από metereologos.gr
Πέμπτη 19 Ιουλίου 2018
 
 

Το καλό και το καλύτερο

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Λέγεται ότι ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Αυτό έχει την έννοια του να μην αναζητείς το καλύτερο προτού να έχεις εξασφαλίσει το καλό, διότι διαφορετικά δεν θα έχεις ποτέ το καλό. Αυτός ο σύντομος πρόλογος είναι απαραίτητος προκειμένου να μιλήσουμε για το νομοσχέδιο της υπουργού Παιδείας κυρίας Διαμαντοπούλου περί ανωτέρας και ανωτάτης παιδείας.

Το εν λόγω νομοσχέδιο δεν είναι κατά τη γνώμη μου το καλύτερο, για δύο κυρίως λόγους. Πρώτον, δεν καταργεί το δωρεάν σύστημα και δεν εισάγει αντ΄ αυτού ένα σύστημα διδάκτρων για τους πλούσιους και υποτροφιών για τους φτωχούς. Δεύτερον, προτείνει ένα σύστημα εισαγωγής σε σχολές αντί σε τμήματα, πράγμα που θα προκαλέσει πολλές διοικητικές δυσκολίες.

Παρά τις ατέλειες αυτές το νομοσχέδιο είναι καλό. Αυτό μπορεί εύκολα να γίνει κατανοητό αν θέσουμε το απλό ερώτημα: Λύνει μερικά από τα χρόνια και σοβαρά προβλήματα του Πανεπιστημίου; Η απάντηση είναι θετική. Ιδού γιατί. Πρώτον, λύνει ικανοποιητικά το πρόβλημα των αιωνίων φοιτητών. Δεν είναι γελοίο να ψηφίζουν «φοιτητές» σαράντα ετών στις φοιτητικές εκλογές; Δεν είναι θλιβερό να σε παρακαλεί φοιτητής ίδιας ηλικίας να τον περάσεις επειδή χρωστάει ένα μάθημα για να πάρει πτυχίο; Δεύτερον, εισάγει την πολυπόθητη και αναγκαία αξιολόγηση ιδρυμάτων και κυρίως καθηγητών. Ξέρετε ότι διαπρεπείς επιστήμονες των πανεπιστημίων μας (ναι, υπάρχουν αρκετοί) αμείβονται ισοπόσως, οικονομικά και ηθικά, με τους τεμπέληδες και τους αγράμματους (ναι, υπάρχουν περισσότεροι απ΄ όσους φαντάζεστε); Τρίτον, αφαιρεί από τις κομματικές, δήθεν φοιτητικές, παρατάξεις τη δύναμη που έχουν στις εκλογές των διοικητικών οργάνων, όπου ο ρόλος των παρατάξεων υπήρξε πανθομολογουμένως από αρνητικός έως καταστροφικός. Εδώ αξίζει να αναφέρω μια από τις σχετικές εμπειρίες μου. Μια κομματική παράταξη έρχεται να ζητήσει τη στήριξή μου για την εκλογή ενός υποψηφίου για την Πρυτανεία. Οταν ρώτησα και έμαθα ποιον υποστηρίζουν κόντεψα να πέσω από την καρέκλα μου. Και όταν ρώτησα «γιατί αυτόν;», πήρα την απάντηση «διότι υποσχέθηκε να μας κάνει όλα τα χατίρια». Αυτά στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο, στο καλύτερο της χώρας. Φανταστείτε τι γίνεται στα άλλα. Ευτυχώς, ο υποψήφιος αυτός δεν εξελέγη.

Το ελληνικό Πανεπιστήμιο παρουσιάζει μεγάλη ανομοιογένεια και ως προς το καθηγητικό προσωπικό και ως προς τους φοιτητές. Ως σήμερα το πανεπιστημιακό σύστημα λειτουργεί υπέρ των αδιάφορων, των αγράμματων, των τεμπέληδων και των μικροκομπιναδόρων που το χρησιμοποιούν για να επιτύχουν άλλους σκοπούς, πολιτικούς, οικονομικούς κ.λπ. Αντίθετα, όσοι αγαπούν το Πανεπιστήμιο και αφιερώνουν την επιστημονική τους ζωή σε αυτό φέρουν το κόστος. Είναι πλέον καιρός αυτό να σταματήσει και το νομοσχέδιο, εφόσον γίνει νόμος, θα βοηθήσει. Ελπίζω το υπουργείο να μη δεχθεί αλλαγές που ακυρώνουν την ουσία του νομοσχεδίου, επειδή μερικές ομάδες κομματικών, φανατισμένων και βολεμένων ηλιθίων μπορεί να κλείσουν την Πανεπιστημίου και να καταλάβουν την Πρυτανεία, πράγμα που ούτως ή άλλως κάνουν.

Ο κ. Θ. Π. Λιανός είναι ομότιμος καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.



ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (4)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Οικονομικό Πανεπιστήμιο | 18/07/2011 18:56
    Μικρη διορθωση. Το Οικονομικο Πανεπιστημιο δεν ειναι Πανεπιστημιο. Διοτι πολυ απλα δεν περιλαμβανει ολες τις επηστημες. Με αλλα λογια δεν περιλαμβανει ουτε φυσικο, ουτε μαθηματικο, ουτε ιστορικο, ουτε φιλοσοφικο, κτλ. Αρα δεν θα πρεπει να ονομαζεται Πανεπιστημιο αλλα Σχολη ή Ιδρυμα. Μπορει να παρεχει σπουδες Πανεπιστημιακου επιπεδου αλλα Πανεπιστημιο δεν ειναι! Αυτο ειναι Ελληνικη πρωτοτυπια!
    KST
    απάντηση30
     
     
    Επιτέλους | 17/07/2011 16:15
    Ελπίζω η κυβέρνηση και η υπουργός της Παιδείας να προσέξουν ιδιάιτερα τις τελευταίες γραμμές από το εξαιρετικό κείμενο του κ. Λιανού και να μην κάνουν σε τίποτα πίσω! Το κείμενο αυτό, σε λίγες γραμμές, απογυμνώνει τους άχρηστους βολεμένους, μεταξύ αυτών και κάποιους εκ των αγανακτισμένων και φωνασκούντων "πρυτάνεων", οι οποίοι εξέθρεψαν αυτό το άθλιο σύστημα εκμαυλισμού, συναλλαγής και αναξιοκρατίαε που εξευτελίζει το ελληνικό πανεπιστήμιο.
    Γ. Μ.
    απάντηση533
     
     
    Εύστοχη ανάλυση | 17/07/2011 12:19
    Κε Λιανέ πολύ επιγραμματικά σε λίγες γραμμές μας δώσατε μια εύστοχη ανάλυση της παθογένειας των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Χαίρομαι που υπάρχουν ακόμη ακαδημαικοί σαν εσάς ,που ξεχωρίζουν από την θλιβερή μετριότητα των πανεπιστημιακών δασκάλων μας και αναβαθμίζουν το χαμηλότατο επίπεδο των περισσότερων ΑΕΙ της χώρας μας. Δυσκολεύομαι πολύ να παρακολουθήσω λογικές Μυλόπουλων , Παπαθεοδώρων κ.α. ................,των οποίων τα αστεία επιχειρήματα αντί δυστυχώς για γέλιο όπως θα έπρεπε , προκαλούν θλίψη.
    Nikolas
    απάντηση315
     
     
    Εμβαλωματική-ξενόδουλη Εκπαίδευση και διαβολή Παιδείας.. | 17/07/2011 10:26
    MA ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ΟΙ ΠΡΥΤΑΝΕΙΣ !!! Το γεγονός ,ότι αντιδρούν οι Πρυτάνεις, στο νέο πλαίσιο για αναδιάρθρωση της Εκπαίδευσης στη χώρα μας, δεν αποτελεί και σοβαρό προβληματισμό στον Ελληνικό λαό, γιατί δυστυχώς οι τίτλοι αυτοί, δεν άφησαν μέχρι σήμερα και τις καλύτερες εντυπώσεις για το πραγματικό Πανεπιστημιακό επίπεδο σπουδών. Είναι αυτοί, που έφεραν τα Ελλ. Παν/μια σχεδόν στις τελευταίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης, επειδή το ενδιαφέρον τους καλύφθηκε από ιδιωτεύσεις του τύπου, πως να μετατραπούν σε άτυπους επιχειρηματίες και όχι σε ερευνητές -δασκάλους, που να προάγουν την εκπαίδευση και παιδεία στην Ελλάδα. Αφού η Πολιτεία τους εξασφάλισε ένα αξιόλογο μισθό, αυτοί αντί να επιδοθούν στην εργασία και λειτουργική αποστολή τους, μετέβαλαν εκ του ασφαλούς και κινήθηκαν ,ως μικρόψυχοι, τυρβάζοντες επι τα 'ίδια, επικαλούμενοι τίτλους που δεν δικαιολογούν τον αντικειμενικό λόγο τους, ωστε να εκφράζονται και ως αντιδρώντες, του καλού καιρού, χωρίς να σκέφτονται τα έργα και τις ημέρες των Πρυτάνεων και των καθηγητών στην τελευταία 30/τία !!! Ας σκεφτούν τι έκαναν και μετά ας μιλήσουν. ΠΡΟΚΑΤΕΙΛΗΜΜΕΝΕΣ ΚΡΙΤΙΚΕΣ, ΑΝΤI ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗΣ. Ο νεο-πρύτανης του ΑΠΘ, σε πρώτη κριτική αντιπαράθεσή του στο στο νέο πλαίσιο νόμου για την μεταρρύθμιση στην Παιδεία- του μεγάλου ασθενούς της νεοελληνικής κοινωνίας- περιορίστηκε σε πολιτικάντικους χαρακτηρισμούς, ότι το σχέδιο νόμου είναι " ολιγαρχικό, συντηρητικό κλπ" χωρίς να αναφερθεί κάν στα υπερθετικά επιστημονικά αποτελέσματα του πλουραλιστικού -"προοδευτικού- πλην ασύδοτου συστήματος το οποίο διαχειρίζεται ,μη θίγοντας τα χρόνια κακώς κείμενα και την ραστώνη, που κατατάσσει το ΑΠΘ στην μετά την 100/ντάδα του Διεθνούς καταλόγου. Θέση που στηρίζεται στην " μη μου τους κύκλους τάραττε..", ή λαϊκά , μη μου χαλάς τη σούπα, αποδεικνύοντας ,πως νέος ων, είναι πιο συντηρητικός από αυτούς που κατηγορεί.
    Ανώνυμος / η
    απάντηση254