από metereologos.gr
Σάββατο 21 Ιουλίου 2018
 
 

Mην πυροβολείτε τα πανεπιστήμια

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Είναι ενδιαφέρουσα η εμπειρία που βιώνει ένα εξωκοινοβουλευτικό πρόσωπο το οποίο καλείται να αναλάβει μια θέση υπουργικής ευθύνης για ορισμένο διάστημα. Είναι μια πρόκληση για προσφορά και συγχρόνως μια ριψοκινδύνευση τού όποιου ονόματος έχει αποκτήσει με τη δουλειά του σε μια δοκιμασία πολλών ετών. Αυτή την εμπειρία βίωσε και βιώνει ο γράφων τις γραμμές αυτές και θέλει να τη μοιρασθεί με τους αναγνώστες τού «Βήματος».

Δέχθηκα ξαφνικά ένα βράδυ την τιμητική πρόσκληση τού πρωθυπουργού κ. Λουκά Παπαδήμου - ενός προσώπου για το οποίο τρέφω μεγάλη εκτίμηση - να αναλάβω το υπουργείο Παιδείας. Με την κυρία Διαμαντοπούλου είχα ήδη συνεργασθεί αρμονικά για μια πολύ σημαντική μεταρρύθμιση τού Λυκείου και τού συστήματος εισαγωγής στα ΑΕΙ (που είχε προκύψει κατά βάσιν από τον εθνικό διάλογο για την Παιδεία τον οποίο μού είχε εμπιστευθεί ο πρώην υπουργός Παιδείας κ. Αρης Σπηλιωτόπουλος). Ανέλαβα, λοιπόν, το υπουργείο με τη φιλοδοξία να προωθήσω αυτή την πολύ σημαντική για την Παιδεία μας αλλαγή αλλά και να βοηθήσω να επανέλθει ο διάλογος με τα πανεπιστήμια και να προχωρήσει η ομαλή εφαρμογή τού νόμου.

Τα πράγματα εξελίχθηκαν διαφορετικά. Ο μεν νόμος για το Νέο Λύκειο και το νέο εξεταστικό σύστημα δεν στάθηκε δυνατό να προχωρήσει ελλείψει μιας ευρύτερης διακομματικής συμφωνίας, ενώ προέκυψαν προβλήματα και στην προσπάθεια (που είχε ήδη αρχίσει πολύ πριν από εμένα) εφαρμογής τού νόμου τής κυρίας Διαμαντοπούλου για τα ΑΕΙ.
Χρειάστηκε να αντιμετωπισθούν αμέσως δύο μεγάλα θέματα: το θέμα των πανελληνίων εξετάσεων που απασχολεί χιλιάδες ελληνικές οικογένειες και το θέμα των σχολικών βιβλίων, χωρίς τα οποία δεν μπορεί να λειτουργήσει ομαλά το σχολείο. Με έντονη καθημερινή προσωπική μου ενασχόληση, σε συνεργασία και με την αρμόδια υφυπουργό (την κυρία Χριστοφιλοπούλου), οι μεν εξετάσεις θα διεξαχθούν χωρίς κανένα πρόβλημα και τα βιβλία θα βρίσκονται στα σχολεία Ιούλιο και Αύγουστο.

Παράλληλα, προσπάθησα να προωθήσω την εφαρμογή τού νόμου για τα ΑΕΙ σε συνεργασία και με τον αρμόδιο αναπληρωτή υπουργό (τον κ. Αρβανιτόπουλο). Πήρα την πρωτοβουλία και κάλεσα τους πρυτάνεις των πανεπιστημίων στο υπουργείο να συζητήσουμε τους τρόπους εφαρμογής και πιθανές δυσλειτουργίες που ανακύπτουν, ώστε να αποκατασταθούν ο διάλογος και ένα κλίμα εμπιστοσύνης που θα οδηγήσει στην ομαλή εφαρμογή τού νόμου. Κατά τη συνάντηση προϋπόθεση για κάθε συζήτηση θεωρήθηκε το θέμα τής άμεσης χρηματοδότησης των πανεπιστημίων μετά και από τις απώλειες που υπέστησαν τα αποθεματικά τους από το «κούρεμα», ώστε να μη διακόψουν τη λειτουργία τους. Συναποφασίσαμε να συγκροτηθεί Ομάδα Εργασίας που μέχρι τα μέσα Μαΐου να εισηγηθεί πώς θα προχωρήσει χωρίς καθυστέρηση η εφαρμογή τού νόμου. Από κοινού με τον κ. Αρβανιτόπουλο και τον ειδικό γραμματέα κ. Παπάζογλου κρίναμε σκόπιμο να εισηγηθούμε (με τροπολογία) να ισχύσει μόνο για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος η έγκριση τού προϋπολογισμού των πανεπιστημίων από τις συγκλήτους και όχι από τα Συμβούλια που ούτως ή άλλως δεν έχουν ακόμη συγκροτηθεί, ώστε να βελτιωθεί το κλίμα συνεργασίας για την εφαρμογή τού νόμου. Τη ρύθμιση αυτή μαζί με τη συγκρότηση Ομάδας Εργασίας εξαγγείλαμε σε κοινή συνέντευξη Τύπου.

Θύτες και θύματα τής απαξίωσης
Η ενέργεια αυτή προκάλεσε πρωτοφανή πυρά εναντίον τού γράφοντος από μικρή μερίδα τού έντυπου και τού ηλεκτρονικού Τύπου, σαν δήθεν προσπάθεια καταργήσεως τού νόμου για τα ΑΕΙ! Αποσιωπήθηκε (εις βάρος τής υπεύθυνης ενημέρωσης) το γεγονός ότι σε κανένα από τα είκοσι τέσσερα (24) πανεπιστήμια τής χώρας δεν είχε καταστεί δυνατόν να εκλεγεί το προβλεπόμενο Συμβούλιο Διοίκησης, παρά μόνον σε επτά (από τα 16) ΤΕΙ! Στην πραγματικότητα - με ελάχιστες εξαιρέσεις - όσοι μίλησαν εναντίον τής τροπολογίας (πολιτικοί, δημοσιογράφοι κ.ά.) συνδέονται με ένα κοινό χαρακτηριστικό και ελαφρυντικό: δεν έχει κανείς τους διαβάσει τον νόμο για τα ΑΕΙ! Εχουν μόνον ακουστά ότι καταργεί το πανεπιστημιακό άσυλο, ότι δεν θα ψηφίζουν πια οι φοιτητές και ότι κάτι άλλαξε στην εκλογή τού πρύτανη. Εκεί εξαντλείται η γνώση τους. Το κυριότερο: Είναι όλοι θύτες αλλά και θύματα μιας συστηματικής απαξίωσης των πανεπιστημίων που καλλιεργήθηκε στην κοινή γνώμη για διαφόρους λόγους και που πηγάζει αποκλειστικά από ορισμένα επεισόδια στα πανεπιστήμια με εκμετάλλευση τού ασύλου (κατά κανόνα από εξωπανεπιστημιακούς). Δεν γνωρίζουν τι έργο επιτελείται στα πανεπιστήμια, τι δυναμικό υπάρχει σε καθηγητές και φοιτητές, και τι προσφέρει η ελληνική επιστήμη. Το χειρότερο είναι ότι δεν κατανοούν ότι η απαξίωση αυτή, από όσους συστηματικά και αστόχαστα επιχειρείται, τραυματίζει πρώτα απ' όλα το όνειρο και τον αγώνα κάθε ελληνικής οικογένειας να δει το παιδί της να φοιτά στο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο που τιμούν και σέβονται. Παραβλέπουν επίσης ότι άξιοι πανεπιστημιακοί (με το 1/3 των αποδοχών των πολιτικών και κάποιων δημοσιογράφων) αγωνίζονται με το κεφάλι ψηλά από τη μια να διδάσκουν τεράστιους αριθμούς φοιτητών και από την άλλη να διεξάγουν σημαντική έρευνα. Οι απόφοιτοι των πανεπιστημίων μας δεν διαπρέπουν τυχαία στο εξωτερικό ως μεταπτυχιακοί φοιτητές ή ως καθηγητές σε μεγάλα ξένα πανεπιστήμια ή ερευνητικά κέντρα. Ενα πλήθος τμημάτων των πανεπιστημίων μας δεν έχουν τίποτε να ζηλέψουν από τα αντίστοιχα τμήματα τού εξωτερικού και βρίσκονται ψηλά στις λίστες αξιολόγησης. Αν τα πανεπιστήμια ήταν πράγματι όπως προσπαθούν κάποιοι να τα παρουσιάσουν (συνήθως άνθρωποι που δεν έχουν περάσει από αυτά ή είναι τελείως απληροφόρητοι), τότε όλοι οι επιστήμονες που σπούδασαν σ' αυτά και στηρίζουν τη χώρα σε διαφόρους τομείς - δικαστές, εκπαιδευτικοί, γιατροί, μηχανικοί, επιστήμονες επαγγελματίες όλων των κλάδων και άλλοι που δραστηριοποιούνται στον επιχειρηματικό χώρο - θα ήταν από ακατάρτιστοι έως άχρηστοι! Και είναι η κοινωνία που πρέπει επιτέλους να αντιδράσει σε αυτή την απαξίωση των πανεπιστημίων.
Τα πανεπιστήμιά μας έχουν αδυναμίες, δυσλειτουργίες, κενά και προβλήματα. Ο νόμος για τα ΑΕΙ μπορεί πράγματι να λύσει αρκετά από αυτά και ως νόμος τού κράτους δεν μπορεί παρά να είναι σεβαστός από όλα τα μέλη μιας συντεταγμένης Πολιτείας∙ από τους πανεπιστημιακούς κατεξοχήν. Χρειάζεται διάλογος με τις εκλεγμένες πανεπιστημιακές αρχές, που είναι και οι μόνες - όπως αποδεικνύεται από τα πράγματα - που μπορούν να αναλάβουν την ευθύνη τής εφαρμογής τού νόμου. Αλλά οι εκλεγμένες πανεπιστημιακές αρχές, που είναι οι φυσικοί φορείς εφαρμογής τού νόμου, καταργούνται από τον νόμο! Επιπλέον, επί ποινή λιμοκτονίας των πανεπιστημίων, η Πολιτεία απειλεί εκβιαστικά να διακόψει τη χρηματοδότησή τους, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει σε κλείσιμο των πανεπιστημίων και σε ανεξέλεγκτες αντιδράσεις. Κι αυτό θα μπορούσε να έχει συμβεί κατά την προεκλογική περίοδο που τα πνεύματα είναι οξυμμένα. Απετράπη, ευτυχώς, από την απόφαση που πήρε η κυβέρνηση - με τα διαβήματα τού γράφοντος στον Πρωθυπουργό και την κατανόηση που έδειξε ο κ. Παπαδήμος με δημόσια δήλωσή του - να χρηματοδοτήσει τα πανεπιστήμια τουλάχιστον μέχρι τον Ιούλιο, οπότε η νέα κυβέρνηση που θα προκύψει θα κληθεί να αντιμετωπίσει οριστικά το θέμα. Ετσι - μέχρι τον Ιούλιο - δεν θα ισχύσει η προβλεπόμενη απαγόρευση και θα διατεθούν στα πανεπιστήμια τα ανάλογα χρήματα από τον προϋπολογισμό τους. Η άρση μάλιστα αυτής τής απαγόρευσης (κατά παρέκκλιση πάλι τού νόμου που άλλα ορίζει) είχε ισχύσει για το 25% τού προϋπολογισμού τους ήδη προτού αναλάβω το υπουργείο (χωρίς όμως και να έχουν εκταμιευθεί τα εγκριθέντα ποσά, τα οποία ο γράφων αποδέσμευσε και έστειλε στα ΑΕΙ).

«Η ύβρις προκαλεί πάντοτε τίσιν»
Αυτά για να γίνει αντιληπτό πόσο άδικες και αδικαιολόγητες ήταν οι πρωτοφανείς στην υπερβολή τους επιθέσεις που έγιναν στον υπουργό Παιδείας (και κατ' επέκτασιν στα πανεπιστήμια). Μήπως κάποιοι πολιτικοί ενοχλήθηκαν που είδαν εξωκοινοβουλευτικά πρόσωπα σε θέσεις υπουργικής ευθύνης; Αυτή ήταν η αφορμή που μίλησαν τόσο επιθετικά για θέματα για τα οποία δεν έχουν ιδέα; Ωστόσο, διάλεξαν λάθος στόχο, γιατί προσωπικά - το έχω επανειλημμένως δηλώσει - δεν έχω πολιτικές βλέψεις ή φιλοδοξίες. Η μεγάλη σιωπηλή πανεπιστημιακή κοινότητα, που κατάφωρα αδικείται και απαξιώνεται από τέτοιους επικριτές, κρίνει, σταθμίζει και τιμωρεί. Η ύβρις προκαλεί πάντοτε τίσιν.

Εύλογη ερώτηση: Και τι θα γίνει αν μικρές ομάδες συνεχίσουν να εμποδίζουν ακόμη και τις πρυτανικές αρχές να διεξαγάγουν τις εκλογές για τα Συμβούλια; Εδώ αρχίζει η αποκλειστική ευθύνη των πρυτανικών αρχών αλλά και ολόκληρης τής πανεπιστημιακής κοινότητας. Υπάρχουν εσωτερικές διαδικασίες, το πειθαρχικό συμβούλιο των πανεπιστημίων που μπορεί να ελέγξει τους εκ του ασφαλούς παρανομούντες, για δε τους εξωπανεπιστημιακούς υπάρχουν οι νόμοι τής Πολιτείας που ισχύουν για όλους τους πολίτες οι οποίοι δεν είναι φοιτητές. Το πανεπιστήμιο δεν διοικείται από αυτόκλητες μειοψηφίες, η δε στην πράξη κατακτημένη αυτοτέλεια των πανεπιστημίων γεννά και υποχρεώσεις αυτοπροστασίας.

Το λοιπόν, αδελφοί, μην πυροβολείτε τα πανεπιστήμια, τους πανεπιστημιακούς δασκάλους, τους φοιτητές μας και όποιον υπουργό Παιδείας πασχίζει να βοηθήσει, γιατί έτσι πυροβολείτε όχι μόνο χιλιάδες ελληνικές οικογένειες που έχουν τα παιδιά τους στα πανεπιστήμια, αλλά απαξιώνετε και το δυναμικό που μαζί με τους δασκάλους στις λοιπές βαθμίδες τής εκπαίδευσης μπορεί να δώσει τη μόνη ελπίδα σ' αυτόν τον τόπο∙ μια καλύτερη Παιδεία.

Ο κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης είναι υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, καθηγητής Γλωσσολογίας, τέως πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών.


ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (88)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Κλεφτοκαλπάδες! | 29/04/2012 23:03
    Σε μία εποχή ανέχειας και υστέρησης, να που η Νεοελληνική εμπλουτίσθηκε με μία καινούργια λέξη: Κλεφτοκαλπάς / κλεφτοκαλπάδες, κατά το κλεφτοκοτάς/κλεφτοκοτάδες! Μέχρι να μας δώσει τα επιστημονικά φώτα του ο κ. Μπαμπινιώτης ορίστε ο δικός μου πρόχειρος ορισμός: "΄Δημοκρατικά ενεργούμενα που έναντι αδράς αμοιβής κλέβουν κάλπες όταν το αποτέλεσμα που αυτές θα έβγαζαν είναι σε όλους γνωστό αλλά δυσάρεστο στους δημοκράτες εντολοδόχους τους". Να σημειώσω οτι στη Σομαλία οι κλεφτοκοτάδες τιμωρούνται με κοπή της δεξιάς χειρός. Στη Δημοκρατική Ελλάδα οι ομόλογοι κλεφτοκαλπάδες θεωρούνται δημοκρατικά στοιχειά και τα αφεντικά τους καλούνται σε σύσκεψη (brainstorming) με τον Υπουργό της Παιδειάς, τον οποίο επιλέγουν οι ίδιοι ανάμεσα στο συνάφι τους, για να βρουν κάποιο εύσχημο κόλπο χάρη στο οποίο η κάλπη θα βγάζει πάντοτε το επιθυμητό για τους κλεφτοκαλπάδες αποτέλεσμα !!!
    Α.Π.
    απάντηση85
     
     
    Quo vadis? | 26/04/2012 16:22
    Όσοι υπερμάχονται του νόμου για τα Πανεπιστήμια, υπερμάχονται της Διαμαντοπούλου και της προηγηθείσας κοινοβουλευτικής τάξης (ο θεός να την κάνει και κοινοβουλευτική και τάξη). Στις εκλογές είναι αυτοί που θα ψηφίσουν το ένα από τα δύο κόμματα, που μας έφτασαν εδώ που μας έφτασαν και με την αγαστή συνεργασία τους είχαν το θράσος να ψηφίσουν τον περίφημο, καθόλα αμφισβητούμενο νόμο για την παιδεία ως πρόσχημα της δήθεν διάθεσής τους αλλαγής και βελτίωσης των πραγμάτων, την ίδια στιγμή που προετοίμαζαν τα διαδοχικά μνημόνια. Οι άχρηστοι. Οι ανίδεοι. Αυτών τον νόμο προασπίζεστε. Έλεος.
    Ανάσα
    απάντηση1012
     
     
     
    Τα αίτια της κρίσης | 26/04/2012 08:15
    Πάρα πολλά σχόλια σε αυτό το φόρουμ φανερώνουν με σαφήνεια μία από τις σημαντικότερες αιτίες της κρίσης που διέρχεται η ελληνική κοινωνία: Η παντελής απουσία σοβαρότητας στην αντιμετώπιση μειζόνων ζητημάτων όπως η Παιδεία. Καμία επί της ουσίας συζήτηση ή τοποθέτηση, απλώς εκτόνωση σκασίλας, ξερολισμός, νοοτροπία κατεδάφισης όσων δεν λένε αυτά που θέλουμε να ακούσουμε (γιατί έτσι μας βολεύει για ποικίλους λόγους, όπως το να φτιάξουμε καινούργιες συντεχνίες που θα αντικαταστήσουν τις παλαιές, φύγε εσύ έλα εσύ δηλαδή), βαρύγδουπη τιποτολογία και ύβρεις. Πέρα από το αν ο νόμος είναι θετικός ή όχι, το ύφος των περισσότερων τοποθετήσεων εδώ αποδεικνύει ότι οι περισσότεροι από εμάς ως γνήσιοι ελληνάρες αδυνατούμε να διεξαγάγουμε στοιχειωδώς μια ουσιαστική συζήτηση, απλώς μας αρέσει να ακούμε τον εαυτό μας να "τα λέει χύμα" (λέμε τώρα). Γι' αυτό καλά κάνουν τα καλύτερα μυαλά και φεύγουν στο εξωτερικό. Γιατί να κάτσουν εδώ; Για να έρχονται διαρκώς αντιμέτωποι με κλειστά αφτιά και την κυριαρχία της ψυχολογίας και της νοοτροπίας του καφενείου; Όσο για τα παιδιά που διαπρέπουν στο εξωτερικό: Κατά τους συμμετέχοντες στο φόρουμ, το οφείλουν μόνο στο... καλό τους γονίδιο. Το γεγονός ότι ανατράφηκαν σε ελληνική οικογένεια, πήγαν σε ελληνικό σχολείο και φοίτησαν σε ελληνικό πανεπιστήμιο προφανώς ουδεμία σημασία έχει κατά τους αγαπητούς συμπολίτες. Αγαπητοί συμπατριώτες τον εαυτό σας κατεδαφίζετε έτσι, την ανατροφή και την καλλιέργεια που δώσατε εσείς οι ίδιοι στα παιδιά σας. Προσπαθήστε λίγο ακόμη και θα τα καταφέρετε να ρίξετε τη χώρα στο γκρεμό συνεχίζοντας από την ανάποδη τις νοοτροπίες και τις πρακτκές που υποτίθεται πως πολεμάτε. Όσο για την περίφημη συντριπτική πλειοψηφία του κοινοβουλίου που ψήφισε τον νέο νόμο: Ασχέτως της ουσίας του νόμου, να είστε σίγουροι ότι από όσους τον ψήφισαν ελάχιστοι θα τον διάβασαν και θα κατανόησαν εις βάθος και τα θετικά και τα αρνητικά του. Απλά ήταν επείγουσα ανάγκη να δείξουμε στην ταλαιπωρημένη κοινωνία ότι κάτι τέλος πάντων αλλάζει.
    Έλληνας
    απάντηση154
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
     
    Οι αντιφάσεις των επικρίσεων | 26/04/2012 01:48
    Ας σκεφτούμε το εξής: αποδοκιμάζουμε τον υπουργό Παιδείας επειδή κωλυσιεργεί, αναστέλλοντας την εφαρμογή ενός νόμου (δεν θα σχολιάσω εδώ το περιεχόμενο αυτού του νόμου), ο οποίος ψηφίστηκε από την "πλειοψηφία του κοινοβουλίου". Ποια είναι αυτή η πλειοψηφία; Γιατί δεν την κατονομάζουμε; Είναι οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΛΑΟΣ, των τριών κομμάτων που, όπως δείχνουν όλες οι δημοσκοπήσεις, θεωρούνται υπεύθυνα για την εφαρμογή της μνημονιακής πολιτικής (με όλα τα δεινά που αυτή επιφέρει στον τόπο). Και είναι αυτά τα τρία κόμματα που όπως όλοι γνωρίζουμε θα καταποντιστούν στις επικείμενες εκλογές από τον ελληνικό λαό. Μετά τις εκλογές θα θέλουμε να εφαρμοστεί ένας νόμος ο οποίος είναι αποκύημα εκείνων που θα έχουμε καταψηφίσει; Και πώς θα ακούγεται τότε ο ευφημισμός "η πλειοψηφία του κοινοβουλίου", όταν και το κοινοβούλιο θα είναι διαφορετικό (ελπίζω πιο δημοκρατικό) και η πλειοψηφία ένα απατηλό όνειρο; Επομένως είτε θα πρέπει να ξανασκεφτούμε τις εκλογικές μας προθέσεις είτε να (ξανα)διαβάσουμε τον νόμο των πλήρως αποτυχημένων βουλευτών.
    Διερωτώμενος
    απάντηση69
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Plus ultra | 25/04/2012 23:58
    Επιτέλους, ένας άνθρωπος σε δημόσια θέση, η οποία του αξίζει και στην οποία αξίζει ο ίδιος. Ένας επιστήμονας, στοχαστής, με μακρόχρονη εκπαιδευτικη και διοικητική εμπειρία, ένας πολίτης (και όχι επαγγελματίας πολιτικός) που γνωρίζει τα πράγματα εκ των έσω και αντιμετωπίζει το πρόβλημα της παιδείας με τον διαλεκτικό, σύνθετο και νηφάλιο τρόπο που απαιτείται. Ας ελπίσουμε ότι θα επιζήσει εν μέσω των στερεοτυπικών ιδεολογημάτων και των εμμονικών καθηλώσεων, με τις οποίες αντιμετωπίζεται η πανεπιστημιακή κοινότητα το τελευταίο διάστημα, οπότε και ήρθε η (πολιτικά πρόσφορη) στιγμή να δαιμονοποιηθεί αυτή μεταξύ των άλλων επαγγελματικών ομάδων.
    Ανάσα
    απάντηση49
     
     
    Η ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΠΕΤΥΧΕ | 24/04/2012 15:20
    Η περίοδος Διαμαντοπούλου ήταν μια θλιβερή περίοδος για την ελληνική παιδεία, σε όλες της τις βαθμίδες! Μια καθ' όλα ανεπαρκής και πολιτικά ιδεοληπτική κομματική κυρία (τέκνο του αποστειρωμένου κομματικού σωλήνα, και του σύντροφου-δασκάλου Άκη) η ίδια, άφησε πίσω της σκέτο μπάχαλο... Ευτυχώς έρχονται οι εκλογές!
    Κώστας Γεωργίου
    απάντηση1212
     
     
    ΄Ποια Συμφέροντα εκπροσωπεί; | 24/04/2012 11:23
    Το πρόβληματα στα Πανεπιστήμια είναι η κακή διαχείριση των δαπανών που προέρχονται από το υστερημα των φορολογουμένων, η αναξιοκρατία και ο άκρατος συνδικαλισμός. Οι πρυτάνεις δεν ενδιαφέρονται για την αναβάθμιση των πανεπιστημίων αλλά για να εξυπηρετήσουν την εκλογική τους πελατεία. Πρύτανης διετέλεσε και ο υπουργός. Η συμπεριφορά που είχει επιδείξει ως πρύτανης δεν διέφερε από την συμπεριφορά που επιδεικνύει η σημερινή πλειοψηφία των πρυτάνεων που υποσκάπτουν τον νόμο προκειμένου να διατηρηθεί το σημερινό διεφθαρμένο καθεστώς διοίκησης. Ο κ. Μπαμπινιώτης είναι τελείωςς ακατάλληλος για την θέση του υπουργού στην παρούσα φάση εφαρμογής του νέου νόμου.
    GIANNHS
    απάντηση2111
     
     
     
    Έλεος κ. Μπαμπινιώτη! | 24/04/2012 01:46
    Θα μου επιτρέψετε να πω ότι ενώ μπήκατε ουσιαστικά υπηρεσιακος Υπουργός Παιδείας ως τις επικείμενες εκλογές και το γνωρίζατε εξ' αρχής, επιχειρήσατε ουσιαστικά, και σύμφωνα με απόψεις που είχατε ο ίδιος εκφράσει στο παρελθόν, να παρακωλύσετε, να αναβάλλετε, και τελικά με αυτόν τον τρόπο να υπονομεύσετε την εφαρμογή ενός νόμου ψηφισμένου με ευρεία πλειοψηφία από το ελληνικό κοινοβούλιο, επιβραβεύοντας όλους εκείνους που με κάθε τρόπο και με τον κοινώς λεγόμενο “τσαμπουκά” προσπαθούν συστηματικά να τον καταργήσουν από τότε που ψηφίστηκε. Ξεχάσατε ότι έχετε καθήκον να διαφυλάττετε το Σύνταγμα και τους νόμους, γιατί έτσι ορκιστήκατε όταν γίνατε Υπουργός. Να τους διαφυλάττετε, όχι να τους υπονομεύετε! Είναι κατάπτυστη η προσπάθειά σας να προσπαθείτε να διαστρεβλώσετε την πραγματικότητα. Επιπλέον, εάν δεν συμφωνείτε με τους νόμους που καλείστε να εφαρμόσετε, ή εάν θεωρείτε ότι “μια μικρή μερίδα των ΜΜΕ και πολιτικών” συκοφάντησε την προσπάθειά σας, μπορείτε κάλλιστα να παραιτηθείτε. Θα ήταν και η πιο τίμια στάση. Αντ' αυτού γραφετε επιστολές προκειμένου να δικαιολογήσετε τα αδικαιολόγητα. Τέλος, καιρός είναι να σταματήσετε κι εσείς και όλοι όσοι έχουν υποδαυλίσει για χρόνια και από διάφορες θέσεις τα χάλια στα ελληνικα πανεπιστήμια τους ύμνους για τη δήθεν ποιότητα της έρευνας και της διδασκαλίας στα ελληνικά ΑΕΙ. Η ποιότητα είναι η εξαίρεση, όσοι την καταφέρνουν είναι ήρωες που ελάχιστοι τους αναγνωρίζουν μεταξύ των συναδέλφων τους, πολύ απλά γιατί “χαλάνε τη μαγιονέζα” της μετριότητας. Κι εμείς από ελληνικά ΑΕΙ περάσαμε και την ξέρουμε από μέσα την κατάντια. Όσο για τους 'Ελληνες που διαπρέπουν έξω, να μην τους πιάνετε στο στόμα σας πριν εξηγήσετε ΓΙΑΤΙ φεύγουν έξω, ΓΙΑΤΙ ΜΕΝΟΥΝ έξω, και πώς μεγαλουργούν εκεί που είναι αντί να μένουν στην αφάνεια και να παλεύουν για τα αυτονόητα όταν βρίσκονται εντος συνόρων. Γι' αυτά ποιος φταίει, αν όχι όσοι σαν κι εσάς από δήθεν “θέσεις ευθύνης” έφεραν τα ελληνικά πανεπιστήμια σε αυτην την κατάντια; Υγιαίνετε
    george
    απάντηση2510
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Τα κατάφερες!!! | 24/04/2012 00:47
    Τα κατάφερες Υπουργάκο!!! Τελικά δεν εφαρμόζεται ο νόμος για τα ΑΕΙ!!! Δήθεν μεταβατικές διατάξεις και εκλογές με το παλαιό σύστημα που συμμετείχε όλη η φοιτητική διαφθορά!!!Θα μείνεις αξέχαστος!!! Και πάλι συγχαρητήρια!! Ζήτω οι συντεχνίες!!!
    Τι άλλο να πω...
    απάντηση198
     
     
    Γλωσσολόγος δεν ξέρω, "σοφιστής" όμως είναι! | 23/04/2012 23:24
    Κρίμα που ο περιορισμένος χώρος των σχολίων δεν επιτρέπει να κριθεί συστηματικά το άρθρο του κ. καθηγητή... "Η πολιτεία εκβιάζει","οι εκλεγμένες αρχές καταργούνται", "χρειάζεται διάλογος για να εφαρμοστεί ο νόμος"... και λοιπές πανεπιστημιακές πομφόλυγες ! Η μεγαλύτερη πλάκα όμως είναι στην τελευταία παράγραφο. Με ύφος αποστόλου Παύλου (κρίμα!) προσπαθεί να εξισώσει παμπόνηρα τον εαυτό του με το πανεπιστημιακό ... σύμπαν και την πολεμική εναντίον του με ... πυροβολισμούς εναντίον χιλιάδων ελληνικών οικογενειών! Έλεος! Σε κάφρους απευθύνεται ο άνθρωπος;
    πολίτης
    απάντηση2110
     
     
    ΕΥΤΥΧΩΣ ΣΕ ΔΥΟ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΦΕΥΓΕΙ.. | 23/04/2012 22:58
    Και ετσι δικαιωνεται ο Κάιζερ που ελεγε
    Μιλτος
    απάντηση128
     
     
    Αυτό και εάν είναι θράσος | 23/04/2012 20:38
    Δηλαδή είναι για γέλια και για κλάματα ο άνθρωπος. Είναι και θρασύς! Από πότε οι πρυτανικές αρχές είχαν και έχουν ευθύνη, εκτός φυσικά την ευθύνη της τέλειας ρεμούλας, την ευθύνη για το γέμισμα της τσέπης του, και φυσικά και για τον άκρατο καρεκλοκενταβρισμό που τους διέπει; Από πότε οι καθηγητές των Ελληνικών πανεπιστημίων διδάσκουν, εκτός φυσικά μερικών λαμπρών εξαιρέσεων (και σε αυτές τις εξαιρέσεις δεν ανήκει αυτός); Ότι μαθαίνουν οι άμοιροι φοιτητές το μαθαίνουν παρά τα εμπόδια που τους βάζουν οι αξιότιμοι, καλά λέμε τώρα, καθηγητές των. Τι παράδειγμα δίνουν οι «πανεπιστημιακοί φωστήρες» όταν αυτοί πρώτοι αδιαφορούν και δεν εφαρμόζουν το νόμο; Φέρνει για παράδειγμα τους επιστήμονες που «παράγουν» τα Ελληνικά πανεπιστήμια, δικαστές, γιατρούς κλπ. Σωστά, σήμερα έχουμε στην Ελλάδα ένα σαθρό και τελείως άχρηστο δικαστικό σύστημα που ενεργεί μόνο κατ΄ εντολή του κάθε λαμόγιου πολιτικού, ένα κύκλωμα φακελάκηδων γιατρών που τον «όρκο του Ιπποκράτη» τον έχουν γραμμένο στα παλιά τους τα παπούτσια, και πολλούς μα πάρα πολλούς επιστήμονες που την λαμογιά για το λάδωμα το έχουν αναγάγει σε υψηλή επιστήμη. Τι θα περίμενε κανείς άλλωστε; Με όποιο δάσκαλο θα μπλέξεις τέτοια γράμματα θα μάθεις!
    λέμε τώρα
    απάντηση369
     
     
    θετικες οι αντιδρασεις | 23/04/2012 20:19
    Οταν ο τεως πρυτανης ανελαβε το Υπουργειο ανεμενα την συντεχνιακη πολιτικη του απεναντι στο κατεστημενο των ομοιων του. Αλλα γρηγορα φανηκε οτι δεν ειχε φραγμους , ορια και αναστολες. Εξεφρασε οτι πιο παρωχημενο και αναχρονιστικο εχει να επιδειξει ο χωρος των ΑΕΙ/ΤΕΙ. Προκαλεσε και αγανακτησε κι αυτους ακομα που τον επελεξαν. Ενα απο τα θετικα της υποθεσεως ειναι η μαζικη αντιδραση που υπηρξε, απεναντι στις προθεσεις του. Ξεσηκωσε πολλους εναντιον του και εφαγε τετοιο "βρισιμο" που δεν ματαγινε.
    ISIDORE
    απάντηση349
     
     
    Κύριε Μπαμπινιώτη καταφέρατε να μας κάνετε να νοσταλγούμε τους πολιτικούς μη Πανεπιστημιακούς Υπουργούς Παιδείας! | 23/04/2012 20:02
    Κύριε Μπαμπινιώτη ενώ έχετε ΟΛΗ την κοινή γνώμη αντίθετη με τις επιλογές σας συνεχίζεται το ξήλωμα του Νόμου για τη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Σήμερα αποφασίσατε οι εκλογές Κοσμητόρων, Προέδρων και Διευθυντών Τομέων θα γίνουν κατά την προ του Ν.4009 νομοθεσία. Κύριε Μπαμπινιώτη καταφέρατε να μας κάνετε να νοσταλγούμε τους πολιτικούς μη Πανεπιστημιακούς Υπουργούς Παιδείας! Κύριε Παπαδήμο ζητήστε τη παραίτηση του Κυρίου Μπαμπινίωτη αμέσως! Κανένας δεν μπορεί να λύσει ένα πρόβλημα όταν και ο ίδιος είναι μέρος του προβλήματος.
    dk
    απάντηση389
     
     
    ασφαλώς και δεν πυροβολάμε τα ΑΕΙ | 23/04/2012 19:39
    όμως τίποτα δεν θα μας εμποδίσει να 'πυροβολήσουμε' έναν αποτυχημένο πολιτικάντη που ανέλαβε υπουργός παιδείας, και κωλυσιεργεί πάνω στο ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
    τσίμπα τρια (δηλώσεως σημαντικά)
    απάντηση328
     
     
    ΓΙΑΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΣΤΕ; | 23/04/2012 17:58
    Ποιά η διαφορά του μπαμπινιώτη και του φωτόπουλου της δεη; Το ένα κρατικό κοπρόσκυλο- κηφήνας, ανέλαβε υπουργός παιδείας;;;; αλλά ο άλλος δεν έχει αναλάβει ακόμα υπουργός ενέργειας!! ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΑ ΡΩΤΑΜΕ ΓΙΑΤΙ ΦΕΥΓΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;
    Ανώνυμος / η
    απάντηση3513
     
     
    Τα πληρώνουμε αδρά | 23/04/2012 16:50
    για να διατηρούνται κλειστά.
    Adam Smith
    απάντηση3112
     
     
     
    Αξιότιμε Κύριε Μπαμπινιώτη, ... ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ | 23/04/2012 14:36
    Σας άκουσα χθες 29/3/2012 στη συνέντευξη σας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΝΕΤ στις 21.00 να αναφέρετε μεταξύ άλλων «Μπορεί η πολιτεία να εκβιάζει τα πανεπιστήμια και να τα απειλεί ότι δεν θα τα χρηματοδοτήσει εάν δεν εφαρμόσουν τον νόμο; Μπορεί με απειλές να εφαρμοστεί ένας νόμος; Έχω διαφορετική αντίληψη» όπως καταγράφηκε από την δημοσιογραφία. Την έκπληξη μου διαδέχθηκε βαθύς προβληματισμός. Δεν κατάφερα όμως να αιτιολογήσω τη θέση σας αυτή, όπως υποθέτω δεν κατάφεραν να το κάνουν χιλιάδες συνάδελφοι μου, που ορκιστήκαμε όταν αναλάβαμε υπηρεσία να φυλάττουμε «πίστη στην πατρίδα, υπακοή στο Σύνταγμα και τους νόμους» και να εκπληρώνουμε «τιμίως και ευσυνειδήτως τα καθήκοντά» μας. Κύριε Υπουργέ, Ως Πανεπιστημιακός γνωρίζετε πολύ καλά ... http://ellinikodimosiopanepistimio.blogspot.com/2012/03/blog-post_1104.html
    Κλεάνθης Θραμπουλίδης
    απάντηση3913
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Που ζειτε? | 23/04/2012 14:35
    "και που πηγάζει αποκλειστικά από ορισμένα επεισόδια στα πανεπιστήμια με εκμετάλλευση τού ασύλου (κατά κανόνα από εξωπανεπιστημιακούς). " - Απο "ορισμενα"? Εδω φτασαμε στα ορια εμφυλιου πολεμου... "Δεν γνωρίζουν τι έργο επιτελείται στα πανεπιστήμια, τι δυναμικό υπάρχει σε καθηγητές και φοιτητές, και τι προσφέρει η ελληνική επιστήμη" - Ποσα βραβεια Nobel? Ποσες πατεντες? Ποσα startups? Ποσα δισ. σε εξαγωγες προιοντων υψηλης τεχνολογιας? Μηπως ειμαστε στο Ισραηλ και δεν το πηραμε χαμπαρι? "Οι απόφοιτοι των πανεπιστημίων μας δεν διαπρέπουν τυχαία στο εξωτερικό ως μεταπτυχιακοί φοιτητές ή ως καθηγητές σε μεγάλα ξένα πανεπιστήμια ή ερευνητικά κέντρα. " - Οι καλυτεροι φευγουν εξω. Αν τα πανεπιστημια μας ειχαν καποια αξια, δεν θα εφευγαν αυτοι οι ανθρωποι. "Αν τα πανεπιστήμια ήταν πράγματι όπως προσπαθούν κάποιοι να τα παρουσιάσουν (συνήθως άνθρωποι που δεν έχουν περάσει από αυτά ή είναι τελείως απληροφόρητοι), τότε όλοι οι επιστήμονες που σπούδασαν σ' αυτά και στηρίζουν τη χώρα σε διαφόρους τομείς - δικαστές, εκπαιδευτικοί, γιατροί, μηχανικοί, επιστήμονες επαγγελματίες όλων των κλάδων και άλλοι που δραστηριοποιούνται στον επιχειρηματικό χώρο - θα ήταν από ακατάρτιστοι έως άχρηστοι!" Μα ειναι! Ποιοι παιρνουν τα φακελακια? Ποιοι παιρνουν τις μιζες? Οι υπαλληλοι τελειοφοιτοι γυμνασιου? Οι αποφοιτοι των ΑΕΙ υπαλληλοι τα παιρνουν! "Χρειάζεται διάλογος με τις εκλεγμένες πανεπιστημιακές αρχές, που είναι και οι μόνες - όπως αποδεικνύεται από τα πράγματα - που μπορούν να αναλάβουν την ευθύνη τής εφαρμογής τού νόμου. " ΟΧΙ αλλος διαλογος! Ελεος!!!! "Υπάρχουν εσωτερικές διαδικασίες, το πειθαρχικό συμβούλιο των πανεπιστημίων που μπορεί να ελέγξει τους εκ του ασφαλούς παρανομούντες, ...." Πειτε μας ποσοι φοιτητες αποβληθηκαν απο το πανεπιστημιο για καταπατηση, φθορα, τραμπουκισμους κλπ κατα τη διαρκεια καταληψεων, οσο εσεις εισασταν πρυτανης. ΚΡΙΜΑ. ΔΕΝ ΒΟΗΘΑΤΕ ΚΑΘΟΛΟΥ.
    AS
    απάντηση4411