Το 2009 τα ελληνικά δημόσια οικονομικά έκλεισαν με έλλειμμα της τάξης των 35 δισ. ευρώ. Το αποτέλεσμα ήταν αποκαρδιωτικό, οι χρηματοδοτικές ανάγκες θηριώδεις, το χρέος δυσθεώρητο και με δεδομένη τη διεθνή χρηματοπιστωτική κρίση ουδείς ήταν διατεθειμένος να μας δανείσει. Η χώρα όδευε με μαθηματική βεβαιότητα προς την πτώχευση. Υπό την απειλή της άτακτης χρεοκοπίας η τότε κυβέρνηση αποδέχθηκε ένα τριπλό καθεστώς διεθνούς οικονομικού ελέγχου και η χώρα απώλεσε την οικονομική ανεξαρτησία της. Εκτοτε έγιναν πολλά. Εναντι της απρόσκοπτης χρηματοδότησης ελήφθησαν άπειρα δημοσιονομικά μέτρα, η οικονομία βυθίστηκε στην ύφεση, η ανεργία εκτινάχθηκε στα ύψη, κυβερνήσεις ήλθαν και παρήλθαν υπό το βάρος κοινωνικών συγκρούσεων και πολιτικών αναστατώσεων, ακολούθησαν διπλές εκλογές, τα κόμματα εξουσίας έχασαν τα αβγά και τα πασχάλια και έναν χρόνο τώρα μια κολοβή συμμαχική κυβέρνηση παλεύει με εξωτερικούς θεούς και εσωτερικούς δαίμονες προκειμένου να ξαναβρεί κάποιο δρόμου εξόδου από τη μακρόχρονη κρίση.
Ωστόσο, παρά τις πολλές αστοχίες, τις παλινωδίες και τις κατά τις καιρούς οπισθοχωρήσεις στο διάστημα αυτών των τεσσάρων ετών η Ελλάδα, εν μέσω θυέλλης, επέτυχε το ακατόρθωτο. Η ελληνική δημοσιονομική προσαρμογή δεν έχει ιστορικό προηγούμενο. Το έλλειμμα των 35 δισ. ευρώ του 2009 θα μετατραπεί εφέτος σε πρωτογενές πλεόνασμα περίπου 2 δισ. ευρώ. Αυτό τουλάχιστον βεβαιώνουν οι επιτελείς του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Σύμφωνα με ανεξάρτητους δημόσιους λειτουργούς, η υστέρηση των δημοσίων εσόδων θα καλυφθεί στο δεύτερο εξάμηνο, όπως και πέρσι, από την εκκαθάριση των φορολογικών δηλώσεων και την πληρωμή των φόρων στα ακίνητα. Ακόμη βεβαιώνουν ότι οι δαπάνες για μισθούς και συντάξεις είναι υπερεκτιμημένες στον προϋπολογισμό με αποτέλεσμα να διαμορφώνονται συνθήκες για την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος. Μάλιστα, οι ίδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες επιμένουν ότι βάσει των παραπάνω προγνώσεων είναι αστείο να θέτουν δανειστές και εταίροι ζήτημα χρηματοδοτικού κενού για το 2014 και μέσω αυτού να ασκούν πιέσεις στην Ελλάδα. Ακόμη και αν υποτεθεί ότι υπάρξει το 2014 χρηματοδοτικό κενό της τάξης των 4,5 δισ. ευρώ, μπορεί να καλυφθεί άνετα με δυο εκδόσεις εντόκων γραμματίων.
Κατόπιν αυτών, τίθεται ευθέως το ερώτημα γιατί η κυβέρνηση δεν υπερασπίζεται σθεναρά τη δημοσιονομική πρόοδο της χώρας απέναντι στην τρόικα; Γιατί δεν αντιστέκεται στον δογματισμό, στην υπεροψία και στη θεολογία του κ. Τόμσεν; Γιατί ανέχεται περιφρονητικές συμπεριφορές που προσβάλλουν τους κόπους και τις θυσίες του ελληνικού λαού;
Από τις διηγήσεις υπηρεσιακών παραγόντων προκύπτει σαφέστατα ότι σε πάμπολλες περιπτώσεις δεν υπάρχει διαπραγμάτευση, παρά μόνο επιβολή και περιφρόνηση. Στη βάση αυτής της συμπεριφοράς επιβλήθηκε ο φόρος στα ΙΧ άνω των 1923 c.c. και αγνοήθηκε παντελώς έκθεση ελλήνων εμπειρογνωμόνων για τις θετικές επιδράσεις της μείωσης του ΦΠΑ στην εστίαση.
Η τρόικα έχει διαπράξει μεθοδολογικά και λάθη πολιτικής στην ελληνική περίπτωση. Δογματισμός και υπεροψία δεν της πρέπουν. Μόνο που θέλει απέναντι πρόσωπα που να ορθώνονται και όχι να αποδέχονται τη νύχτα ότι ο ήλιος λάμπει…

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ