Βρισκόμαστε στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, στο σωτήριο έτος 2012, εν μέσω της πιο επιβλητικής παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και Πρόεδρος της πρώτης δύναμης του πλανήτη, εκλέγεται για 2η συνεχόμενη φορά ο έγχρωμος Μπαράκ Ομπάμα.

Ή μάλλον λάθος.

Βρισκόμαστε στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, στο σωτήριο έτος 2012, εν μέσω της πιο επιβλητικής παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, ανεργία ανέρχεται στο 10% και Πρόεδρος της πρώτης δύναμης του πλανήτη, εκλέγεται για 2η συνεχόμενη φορά ο έγχρωμος Μπαράκ Χουσεϊν Ομπάμα.

Στη συντηρητική και καθυστερημένη Αμερική, του Sex & the City, ένας έγχρωμος από το Σικάγο, από έγχρωμο Πατέρα, πήρε την Προεδρία των Δημοκρατικών από την γυναίκα του πρώην Πλανητάρχη, και τώρα έλαβε ανανέωση εντολής για συνέχιση άσκησης της πολιτικής του. Βασικός αρωγός σε αυτήν την ανανέωση ήταν οι νέοι –και κυρίως οι άνεργοι, όπως δείχνουν τα ποιοτικά στοιχεία.

Κοιτάζοντας πίσω από τους αριθμούς έχουμε τη δυνατότητα να εντοπίσουμε τρία βασικά ποιοτικά δεδομένα, σχετικά με την ανθρωπο- γεωγραφία του εκλογικού σώματος

· Στις Μεσοδυτικές πολιτείες όπως το Οχάιο, όπου το σχέδιο διάσωσης των αυτοκινητοβιομηχανιών -που ο στήριξε ο Ομπάμα και στο οποίο αντιτέθηκε ο Ρόμνεϊ- αποδείχθηκε πολύ δημοφιλές.

· Ο Ρόμνεϊ όπως αποδεικνύεται από το ποσοστό των Ισπανόφωνων, πήρε μια μοιραία απόφαση κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας, να ακολουθήσει μια σκληρή γραμμή σχετικά με τη μετανάστευση, η οποία του χάρισε μια ηχηρή απόρριψη από τους Λατίνους.

· Η προσπάθεια του Ρόμνεϊ και των Ρεπουμπλικανών να κερδίσουν τους μετριοπαθείς ψηφοφόρους (δίνοντας έμφαση στην καταπολέμηση της ανεργίας και εγκαταλείποντας την ρητορική του Tea Party), ήρθε πολύ αργά.

Όπως περιγράφουν οι New York Times «Το εκλογικό αποτέλεσμα κατέστησε σαφές ότι οι Αμερικανοί ήταν δυσαρεστημένοι με το οικονομικό status quo και σημαντικός αριθμός ψηφοφόρων δήλωσε ότι η οικονομία χειροτερεύει. Αλλά ο Ρόμνεϊ δεν φαίνεται να έπεισε τους ψηφοφόρους ότι το έλλειμμα ήταν ένα σημαντικό πρόβλημα. Μόνο ένας στους 10 ψηφοφόρους θεώρησε ότι το έλλειμμα ήταν το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα».

Για πολλούς η συνταγή της επιτυχίας της επικοινωνιακής καμπάνιας του Ομπάμα βρίσκεται ακριβώς….τέσσερα χρόνια πριν. Με άλλα λόγια η κεκτημένη ταχύτητα που είχε προσδώσει η καμπάνια Yes We Can, συνέχισε να λειτουργεί ως κυρίαρχο Concept, που προκαλούσε κινηματικά χαρακτηριστικά μέσα σε δυναμικές κοινωνικές ομάδες. Γ
ια αυτό και ο Αφρο-αμερικανός Πρόεδρος εφάρμοσε με συνέπεια τις τελευταίες μέρες το δόγμα Back to Basics, προσπαθώντας να θυμίσει το όραμα, την ελπίδα και τον ενθουσιασμό της εποχής πριν την κρίση. Δεν είναι τυχαίο πως επέλεξε στην τελευταία του συγκέντρωση να επιστρέψει στην Αϊοβα όπου όλα ξεκίνησαν – «where it all began», όπως σημείωσε η Μισέλ κατά την εισαγωγική της ομιλία.

Απομένει να δούμε εάν θα επιβεβαιωθεί το «Forward» (Μπροστά) ή θα διαφοροποιηθεί σε «For Warn» (προειδοποίηση) κατά τον Ρόμνεϊ.