίας και ουσίας.

Πρώτη: Ποτέ κάποια λεοντή δεν έκρυψε τον … «φέροντα»

Δεύτερη: Ποτέ κάποιος που επιχείρησε να πατήσει σε δύο βάρκες, δεν διασώθηκε.

Τρίτη: Μια παραπομπή, μια προσομοίωση, μια προσαρμογή, στο ποίημα του Καβάφη «η πόλις».

Είπες« θα πάγω σ άλλη γη… θα πάγω σ άλλη θάλασσα …

Μια πόλις άλλη θα βρεθεί… καλύτερη απ αυτή ….

Καινούργιους τόπους δεν  θα βρεις… δεν θάβρεις άλλες θάλασσες …

Η πόλις θα σ ακολουθεί… στους δρόμους θα γυρνάς τους ίδιους»…

Ηθικόν πολιτικό δίδαγμα :Σαφήνεια, καθαρότητα και ειλικρίνεια λόγων και έργων.

Προτάσεις και μεθοδολογία:

1.Το ΙΣΤΑΜΕ που είχε την πρωτοβουλία και διοργάνωσε το διήμερο στις αρχές του Σεπτέμβρη, ας επανεκδώσει, η έστω να αναρτήσει στο διαδίκτυο την μελέτη που εκδόθηκε το 2001 με τον τίτλο, «Ευρωπαϊκό Σοσιαλιστικό Κόμμα, προκλήσεις και προοπτικές», την μελέτη είχε επιμεληθεί ο καθηγητής Μιχάλης Σπουρδαλάκης και την επιστημονική ομάδα που ασχολήθηκε με το θέμα, συγκροτούσαν οι Μποτόπουλος Κώστας, Ξηρός Θανάσης και Τάσης Χρύσανθος.

Εκεί λοιπόν, θα διαβάσουν για τα σοσιαλιστικά σοσιαλδημοκρατικά κόμματα της Ευρώπης τα πιο κάτω στοιχεία.

Το Αυστριακό (SPO) ιδρύθηκε το 1889

Το Βελγικό  (PS) ιδρύθηκε το 1885

Το Γαλλικό (PS) ιδρύθηκε το 1971

Το Γερμανικό (SPD) ιδρύθηκε το 1891

Το Δανέζικο (SD) ιδρύθηκε  το 1871

Το Ιρλανδικό (ILP) ιδρύθηκε το 1912

Το Ισπανικό (PSOE) ιδρύθηκε το 1879

Το Ιταλικό (PDS) ιδρύθηκε το 1898

Το Βρετανικό (LP) ιδρύθηκε το 1906

Το Νορβηγικό (DNA) ιδρύθηκε το  1887

Το Πορτογαλικό ( PS) ιδρύθηκε το 1875

Το Σουηδικό (SAP) ιδρύθηκε το1889

Το Φινλανδικό (SDP) ιδρύθηκε το 1899

Όλα αυτά τα κόμματα, πέρασαν περιπέτειες και κρίσεις, ξεπέρασαν παγκόσμιους πολέμους, δικτατορίες, οικονομικές κρίσεις, πτώσεις και ανόδους, νίκες και ήττες, ανανεώθηκαν πολλές φορές, όμως δεν διαλύθηκαν.

Τα σοβαρά κόμματα δεν διαλύονται, δεν είναι προσωπικά, δεν είναι προσωποπαγή, έχουν αρχές και λειτουργούντες θεσμούς, δεν αρνούνται την ιστορία τους, αποδέχονται τα λάθη τους, κάνουν την αυτοκριτική τους, αναθεωρούν απόψεις, προσαρμόζονται στα πολιτικά, κοινωνικά, οικονομικά, εθνικά και διεθνή δεδομένα, ανιχνεύουν το μέλλον, έχουν στρατηγική και γι αυτό αντέχουν, αποτελούν σταθερούς πυλώνες της πολιτικής, οικονομικής και  κοινωνικής δημοκρατίας .

Αυτό ας το λάβουν υπόψη τους, όσοι με ελαφρότητα προτείνουν, να πετάξει το ΠΑΣΟΚ τα σαράντα του χρόνια, στα σκουπίδια της ιστορίας.

2.Να συγκροτήσει μια επιστημονική ομάδα, αντιπροσωπευτική των ενοτήτων του διημέρου του Σεπτέμβρη, για να κωδικοποιήσει τα συμπεράσματα και να ιεραρχήσει προτάσεις και προτεραιότητες και είμαι σίγουρος, ότι θα προκύψει ένα σοβαρό πολιτικό πρόγραμμα διεξόδου απ την κρίση που περνά η χώρα μας .

Η χώρα έχει ανάγκη από προτάσεις ουσίας και διεξόδου και αν κάποιος θέλει να δει καλοπροαίρετα την όποια πρωτοβουλία των 58, για την όποια Κεντροαριστερά, τότε πρέπει το όποιο  πολιτικό, η επιστημονικό κεφάλαιο αντιπροσωπεύουν, να αναλωθεί κατά προτεραιότητα, όχι σε μια προσπάθεια μετασχηματισμού σε πολιτική κομματική εκπροσώπηση, αλλά σε μια προσπάθεια προτάσεων, σε μια αδρανούσα ακίνητη ζοφερή πραγματικότητα.

Επαναλαμβάνω και πάλι εδώ, ότι περιμένω προτάσεις και απόψεις στο δημόσιο διάλογο που έχω προτείνει , αλλά ακόμη και αν δεν πάρω απάντηση, εγώ θα συνεχίσω.

Τέλος σήμερα πρέπει να καταλάβουν κάποιοι, ότι το πολιτικό διακύβευμα δεν είναι κάτι εκεί και ως έτυχε όπως λένε μερικοί, πολιτικό παιχνίδι που μπορεί να παιχθεί στην θεωρεία των παιγνίων, «να κάτσει η να μην κάτσει», το πραγματικό διακύβευμα είναι η σταθερότητα και η ασφάλεια της χώρας και αυτό ας το λάβουν υπόψη τους κάποιοι.

Εγώ πάντως, παραμένω στο «τρένο του ΠΑΣΟΚ» υπερήφανα και με ψηλά την σημαία του, σε μια προσπάθεια να ξαναενώσουμε τις δυνάμεις μας, δεν θέλω να μετεπιβιβαστώ στο «λεωφορείο της ελιάς» έτσι αυτοσχεδιάζοντας, πηγαίνοντας στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα…

Προτιμώ το τρένο του ΠΑΣΟΚ από οποιοδήποτε λεωφορείο….

Το τρένο του ΠΑΣΟΚ, που από καρβουνιάρης έγινε πετρελαιοκίνητο, έγινε ηλεκτροκίνητο, είναι η ώρα και πρέπει να γίνει ηλεκτρονικό, στο κάτω κάτω της γραφής, το τρένο και πιο ευρύχωρο είναι και πιο οικολογικό,  πιο ασφαλές και μπορεί να ξαναπαραλάβει όσους κατέβηκαν σε κάποια στάση.

Ενώ  το λεωφορείο, είναι μέσο παλιάς κοπής και πολύ λίγους μπορεί να χωρέσει.

* Ο Γιάννης Σουλαδάκης είναι πολιτικός μηχανικός και τέως μέλος Εκτελεστικού Γραφείου της Κεντρικής Επιτροπής του ΠΑΣΟΚ


 



Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (15)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
     
    Τι είναι παλαιοπασόκος; | 17/12/2013 19:20
    Αν δεν καταλαβαίνει κανείς τον ορισμό του παλαιοπασόκου, θα πρέπει να διαβάσει αυτό το κείμενο: Λιβανωτός προς τον Πρόεδρο (το κεφαλαίο μη μας ξεφύγει) Βαγγέλη (και αυτό μη μας ξεφύγει, η κλασσική προσπάθεια να τον κάνει ανθρώπινο) · διαστρέβλωση της πραγματικότητας (από πού προκύπτει κ. Σουλαδάκη η θετική ανταπόκριση κατά 80;)· λόγος που θυμίζει περασμένες εποχές ("με ψηλά την σημαία του ΠΑΣΟΚ"). Και φυσικά αφόρητη κενολογία επί της πολιτικάντικης πολιτικής, αντί για οποιαδήποτε ουσιαστική πρόταση για τα προβλήματα του τόπου. Σοβαρά κ. Σουλαδάκη; Κάποιοι στολίζουν γενεές δεκατέσσερις ακόμη και τον Ανδρέα Παπανδρέου; Είναι δυνατόν;
    N.
    απάντηση58
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Όλα έχουν ένα τέλος | 17/12/2013 15:35
    Κύριε Σουλαδάκη, υπήρξα ένα απλό μέλος του ΠΑΣΟΚ, πιστός ψηφοφόρος και υπερασπιζόμουνι την πολιτική του με όλα τα λάθη του και τις αστοχίες του. Το ποτήρι όμως ξεχείλισε το 2011 απο την πολτική που δεν μπόρεσε ή δεν ήθελε να εφαρμόσει ο αρχηγός του εκτροχιάζοντας το τραίνο του κόμματος. Όλα έχουν ένα τέλος. Το παράδειγμά σας με τα σοσιαλιστικά κόμματα της Ευρώπης δεν έχει εφαρμογή στην Ελλάδα. Κανένα κόμμα στην Ελλάδα, εκτός του ΚΚΕ, δεν έχει ηλικία πάνω απο 60 ετών. Ακόμα και ο Ανδρέας όταν κλήθηκε απο τον Γ.Μαύρο να αναλάβει την Ένωση Κέντρου δεν δέχτηκε και δημιούργησε το ΠΑΣΟΚ. Το κόμμα που εξέθρεψε την διαπλοκή πρέπει να κλείσει.
    ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
    απάντηση1716
     
     
    Μηχανοδηγός | 17/12/2013 14:44
    Το τρένο αγαπητέ σύντροφε, φρόντισαν κάποιοι το Δεκέμβριο του 2011 να το εκτροχιάσουν. Πίστεψαν οι αφελείς πως φταίει ο μηχανοδηγός που τους ζητούσε να μετατραπούν σε ιντερσίτι αλλά αυτοί μαθημένοι στον καρβουνιάρη κιότεψαν κι άλλαξαν μηχανοδηγό. Η συνέχεια γνωστή. Απαξίωση του πρώτου μηχανοδηγού, κύρια από ανταγωνιστές και συμφέροντα του εγχώριου ΚΤΕΛ. Τώρα, το κόστος του εκτροχιασμού τεράστιο και η επισκευή μάλλον ανέφικτη, τουλάχιστον πρόωρα.
    Κηπουρός
    απάντηση2810
     
     
     
    αλλάξαν οι καροι... | 17/12/2013 14:01
    Πρώτα απόλα το ΠΑΣΟΚ να αλλάξει όνομα.Εφόσον το όνομα έχει συνδεθεί με αλαζονεία των μελών του σε κάθε επίπεδο ,ακόμα και για λόγους υποκριτικής ηθικής [υπάρχει όρος?] θα πρέπει να τιμωρήσει το εαυτό του.Η ποιότητα των μελών του αποδείχθηκε χαμηλότερη και της ελληνικής ρουτίνας.Τώρα δεν γνωρίζουμε πια τι σημαίνει σοσιαλισμός ,τη σημαίνει αριστερός η δεξιός.Γνωρίσαμε και τα άκρα και κοιτάμε αμήχανοι ..όλοι μας.Οι πολιτικοί φάνηκαν τόσο μικροί,που καλό είναι βρεθούν στο κατώφλι της εξαφάνισης στη πλειοψηφία τους.Οι καιροί άλλαξαν .οι τρόποι σκέψης των Πολιτών άλλαξαν ,μπορεί να μη βρήκαν ακόμη τους στόχους άλλα σίγουρα δεν περιμένουν τίποτα απο το ΠΑΣΟΚ.Η ανάταση θα βρεθεί αλλού πλέον...
    panagiotis kumas
    απάντηση1512
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Επιτέλους ορθός πολιτικός λόγος | 17/12/2013 13:58
    Δε γνωρίζω για ποιο λόγο έχει αποστασιοποιηθεί ο κ. Σουλακάκης από τη << συμβατική >> πολιτική . Κατά τη γνώμη μου ελάχιστα κείμενα έχουν πολιτικό περιεχόμενο ανάλογο με το δικό του . Οι πολιτικοί με τις αρετές, που εξ ορισμού πρέπει να τους διακρίνουν, σύμφωνα με τον Πλάτωνα , Αριστοτέλη και άλλους κλασικούς φιλοσόφους , επειδή είναι ελάχιστοι, δεν πρέπει να εγκαταλείπουν την πλέον κυρίαρχη και αρχιεργατική επιστήμη , την πολιτική . Αναγνώριση μόνο να μην προσδοκούν . Γιατι κι εμείς δεν είμαστε πολίτες . Γιαυτό επιδοκιμάζουμε πρόσωπα που δεν το αξίζουν και καταδικάζουμε πολιτικούς κατά κυριολεξία σαν τον Κο Ε. Βενιζέλο .
    Έκτωρ
    απάντηση1411
     
     
    όλα καλά ...όμως | 17/12/2013 13:47
    Το ΠΑΣΟΚ ήταν ένα κόμμα ευρείας αποδοχής και τώρα είναι συνδεμένο με τρομακτικά σκάνδαλα των πρωτοκλασάτων αρκετών μελών του.Επίσης έδειξε ότι δεν ήταν σε θέση να διαχειριστεί τα οικονομικά της χώρας σε ένα λογικό βαθμό.Η αλαζονεία πληρώνεται πολύ ακριβά και πολύ σκληρά .Ο Λαός επομένως είναι απογοητευμένος πολιτικά,κοινωνικά και ανθρωπιστικά.Επομένως το ΠΑΣΟΚ δεν έχει καμία δικαιολογία να υπάρχει αφού και τώρα ακόμα δεν είναι εσωτερικά ενωμένο.Το μόνο συν που έχει ακόμα είναι το γεγονός ότι συμμετέχοντας στη κυβέρνηση προσπαθεί να στηρίξει τη χώρα στα δύσκολα ,τη ώρα που οι άλλοι λάκισαν.Ο Λαός τιμωρεί τώρα για όλα ...και τα για τα καλά...
    panagiotis kumas
    απάντηση127
     
     
    Εξαφανιστείτε τώρα !!!! | 17/12/2013 12:25
    Η μεγαλύτερη προσφορά που μπορείτε να κάνετε κ. Σουλαδάκη είνια να εξαφανιστείτε από την πολιτική ζωλή του τόπου κι εσείς και όλοι οι υπολοιποι πολιτικοί (πασοκ και νδ) που καταστρέψατε τον τόπο !!! Δεν θέλει να ακούει τις ανοησίες σας κανένας πια !!! Πόσο πιο ξεκάθαρο μπορούμε να σας το κάνουμε ;;;;
    Anergos
    απάντηση1829
     
     
    "Αλλοοοος με την βαρκα μας" | 17/12/2013 12:00
    Μα κ.Σουλαδακη οι υποδομες και τα τρενα πωλουνται στην συνγχρονη Ελλαδα για την αποπληρωμη παλαιοτερων χρεων και μπορει να κατασκευασουμε νεους αυτοκινητοδρομους αλλα δεν εχουμε εκσυχρονισει τα μεσα δλδ τα λεωφορεια.. Με παλαια υλικα δεν αναπτυσονται ταχυτητες σε κακοδιατηρημενα οχηματα ,ουτε και με αμαξοστοιχιες που ενω λειτουργουν με καρβουνο ,υποθηκευμενες και ξεπουλημενες και ονειρευονται να μεταφερουν το κοστος της διατηρησης σε εκεινους που πληρωναν και πληρωνουν για να κανουν καποιοι τους εργαζομενους μηχανοδηγους...
    sofika
    απάντηση817
     
     
    Από την αναπαλαίωση στην αναβάθμιση; | 17/12/2013 11:28
    Αγαπητέ κ. Σουλαδάκη. Σε πολλά από τα σημεία του άρθρου σας συμφωνώ σε κάποια άλλα διαφωνώ, αλλά δεν είναι στις προθέσεις μου και να αναλύσω όλες τις διαφωνίες μου. Θα περιοριστώ στην προτελευταία παράγραφο του άρθρου σας, που αναφέρεστε στην τεχνολογική εξέλιξη του τρένου του ΠΑΣΟΚ. Η τεχνολογική εξέλιξη που περιγράφετε, αφορά στη χρονική περίοδο από εμφανίσεώς του (1974) μέχρι το 2012, κατά την οποία οι έχοντες την διεύθυνσή του δεν του επέτρεψαν να γίνει ηλεκτρονικό. Ήδη το τρένο το ΠΑΣΟΚ στις εκλογές του 2012 αναπαλαιώθηκε και βάσει του μεταφορικού του έργου (εκλογικής απήχησης) έχει γίνει πάλι "καρβουνιάρης". Για να αναβαθμιστεί τεχνολογικά σε "ηλεκτρονικό" χρειάζεται αρκετός χρόνος, εμπνευσμένη μελέτη άξιων τεχνολόγων (πολιτικών), επίπονη προσπάθεια πολλών και προ πάντων συντονισμένη προσπάθεια να καταστεί και πάλι θελκτικό προς τους επιβάτες (ψηφοφόρους). Έχω άδικο;
    Αιχμηρός/ο
    απάντηση182
     
     
    Πέρα από τραίνα και λεωφορεία! | 17/12/2013 10:22
    Για να λειτουργήσει η Δημοκρατία δυτικού τύπου, είναι ανάγκη να υπάρχει ένα αξιόπιστο, προοδευτικό σοσιαλδημοκρατικό κόμμα με ευρεία λαϊκή βάση! Δεν ενδιαφέρει τους κεντροαριστερούς πολίτες πως θα λέγεται αλλά η καθαρότητα των ιδεών, η συνέπεια και η ποιότητα των στελεχών! Δεν ξέρω πως θα στηθεί αυτό, αλλά μπορεί να γίνει από νεώτερα στελέχη του κεντροαριστερού χώρου που έχουν μυαλό, τόλμη και επαφή με τα κοινωνικά στρώματα στα οποία θα απευθυνθούν. Να είναι αποδεδειγμένα μη διαπλεκόμενοι με πελατειακά συμφέροντα, μικρά και μεγάλα! H δημοκρατική παράδοση δεν διασφαλίζεται από την... ονοματολογία!
    γιωργος σ.
    απάντηση192
     
     
    To Τρένο του ΠΑΣΟΚ εκτροχιάστηκε ! | 17/12/2013 09:48
    Ο κ. Σουλαδάκης με εντιμότητα και σοβαρότητα θάλεγα αναλύει τα τα του κόμματός του και το υπερσπίζεται. Το παρομοιάζει με Τρένο που προχωρεί ,αλλά εκεί κάνει το Λάθος κατά την γνώμη μου. , Το ΄΄΄τρένο ΠΑΣΟΚ ΄΄ έχει εκτροχιαστεί στα κατσάβραχα της Δεξιάς και δύσκολα επανέρχεται στις σοσιαλιστές ράγες που ευαγγελίζεται το πρώην στέλεχος του.Όσο για την Κεντροαριστερά θεωρώ ότι η όλη προσπάθεια θα είναι θνησιγενής.
    Eνεργός Πολίτης
    απάντηση1523
     
     
    "Παλαιοπασόκος";;; | 17/12/2013 08:24
    Δεν υπάρχει τέτοιο ανθρωπινο υποείδος. Απλά υπάρχει το "παλιοπασόκι"!!!
    Είρων
    απάντηση1630
     
     
    Σε ταξί και πολύ ευρύχωρα... | 17/12/2013 07:55
    χωρούν οι ψηφοφόροι του σημερινού Πασόκ... Συνεπώς, μη ματαιοπονείς κ. αρθρογράφε... Δεν είσαι "παλαιοπασόκος" είσαι απλά "παλιοπασόκος" και το κόμμα σου είναι ήδη ιστορικό απόρριμμα.
    Αντώνιος
    απάντηση2937