Οι σφυγμομετρήσεις της κοινής γνώμης έχουν καθιερωθεί ως ένα ισχυρό και αποτελεσματικό εργαλείο αποτύπωσης των κοινωνικών τάσεων και έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμες στις εταιρείες που θέλουν να γνωρίζουν εκ των προτέρων την εμπορική απήχηση των προϊόντων τους.
Από τη σφαίρα της οικονομίας οι δημοσκοπήσεις γρήγορα μεταφέρθηκαν και στον χώρο της πολιτικής, ιδίως από τη στιγμή που και η πολιτική άρχισε να διεξάγεται με όρους μάρκετινγκ.
Αλλά, όπως κάθε μέθοδος που βασίζεται στη στατιστική, πολλές φορές αδυνατεί να αναδείξει τις κρυφές παραμέτρους, τις υπόγειες τάσεις ή να διακρίνει σωστά σε πολύ οριακές καταστάσεις.
Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα, η αποτυχία του Ινστιτούτου Γκάλοπ να προβλέψει τη νίκη του Χάρι Τρούμαν επί του Τόμας Ντιούι στις αμερικανικές προεδρικές εκλογές του 1948.
Στο σημερινό ρευστό πολιτικό σκηνικό της χώρας τι μας λένε οι δημοσκοπήσεις και ποια από όσα δείχνουν θα πρέπει να αξιολογήσουμε περισσότερο; Σε αυτό το ερώτημα απαντούν τρεις ειδικοί πολιτικοί επιστήμονες και ερευνητές.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ