από metereologos.gr
Κυριακή 22 Ιουλίου 2018
 
 

Απροσδιόνυσες παλινωδίες του Υπουργείου Παιδείας

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 


Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. και οι άγνωστοι ακόμα σύμβουλοί του φαίνεται πως δεν αγαπούν τον Διόνυσο. Δεν εξηγείται διαφορετικά η υπ’ αριθμ. 124662/Γ2/1-11-2011 (22/12/2011) υπουργική απόφαση με την οποία καταργείται το μάθημα «Στοιχεία Θεατρολογίας» από την Α΄ Λυκείου και υποβιβάζεται το Θέατρο σε δραστηριότητα τέχνης πραγματοποιούμενη από ενδιαφερόμενο εκπαιδευτικό της οικείας σχολικής μονάδας! Έχουμε την πικρή πλέον γνώση ότι όλα τα Υπουργεία ήταν δέσμια συνδικαλιστικών συμφερόντων. Αλλά εν προκειμένω η πάλαι ποτέ μικροπολιτική τείνει να ξεπεράσει τα όρια της κακόγουστης φάρσας. Εάν η κυρία Διαμαντοπούλου υποφέρει από πονόδοντο θα επισκεφθεί οφθαλμίατρο ή εάν οι σύμβουλοί της πάσχουν από αμνησία θα απευθυνθούν σε συμβολαιογράφο;

Επειδή καθ’ όσον γνωρίζω δεν έχει δοθεί καμία επίσημη εξήγηση για τις τραγελαφικές αυτές επιλογές, εντοπίζω τρεις λόγους. Τον πρώτο τον ανέφερα: είναι ο συνδικαλιστικός αλληθωρισμός. Ο δεύτερος είναι ο οικονομικός. Αλλά ποιο οικονομικό όφελος μπορεί να προκύψει μέσα από τη διδασκαλία ενός μαθήματος από άσχετους δασκάλους; Μεσοπρόθεσμα κανένα, μακροπρόθεσμα όμως προκύπτουν πολλές και αμετάκλητες ζημίες. Μου μένει μόνο ένας τρίτος λόγος, ίσως ο πιο πιθανός: η ακηδία λόγω ελλιπούς πληροφόρησης των συμβούλων. Θα σταθώ σε αυτόν υπενθυμίζοντας ορισμένα σημεία, δεδομένα από την εφαρμοσμένη έρευνα και αυτονόητα για τους καλλιτέχνες του θεάτρου και τη διεθνή επιστημονική κοινότητα. Και θα το κάνω με δύο ερωτήσεις.

Τι είναι το θέατρο; Δεν είναι απλώς μια περιοχή παραγωγής πολιτισμικών αγαθών, κειμένων, παραστάσεων και καλλιτεχνικών πρακτικών. Είναι αυτό που έκανε τους αρχαίους Αθηναίους να παρακολουθούν τους αντιπολεμικούς αριστοφανικούς Αχαρνής, όταν ο εχθρός βρισκόταν ήδη στη Δεκέλεια. Είναι αυτό που έκανε την έγκλειστη στα ναζιστικά στρατόπεδα να μην τρώει το ξερό ψωμί της, αλλά να το μετατρέπει σε μικρές κούκλες για να ψυχαγωγήσει τις συγκρατούμενές της.

Γιατί το θέατρο είναι αναφαίρετο εκπαιδευτικό αγαθό;

α) Είναι ένα ελεύθερο εργαστήριο κριτικής ανάπλασης του παρελθόντος και αναζωπύρωσής του στο παρόν.

β) Είναι ένα δυναμικό πεδίο επεξεργασίας των κοινωνικών προτύπων και αξιών.

γ) Είναι ένας ισχυρός συναισθηματικός και διανοητικός μηχανισμός διήθησης του κοινωνικού παρόντος και προβολής ενός ανθρώπινου μέλλοντος.

δ) Είναι μία τέχνη που εκκολάπτει το «εμείς», την αμοιβαιότητα, τη συνευθύνη και τη συλλογική δράση.

ε) Είναι ένας σπουδαίος κοινωνικός μηχανισμός που μαθαίνει από τη νηπιακή ηλικία το άτομο να υιοθετεί και να υποδύεται ρόλους, έτσι ώστε να ενσωματωθεί ομαλά στην ομάδα και να εκκοινωνιστεί.

στ) Είναι μία «σκηνή» που φωτίζει τους παιδικούς εφιάλτες, αμβλύνει τις φοβίες και τις ψυχικές διαταραχές, ενισχύει την αυτοπεποίθηση, ανακουφίζει τα ανεπούλωτα τραύματα.

ζ) Είναι ένα σχολείο υψηλής αισθητικής και βιωματικής αγωγής του ατόμου που, ήδη από την αισθησιοκινητική περίοδο, διδάσκει τη σύνθεση όλων των τεχνών επί σκηνής, την αγάπη του ωραίου, της ευρυθμίας, της συμμετρίας, του εαυτού και του άλλου.

η) Είναι ένα σχολείο υψηλής ποιότητας θεατών, δηλαδή ώριμων πολιτών. Οι καλλιεργημένοι θεατές, όπως διδάσκει η ιστορία, είναι συνήθως και οι υπεύθυνοι πολίτες. Τέτοιους θεατές-πολίτες μόνο η εκπαίδευση μπορεί να διαμορφώσει.

Δεν μπορούμε να εμπιστευθούμε αυτές τις λειτουργίες ούτε σε ανήσυχους φιλολόγους και ιστορικούς ούτε σε φιλοθεάμονες θεολόγους ή γυμναστές. Προκαλώ τους όποιους συμβούλους να με διαψεύσουν.

Χωρίς υποστροφές και περιστροφές, το Υπουργείο οφείλει να προχωρήσει στην πλήρη και οργανική ένταξη των θεατρολόγων στην εκπαίδευση και να εισαγάγει το μάθημα της θεατρικής παιδείας ως υποχρεωτικό σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένης και της προσχολικής βαθμίδας − αφού εκεί η θεατρική αγωγή είναι πολύ δραστική.

Το «Νέο Σχολείο» χωρίς το θέατρο δεν είναι νέο και δεν είναι πλήρες σχολείο.

Και κάτι ακόμα, που η κυρία Διαμαντοπούλου ασφαλώς θα θυμάται ως μητέρα: το θεατρικό παιχνίδι αρχίζει με το πρώτο παιδικό χαμόγελο, ενώ το συνδικαλιστικό και το πολιτικό παιχνίδι αρχίζει πολύ αργότερα.

* Ο κ. Γιώργος Π. Πεφάνης είναι Επίκουρος Καθηγητής Θεωρίας του Θεάτρου και του Δράματος στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.



Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (36)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Ενα Μάθημα της Πλάκας! | 29/01/2012 00:25
    Καλά έκανε το Υπουργείο και το κατάργησε!
    PETER
    απάντηση412
     
     
    σχολιασμός του άρθρου | 27/01/2012 10:10
    χαίρομαι ιδιαίτερα γιατί επιτέλους ένας πανεπιστημιακός δάσκαλος απέδειξε ότι έχει και το σθένος αλλά και τη βούληση να πάρει θέση σε ένα ζήτημα όχι συντεχνιακό όπως θέλουν πολλοί να το παρουσιάσουν αλλά κυρίως" παιδευτικό" με την αρχαιοελληνική σημασία της λέξης. είναι τραγικό στη χώρα που γεννήθηκε το θέατρο η επίσημη ηγεσία του ΥΠΕΠΘ να αποφασίζει τη μη διδασκαλία του θεάτρου από τους πλέον ειδικούς που είναι οι πτυχιούχοι των Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου αλλά να το υποβιβάζει σε μια ώρα κάλυψης του ωραρίου του δασκάλου!μήπως τελικά ενοχλεί γιατί το θέατρο βοηθά στην αυτογνωσία του ατόμου και ως εκ τούτου στην καλλιέργεια του λόγου και της σκέψης; μήπως είναι πιο βολικό να φτιάχνουμε παιδιά αβουλα από ότι σκεπτόμενους ανθρώπους; Όπως και να έχει ιο απόψεις του κ. Πεφάνη αποδεικνύουν ότι υπάρχουν ακόμα πνευματικοί άνθρωποι και ως εκ τούτου ένα φως στο τούνελ.
    Μανωλοπούλου Αμαλία
    απάντηση171
     
     
    "ΥΒΡΙΣ" | 26/01/2012 21:19
    Τί έπαθαν οι "συνάδελφοι" - δάσκαλοι και έβγαλαν τα μαχαίρια; Ξέχασαν ότι η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την αμάθεια; Δάσκαλε που δίδασκες και ξεχνάς ό,τι σε βολεύει...Οι περισσότεροι δάσκαλοι δεν διδάχτηκαν ποτέ θέατρο, ούτε καν στο Πανεπιστήμιο τους. Το θέατρο στο Παιδαγωγικό είναι προαιρετικό μάθημα. Κάποιοι δάσκαλοι λοιπόν δεν το επέλεξαν ποτέ. Κάποιοι άλλοι από ό,τι μαθαίνουμε από δασκάλους που έχουν κάνει την αυτοκριτική τους και μας άπλωσαν χέρι αλληλεγγύης, έκαναν "τα γατάκια και τα σκυλάκια παντομίμα!!!" Το θέατρο δεν είναι μόνο νάου νιάου και γαβ και γαβ αλλά μάθημα ζωής.
    Ανθή
    απάντηση130
     
     
    Γονείς, αυτή την παιδεία ζητάτε για τα παιδιά σας; | 25/01/2012 21:36
    Τελικά όλα τα χουμε πια ισοπεδώσει και πίσω από την ανωνυμία ο καθένας βγάζει τα απωθημένα, το μίσος και την αγραμματοσύνη του. Ξεχάσαμε τους αγώνες και τις προσπάθειες της αείμνηστης Μελίνας και τώρα δυστυχώς φαίνεται πόσο δυσαναπλήρωτο είναι το κενό της. Φυσικά όλοι, μπορούν να τα κάνουν όλα. Τι χρειάζεται ο ειδικός; Βλέπεις για μερικούς είναι τόσο ασήμαντο το Θέατρο, ώστε «ο καθένας βρε αδερφέ μπορεί να κάνει εκεί πέρα δυο σκετσάκια» ή «σιγά να μη προσλάβουμε και καθηγητή Θεατρολογίας-η θεατρική παιδεία είναι περιττή». Μα και να βρισκόταν κάποιος τόσο άφρων και να το υποστηρίζει, που αλλού παρά στα περιττά βρίσκεται η ομορφιά της ζωής μας; Σε αυτό το διαφορετικό που έρχεται να χρωματίσει τη γκρίζα καθημερινότητα, να ελαφρύνει την κουραστική μέρα, να ανοίξει ορίζοντες ελευθερίας και δημιουργικότητας, να διαμορφώσει και να κοινωνικοποιήσει παιδιά κλεισμένα σε άθλια διαμερίσματα-κλουβιά, που ακόμα και το παιχνίδι τους είναι προκατασκευασμένο και στιλιζαρισμένο- στην καλύτερη περίπτωση σε παιδότοπους με την ώρα, και σε εικονικά παιχνίδια βίας μπροστά σε οθόνες υπολογιστών. Παιδιά εγκλωβισμένα σε υποθηκευμένο μέλλον, με εικονικούς φίλους σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, παιδιά που –αλλοίμονο, φλερτάρουν και ερωτεύονται (!) διαδικτυακά. Και εσείς οι γονείς, αυτή την παιδεία ζητάτε για τα παιδιά σας; Γιατί δεν διεκδικείτε και εσείς, το μάθημα που παρέχει κάθε ιδιωτικό σχολείο; Γιατί το δικαίωμα στη θεατρική παιδεία να το έχουν μόνο τα πλουσιόπαιδα; Ακόμα και σε αυτό θα έχουμε σχολεία δύο ταχυτήτων ενώ είναι υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει σε όλους το αγαθό της θεατρικής παιδείας; Και αν η κοινωνία επιδιώκει παιδιά άβουλα και αποχαυνωμένα, πειθήνια όργανα της, όλοι εμείς πρέπει να αντισταθούμε, γιατί αλλιώς είμαστε άξιοι της μοίρας μας.
    Μαρια Πασχαλη
    απάντηση140
     
     
     
    Μπράβο τους | 25/01/2012 12:33
    Το σχολικό πρόγραμμα δεν υπάρχει για να βρίσκουν δουλειά και να δικαιολογούν την ύπαρξή τους διάφοροι "αδιόριστοι καθηγητές". Τα επιτυχημένα εκπαιδευτικά συστήματα δεν τσακίζουν τους μαθητές με άπειρα μαθήματα αλλά επικεντρώνονται στα βασικά και βοηθούν τους μαθητές να μάθουν να σκέφτονται, να προβληματίζονται, να ανακαλύπτουν. Αδιανόητο το ότι υπήρχε τέτοιο μάθημα στο Λύκειο μέχρι τώρα και μπράβο στο Υπουργείο Παιδείας (ή όπως αλλιώς λέγεται) που το έβγαλε! Μακάρι να ακολουθήσουν και πολλά άλλα και να πάψουν να χρησιμοποιούνται τα παιδιά για τις ανάγκες της κάθε συντεχνίας.
    Ανώνυμος / η
    απάντηση523
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Στηρίξτε τα παιδιά σας !!!!!!!!! | 25/01/2012 10:05
    Οι μισοί που σχολιάζουν δεν έχουν πάει ποτέ θέατρο στην ζωή τους και γιαυτό δεν καταλαβαίνουν την αξία που έχει στην εκπάιδευση όχι μόνο του σήμερα αλλά και του αύριο! Το θέατρο είναι θεσμός της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ καθώς μαζί γεννήθηκαν και είναι άρρικτα συνδεδεμένο με την ιστορία της Χώρας. Αν κλείνουμε τα μάτια στο θέατρο κλείνουμε τα μάτια σε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του εαυτού μας το οποίο αφίνουμε ανεξερεύνητο. Το θέατρο είναι ένας υπέροχος τρόπος διδασκαλίας -και το πιστεύω- που έχει καταφέρει να κερδίσει όλες τις ηλικίες και δεν κάνει διακρίσεις αλλά ο καθένας μπορεί να συμμετάσχει. Δεν είναι τυχαίο που σήμερα τα θέατρα βρίσκονται σε μια υποβάθμιση. Παλιότερα το θέατρο είχε τεράστια δύναμη. Όλα αυτά αντιπροσωπεύουν και την σημερινή κατάσταση του ανθρώπου.Το χάσμα με τον εαυτό μας και την κοινωνία δίπλα μας.Όλοι είμαστε "παρτάκες" και κοιτάμε πως θα καλοπεράσουμε. Το θέμα όμως είναι πως δεν κοιτάμε τα παιδιά μας. Τα αφήνουμε άβουλα και έρμαια και απομακρυνσμένα από τον δεσμό της οικογένειας και με καμία προφύλαξη από τους σημερινούς κινδύνους,που πιστέψτε με είναι πάρα πολλοί. ΤΟ ΘΕΜΑ λοιπόν δεν είναι να κλείνουμε τα μάτια μας! Ούτε το να βάλουμε τα παιδιά μας σε μια γυάλα για να τα προστατέψουμε. Το θέατρο είναι αυτό που μπορεί να δείξει στα παιδιά τις επιλογές να επισημάνει τους κινδύνους να τα βοηθήσει στο να αποχτήσουν κριτική σκέψη. Ωραία η φυσική , η χημεία και τα μαθηματικά αλλά δεν θα ήταν καλύτερα και με το θέατρο? Πραγματικά γιατί απλά κάνουμε συγκατάβαση και λέμε "δεν βαριέσαι σε λίγο θα μας κόψουν το ένα και το άλλο."....Αυτό δεν είναι λύση. Αυτή η υπουργική απόφαση είναι η απαρχή της καταστροφής~> σήμερα το θέατρο αύριο τι!!??. Είναι καιρός να πούμε ΟΧΙ γιατί πρέπει και επιβάλλετε. Αυτό είναι η αφορμή... Στηρίξτε τους θεατρολόγους , στηρίξτε την γνώση και στηρίξτε τα παιδιά σας....!!!!!
    Ανώνυμος / η
    απάντηση210
     
     
    Πολιτιστική Παρακμή | 25/01/2012 08:43
    Δεν μας έφτανε η οικονομική κατάρρευση της χώρας αλλά η κ. Διαμαντοπούλου κάνει τα πάντα για να μας οδηγήσει και στην πολιτιστική παρακμή...Αυτοί οι άνθρωποι είναι επικίνδυνοι....Τα παιδία πρέπει να σηκωθούν απο τα θρανία,να ανακαλύψουν την μαγεία της μάθησης μέσα απο το παιχνίδι και την θεατρική αγωγή,δημιουργώντας την δική τους προσωπικότητα βασισμένη σε αισθητική,ποιότητα και συναισθήματα.Μόνο στην σωστή και πλήρη παιδεία μπορούμε να ελπίζουμε σε ένα καλύτερο μέλλον.Μας καταστέψατε το παρόν,μην μας καταστρέφετε την ελπίδα και τον πολιτισμό μας.... :(
    Γ.Τριανταφύλλου
    απάντηση190
     
     
    Thymithite tov Churchil | 25/01/2012 04:28
    Eivai dropn stnv xwra pou dnmiourgnse to Theatro! Otav evas ypourgos tou proteive stov Winston Churchil va kopsouv lefta apo tis diafores xorngnseis stis texves (kai theatro), gia va evnsxysouv tnv polemikn prospatheia, apavtnse: Av to kavoume, tote giati polemame...
    Kwstas
    απάντηση141
     
     
    ουκ αν λαβοις,παρα του μη εχοντος... | 24/01/2012 23:08
    ...ψωμι φαι δεν έχουμε,κι ορεκτικα ζηταμε...Σε λιγο,θα καταργηθουν και αλλα μαθηματα,σιγουρα,γιατι απλως,δεν θα υπαρχουν λεφτα να πληρωθουν οι καθηγητες που τα διδασκουν.Αυτη ειναι η σκληρη πραγματικοτητα,και οποιανου του αρεσει.
    Theodore
    απάντηση315
     
     
    και να σκεφτήτε οτί εμείς γεννήσαμε το θέατρο... | 24/01/2012 22:03
    Φυσικά και το θέατρο είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του πολιτισμού και της εκπαίδευσης . Αυτό το έχουν καταλάβει πολύ καλά οι περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες (Γαλλία , Αγγλία, κ.α.) που το έχουν εντάξει σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης εδώ και πολλά χρόνια. Είναι αυτονόητο δε ότι μόνο εξειδικευμένο προσωπικό που έχει σπουδάσει το συγκεκριμένο αντικείμενο μπορεί να το διδάξει. Αυτό θα έλειπε να διδάσκει ξαφνικά ο κάθε άσχετος μαθήματα στα παιδιά μας. Εμένα σαν μητέρα και με τρομάζει και με εξοργίζει η ευκολία που "ορισμένοι" σύμβουλοι αλλά και εκπαιδευτικοί ορμώμενοι από προσωπικά τους συμφέροντα είται επιχειρούν να βγάλουν εντελώς τον πολιτισμό από την εκπαίδευση έιτε να καταδικάσουν τα παιδιά μας να τον μισήσουν!
    μητέρα
    απάντηση191
     
     
    Σαν τα μούτρα τους! | 24/01/2012 21:57
    Να κάνουν στο σχολείο τα παιδιά θεατρολογία, γιατί να μην κάνουν; Στη σημερινή κοινωνία, που τα παιδιά περνούν ώρες ολόκληρες μόνα στο σπίτι χωρίς κανέναν μπούσουλα, που νιώθουν πιεσμένα, που νιώθουν την ανάγκη να εκφραστούν, που αισθάνονται πως κανείς δε νοιάζεται γι'αυτά, η θεατρική αγωγή είναι πολύτιμο εργαλείο. Άσε που γνωρίζουν κείμενα αριστουργηματικά βιωματικά και με χαρά σε αντίθεση με το παραδοσιακό μάθημα λογοτεχνίας, όπου συνήθως βαριούνται. Το κακό σ'αυτήν τη χώρα είναι πως όλα γίνονται πρόχειρα και χωρίς μακρόπνοο σχεδιασμό, πειραματίζονται στου κασίδη το κεφάλι, εισάγουν μαθήματα, καταργούν μαθήματα από τη μια στιγμή στην άλλη χωρίς καμία δυσκολία. Το ζόρι τους είναι αυτή τη στιγμή από που θα κόψουν χρήματα, κι αυτό τους φάνηκε πιο ανώδυνη λύση. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι έχουν εξαντλήσει όλα τα περιθώρια σπατάλης, αλλά σιγά μη θίξουνε τα δικά τους συμφέροντα οι κυβερνώντες.
    Ανώνυμος / η
    απάντηση232
     
     
    Συγνώμη αλλά.... | 24/01/2012 18:29
    Στην τελευταία παράγραφο εκτός από το χρονικό προσδιορισμό της αρχής του Θεάτρου παραθέτετε και το τρόπο (μέσον) της αρχής του-το πρώτο παιδικό χαμόγελο, ενώ το συνδικαλιστικό και πολιτικό παιχνίδι - λέτε - αρχίζει πολύ αργότερα...πώς; με ένα ψέμα ή στην καλύτερη περίπτωση με την απόκρυψη της αλήθειας, θα έλεγα.
    30Φυλλος Γεωργαντζής
    απάντηση70
     
     
     
    ΑΜΠΕΛΟΦΙΛΟΣΟΦΟΥΜΕ | 24/01/2012 16:27
    !!!ΗΤΑΝ ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ,ΜΕ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ (ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΓΟΝΕΙΣ).ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΑΜΠΕΛΟΦΙΛΟΣΟΦΟΥΜΕ ΜΕΤ ΈΥΤΕΛΕΙΑΣ ......
    ΙΑΝΝΗΣ
    απάντηση922
    Απαντήσεις  5 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Η ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΟΝ ΕΙΔΙΚΟ | 24/01/2012 14:34
    Σε κάθε περίπτωση, είναι απαράδεκτη η κατάργση του μαθήματος της θεατρολογίας από τα σχολεία. Αυτό είναι το "πλουραλιστικό" σχολείο που υποσχόταν η Διαμαντοπούλου; Που πήγαν όλες εκείνες οι κορώνες περί "αναβάθμισης της τέχνης και του πολιτισμού στην εκπαίδευση"; Και, επιτέλους, ο ειδικός πρέπει να διδάσκει το μάθημα ειδίκευσής του΄και στην προκειμένη περίπτωση αυτό σημαίνει ο θεατρολόγος το θέατρο! Διαφορετικά, ας σκεφτεί κανείς αυτό που δυστυχώς ήδη εφαρμόζεται, τι ιστορία μαθαίνουν τα γυμνασιόπαιδα με καθηγητριούλες αγγλικής και γαλλικής φιλολογίας.
    Δημήτρης
    απάντηση215
     
     
    Τα καημένα τα παιδιά. | 24/01/2012 14:18
    Έχετε απόλυτο δίκιο. Απορώ με τον τρόπο σκέψης των σχολιαστών, ο οποίος δυστυχώς είναι του ιδίου επιπέδου με αυτόν της κ. Διαμαντοπούλου. Ντροπή και κρίμα! Γι΄αυτό φτιάχνουν και τέτοια παιδιά. Τα καημένα τα παιδιά!
    M.E.M
    απάντηση163
     
     
     
    Έλεος | 24/01/2012 13:14
    Το αστείο δεν είναι ότι γράφει τέτοιες μπούρδες ο .... επίκουρος θεατρολόγος. Το αστείο είναι ότι πιστεύει ότι θα πετύχει κάτι.
    cynic
    απάντηση1133
    Απαντήσεις  2 | Εμφάνιση όλων
     
     
     
    το θέατρο του παραλόγου... | 24/01/2012 12:27
    το τι γινόταν στις σχολικές αίθουσες μ' αυτό το "μάθημα", φαίνεται πως δεν το γνωρίζετε! Έπρεπε να είχε καταργηθεί μαζί με αρκετά άλλα "μαθήματα" εδώ και πολλά χρόνια. Αλλά ποιος "υπουργός παιδείας" θέλησε ποτέ να σκύψει λίγο για να ακούσει τον πόνο των δασκάλων στις αίθουσες... Τα καβαλημένα καλάμια είναι πάντα τυφλά τον τε νουν τα τ' ώτα τα τ' όμματα. Γι' αυτό και μας οδήγησαν εκεί που είμαστε σήμερα όλοι αυτοί οι λαλίστατοι ηλίθιοι.
    theo
    απάντηση1320
    Απαντήσεις  4 | Εμφάνιση όλων
     
     
     
    εδω ο κοσμος χανεται και ................................ | 24/01/2012 11:15
    ΕΔΩ ΒΡΕ να σε πω ευγενικα ΑΝΘΡΩΠΕ οι νεοι δεν ξερουν να ομιλουν και να κανουν τις τρεις πραξεις της αριθμητικης ............ και εσυ μας λες για τα του "οικου σου" δεν σας εγινε μαθημα που το ΠΑΣΟΚ γεμισε το κρατος ΑΧΡΗΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ με αργομισθους ΑΣΧΕΤΟΥΣ εκπαιδευτες , και δεν εχουν το σθενος να κλεισουν τα μισα και "ψαροβαρκες που πατε " για να μην πω τιποτε αλλο
    Δημητριος ο Αθηνευς
    απάντηση1227
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Διδακτωρ | 24/01/2012 08:55
    Ας διδάξει η ίδια η κ. Διαμαντοπούλου θέατρο στα σχολεία. Στον τομέα αυτό είναι αυθεντία!
    Simvoulos tis k.Ypourgou
    απάντηση345