από metereologos.gr
Τρίτη 17 Ιουλίου 2018
 
 

Ριζοσπαστική Σοσιαλδημοκρατία για την Ευρώπη και την Ελλάδα

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 


1. Η θεμελιώδης σύγκρουση είναι πάντα μεταξύ Κεντροδεξιάς και Κεντροαριστεράς


Η συγκυρία του Μνημονίου δεν πρέπει να μας τυφλώνει. Ο βασικός άξονας πάνω στον οποίο χαράσσεται η πολιτική, παραμένει ο άξονας Δεξιά-Κέντρο-Αριστερά.

Τα κόμματα αλλάζουν, οι χώροι όμως και οι παρατάξεις όχι. Το Κέντρο είναι, πάντα, η απαραίτητη προϋπόθεση για την δόμηση μιας πλειοψηφίας με κοινοβουλευτικά χαρακτηριστικά, εξ ου και η σύγκρουση στις σύγχρονες Δημοκρατίες ήταν και είναι μεταξύ Κεντροδεξιάς και Κεντροαριστεράς.

Ας θυμηθούμε επίσης ότι η Δεξιά κέρδιζε καθαρά τις εκλογές μόνο όταν κέρδιζε το Κέντρο. Το ΠΑΣΟΚ είναι η μοναδική επιτυχημένη προσπάθεια της Κεντροαριστεράς να σπάσει το μονοπώλιο της Δεξιάς διότι εξέφρασε το Κέντρο με το κεφάλι στραμμένο στ’ αριστερά.

Το ΠΑΣΟΚ δεν μπορεί να επιλέγει τον κύριο αντίπαλο του εντός της Κεντροαριστεράς γιατί γνωρίζει ότι αυτή είναι μια διαμάχη από την οποία τελικά μόνη κερδισμένη βγαίνει η Δεξιά.

Σήμερα, με τη χώρα σε βαθειά κρίση και πρώτη επιλογή την επιβίωσή της οι φιλοευρωπαϊκές δυνάμεις συναντώνται στο κέντρο ενώ τα άκρα των δύο χώρων συναντώνται φανερά ή κρυφά στην έξοδο από το ευρώ και την Ευρώπη.

Είναι, λοιπόν, θεμελιώδους σημασίας για τη λειτουργία της δημοκρατίας και την πορεία της χώρας, οι όποιες συναινέσεις στην κρίση να μην πολτοποιήσουν το βασικό δίπολο, ώστε να παραμείνουν κατανοητές από τον πολίτη, οι διαφορές πολιτικής που αφορούν την κεντροαριστερά και την κεντροδεξιά ως προς το ρόλο του κράτους, τη λειτουργία της οικονομίας, την εργασία, τα ανθρώπινα δικαιώματα.


2. Στις εκλογές της 6/5/2012 ηττήθηκε η Κεντροαριστερά;!

Η μετακίνηση του εκλογικού σώματος την 6/5/2012 είναι προς την Δεξιά! [παρατήρηση: είναι προς την δεξιά γιατί ψηφίστηκε ο Σαμαράς κι όχι η Ντόρα και γιατί αναδείχθηκε η Χρυσή Αυγή σε βάρος του ΛΑΟΣ, ενώ απαραίτητη είναι η επισήμανση του ποσοστού της αποχής στις εκλογές της 6ης Μαίου (35%), μεγάλη μερίδα της οποίας προέρχεται από την Κεντροαριστερά.

Η ελληνική κοινωνία, όσο κι αν αυτό μοιάζει παράδοξο υπό την επήρεια της ανόδου του ΣΥΡΙΖΑ, δεν έδωσε την πλειοψηφία στην Κεντροαριστερά. Στις εκλογές του 2009 η Αριστερά και η Κεντροαριστερά (από το ΠΑΣΟΚ ως την ΑΝΤΑΡΣΥΑ) πήρε το 58% των ψήφων ενώ στις εκλογές του 2012 πήρε το 48%. Το 2007 είχε 51%. Αντίθετα, Δεξιά και η Κεντροδεξιά (από τη ΝΔ ως την Χρυσή Αυγή) από το 39% του 2009 πήγε στο 46% το 2012. Το 2007 είχε 45% και η Χρυσή Αυγή δεν καταγραφόταν καν.

Η ήττα επήλθε διότι το ΠΑΣΟΚ αναγκάστηκε και εν τέλει ανέλαβε, να αντιμετωπίσει μόνο του την δραματική κρίση που παρέδωσε το 2009 η Νέα Δημοκρατία, μέσα σ’ ένα περιβάλλον που κυριαρχούνταν από την συντηρητική ευρωπαϊκή δεξιά των Μέρκελ και Σαρκοζί, ομοϊδεατών του κ. Σαμαρά.
Μπροστά στον πρωτοφανή κίνδυνο της χρεοκοπίας, της διάλυσης της ελληνικής κοινωνίας και της κατάρρευσης της δημοκρατίας, το ΠΑΣΟΚ ανέτοιμο τεχνοκρατικά και πολιτικά (με διαλυμένη Δημόσια Διοίκηση και μη ρεαλιστικό πολιτικό λόγο) αποφάσισε την εφαρμογή πολιτικών που γνώριζε ότι θα του στοίχιζαν εκλογικά, ώστε να μείνει ζωντανή η χώρα μέχρι να αλλάξουν οι ευρωπαϊκοί συσχετισμοί. Μεταξύ δύο κακών, επέλεξε το μικρότερο κακό για την χώρα αλλά το μεγαλύτερο -μέχρι αφανισμού- για το ίδιο.

Έτσι ο ΣΥΡΙΖΑ χρησιμοποιώντας τη γνωστή από το παρελθόν συνταγή του ανεδαφικού υποσχετικού λόγου που μας οδήγησε στη σημερινή καταστροφή, μετατράπηκε, με βραχεία κεφαλή, στο μεγαλύτερο κόμμα του χώρου Όμως στο συνολικό ισοζύγιο η Κεντροαριστερά ηττήθηκε, γεγονός που σημαίνει ότι η προοπτική της να κυβερνήσει μειώθηκε. Μειώνεται, μάλιστα, ακόμα περισσότερο όσο ο ΣΥΡΙΖΑ έχει στρατηγική εξαφάνισης του Κέντρου με την μικρομέγαλη πολιτικά στάση προς όλους τους άλλους «εγώ ειμί το φως».

3. Η Ελλάδα πάνω απ΄όλα - Το στρατηγικό λάθος του ΣΥΡΙΖΑ δεν πρέπει να παρασύρει το ΠΑΣΟΚ.


Ο κ. Τσίπρας φαίνεται ότι μιμείται τον Ernst Thälmann που πίστεψε ότι με το 14% και την απονομιμοποίηση των σοσιαλδημοκρατών του SPD μέσω της θεωρίας του «σοσιαλφασισμού», θα κέρδιζε μόνος του την εξουσία. Τελικά διευκόλυνε τα άκρα...
Όσο η κρίση βαθαίνει τόσο η μεσαία τάξη θα στρέφεται σε πιο αυταρχικές λύσεις. Η πρακτική του ΣΥΡΙΖΑ μεσοπρόθεσμα θα θεριέψει την πιο σκληρή και συντηρητική δεξιά.

Το ΠΑΣΟΚ δεν πρέπει να κάνει το ίδιο λάθος. Το ΠΑΣΟΚ δεν φοβάται την Αριστερά και δεν πολιτεύεται στη λογική «έρχονται οι κομμουνιστές και θα σας πάρουν τα σπίτια».
Άλλο πράγμα είναι η αποκάλυψη των επικίνδυνων αντιφάσεων, των απίστευτων ανακυβιστήσεων και της εν γένει ιλαροτραγωδίας του ΣΥΡΙΖΑ όπου κάθε στέλεχος λέει ό,τι του κατέβει στο κεφάλι και άλλο πράγμα είναι η απονομιμοποίηση της Αριστεράς.
Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ακόμη και σήμερα την ευκαιρία, ίσως την ιστορική υποχρέωση θα έλεγα, να κατανοήσει ότι ως μέρος της Κεντροαριστεράς θα μπροούσε να προσφέρει εξαιρετικά αυτήν την περίοδο στο λαό μας και τη χώρα.
Όμως φαίνεται να σφιχταγκαλιάζει τον διάβολο του λαϊκισμού και της εφήμερης μαγκιάς. Ενσωμάτωνει με μεγάλη ταχύτητα όλες τις παθογένειες των πρώην μεγάλων κομμάτων τις οποίες τουλάχιστον μέρος του ΠΑΣΟΚ προσπάθησε με συγκρούσεις και επίπονες ρήξεις να αποβάλλει.
Στις εκλογές θα κριθούν πλέον και οι πολίτες και κυρίως η ιστορική έφεση των Ελλήνων ψηφοφόρων στο να αποδέχονται το πολιτικό ψέμα, ως ένα ευχάριστο όραμα.

4. Η λύση για την αναθεώρηση του μνημονίου και τη παραμονή της χώρας στην Ευρώπη είναι μια Κυβέρνηση Κεντροαριστεράς.


Η λύση στα αδιέξοδα που δημιούργησε η σημερινή κρίση, είναι πράγματι στην Κεντροαριστερά διότι ήταν οι ομοτράπεζοι του Σαμαρά, η Μέρκελ και ο Σαρκοζί, που την ώρα της αγωνίας για την οικονομική επιβίωση της Ελλάδας επέβαλλαν «ένα μείγμα πολιτικής για την έξοδο από την κρίση» που εξουδετέρωνε την δύναμη και την ανάγκη ωτν μεταρρυθμίσεων και οδήγησε στο σημερινό αποτέλεσμα να κινδυνεύει σήμερα και η χώρα μας και η Ευρώπη ολόκληρη. Ο δρόμος μας πρέπει να είναι ο δρόμος της ευρωπαϊκής σοσιαλδημοκρατίας, προς την οποία στρέφουν σήμερα τα βλέμματά τους οι εργαζόμενοι και οι άνεργοι της Ευρώπης και όχι του λατινοαμερικάνικου σοσιαλισμού. Είναι η ευρωπαϊκή σοσιαλδημοκρατία ο χώρος που μπορεί να εκφράσει τη δημοκρατική παράταξη όπως αυτή ορίζεται ιστορικά στο χώρο του Κέντρου και της Αριστεράς.
Το ΠΑΣΟΚ οφείλει στη μεν Ευρώπη να κάνει σαφές ότι είναι ο φυσικός συνομιλητής των Σοσιαλδημοκρατών, στη δε Ελλάδα ότι είναι το κόμμα που μπορεί να εκφράσει την ευρωπαϊκή ριζοσπαστική σοσιαλδημοκρατία,

Η ριζοσπαστική σοσιαλδημοκρατία έχει σήμερα την μόνη εφικτή πρόταση εξουσίας που υπηρετεί τον άνθρωπο και όχι τις αγορές που θέτει τις δυνάμεις της πολιτικής πάνω από τις δυνάμεις της οικονομίας.

Έχει την μόνη εφικτή πρόταση, απέναντι στο κεντροδεξιό μέτωπο, για τον σχηματισμό μιας κεντροαριστερής κυβέρνησης ικανής μέσα από τις εμπειρίες, τα λάθη αλλά και την προσφορά και κυρίως τη συνεννόηση, να προχωρήσει στις βαθιές μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη ο τόπος για να δημιουργήσει την «Ελλάδα που παράγει», την Ελλάδα που είναι υπερήφανη γιατί πατά στα δικά της πόδια και δεν έχει ανάγκη ν’ απλώνει το χέρι.
Απέναντι στο δίλημμα για το μνημόνιο που κρίθηκε στις εκλογές της 6ης Μαΐου ας μιλήσουμε για μεταρρυθμίσεις και παραγωγή. Γιατί αυτή την απόφαση θα την πάρουμε είτε με ευρώ είτε με δραχμή. Μόνο έτσι θα απαντήσουμε στη νέα γενιά που θέλει δουλειά, αξιοκρατία και αξιοπρέπεια.
Και αυτό σημαίνει ότι αλλάζουμε βαθειά και αποφασιστικά, πρώτα απ΄ όλα εμείς.


Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Διαμάχη Σκανδαλίδη - Διαμαντοπούλου για την έδρα στην Α΄ Αθήνας 
 
 
σχόλια (42)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    θεωριτικος Υπερρεαλισμος | 08/01/2015 19:48
    Αρχιζω απο το τελος. Και παλι τα καταφερατε να μεινετε εκτος κομματικης δρασης. Καλη η κριτικη σας στα σημερινα κομματα, ομως ο ηγεμονικος ρολος της Κεντροαριστερας που ονειρευεστε δεν εκφρασθηκε απο την μεταπολιτευση και μετα ουτε απο το ΠΑΣΟΚ εκτος απο ορισμενα χρονικα διαστηματα.
    Ανώνυμος / η
    απάντηση00
     
     
    ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ. | 26/05/2012 12:55
    Φτανει πια σε σιχαθηκαμε .Σπιτι σου τωρα και περιμενε τη δικαιοσυνη,οπως ο <>Ακης και τα λοιπα λαμογια.
    lamprakos
    απάντηση76
     
     
    Ότι να ναι | 25/05/2012 20:02
    Από εκεί που υποστήριζες τον Παπαδήμο και τις απόψεις του μας προέκυψες οπαδός της ριζοσπαστικής (σοσιαλδημοκρατίας) - αριστεράς. Όπου φυσάει ό άνεμος πάμε (μπας και βολευτούμε). Κρίμα. Αλλά έτσι εξηγείτε η άνοδος του ΣΥΡΙΖΑ. Το σάπιο ΠΑΣΟΚ έγινε ΣΥΡΙΖΑ. Έτσι και αλλιώς τα ίδια λέτε: Τσοβόλα δώστα όλα, λεφτά υπάρχουν, χιλιάδες θέσεις στο δημόσιο Vs κατάργηση του μνημονίου, κατώτατος μισθός 1300 ευρώ, 100.000 νέες θέσεις στο δημόσιο. Και για όσους δεν θυμούνται το ΠΑΣΟΚ πολλαπλασίασε το δημόσιο και υποβάθμισε την ποιότητα των υπηρεσιών του εισάγοντας τη γραφειοκρατία, την κωλυσιεργία, τη λαμογιά κλπ. Ενώ το δημόσιο αριθμούσε 200.000-250.000 στις αρχές του ’80, στα μέσα του ‘80 είχε φτάσει στις 575.000 για να αγγίξει στις 775.000 στην απογραφή του 2010.
    Ανώνυμος / η
    απάντηση65
     
     
    Μήπως ξερείς πολλά ή ...... τίποτα | 25/05/2012 19:45
    Αννούλα αρκετά μας κούρασες όλα αυτά τα χρόνια με την υψηλού επιπέδου πολιτική σου. Σε παρακαλώ μην μας ζαλίζεις άλλο. Αρκετά μας έχεις ζαλίσει όλα αυτά τα χρόνια. Είδαμε και το σύστημα παιδείας που έφτιαξες. Γιατί δεν εφαρμόζεται άραγε; Μήπως το copy paste χείριστης ποιότητας που κάνατε από ετερόκλιτα συστήματα δεν δουλεύει; μήπως θα έπρεπε να φτιάξετε ένα νόμο λειτουργικό; μήπως θα έπρεπε να έχετε γνώση κάποιων πραγμάτων πριν μιλήσετε και πριν νομοθετήσετε; μήπως ο λαός τιμώρησε την ανικανότητα σας να τυπώσετε βιβλία; μήπως γιατί υπήρξατε η χειρότερη υπουργός οικονομικών; μήπως.... μήπως.... μήπως είναι καιρός να σταματήσετε να μας ενοχλείτε; (ΥΓ. συμφωνώ με την κατάργηση του ασύλου, και την αξιολόγηση των πανεπιστημίων αλλά διαφωνώ με τον νόμο που έφτιαξες, με τον εκβιασμό των ΑΕΙ και άλλα που έκανες). Πως εξηγείτε στο λαό ότι ενώ κόψατε το 50-70% της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων στην ουσία δεν μειώσατε τον προϋπολογισμό της 3βάθμιας εκπαίδευσης κατά αντίστοιχο ποσοστό; Που πήγαν τα λεφτά αυτά;
    Ανώνυμος / η
    απάντηση43
     
     
    Διαστρέβλωση του ελληνικού πολιτικού συστήματος | 25/05/2012 06:07
    H διαιώνιση της κρίσης είναι αποτέλεσμα της πολιτικής του δεξιού άξονα Μερκοζί. Είναι λογικό να ελπίζει κανείς στην κεντοαριστερά για επίλυση της κρίσης. Στην Ελλάδα όμως τα πράγματα μπερδεύτηκαν, από τη στιγμή που το κεντροδεξιό κόμμα, την περίοδο 2004- 2009, δεν τήρησε τις συντηρητικές αρχές: το νοικοκύρεμα της οικονομίας και 'έλεγχο των ελλειμμάτων. Τότε άρχισε η διαστροφή του πολιτικού συστήματος! Το κεντροαριστερό κόμμα ήταν αναγκασμένο να πάρει τα σκληρά μέτρα και μάλιστα με ταχύ ρυθμό! Έτσι μεγάλες μάζες ποι θίχτηκαν, μετακινήθηκαν προς τα αριστερά! Μεγάλο ρόλο έπαιξαν και ορισμένα ΜΜΕ που σήκωσαν την αντιμνημονιακή σημαία, αντι να ενημερώνουν για τις πραγματικές αιτίες της κρίσης! Η ενίσχυση της αριστεράς τροφοδοτεί ως αντίδραση και την ακραία συντηρητική δεξιά! Αναρωτιέμαι μήπως τελικά αυτό ήταν ένα σχέδιο της ολιγαρχίας για προφανείς λόγους!
    γιώργος σ,
    απάντηση153
     
     
     
    Κενή περιεχομένου ή ανήθικη | 25/05/2012 02:10
    Κάποιες έννοιες στα χείλη κάποιων ανήθικων γίνονται κενές περιεχομένου. Η σοσιαλδημοκρατία στο ανήθικο στόμα σου χάνει πλήρως το περιεχόμενο της. Η βλαχονομεκλατουρα του ΠΑΣΟΚ θα πρέπει καλύτερα να κρυφτει αν δεν μπορει να είναι τουλάχιστον πραγματικά αυτοκριτική. Άνεπάγγελτοι!!!!
    Escape to freedom
    απάντηση1610
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Η Πολιτευτρια που έκλεισε τον κύκλο της | 25/05/2012 00:26
    Επιτέλους δεν καταλαβαίνει η πολιτευτρια κα Διαμαντοπούλου οτι έχει κλείσει τον κύκλο της. Αυτη και η γενιά της μας κατέστρεψαν. Το χειρότερο ειναι να προσπαθεί να εμφανίζεται ως λύση ενώ στην πραγματικότητα ειναι το ίδιο το πρόβλημα. Μετα πως να μην ανεβεί ο Τσίπρας και να έχουμε φαινόμενα Χρυσής Αυγής. επιτέλους πρεπει να αναδειχθούν στα Ευρωπαϊκού προσανατολισμού κόμματα νέες προσωπικότητες οι οποίες να εχουν την πολιτευτρια κα Διαμαντοπούλου παράδειγμα προς αποφυγή.
    Κατερίνα Δραμανιδου
    απάντηση1412
     
     
    Ωραίο | 25/05/2012 00:17
    Ριζοσπαστική σοσιαλδημοκρατία;;; ΧαΧΑΧα, γελάσαμε και σήμερα... Αντε κοπέλα μου να πλύνεις κανα πιάτο, κανε και τίποτα χρήσιμο στη ζωή σου..
    το αστείο
    απάντηση149
     
     
    Σύμπτωση η σημερινή οικονομική και κοινωνική καταστροφή μας; | 24/05/2012 23:44
    Ενδιαφέρον το άρθρο της Mrs Diamantopoulos. Σκεφτείτε το λοιπόν. Στις εκλογές του 2009 η Αριστερά και η Κεντροαριστερά (από το ΠΑΣΟΚ ως την ΑΝΤΑΡΣΥΑ) πήρε το 58% των ψήφων ενώ στις εκλογές του 2012 πήρε το 48%. Το 2007 είχε 51%. Αντίθετα, Δεξιά και η Κεντροδεξιά (από τη ΝΔ ως την Χρυσή Αυγή) από το 39% του 2009 πήγε στο 46% το 2012. Το 2007 είχε 45% και η Χρυσή Αυγή δεν καταγραφόταν καν. Αυτά τα ποσοστά, της αριστεράς, είχαν ξεκινήσει στην σταθερή ανοδική τους πορεία από το 1981. Σύμπτωση η σημερινή οικονομική και κοινωνική καταστροφή μας;
    Φώτης
    απάντηση48
     
     
     
    Ενας μέτριος καθηγητής θα σας έβαζε... | 24/05/2012 20:42
    ...άσσο (1) στην έκθεση ιδεών που γράψατε.. κι αυτό μόνο για το χρόνο που σπαταλήσατε.. ένας πιο σκληρός αλλά πολύ πιο δίκαιος, θα σας μηδένιζε ακριβώς για τον ίδιο λόγο, γιατί σπαταλήσατε άδικα τόσο χρόνο.. Το σύνολο του κειμένου σας, αγαπητή κυρία, μοιάζει να απευθύνεται αποκλειστικά σε μπαμπουϊνους,, δηλαδή σε ένα ''ειδικό κοινό'' που λογικά στη χώρα μας (μετά και την 25χρονη παρουσία του πΑσΟκ στη κυβέρνηση) δεν πρέπει να υπάρχει... Οι πολιτικές ήταν, είναι, και θα παραμείνουν, δύο(2), δεξιά και αριστερά, αυτές είναι οι κατευθύνσεις.. το μόνο που διαφοροποιείται είναι ο τρόπος με τον οποίο ασκείς τη πολιτική σου.. Κλασικό παράδειγμα οι κυβερνήσεις του πΑσΟκ και η διάσταση που υπήρχε μεταξύ λόγων και έργων.. Ενώ ξεκίνησε ως ακραία σοσιαλδημοκρατικό κόμμα, μετά την ανάληψη της κυβέρνησης, είχαμε μια θεαματική μεταστροφή των διακηρυγμένων θέσεων, προς τα δεξιά (αριστερά είχε το βλέμμα μόνο όταν είχε ψύξη), σε πιο βελτιωμένη μορφή ως προς το τρόπο άσκησης και μόνο.. αλλά κι αυτό κράτησε λίγο, και από τον Σημίτη και μετά ειδικά, έφτασε στο σημείο να αφήσει έτη φωτός πίσω το κόμμα της ΝΔ (που εκπροσωπούσε τη δεξιά), σε καθαρά δεξιά, βάρβαρη πολιτική.. Αυτός ήταν ο ρόλος της σοσιαλδημοκρατίας σε όλη τη πορεία της, και γι αυτό άλλωστε ''ανακαλύφθηκε''.. ως ανάχωμα δηλαδή στο να στραφεί ο κόσμος αριστερά.. Κι όμως σε όλο το κόσμο αγκαλιάστηκε, αγαπήθηκε, και στηρίχτηκε (ειδικά μετά τη κατάρευση του σοβιετικού μοντέλου διακυβέρνησης της αριστεράς), και στη χώρα μας και παγκοσμίως... Και το αποτέλεσμα το έχουμε μπροστά μας σήμερα και το βιώνουμε καθημερινά.. Τέσσερις (4) τραπεζίτες και έντεκα (11) κερδοσκόποι, που μας αναφέρονται ως ''αγορές'' κατευθύνουν και ορίζουν τις τύχες όλου του πλανήτη.. Πάντα φυσικά με την αμέριστη συμπαράσταση πολιτικών μαριονετών, άριστα διαλεγμένων χρόνια πριν.. Αυτή δυστυχώς είναι η ωμή πραγματικότητα, για το ρόλο της σοσιαλδημοκρατίας, είτε μας αρέσει, είτε όχι...
    Γιώργος (τέως)
    απάντηση209
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Προς τι η πρεμούρα σου μανδάμ; | 24/05/2012 18:57
    Καλά εσένα σε έστειλε ο λαός τού ΠΑΣΟΚ για χαλάρωση και τζακούζι σπιτάκι σου. Τι θες τώρα και ψάχνεσαι; Σού 'πε κανείς ότι μας έλλειψες και σε πεθυμήσαμε;
    Στεφ.Λ.
    απάντηση1411
     
     
    πολιτικό μηδενικό | 24/05/2012 18:42
    Από ένα μέλος του κοινοβουλίου με μηδενική προσφορά (και ως ευρωπαϊκή επίτροπος, μηδέν με τη βούλα) δεν περίμενα τπτ παραπάνω από αμπελοφιλοσοφίες στο τετράγωνο...λέμε ότι έχουμε τους πολιτικούς που μας αξίζουν, παρόλα αυτά η κ. Διαμαντοπούλου έχει καταφέρει να θέσει τον πήχη ακόμα παρακάτω (στη δική της περίπτωση δεν υπάρχει καν πήχης)
    Παύλος
    απάντηση1311
     
     
    Διευκρινισεις | 24/05/2012 18:10
    Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ειναι 'κεντρο'αριστερος. Ειναι αριστερος σκετο. Η κα Διαμαντοπουλου να μην βαζει αλλους στην ψευτοαριστερη, δεξια επι της ουσιας, συνομοταξια της. Οσο για την εθνικη ενοτητα, ενοτητα με πολιτικες εντελως ή ολιγον μνημονιου να λειπει. Ο καθενας διαλεγει την θεση του. Και αν πιστευει κανεις οτι υπαρχει προοπτικη εντος μνημονιου, ας κοιταξει γυρω του (ανεργια ρεκορ, 5ετη υφεση, μινι χρεοκοπια και τωρα καταλαβαν βενιζελος και σαμαρας οτι κατι δεν παει καλα) αλλα και αποψεις σοβαρων οικονομολογων (κρουγκμαν, στιγκλιτς κλπ). Ευκολος δρομος δεν υπαρχει, αλλα ουτως ή αλλως το μνημονιο μας παει στην δραχμη και στην (δευτερη) χρεοκοπια. Ας ρισκαρουμε και κατι αλλο μηπως και βγει.
    Ανώνυμος / η
    απάντηση710
     
     
     
    Ας κάνει στην άκρη. | 24/05/2012 15:20
    Έχω ακόμα στα αυτιά μου την δήλωση της κας Διαμαντοπούλου πως έχει πολλά περισσότερα κοινά σημεία με αρκετούς ΄΄συναδέλφους΄΄ της από τη Ν.Δ. παρά με τα μέλη του ΠΑΣΟΚ. Λοιπόν εμείς τα μέλη του ΠΑΣΟΚ δεν νομίζουμε πως μπορεί να μιλάει πια για λογαριασμό μας. Ας κατανοήσει ο κος Βενιζέλος πως κάποιοι άνθρωποι είναι καμένοι , συμβολίζουν ό,τι πιο σκληρό , νεοφιλελεύθερο και αδυσώπητο υπήρξε ποτέ, ας τους βάλει στην άκρη.
    Δημήτρης Κ.
    απάντηση2519
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Η ΑΘΩΑ ΠΕΡΙΣΤΕΡΑ | 24/05/2012 15:13
    Και ποια σχέση έχει ή είχε ποτέ το ΠΑΣΟΚ με την ευρωπα'ι'κή σοσιαλδημοκρατία; Γιατί δεν βλέπω πουθενά στο άρθρο ''σας'' ούτε υπόνοια αυτοκριτικής; Πάλι φταίνε για όλα οι ''κακοί'';
    Ναυτίλος
    απάντηση3013
     
     
    I ekloges tha sas katadikasoun ke pali | 24/05/2012 14:56
    I grafousa kyria exypiretise chronia to katestimeno. Ektos apo politiki anikanotita ke anapotelesmatikotita pou iche, ine ke antipathestati san parousia, ypsilon tonon ke allazoniki. Elpizo na mi vgi ke avti ti fora gia na apallagoume mia ke kali apo tin disaresti opsi ke foni tis.
    kritikos politis
    απάντηση2216
     
     
    ανεξίτηλη στάμπα | 24/05/2012 14:25
    Η πολιτική υποκρισία του άρθρου είναι οτι ,ενώ δήθεν ο αντίπαλος είναι η κεντροδεξιά δεν αναφέρει ούτε ένα επιχείρημα εναντίον της.Αντιθέτως, πάλι καταφέρεται κατά του Σύριζα,που υποτίθεται ,κατά το άρθρο, οτι είναι τμήμα της κεντροαριστεράς,δηλαδή συνεργάτης της κας Διαμαντοπούλου.Πιστεύω πάντως ,οτι δεν είναι κακό,οι άνθρωποι να ασχολούνται και με κάτι άλλο εκτός πολιτικής ,όταν προσπάθησαν μεν,κρίθηκαν δε.Ας βγάλουν την ιδέα από το μυαλό τους οτι γεννήθηκαν για να είναι πολιτικοί και οτι η χώρα τους έχει ανάγκη.Υπάρχουν κι άλλα ενδιαφέροντα στη ζωή.Τα στελέχη του συριζα μπορεί να λένε οτι τους κατεβαίνει στο κεφάλι ,αλλά το λένε επειδή έτσι πιστεύουν.Τα πρωην κυβερνητικά στελέχη όμως του Πασοκ προετοιμάζονται πάντα για το τι θα πουν ,αλλά έχουν ένα μικρό πρόβλημα.Ανεξαρτήτως αν αυτό που λένε είναι σωστό ή όχι ,υπάρχει χαραγμένη στο κούτελό τους μια ανεξίτηλη στάμπα που λέει:ΣΑΣ ΚΟΡΟϊΔΕΥΟΥΜΕ!!! Βέβαια δε χρειάζεται να πω οτι οιοσδήποτε σέβεται πολιτικά τον εαυτό του δεν θα είχε το θράσος μετά την περίπτωση Τσοχατζόπουλου (και όσων ακολουθούν) να προτείνει λύσεις κεντροαριστεράς με επίκεντρο το ...σάπιο Πασοκ.
    Μ.Γ.
    απάντηση218
     
     
    Ενδιαφέρουσα ανάλυση | 24/05/2012 14:21
    Από την κα. Διαμαντοπούλου την οποία θεωρά από τα αξιολογότερα στελέχη του Πασόκ. Αλλά η κα Διαμαντοπούλου φταίει σαφέστατα για το 13,4% των τελευταίων εκλογών. Αν το 2007 δεν είχε στηρίξει των περιορισμένων δυνατοτήτων ΓΑΠ, το Πασόκ δε θα είχε φτάσει σε αυτά τα χάλια. Καμιά φορά ο πολιτικός αμοραλισμός (επιλέγω τον πιο αδύνατο υποψήφιο ώστε να είμαι εγώ ο επόμενος πολιτικός αρχηγός) μας βγαίνει μπούμεραγκ κυρία Άννα μου.Τέλος, από τα γραφόμενα της κας Διαμαντοπούλου μου προξένησε εντύπωση:"Απέναντι στο δίλημμα για το μνημόνιο που κρίθηκε στις εκλογές της 6ης Μαΐου ας μιλήσουμε για μεταρρυθμίσεις και παραγωγή. Γιατί αυτή την απόφαση θα την πάρουμε είτε με ευρώ είτε με δραχμή." Τι κρίθηκε στις εκλογές της 6ης Μαϊου κα Διαμαντοπούλου,γιατί εγώ δεν το κατάλαβα. Και η τελευταία διαζευκτική πρόταση τι σήμαινει; Μήπως μας προετοιμάζετε για το αναπόφευκτο της δραχμής;
    θεότρελος κερλάκας
    απάντηση816
     
     
     
    Αλλαζω κατα τον Παπανδρεου η κατα το λεξικο; | 24/05/2012 14:15
    Οπως το ειπατε, αγαπητη κυρια. Πρωτα αλλαζουμε εμεις. Για παραδειγμα, ενας/μια υπουργος, με κοπο, καταφερνει και περνα στη Βουλη με μεγαλη πλειοψηφια, ενα μεταρρυθμιστικο νομο για τα Πανεπιστημια. Τα Πανεπιστημια, διακομματικα και κυριως η Αριστερα, πολεμουν λυσσαλεα τον νομο και τελικα, παρανομα, δεν τον εφαρμοζουν. Ο/Η υπουργος, αν εχει αλλαξει, οπως ειπατε, μαχεται με νυχια και με δοντια για την εφαρμογη του Νομου και οταν ελθει η περιοδος των εκλογων, δεν αποσυρεται με ελαφρα πηδηματακια εξ αιτιας της υποψηφιοτητας στην Α' Αθηνας (ψηφαλακια, που λεμε) ουτε συναινει σε διαδοχους αποψης, στυλ και παρελθοντος Μπαμπινιωτη Αν δεν εχει αλλαξει, πραττει ο,τι κι εσεις παραμονες των εκλογων, και επανεμφανιζεται μετα απο καιρο χωρις βουλευτικη εδρα.
    Ε.Στ.
    απάντηση1010
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων