από metereologos.gr
Κυριακή 27 Μαΐου 2018
 
 

Η ελληνικότητα της κυπριακής συμπόνιας

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 


Η Ελλάδα δεν υπέστη κάποια φυσική καταστροφή, την οποία ένας έρανος θα μπορούσε να ανακουφίσει. Διαχειριζόμαστε την οικονομική κρίση με τους κανόνες της ιδεολογίας. Δεν κατανοούμε ότι ο «ελληνισμός» που ζητούμε να προστατεύσουμε και να παρηγορήσουμε τόσο πρόχειρα, είναι η αιτία που εκφύλισε την Ελλάδα συμπαρασύροντας ακόμα μια φορά και το ελληνικό νησί. Η προσωρινή σίτιση των αθηναϊκών προαστίων δεν αντιμετωπίζει τον πολιτικό και πολιτισμικό εκμαυλισμό που τα έφερε σε αυτή τη θέση και τα διατηρεί στην επαιτεία. Αντίθετα, τον συντηρεί και συνειδησιακά τον εδραιώνει. Η «Ψωροκώσταινα» είναι κυπριακό αφροδισιακό.

Κάθε απλός πολίτης ερμηνεύει αυθόρμητα την πρόσκαιρη προσφορά ξηρής τροφής και μεταχειρισμένου ρουχισμού ως φιλανθρωπία. Η αγορά κουπονιών και οι ποικίλες εισφορές σε Τράπεζες και Εκκλησίες αποδίδονται ως τα διαπιστευτήρια του καλού πατριώτη. Στην πραγματικότητα, η ειλικρινής και αφιλοκερδής συνεισφορά είναι παρενέργεια του σαθρού συστήματος που τη μονοπωλεί και την εκμεταλλεύεται. Οι Κύπριοι πρέπει να αποδεσμεύσουν τη βοήθειά τους από τον πελατειακό κομματικό και εκκλησιαστικό φιλελληνισμό. Να αναλάβουν εξωεθνικές και εξωηθικές πρωτοβουλίες που κοστίζουν. Απόδειξη αληθινής θυσίας θα ήταν εάν, στις διεθνείς διαπραγματεύσεις, οι ηγέτες μας υποχωρούσαν από την αδιάλλακτη στάση τους στο Κυπριακό για να σωθεί η Ελλάδα. Εκείνοι όμως που επαναλαμβάνουν πως «η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει», την επιδοτούν ως «Λένγκω, μάνα, πες μας πάλι τι ζητάς».

Οι κουμπαράδες των παιδιών και το μελόδραμα των εθνικοφρόνων δεν είναι παρά καρικατούρες της πεποίθησης πως οι Κύπριοι χάρισαν τη βέρα τους για να αντιμετωπιστεί ο λιμός των Ελλήνων στην Κατοχή. Το προφίλ του ευεργέτη και του ευεργετημένου φέρει όμως και τις ανάλογες αποσχιστικές συνέπειες. Μισό αιώνα αργότερα, τα συσσίτια δεν είναι όμοια, ούτε και τα δύο κράτη. Στην αγάπη, την πίστη και την ελπίδα πρέπει να διακρίνεται η ζώσα, πολύπλευρη και αστάθμητη εθνική κουλτούρα. Οι ολοκληρωτικές βερμπαλιστικές αξίες αντισταθμίζουν αυτιστικά την οικονομική, τεχνολογική, πολιτική και πολιτισμική υπεροχή των ξένων. Αυτή τη φορά, μαζί με τα χρήματα, την τροφή και το ρουχισμό, πρέπει να περισυλλέξουμε και μια καινούρια Ελλάδα, ικανή να σπάσει τις ληθαργικές και νευρωτικές αλυσίδες των «τριών ηπείρων και των πέντε θαλασσών». Οι Κύπριοι καλούνται να πρωταγωνιστήσουν στην ιστορία του έθνους ως φιλόξενοι, πρωτοπόροι και διαπρεπείς εργοδότες των χιλιάδων άνεργων Ελλήνων και δεν είναι σε θέση να το κάνουν. Οι τελευταίοι θα ανακυκλώσουν το ίδιο πελατειακό σύστημα συναγωνιζόμενοι το αντίστοιχο κυπριακό.

Αυτή τη φορά η ιδεολογική νίκη δε συνεπάγεται όλες τις άλλες. Ας μη συμπεριφερόμαστε λοιπόν, σαν όλους εκείνους τους «απλούς πολίτες» που διακηρύττουν πως «Είμαστε όλοι Έλληνες» για να υπογραμμίσουν την ανωτερότητα και τη διαφορετικότητά τους. Το στείρο και εφήμερο «δώσαμε, δώσαμε» επιτείνει τη δική μας επικείμενη συμφορά. Ας την αποσοβήσουμε, όπως θα έκαναν οι Έλληνες αν είχαν μια δεύτερη ευκαιρία. Έτσι υποστηρίζουμε πραγματικά την Ελλάδα. Με απαξίωση στους εθνικούς ορθόδοξους κομματικούς συντεχνιακούς προστάτες. Το εγχείρημα είναι μπροστά μας και είναι βατό. Ο ελληνισμός επιβιώνει ως φαντασίωση αλλά οι Έλληνες ως ανθρώπινα όντα.

Ο κ. Μαρίνος Χριστοδούλου είναι Υπ. Διδάκτορας Κυπριακής Ιστορίας και Πολιτισμού στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Πάντειου Πανεπιστημίου

marinoschristodoulou1@gmail.com


Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (7)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    ΔΙΑΦΩΝΩ ΕΝ ΜΕΡΕΙ | 22/05/2012 16:36
    Απόδειξη αληθινής θυσίας θα ήταν εάν, στις διεθνείς διαπραγματεύσεις, οι ηγέτες μας υποχωρούσαν από την αδιάλλακτη στάση τους στο Κυπριακό για να σωθεί η Ελλάδα. Επέλεξα αυτό το κομμάτι του άρθρου σας να σχολιάσω και να ασχοληθώ και όχι τυχαία στα άλλα κομμάτια του άρθρου σας δυστυχώς στα περισσότερα συμφωνώ μαζί σας, δυστυχώς. Ωραίο το άρθρο σας αλλά λίγο ακατανόητο και μπερδεμένο ειδικά αυτό που αναφέρεται ως το άνω , τι εννοείται δηλαδή ...... Απόδειξη αληθινής θυσίας θα ήταν εάν, στις διεθνείς διαπραγματεύσεις, οι ηγέτες μας υποχωρούσαν από την αδιάλλακτη στάση τους στο Κυπριακό για να σωθεί η Ελλάδα...... Ποία είναι η έννοια της αδιάλλακτης στάσης και ποία είναι η έννοια της μη αδιάλλακτης στάσης όπως την εννοείται, Εάν εννοείται αδιάλλακτη στάση το ότι δεν δεχόμαστε διάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας και ότι άλλο οι Τούρκοι και πέριξ αυτών θέλουν, εάν αυτό εννοείται αδιάλλακτη στάση, εγώ και η πλειοψηφεία των Κυπρίων αυτή την στάση θέλουν και το θεωρούν και τιμή και αξιοπρέπεια και υποιχρέωση και καθήκον να έχομε αυτή την στάση, εάν εσείς το θεωρείται αδιάλλακτη στάση παρακαλώ να το δικαιοληγήσετε θα έχει ενδιαφέρον. Εύχομαι φυσικά να είναι δική σας η άποψη και μόνο. Επίσης θα ήλελα να πώ ότι σύμφωνα με Κυπριακή εφημερίδα πρόσφατα Ελληνας αρχηγός δεξιού κόμματος επισκέφθηκε την Κύπρο και βολιδοσκόπησε την ηγεσία μας για «ΣΥΜΦΩΝΗΜΕΝΗ ΔΙΧΟΤΟΜΗΣΗ» Να τους χαιρόμαστε για πολιτικούς. Επρεπε ο Ελληνικός λαός να λαμβάνει άμεση γνώση. Εάν μη αδιάλλακτη στάση είναι η στάση που κράτησαν η τότε χωρίς εκλογές ηγεσία της Ελλάδας , φτάσαν στο σημείο να συνεργάζονται 1. Με τον Ιλτέρ Τουρκμέν στο Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών με ΘΕΜΑ την Κύπρο, έλαβε πληροφόρηση άμεσα ο Μακάριος τότε από πραγματικούς Ελληνες. 2. Να υπογράφουν την Συμφωνία της Λισσαβόνας . 3. Να δέχονται την Συμφωνία του Καναδά και «ίσως» πολλά άλλα. 4. Η τύχη της Κύπρου, η τύχη μας ρε αδελφέ εμάς και των παιδιών μας να εξαρτάται από ένα Μίμη (Δημήτριος Ιωαννίδης) και τον συναργάτη
    ΜΕΡΚ ΚΥΠΡΟΣ
    απάντηση21
     
     
    Είστε μια Προσωπικότητα τελικα... | 17/04/2012 13:47
    Χαιρομαι ιδιέταιρα που διαβάζω άλλο ένα άρθρο σας :D
    "Μαρία Κανάκη"
    απάντηση74
     
     
    Διαφορετικότητα, η ομορφιά, το αλάτι | 16/03/2012 01:25
    Είμαστε Έλληνες και είμαστε διαφορετικοί, όπως διαφορετικοί είναι και Πολωνοί και Ιρλανδοί. Κι ακόμα πιο διαφορετικοί, από εμάς τουλάχιστον, οι Κινέζοι κι οι Ινδοί. Την διαφορετικότητα δεν την εφηύραν τα έθνη ηλίθιοι αλλά υπήρχε κι είναι η ομορφιά, το αλάτι και το πιπέρι του πλανήτη μας ηλίθιε. Κοίταξες ποτέ τον εαυτό σου στον καθρέφτη κρετίνε; Σου μοιάζει η φάτσα σου για Σουηδική; Κι αφού όντως τα έθνη δεν έχουν πρόσωπο και δεν είναι κάτι σαν pedigree σκυλιών νομίζεις ότι σκέφτεσαι και συμπεριφέρεσαι σαν όλους τους άλλους; Χαίρεσαι και λυπάσαι με τα ίδια; Τρως τα ίδια; Αντιδράς όπως ο Γερμανός; Και λες ο Έλληνας να νομίζει ότι είναι καλύτερος που 30 προοδευτικά χρόνια τώρα τον έχουν καταντήσει επιτομή της ηττοπάθειας και του κομπλεξισμού; Από αίσθημα ανωτερότητας ονομάζει την πατρίδα Ψωροκώσταινα; Κατηγορείς του Κύπριους σαν εθνικιστές αχρείε; Τους Κύπριους που οι περισσότεροι αποφοιτούν από αγγλόφωνα σχολεία και τα ελληνικά τους είναι τόσο κακά όσο και τα δικά σου. Εθνικιστές οι Κύπριοι, Σύριε συμπατριώτη του Χριστόφια, που κατηγορούν την Ελλάδα και τον Έλληνα κάθε στιγμή και ακόμα καίνε Ελληνικές σημαίες; Σαν Κύπριος λυπάμαι να παραδεχτώ ότι μετά από 70 χρόνια αριστεράς στην Κύπρο, η μόνη πατρίδα που έχουμε είναι η τσέπη μας. Μπορεί ο ελληνισμός για όλους εσάς του νέο-Κύπριους αριστερούς να επιβιώνει μόνο ως φαντασίωση αλλά αυτή η φαντασίωση σου δίνει δουλειά και βήμα να το παίζεις καθηγητής και θα έπρεπε να τιμάς τον τόπο που σε ταΐζει ανάλογα. Αν είμαστε, όχι εθνικιστές σαν τους Γερμανούς, τους Γάλλους ή τους Αμερικανούς αλλά απλά λίγο πατριώτες, δεν θα είχαμε καταστρέψει το σπίτι μας, την πατρίδα μας σήμερα, ούτε στην Κύπρο, ούτε και στην Ελλάδα.
    Φώτης
    απάντηση1529
     
     
    Ενας ενωτικός 2 | 15/03/2012 15:20
    Η μαχη κύριε Χριστοδούλου δεν είναι ιδεολογική. Η ιδεολογια είναι η μάσκα του ηλιθίου. Μόνο ανίκανα άτομα να σχηματίσουν και να εκφέρουν άποψη προσωπική και να αναλυσουν ορθολογιστικά συνθετες εκφάνσεις της πραγματικότητας λόγω πνευματικής και νοητικής ανικανότητας βρισκουν καταφύγιο σε ιδεολογίες που δεν είναι τιποτε άλλο παρα ενα δόγμα σκέψης. Η σημερινή μάχη είναι μάχη αξιών ακι ο μόνος τρόπος να κερδισουμε είναι να δούμε καταματα τον εαυτό μας και να αλλαξουμε τα κακώς έχοντα. Είναι τραγικο να αναφέρεστε σε εθνικισμό για έναν λαο(κυπριακος ελληνισμος) του οποίου σημαντικό μέρος των μαθητών αποφοιτά απο ξενόγλωσσα σχολεία που ιδρύθηκαν από τους πρώην κατακτητές. Βέβαια αυτό είναι καλά νέα για τους θολοκουλτουριάρηδες αριστερούς διεθνιστές που σηκ’ωνουν ως σημαία τον Τσε Γκεβαρα αλλα όσο και να θέλετε η ελληνική ιστορία του νησιού 2.500 ετών δεν διαγράφεται τόσο εύκολα. Μετα εκτιμησεως Νικόλαος Ιωάννου Υπ. διδάκτορας Βιολογίας ΥΓ. Τέτοια δημοσιεύματα θα περίμενα να διαβάσω μόνο στην Αυγη του ΣΥΡΙΖΑ αλλα καλό είναι που το ΒΗΜΑ διευρίνει τους ορίζοντές του. Και μια συμβουλή...ο τρόπος γραφής σας είναι ασυνάρτητος και ολιγον τραγικός για επίπεδο διδακτορα.Φροντίστε να τον βελτιώσετε γιατι τα διδακτορικά δεν δίνονται ετσι.
    Ν.Ιωάννου
    απάντηση2121
     
     
    Ενας ενωτικός 1 | 15/03/2012 15:17
    Συμφωνώ απόλυτα με την στάση σας απέναντι στους κομματικούς και πολιτικούς προστάτες οσον αφορά την εκμετάλλευση της φιλανθρωπίας τους απέναντι στην Ελλάδα αποσκοπώντας σε ίδιον όφελος. Ωστόσο το μήνυμα που προσπαθείτε να περάσετε εκτός από αστείο είναι και θλιβερό. Η πολιτισμική (και όχι μόνο) υπεροχή των δυτικών στην οποία αναφέρεστε δεν είναι αποτέλεσμα του εθνικισμού μας, της μεγάλης ιδέας και εν τέλει της ελληνικότητάς μας. Το προβλημα των Ελλήνων ( και Ελληνοκυπρίων) είναι ο κτηνώδης ατομικισμός, η υπεροψία, ο ωχαδελφισμός και η πλήρης αποσύνδεση από την έννοια της συλλογικότητας και του κράτους. Κοινώς ο καθένας για την πάρτη του. Τα αίτια αυτής της καταστασης είναι εξαιρετικά σύνθετα και οποιαδήποτε ανάλυση προυποθέτει σοβαρή φιλοσοφική προσέγγιση. Η διατήρηση της ελληνικής ταυτότητας δεν αποκλείει την εξέλιξή της σε κάτι «ευγενέστερο» ή πιο δυτικό αν θέλετε, σε αξίες. Όπως η εξέλιξη των ειδών δεν αφορά μόνο την ειδογένεση αλλά και την διαφοροποίηση των ήδη υπάρχοντων οργανισμών έτσι και η εξέλιξη του πολιτισμού είναι δυνατή χωρίς κατ’ ανάγκη την αντικατάστασή του. Σίγουρα η λύση δεν είναι η πολυπολιτισμική διεθνιστική σούπα την οποία οι ομοιδεάτες σας προωθούν . Εντέχνως προσπαθείτε να περάσετε το μήνυμα ότι η ρίζα όλων των δεινών είναι ο «Ελληνισμός» μας. Η αλήθεια είναι ότι το πρόβλήμα δεν είναι ο ελληνικός εθνικισμός αλλά η αλλοίωση συνειδήσεων. Έχουμε εξοικιωθεί τόσο πολύ με την διαφθορα και ατιμωρησία που επικρατεί γύρω μας που εχουμε γίνει μέρος της. Είναι αστείο να αναφέρεστε στην μεγάλη ιδέα της Ελλάδας των τριών ηπείρων και πέντε θαλασσών ως κτήμα ενός λαού (εννοώ του κυπριακού ελληνισμού) οι οποίοι ως μάγκες θεωρούμε όλη την Κύπρο ελληνική αλλα ταυτόχρονα συζητούμε συνομοσπονδία με τους φίλους Τούρκους.
    Ν.Ιωάννου
    απάντηση2223
     
     
    Ελληνισμός και η Κύπρος | 15/03/2012 14:54
    Θα πρέπει κύριε Χριστοδούλου να γάφετε τις απόψεις σας στα Ελληνικά για μη χρειάζεται μετάφραση. Εάν πράγματι είστε καθηγητής της Παντείου, τότε εξηγείται το χάλι που βρίσκεται το Ελληνικό σχολείο και κυρίως το Ελληνικό Πανεπιστήμιο. Το άρθρο που γράψατε είναι ασυνάρτητο και ακατανόητο. Οι εράνοι δεν λύνουν το πρόβλημα αλλά είναι πράξης αλληλεγγύης. "αν οι ηγέτες μας υποχωρούσαν από την αδιάλλακτη στάση τους στο Κυπριακό για να σωθεί η Ελλάδα" για ποια αδδιάλλακτη πολιτική στο Κυπριακό έχετε υπόψη σας; Οι Ελληνικές κυβερνήσεις έδωσαν τα πάντα στους Τούρκους. Τι έμεινε να να ζητήσουν οι Ελληνες πανεπιστημιακοί και πολιτικοί είναι η ομοσπονδία Ελλάδας και Τουρκίας. Εάν η Κύπρος δεν έχει καταληφθεί ολόκληρη από τους βρωμότουρκους το οφείλει στου Ισραηλινούς που δεν θα ένοιωθαν ασφαλείς να είναι περικυκλωμένοι από μουσουλμάνους.Μην ξεχνάς τις κουμπαριές και τα ζεϊμπέκικα των ελλήνων πολιτικών. Κρίμα η Πάντειος όταν έχει έτσι καθηγητές.
    Κύπριος
    απάντηση1921
     
     
    Ποιά κυπριακή αδιαλλαξία; | 15/03/2012 12:58
    "... Να αναλάβουν εξωεθνικές και εξωηθικές πρωτοβουλίες που κοστίζουν. Απόδειξη αληθινής θυσίας θα ήταν εάν, στις διεθνείς διαπραγματεύσεις, οι ηγέτες μας υποχωρούσαν από την αδιάλλακτη στάση τους στο Κυπριακό για να σωθεί η Ελλάδα." Ειλικρινά δεν μπορώ να σε παρακολουθήσω. Πού είδες την κυπριακή αδιαλλαξία; Στην εκ περιτροπής προεδρία ή μήπως στην αποδοχή της διζωνικής ομοσπονδίας; Θεωρώ ότι οι δικές σου απόψεις είναι προϊόν της πιο ακραίας εκδοχής της Ελλάδας της παρακμής. Η Ελλάδα της πιο ακραίας παρακμής πρώτα παρέδωσε την Κύπρο στην Τουρκία κι έπειτα την εγκατέλειψε στη μοίρα της. Είναι η ίδια Ελλάδα που σήμερα βγήκε στο δρόμο της επαιτείας.
    Αριστείδης ο Δίκαιος
    απάντηση1818