από metereologos.gr
Τετάρτη 28 Ιουνίου 2017
 
 

Θα παραμείνει η Μουσική στα δημόσια σχολεία;

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Στο δίλημμα αυτό κλήθηκε να απαντήσει το Υπουργείο Παιδείας προκειμένου να επιλέξει ανάμεσα σε δύο πιλοτικά προγράμματα σπουδών για τον τρόπο που θα διδάσκεται το μάθημα της Μουσικής στα δημόσια σχολεία.

Στο πρόγραμμα Α΄, το οποίο έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Ψηφιακού Σχολείου, η Μουσική προτείνεται να διδάσκεται αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς Μουσικής από την Α΄ τάξη Δημοτικού έως και τη Γ΄ Γυμνασίου.

Στο πρόγραμμα Β΄, όμως, θεωρείται ότι οι εκπαιδευτικοί οποιασδήποτε ειδικότητας που απλώς επιθυμούν να διδάξουν Μουσική, ακόμη κι αν δεν έχουν ειδικές γνώσεις, θα μπορούσαν να το τολμήσουν, αρκεί να έχουν για βοηθό τους ένα δάσκαλο γενικής παιδείας!...

Στο πρόγραμμα Β΄ μάλιστα η Μουσική θα διδάσκεται μόνο εφόσον επιλεχτεί από το σύλλογο εκπαιδευτικών και απλώς για ένα εξάμηνο, το οποίο ίσως για ένα μαθητή να είναι και το μοναδικό στη διάρκεια των υποχρεωτικών σπουδών του αν δε σταθεί αρκετά τυχερός...

Σε συνάντηση εκπαιδευτικών Μουσικής που έγινε πριν τις εορτές στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Αθηνών και παρευρέθησαν οι συγγραφείς της Α΄ Πρότασης αλλά και πολλοί εκπρόσωποι συλλόγων εκπαιδευτικών και Μουσικής καθώς και οι εμπνευστές της Β’ Πρότασης, οι τελευταίοι προσπάθησαν ματαίως να καθησυχάσουν τους εξαιρετικά ανήσυχους  εκπαιδευτικούς Μουσικής -καθώς και τη Σχολική τους Σύμβουλο-, προβάλλοντας τη χρησιμότητα του δικού τους προτεινόμενου πιλοτικού προγράμματος σπουδών. Όμως, η αντίπαλη άποψη -όπως διατυπώθηκε με κατηγορηματικό τρόπο- θεωρεί ότι η Πρόταση Β΄ πρέπει να αποσυρθεί άμεσα, καθώς βάζει στο μάτι του κυκλώνα πρώτα από όλους τους ίδιους τους μαθητές και κατόπιν φυσικά ολόκληρο τον κλάδο τους.

Παρόλο που σε ανακοίνωση του Esos στις 28-11-2011 αναφέρεται ότι κατά την πιλοτική εφαρμογή θα εφαρμοστεί το πρόγραμμα της Πρότασης Α΄, ενώ η Πρόταση Β΄ θα αξιοποιηθεί μόνο για τον εμπλουτισμό του μαθήματος, όλοι οι εκπαιδευτικοί Μουσικής ανησυχούν ιδιαιτέρως γιατί γνωρίζουν καλά πως διανύουμε δύσκολους καιρούς.

Ειδικότερα:

Σύμφωνα με το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα σπουδών (Πρόταση Α΄), στη συγγραφή του οποίου συμμετείχε και η υποφαινόμενη και το οποίο κάνει πράξη το όραμα του Υπουργείου Παιδείας για το Νέο Σχολείο, ο εκπαιδευτικός που διδάσκει Μουσική είναι αποκλειστικά ειδικότητας Μουσικής και μεταλαμπαδεύει τις γνώσεις του με βιωματικές προσεγγίσεις σε εργαστήριο κατάλληλα εξοπλισμένο για το μάθημά του (βλ. Φ. 12/829/88413/Γ1/20-07-2010).  Στο δεύτερο πιλοτικό πρόγραμμα σπουδών (Πρόταση Β΄), όμως, η Μουσική προτεινόταν να διδάσκεται από οποιονδήποτε εκπαιδευτικό ανεξαρτήτου ειδικότητας και μουσικής γνώσης, αρκεί να επιθυμεί να διδάξει το μάθημα!... Επίσης σύμφωνα με τη Πρόταση Β΄, το μάθημα της Μουσικής προτεινόταν να διδάσκεται κατά εξάμηνα κι όχι σε όλη τη διάρκεια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ενός μαθητή, κάτι που είναι βέβαια εντελώς αντίθετο με τη φύση της μουσικής εκπαίδευσης, η οποία χρειάζεται να είναι συνεχής και διαρκώς ανατροφοδοτούμενη και επομένως σε καμία περίπτωση δεν ενδείκνυται η διακοπή της.

Ευτυχώς το Υπουργείο Παιδείας και συγκεκριμένα η υφυπουργός κυρία Εύη Χριστοφιλοπούλου, φαίνεται να αφουγκράστηκε την ανησυχία των εκπαιδευτικών και επέλεξε τελικά το Πρόγραμμα Α΄ να εφαρμοστεί στα σχολεία, τουλάχιστον για το σχολικό έτος 2011-12.

Οι μουσικοί, ωστόσο, περιμένουν (και παραμένουν) με κομμένη την ανάσα να δουν αν η μουσική παιδεία στα δημόσια σχολεία θα επιβιώσει πέραν του τρέχοντος σχολικού έτους 2011-12 ή θα συνθλιβεί στις συμπληγάδες της οικονομικής κρίσης -μαζί με τη δημιουργικότητα και τη φαντασία των μαθητών μας που τόσα τους αξίζουν και τόσα τους οφείλουμε όλοι -πολιτεία και εκπαιδευτική κοινότητα- ειδικά σε αυτή την κρίσιμη οικονομική και κοινωνική συγκυρία.

* Η κυρία Γεωργία Γ. Μαρκέα είναι Σχολική Σύμβουλος Εκπαιδευτικών Μουσικής, Μεταδιδακτορικό και Διδακτορικό στην Μουσική Εκπαίδευση, Ινστιτούτο Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου του Λονδίνου

 

 



Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (28)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Έλειψη παιδείας | 18/03/2016 22:32
    Οι οπαδοί της β άποψης είναι σίγουρα δάσκαλοι ,οι οποίοι στην πληοψηφία τους είναι άνθρωποι ακαλλιέργητοι και αμόρφωτοι. Το λέω αυτό διότι δεν νοείται ένας μορφωμένος άνθρωπος να θεωρεί ότι την μουσική παιδία μπορεί νσ την προσφέρει κάποιος που δεν την κατέχει. Εκτός κσι εάν πιστεύουν οι δάσκαλοι ότι δεν πρέπει να υπάρχει μουσική παιδεία..Τότε επιβεβαιώνονται οι παραπάνω χαρακτηρισμοί.
    Κώστας
    απάντηση00
     
     
    ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΥΠΟΤΙΜΟΥΝ ΤΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΘΕΝΤΕΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥΣ ΩΔΕΙΩΝ | 17/01/2012 19:05
    Όταν πρωτοδιορίστηκαν οι καθηγητές Μουσικής οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί ήταν αποκλειστικά πτυχιούχοι ωδείου (δεν υπήρχε τότε η Μουσικολογία). Οι «ωδειακοί» μουσικοί πέρασαν τότε από λεπτό κόσκινο. Για να διοριστούν και να αναγνωριστούν οι σπουδές τους, υποχρεώθηκαν να δώσουν εξαιρετικά δύσκολες εξετάσεις στις οποίες για να επιτύχουν έπρεπε να πάρουν σε όλα τα μαθήματα τουλάχιστον 12 με άριστα το 20! Οι εξετάσεις αυτές ήταν απίστευτα απαιτητικές και ψυχοφθόρες, καθώς οι διαγωνιζόμενοι εξετάζονταν σε όλα όσα είχαν διδαχτεί στη διάρκεια των κατά μέσον όρο δεκατεσσάρων ετών σπουδών τους στο ωδείο: Μορφολογία, Οργανογνωσία, Ακουστικά, Τραγούδι, Πιάνο, Συνοδεία Μελωδίας, Θεωρία της Μουσικής, Ιστορία Μουσικής, dictée (Μουσική Υπαγόρευση) κ.λπ. Αυτό θα μπορούσε να παραλληλιστεί με την κατάσταση ενός πτυχιούχου πανεπιστημίου που θα υποχρεωνόταν να εξεταστεί στις δεκάδες μαθημάτων που είχε σπουδάσει στη σχολή του και μάλιστα σε προφορικές και γραπτές εξετάσεις και εφ’ όλης της ύλης! Επιπλέον, τελικά επετύγχαναν μόνο οι καλύτεροι! Το ποσοστό των διοριζόμενων ήταν 20%. Αυτό είναι ιδιαίτερα δύσκολο και μόνο όποιος το έχει ζήσει μπορεί να το καταλάβει, γιατί εκτός όλων των άλλων, με τον τρόπο αυτό υποτιμούνται εμφανέστατα οι πραγματικά απαιτητικές και πολύχρονες σπουδές που ο μουσικός έχει ήδη κάνει στο ωδείο. Για όσους δεν γνωρίζουν, ο λόγος για τον οποίο τα πτυχία των ωδείων έχουν κυρίως τον βαθμό «Άριστα» είναι γιατί μόνο αν κάποιος είναι άριστος στη μουσική καταφέρνει να γίνει πτυχιούχος. Κάτω από το βαθμό 7 δε δικαιούται κανείς πτυχίο, γιατί δε νοείται μουσικός να παίζει απλώς «καλά» μουσική! Τα τελευταία χρόνια οι διοριζόμενοι μουσικοί είναι αποκλειστικά πτυχιούχοι πενταετούς πανεπιστημιακής μόρφωσης. Για το λόγο αυτό και επειδή στην ιστοσελίδα αυτή μερικοί έχουν εκφραστεί απαξιωτικά για τους μουσικούς θα πρότεινα, σε όσους δεν γνωρίζουν τι θα πει μουσικές σπουδές με προσωπική τους εμπειρία, το λιγότερο που θα είχαν να κάνουν είναι να είναι φειδωλοί σε προσβλητικούς χαρακ
    Δημήτριος Τηλαβερίδης
    απάντηση70
     
     
    Η ΟΛΜΕ ΕΔΩΣΕ ΚΑΤΑ ΛΑΘΟς ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ | 15/01/2012 09:55
    Η ΟΛΜΕ πρόσφατα κατεθεσε σαν αίτημα την εξίσωση των καθηγητων μουσικής -αποφοιτων ωδειων μετους υπόλοιπους καθηγητες ΠΕ. Αυτο σημαινει ότι υπάρχουν πολλοι καθηγητες μουσικής που είναι απλά απόφοιτοι ωδειων... Για να είναι κάποιος αναντικατάστατος πρέπει να έχει γερά προσόντα δυστυχώς... Και το να ζητα κάποιος να αμοιβεται ως Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης ενώ έχει τελειώσει το ΩΔΕΙΟ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ είναι αναξιοπρεπές... Η μουσική πρέπει να μεινει στα σχολεία αλλά οι καθηγητες μουσικής πρέπει να είναι τόσοι όσοι χρειάζονται και όχι τόσοι όσοι πρέπει για να βολευτει ένας κλάδος.
    ΠΕ
    απάντηση44
     
     
     
    ΛΕΤΕ ΜΙΣΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ | 14/01/2012 07:21
    Γνωριζει ο ελληνικός λαός ότι η πλειονότητα αυτων που διδάσκουν μουσικη δεν είναι απόφοιτοι του αντιστοιχου τμήματος μουσικής αλλά απλοί απόφοιτοι ωδείων??? Αν ενας καθηγητης άλλης ειδικότητας είναι επίσης απόφοιτος ωδείου γιατι δεν μπορει να αντικαταστησει τον καθηγητη μουσικής?? Στο γερμανικο σχολείο υπάρχουν οι πολυδυναμοι καθηγητες και μαλιστα κάποιοι διδασκουν μαθηματικα και μουσική εφοσον έχουν τα πρσοντα ώστε να συμπληρωνουν το ωραριο. Για να πουν οι καθηγητες μουσικης στον ελληνικο λαό ΠΟΣΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ την εβδομάδα έχουν αφου συνηθως δεν συμπληρωνουν το ωραριο και μετα κα΄θονται και κανουν ¨γραματειακή υποστηριξη"!! Το προγραμμα β δεν προχωρησε για λογους ψηφοθηριας.... ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΚΡΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΩΝ ΤΕΜΠΕΛΗΔΩΝ...
    ΠΡΩΗΝ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ
    απάντηση55
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    ξέχασαν το αλληλοδιδακτικό σχολείο | 13/01/2012 18:40
    Γιατί δεν εφαρμόζουν το αλληλοδιδακτικό σχολείο του πρώτου μισού του 19ου αιώνα; Μέθοδος Κοκκώνη για την Ελλάδα εκείνης της εποχής. Μόνο ένας δάσκαλος σε κάθε σχολείο για την Στ΄ τάξη και στις υπόλοιπες θα διδάσκουν μαθητές μεγαλύτερων τάξεων. Ξέρετε πόση οικονομία θα γίνει; Και λίγο αργότερα να τα κλείσουμε όλα! Το ερώτημα: Χάσαμε και το τελευταίο ίχνος σοβαρότητας; Μήπως δεν ξέρετε πώς η Φιλανδία που πρωτεύει τα τελευταία χρόνια στην αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού της συστήματος έχει ως βασικό διδακτικό αντικείμενο τη μουσική που τη διδάσκουν εξειδικευμένοι μουσικοί, όσες ώρες εδώ διδάσκουμε τη γλώσσα; Μήπως δεν ξέρετε (αλλά και ποιος ο λόγος να ξέρετε) πόσο συμβάλλει η μουσική στη νοητική ανάπτυξη του παιδιού; Εδώ έχουμε μια πολύ στρεβλή αντίληψη για το ποια πρέπει να είναι η σχολική γνώση. ΣΕ, πρώην σχολικός σύμβουλος ΠΕ
    sotos
    απάντηση123
     
     
     
    Δύο ειδικότητες | 13/01/2012 16:47
    Ένα μόνο θέλω να πω σχετικά με την εκπαίδευση στην Ελλάδα σε σύγκριση με τη Γερμανία: Στη Γερμανία δεν υπάρχει εκπαιδευτικός με μία μόνο ειδικότητα, συνήθως έχουν 2 ή και περισσότερες. Ενώ στα δημοτικά στις πρώτες τάξεις τουλάχιστων όλα τα μαθήματα συμπεριλαμβανομένου και της γυμναστικής γίνονται από τον δάσκαλο της τάξης. Στην Ελλάδα όχι μόνο μουσικούς αλλά μέχρι και θεατρολόγους πληρώνουμε στο Δημοτικό. Κατά τα άλλα η οικονομία βουλιάζει
    Ιωάννης
    απάντηση410
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Έχει γίνει ανάκληση | 13/01/2012 08:53
    Αυτό αφορούσε όχι μόνο το μάθημα της Μουσικής αλλά και για των Εικαστικών, έγινε όμως ανάκληση της υπουργικής απόφασης, και σας στέλνω το ΦΕΚ: ΦΕΚ 2477/Β http://www.et.gr/
    alexandratou stella
    απάντηση60
     
     
     
    Είμαι Δάσκαλος Μουσικής. Να διδάξω και Μαθηματικά; | 13/01/2012 00:42
    Προβληματίστηκα με την Β΄πρόταση και σκέφτηκα αφού διδάσκω μουσική που είναι και η δουλειά μου, γιατί να μην διδάξω και μαθηματικά που δεν τα γνωρίζω; Τέτοιες προτάσεις κατατίθενται από ανθρώπους που δεν μπορώ να μην το πω... αλλά θα το πω... Επιπόλαιους, που είναι μαθημένοι στην προχειρότητα. Είναι δυνατόν ο οποιοσδήποτε άσχετος με την μουσική δάσκαλος να την διδάξει στους μαθητές; Δοκιμές χωρίς καμιά αξία; Όχι βέβαια. Η πιο πολύχρονη σπουδή κύριοι της Β΄προτάσεως είναι η Μουσική. Αλήθεια γίνεται τέτοια διδσκαλία από άσχετους με την μουσική δασκάλους σε οποιαδήποτε χώρα του κόσμου; Δεν νομίζω! Βέβαια η πρόταση είναι και πονηρή, αλλά δεν έχει καμιάα τύχη. Γιατί η ανατροπή θα είναι μεγάλη και φυσικά δεν θα υπάρχουν ειδικότητες διδασκάλων μετά από κάποιο χρονικό διάστημα. Αποτέλεσμα σκοτάδι και τίποτε άλλο. Η μουσική πρέπει να διδάσκεται από τους φυσικούς της υπηρέτες που είναι οι άνθρωποι με τις πιο πολύχρονες σπουδές, οι μουσικοί. Σπουδές που αρχίζουν από τα πέντε τους χρόνια. Γιάννης Ανδρεόπουλος
    Ανώνυμος / η
    απάντηση134
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Σπούδασα ό,τι επέλεξα,διδάσκω ό,τι σπούδασα. | 12/01/2012 22:12
    Προσπαθώντας να συντάξω τις θέσεις μου γύρω από το ''δίλλημα'' στο οποίο καλείται να απαντήσει το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με τη διδασκαλία της Μουσικής,αναρωτιέμαι για υπερπολλοστή φορά,γιατί καλούμαι να αποδείξω τα αυταπόδεικτα! Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι υπάρχει τέτοιος προβληματισμός,αδυνατώ παντελώς να συλλάβω την αιτία της ύπαρξης και της λογικής του,εκτός αν δεν έχω υποπτευθεί καν τον απώτερο στόχο του. Ανήκω στην τελευταία,αν θυμάμαι καλά,''φουρνιά'' των προσληφθέντων με διαγωνισμό.Οι επόμενες προσλήψεις έγιναν από το νεοσύστατο τότε τμήμα Μουσικών σπουδών Θεσσαλονίκης.Ολη μου η οικογένεια,μουσικοί.Οι ατέλειωτες ώρες μελέτης και ψαξίματος στις μουσικές βιβλιοθήκες,χόμπυ μου.Ολες μου οι σπουδές στο Ωδείο,συνειδητή επιλογή.Και η αγάπη μου προς τα παιδιά,δεδομένη ''εκ κοιλίας μητρός''.Ηρθε η ώρα να διδάξω,και η πρώτη μου φορά στην τάξη,ήταν μια αρρητη εμπειρία συγκίνησης και ευγνωμοσύνης μαζί.Οχι για την έδρα και το ''δασκαλίκι''.Αλλά γιατί θα μπορούσα να μεταδώσω Μουσική στους ανθρώπους με φόβο Θεού,πίστη στην ωφελιμότητα του αντικειμένου και αγάπη στους μαθητές μου.Εικοσιπέντε χρόνια από τότε,όταν μπαίνω στην τάξη,νοιώθω ακριβώς τα ίδια συναισθήματα,ΣΥΝ κάτι ακόμα:Τη χαρά και την ικανοποίηση της συνεχούς αναβάθμισης της προσφοράς μου,μέσα από την αδιάκοπη αναζήτηση, πληροφόρηση και ''ερωτική'' σχέση με τη Μουσική που καλούμαι να μεταδώσω.Κι αυτό είναι τελικά το μεγάλο δώρο:Να μπορείς σήμερα,ανάμεσα σε τόση μιζέρια και τόση κοινωνική και διαπροσωπική απαξίωση,να νοιώθεις ευγνώμων στο Θεό για τη δουλειά σου... Πως λοιπόν να διαπραγματευτώ τέτοιου είδους ''διλλήματα''; Πως να συναινέσω στην έκπτωση της ειδικότητάς μου,παραχωρώντας την ''ελαφρά τη καρδία'' σε συναδέλφους που δεν την αγάπησαν και δεν την διδάχτηκαν όπως εγώ;Κι αυτό δεν είναι μόνο δική μου ανησυχία.Είναι όλων των δασκάλων και καθηγητών Μουσικής,με τους οποίους, πολύ φοβάμαι,ότι με την ίδια λογική ( ; ),ίσως κάποια μέρα κληθούμε να διδάξουμε Αλγεβρα,Χημεία ή γραμμικό σχέδιο.Ο,ΜΗ ΓΕΝΟΙΤΟ......
    Μαρία Κοκολάκη-Τράπαλη
    απάντηση144
     
     
    Ας μην τα ισοπεδώνουμε όλα... | 12/01/2012 21:13
    Διάβασα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις απαντήσεις σας και σέβομαι τις απόψεις σας. Ωστόσο, δεν μπορούμε να θάψουμε όλους τους εκπαιδευτικούς της μουσικής κάτω από την λάσπη που, ελαφρά τη καρδία, τους έριξαν κάποιοι συνάδελφοί τους στο παρελθόν. Κι εγώ ως μαθητής είχα κάποιους καθηγητές που αδιαφορούσαν. Όμως, από την άλλη είχα και ορισμένους θαυμάσιους ανθρώπους που μας μετέδωσαν το πάθος και την αγάπη τους για την Μουσική - γεγονός που, σήμερα με έφερε στην έδρα και διδάσκω την μαγεία της τέχνης αυτής. Φυσικά, δεν μπορώ να κρίνω τον εαυτό μου, ούτε θα πω ότι είμαι τέλειος. Όμως, παλεύω για την επιβίωση και την αξιοπρέπεια του μαθήματος, καθώς και για την αισθητική μόρφωση των μαθητών μου. Αλίμονο εάν παπαγαλίζαμε έννοιες που, ενδεχομένως δεν θα συναντήσουμε ποτέ στην ζωή μας. Αλίμονο εάν δεν ωθούσαμε τα παιδιά να ακούσουν τα αριστουργήματα που έχει να μας προσφέρει η Κλασική Μουσική, η Ελληνική Παραδοσιακή και Δημοτική μας Μουσική, καθώς και τόσα άλλα είδη. Αλίμονο εάν δίναμε σημασία μόνο στα "παιδιά της χορωδίας" και όχι σε όλα. Η Μουσική απευθύνεται σε όλους ανεξαιρέτως. Μην κρίνετε λοιπόν με βάση τις προσωπικές σας εμπειρίες διότι αδικείτε τους συναδέλφους που πραγματικά έδωσαν και την ψυχή τους και αντιμετώπισαν το επάγγελμα του δασκάλου ως λειτούργημα.
    Θάνος
    απάντηση101
     
     
     
    όταν η μαλακία κτυπάει το μυαλό | 12/01/2012 20:22
    Ααπητοί φίλοι θάθελα να μου πεί κάποιος αν στα άλλα μαθήματα γενικής πιδείς γίνεται κάτι το ειδιικό στα λυκεια , αν ναι τότε να καταργήσουμε και τη μουσική αλλά πιστέυω ότι το ίδιο που λένε για τη μουσική γίνεται και στη φυσική στα μαθηματτικά στη χημεία και σε όλα τ α άλλα μαθήματα , αν δεν πάνε φροντηστήριο οι μαθητές δε πρόκειται να περάσουν πουθενά , λοιπόν αφήστε τους μουσικούς ήσυχους και βαρατε τις κουφάλες τους πολιτικούς που μας οδήγησαν εδώ ,χαίρετε
    μουσικός 2
    απάντηση41
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Θα αποδεχτώ περικοπές στην παιδεία | 12/01/2012 18:38
    Ακόμη και σε βασικές δομές της, αν πρώτα κλείσουν όλοι οι άχρηστοι οργανισμοί τύπου πολιτιστική πρωτεύουσα Θεσσαλονίκης. Στους οποίους κάθονται και ακριβοπληρώνονται πολλαπλάσια των εκπαιδευτικών, τα δικά μας παιδιά. Θα δεχτώ περικοπές στην παιδεία όταν γίνουν οι απαιτούμενες διαρθρωτικές αλλαγές για την ανάπτυξη της οικονομίας, μείωση της γραφιοκρατίας, άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων, δικαιοσύνη που απονέμεται σωστά και δίκαια. Όταν τιμωρηθεί έστω και ένας μεγαλοαπατεώνας....
    @@@
    απάντηση110
     
     
    διαγωνισμός | 12/01/2012 17:08
    από την εμπειρία μου Νίκο(3 παιδιά) θα πρότεινα να κοπούν όλα τα μαθήματα.Φυσικά και είναι παπαριά αυτό που λέω,αλλά είπα να διοργανώσουμε ένα διαγωνισμό για τη μεγαλύτερη.
    δημητρης
    απάντηση163
     
     
     
    κακη εμπειρια | 12/01/2012 12:52
    Εμπειρια μου απο τα 2 παιδια μου που βρισκονται τωρα σε δημοτικο και γυμνασιο ( σε ολα τους τα χρονια και σε διαφορετικα σχολεια ) ειναι οτι το μαθημα της μουσικης, οπως γινεται , ειναι απλα χασιμο χρονου, με μονο στοχο την απασχοληση μουσικών καθηγητων/ δασκαλων. Στην καλυτερη περιπτωση απλα λενε τραγουδια, στην χειροτερη ο δασκαλος μουσικης ή δεν εμφανίζεται, ή τους βαζει να ζωγραφιζουν η μιλαει για οτι τον ενδιαφερει (Θρησκεια, πολιτικη κτλ). Δεν ξερω τι γινεται σε αλλα σχολεια, στα δικα μου ευχαριστως να καταργηθει και η ωρα να αφιερωθει σε κατι ουσιαστικο.
    ΝικοΣ
    απάντηση823
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
     
    Μήπως το Πρόγραμμα Β' είναι καλύτερο; | 12/01/2012 11:59
    Θα συμπυκνώσω τη δική μου τραυματική εμπειρία με τη διδασκαλία μουσικής (πριν από 30 χρόνια αλλά πάντως στη δημόσια εκπαίδευση): Καθηγητές μουσικής να μας "ανοίγουν" πεντάγραμμα και νότες, σαν να μπορούσαμε όλοι να γίνουμε συνθέτες, χωρίς ποτέ να ακούσουμε πραγματική μουσική, να χαρούμε τη μαγεία της σε όλες τις μορφές της. Μουσικός δεν έγινα γιατί δεν μπορούσα, μουσικόφιλος όμως είμαι, αν ληφθεί υπόψη η μουσική συλλογή των 1.500 cd από πρωτότυπες εκτελέσεις όχι μόνον κλασικής - jazz - soul αλλά και ρεμπέτικων, λαϊκών και διεθνούς ρεπερτορίου. Γιατί δεν μας έδοσαν τη χαρά μιας άλλης οπτικής τότε απ'το σχολείο; Δεν θα μπορούσαν και δεν πιστεύω ότι φταίει το προβληματικό του χαρακτήρα μιας συγκεκριμένης καθηγήτριας μουσικής που είχα γιατί και άλλοι μουσικοί δεν το έκαναν αυτό.
    ΜΡ
    απάντηση165
    Απαντήσεις  2 | Εμφάνιση όλων
     
     
     
    Ετσι σαρώστε τα όλα | 12/01/2012 11:57
    Κια η επιχείρηση διάλυση σε όλους τους τομείς καλά κρατεί.Το μόνο που λειτουργεί σωστά σε αυτή την χώρα είναι οι καταστροφείς της.Αφήστε τα παιδιά αμόρφωτα, τους υπόλοιπους τρομοκρατημένους σκλάβους ή άνεργους κλπ.Αλλά όποιος σπέρνει ανέμους θερίζει θύελλες έλεγαν οι παππούδες μας.Που θα πάει..Θα έρθει η ώρα σας τρωκτικά..Πάντα έρχεται...
    λιοντας
    απάντηση182
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
     
    Η μουσική δεν είναι είδος πολυτελείας | 12/01/2012 11:57
    Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της οποίας τα στοιχεία δυστυχώς δεν έχω συγκρατήσει η ενασχόληση με τη μουσική πέρα από όλα τα άλλα τα υπέροχα, ενισχύει τη μαθησιακή ικανότητα του ανθρώπου. Θεωρώ ότι μετά τα ελληνικά,αρχαία και νέα, και τα μαθηματικά είναι η τρίτη βασική γλώσσα και ως τέτοια πρέπει να συναποτελεί μαζί με τις άλλες δύο τον κορμό του σχολικού προγράμματος.
    Ir.mfl
    απάντηση300
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων